Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Prehrejvani motoru
Cus,
Mam problem, zniceho nic se mi zacal prehrejvat motor. Teplota vyleti co to de. Prej by to mohlo bejt termostatem, ale ten sem dneska vymenil a je to stejny. Co s tim? Cim myslite ze by to mohlo bejt, vrtule se toci, vody je tam taky dost. nekdo mi rikal, ze prej naka vyskozni spojka nebo tak nejak, neco u vrtule?? Kam bych to mel dat do servisu a kolik tak pocitate ze by to mohlo stat??
DIk
Mam problem, zniceho nic se mi zacal prehrejvat motor. Teplota vyleti co to de. Prej by to mohlo bejt termostatem, ale ten sem dneska vymenil a je to stejny. Co s tim? Cim myslite ze by to mohlo bejt, vrtule se toci, vody je tam taky dost. nekdo mi rikal, ze prej naka vyskozni spojka nebo tak nejak, neco u vrtule?? Kam bych to mel dat do servisu a kolik tak pocitate ze by to mohlo stat??
DIk
No fakt je, ze voda je hodne horka, ale nestrika to nikudy ven nic.. ale natlakovany je to hodne, ale zase kdyby bylo cidlo v prdeli, tak si myslim ze mi to neukazuje teplotu ze jako klesa. Kdyz to chvily necham, tak teplota ukazuje ze se to fakt ochlazuje. Jinak voda v hlavne si nemyslim, udelalo to zniceho nic, a sou ten motor je nedavno docela kompletne delanej, meneny vsechny tesneni atd.. Olej tam je taky dost, no nevim no.. Jinak se chova jako kdyby byla teplota normalni, necuka nic, ale horkej je..
Originál zaslal tomhrb
[B]Vodni pumpa hmm mozna, ale jak to poznam?
Vodní pumpu poznáš, stalo se mi to loni na podzim - teplota vyletí, ale když pustíš topení naplno, tak za chvilku i při běžícím motoru zchladne. Pokud ti bude foukat vlažnej vzduch z topení, je to jasný a nemusíš nic hledat.
:bigok:
S ti se poji i me dotazy.. .
1) Vcera jsem cucel na auto zepredu, kdyz jsem dojel. Je tam pred chladakem jedna mensi vrtule.. motor byl pekne zahratej, ale ta vrtule se netocila?! Napadlo me jestli to nahodou neni vrtule od klimy?!
2) Zda se me divny, ze teplomer na palubce se me zastavi na stredu a nema vykyvy ani dolu, ani nahoru prijde me, ze ten motor nemuze mit prece porad konstantni teplotu.. zvlast kdyz nekde stojim tak by to melo letet nahoru ne?!
3) Co je to ta viskospojka? Znamena to snad, ze pri urcite teplote se toci normal a kdyz teplota stoupne tak dostane vetsi tocky a je umistena primo na jediny neustale hnany vrtuli pred motorem?
Vim, ze asi vypadam jako lama.., ale kdo se blbe neptal, blbym zustal:bigok: Za kazdy ohlas budu vdecny:ucta:
1) Vcera jsem cucel na auto zepredu, kdyz jsem dojel. Je tam pred chladakem jedna mensi vrtule.. motor byl pekne zahratej, ale ta vrtule se netocila?! Napadlo me jestli to nahodou neni vrtule od klimy?!
2) Zda se me divny, ze teplomer na palubce se me zastavi na stredu a nema vykyvy ani dolu, ani nahoru prijde me, ze ten motor nemuze mit prece porad konstantni teplotu.. zvlast kdyz nekde stojim tak by to melo letet nahoru ne?!
3) Co je to ta viskospojka? Znamena to snad, ze pri urcite teplote se toci normal a kdyz teplota stoupne tak dostane vetsi tocky a je umistena primo na jediny neustale hnany vrtuli pred motorem?
