Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Ovl.turba

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#1 Příspěvek od Petr_1 »

Minule sem to zvednul a čučel sem na turbo.Našel sem tam hadičku
která vede z výtlačný strany turba do válečku a z něj je táhlo k páčce na turbu na vejfukový straně.
Je to ovládání klapky obtoku nebo něco jinýho?Tam by se dal poladit tlak ?Nebo sem šláp vedle?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Správně,waste gate valve neboli obtok turba,tlak tím sice zvedneš,ale ne množství úměrně odporu(problém s teplotou vzduchu a pak i účinností turba) a přísunu nafty=no more PS... lepší je vyměnit intercooler nebo dát před něj cca 2-3 trysky z ostřikovačů a napojit je na extra reservoár+motorek+mikrospínač na plnej plyn=více vzduchu ve válci. Ideální je tohle podniknout a pak si nechat u někoho,kdo to umí(opravdu umí,ne jen vítr v kapse) předělat mapy compu=u TDs +až 40 PS a 90 Nm... A je to stravitelný i finančně,otázkou je: Je to vážně potřeba? :-)))
“Ability is what you're capable of doing.”
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Shrek »

Délkou té páčky nastavuješ (za pomocí manometru s pumpičkou) max. plnící tlak. Škrtit tu hadičku nedoporučuju.

Problém původní mapy v jednotce je ten, že při přeplnění vypína přívod nafty. Čili i když to zvedneš, jednotka bude stíhat (v určitých dimenzích) dodávat naftu, ale jakmile to vyskočí nad 1 bar, tak se to vypne.

Nová mapa se dělá tak, že se vezme normální čiptuningová s vylepšenou charakteristikou a zkoriguje se podle nastaveného maximálního plnícího tlaku a objemu IC a délky sacího potrubí.
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#4 Příspěvek od Petr_1 »

Nejde mi o zvednutí tlaku,ale o to,že neni vubec slyšet že by se
točilo.Žádnej pískavej zvuk jak bych u turba čekal.Když sednu třaba
do oktávky tak tam slyšet je.
je možný,že by se to zaseklo?Rukou s tim nejde vubec hnout.
Když vezmu,že v serii má plnící tlak 0,8 bar.To přeci neni tak moc
aby se s tim nedalo pohnout?Nebo sou tam vratný pružiny,ale v
těle u vejfalu bych je nehladal,tam by se přeci vyhřáli a ztratila
by se jejich účinost.Teda si myslim.
Opravte mě jestli kecám:D
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Shrek »

Kdybys měl zaseklý turbo, tak máš z bavoráka čmoudící dýmovnici Ikarus par excellence. :D
O koktávky VTG turbo píská, protože nastupuje poměrně brzy. Řekl bych, že u bavoráka ho prostě neslyšíš, jedině maličko, když máš otevřený boční okýnka a jedeš ulicí, aby se ten zvuk odrážel...
Série ma 0.85.
Paul-c
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: pát 12.04.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Paul-c »

Ja richtig. U bawce to slysis jen se stazenejma voknama. Kamos tomu mymu rika vysavac.Je to jinak fakt dobre odhlucneny.
Jinak kdyby to turbo bylo zasekly,tak by ti to jelo hadam tak na polovinu vykonu a vic ani prd. Navic by si byl jak T52 pri zadymovani, kdyz vstrikujou naftu na vejfal.
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#7 Příspěvek od Petr_1 »

Měl sem na jazyku,že by mohla bejt zaseklá obtoková klapka,turbína
se točí .Špatně sem se vyjádřil.
Vono to totiž jede vopravdu na hovno.Už nevim co s tim je,prošel
sem uplně všechno a nic.Chyby v compu žádný,tak nevim.
Asi pude z domu.
Paul-c
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: pát 12.04.2002 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Paul-c »

A byl si na zmereni tlaku? A nesyci ti to nekde? Mohl bys mit deravou hadici od turba do sani motoru.To ja pak shit.Ale zase to vic kouri.Co vzduchac a palivak? Nemas pricpany IC?
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#9 Příspěvek od Petr_1 »

Filtry sou nový,Ale všim sem si,že to trošku profukuje mezi hlavou
a potrubím.
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#10 Příspěvek od Petr_1 »

Ještě mi napověz so je IC.
DaF
Registrovaný
Příspěvky: 591
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#11 Příspěvek od DaF »

Originál zaslal Petr
[B]Ještě mi napověz so je IC.


Ze by mezichladic? :D
IC jako intercooler...
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#12 Příspěvek od Petr_1 »

Jestli je to tak,tak je OK.Nedavno sem to měl rozhrabaný.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Shrek »

Nech si definitivně změřit tlak a pak tepr dumej co s tím.
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#14 Příspěvek od Petr_1 »

Pánové,díky za rady.Změřim tlak a uvidim.
Odpovědět