Vim, ze asi vypadam jako lama.., ale kdo se blbe neptal, blbym zustal:bigok: Za kazdy ohlas budu vdecny:ucta:
Originál zaslal Don T
[B]S ti se poji i me dotazy.. .
1) Vcera jsem cucel na auto zepredu, kdyz jsem dojel. Je tam pred chladakem jedna mensi vrtule.. motor byl pekne zahratej, ale ta vrtule se netocila?! Napadlo me jestli to nahodou neni vrtule od klimy?!
2) Zda se me divny, ze teplomer na palubce se me zastavi na stredu a nema vykyvy ani dolu, ani nahoru prijde me, ze ten motor nemuze mit prece porad konstantni teplotu.. zvlast kdyz nekde stojim tak by to melo letet nahoru ne?!
3) Co je to ta viskospojka? Znamena to snad, ze pri urcite teplote se toci normal a kdyz teplota stoupne tak dostane vetsi tocky a je umistena primo na jediny neustale hnany vrtuli pred motorem?
Vim, ze asi vypadam jako lama.., ale kdo se blbe neptal, blbym zustal:bigok: Za kazdy ohlas budu vdecny:ucta:
okej zkusim odpovedet,
1.) jo to je vrtule od klimy, ma dve rychlosti otaceni, pri pusteny klime bezi na pomalou rychlost + navic kdyz teplota v chladici (normalnim, ne klimy) prekroci 91, spusti se taky na pomalu, kdyz preleze 99 tak na rychlo. Ten snimac teploty v chladici casto odchazi a pak se to nespusti nikdy, doporucuju vymenit, stoji par kacek. Na chladici, nejspis v pravym hornim rohu ho najdes, povede do nej konektor, otestuj tuhle elektrickou vrtuli, zapni klice do polohy II, odpoj konektor, ma tri piny, prostredni je privod +12 ten postupne propoj s levym a s pravym, pokazdy by se mela roztocit ta vrtule nejdriv pomalu pak rychle. vicemene pokavad mas vodni okruh v cajku a zadny problemy tak bys to nemel i bez tyhle vrtule v tehle rocni dobe a zacpach uvarit, ale nevim jak jsou na tom ctyrvalce.
2.) teplomer by se mel zastavit na prostredku a nikam necestovat, to auto je udelany tak ze kdyz je vse v poradku tak i kdyz stoji tak se uchladi.
3.) viskospojka je naplnena viskoznim olejem, kterej meni sve kvality pri teplote, je to spojka ve vrtuli co je na remenu u motoru, takze se toci porad, akorat kdyz je motor studenej tak se proste toci jen tak ze se toci, protoze neni zadouci ochlazovat motor, kdyz se zahreje, olej zmeni hustotu a roztoci vrtuli ktera pak zacne doopravdy fungovat, test funkcnosti, no neni nic exaktniho, takze jednak to uplne jinak zni kdyz je motor studenej a kdyz je teplej, druhak, za studena se s tou vrtuli da celkem lehce tocit, kdyz je motor zahratej tak musi klast znatelne vetsi odpor, test treti takovej hardcore ale je to celkem bezpecny, zahrejes motor, srolujes noviny a strcis je do ty vrtule tak abys tam nenechal prsty

Uz sem resil tolik varicich baworu ze tohle tema celkem zvladam, jestli si prazskej tak se stav a ja ti to zkouknu

nejhustejsi na teplotu motoru je cadillac s osmivalcem 4.6l Northstar, kdyz zjisti ze nema vodu (a mysleno ze tam nemusi byt ani kapka), nebo se zacne nejak stupidne prehrejvat, tak vypne kazdej druhej valec a pumpuje do nich vzduch, auto omezi maximalni rychlost na 80km/h a jede se dal dokad se to nechce nekomu resit.
Originál zaslal darmon
[B]okej zkusim odpovedet,
1.) jo to je vrtule od klimy, ma dve rychlosti otaceni, pri pusteny klime bezi na pomalou rychlost + navic kdyz teplota v chladici (normalnim, ne klimy) prekroci 91, spusti se taky na pomalu, kdyz preleze 99 tak na rychlo. Ten snimac teploty v chladici casto odchazi a pak se to nespusti nikdy, doporucuju vymenit, stoji par kacek. Na chladici, nejspis v pravym hornim rohu ho najdes, povede do nej konektor, otestuj tuhle elektrickou vrtuli, zapni klice do polohy II, odpoj konektor, ma tri piny, prostredni je privod +12 ten postupne propoj s levym a s pravym, pokazdy by se mela roztocit ta vrtule nejdriv pomalu pak rychle. vicemene pokavad mas vodni okruh v cajku a zadny problemy tak bys to nemel i bez tyhle vrtule v tehle rocni dobe a zacpach uvarit, ale nevim jak jsou na tom ctyrvalce.
2.) teplomer by se mel zastavit na prostredku a nikam necestovat, to auto je udelany tak ze kdyz je vse v poradku tak i kdyz stoji tak se uchladi.
3.) viskospojka je naplnena viskoznim olejem, kterej meni sve kvality pri teplote, je to spojka ve vrtuli co je na remenu u motoru, takze se toci porad, akorat kdyz je motor studenej tak se proste toci jen tak ze se toci, protoze neni zadouci ochlazovat motor, kdyz se zahreje, olej zmeni hustotu a roztoci vrtuli ktera pak zacne doopravdy fungovat, test funkcnosti, no neni nic exaktniho, takze jednak to uplne jinak zni kdyz je motor studenej a kdyz je teplej, druhak, za studena se s tou vrtuli da celkem lehce tocit, kdyz je motor zahratej tak musi klast znatelne vetsi odpor, test treti takovej hardcore ale je to celkem bezpecny, zahrejes motor, srolujes noviny a strcis je do ty vrtule tak abys tam nenechal prstyjestlize se ti podari jednoduse tu vrtuli zastavit je spojka v prdeli. Nejjednodusi cesta jak oddelat spojku je kdyz se vyndava vrtule a skladuje v horizontalni poloze.
Uz sem resil tolik varicich baworu ze tohle tema celkem zvladam, jestli si prazskej tak se stav a ja ti to zkouknu![]()
Ano dekuji ooo velky ooo mocny na vedlejsim auditku jsem popsal svuj ranni test a ty jsi me to jeste potvrdil a vyborne osvetlil dik moc!!!:ucta: :ucta: :ucta:
Jeste jedna vec ouplne mimo,ale kdyz se tu uz debati o problemech treba se nekdo chytne.. Jak jsou ted vedra a karka je na slunci cili ... pekne zahrata. Tak me auto chytne na prvni skrtnuti, ale pak zacnou strasne kolisat otacky smerem dolu. Mysli, ze se to tu uz resilo a snad by melo jit o lambda sondu?! Me proste ciste laicky prijde, ze dostava elektronika spatne informace od nejakeho cidla.. kterymzto padem udaje vyhodnocuje jako, ze uz je motor zahratej na provozni teplotu.. pac po skutecnem zahrati to zmizi.. proste to chce drzet tak minutku pod plmynem 2000-3000 ot.. co vy na to?!
Originál zaslal darmon
[B]nejhustejsi na teplotu motoru je cadillac s osmivalcem 4.6l Northstar, kdyz zjisti ze nema vodu (a mysleno ze tam nemusi byt ani kapka), nebo se zacne nejak stupidne prehrejvat, tak vypne kazdej druhej valec a pumpuje do nich vzduch, auto omezi maximalni rychlost na 80km/h a jede se dal dokad se to nechce nekomu resit.
Tak tohle je hustý :ucta: :ucta: :ucta:
holt emerika, tam meli klimu a hydraulicky perovani v dobe kdy se tady na starym kontinentu jeste startovalo na klikuOriginál zaslal d.aemon
[B]Tak tohle je hustý :ucta: :ucta: :ucta:
