Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prehrejvani motoru

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
tomhrb
Registrovaný
Příspěvky: 263
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od tomhrb »

Cus,
Mam problem, zniceho nic se mi zacal prehrejvat motor. Teplota vyleti co to de. Prej by to mohlo bejt termostatem, ale ten sem dneska vymenil a je to stejny. Co s tim? Cim myslite ze by to mohlo bejt, vrtule se toci, vody je tam taky dost. nekdo mi rikal, ze prej naka vyskozni spojka nebo tak nejak, neco u vrtule?? Kam bych to mel dat do servisu a kolik tak pocitate ze by to mohlo stat??
DIk
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

A skutecne se prehrejva nebo jen budik ukazuje "ze se prehrejva" ? Varis? Vali voda ven? Muze bejt jen cidlo... nebo neni voda v hlave... nebo tam neni vic veci :-) Dneska jsem jezdil celej den na kole, taky good a vubec se neprehrejva :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
tomhrb
Registrovaný
Příspěvky: 263
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od tomhrb »

No fakt je, ze voda je hodne horka, ale nestrika to nikudy ven nic.. ale natlakovany je to hodne, ale zase kdyby bylo cidlo v prdeli, tak si myslim ze mi to neukazuje teplotu ze jako klesa. Kdyz to chvily necham, tak teplota ukazuje ze se to fakt ochlazuje. Jinak voda v hlavne si nemyslim, udelalo to zniceho nic, a sou ten motor je nedavno docela kompletne delanej, meneny vsechny tesneni atd.. Olej tam je taky dost, no nevim no.. Jinak se chova jako kdyby byla teplota normalni, necuka nic, ale horkej je..
stealth
Registrovaný
Příspěvky: 1905
Registrován: čtv 09.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od stealth »

Neni to zavzdusneny ?
tomhrb
Registrovaný
Příspěvky: 263
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od tomhrb »

nene zavzdusneny taky ne, alspon myslim. Sem to odvzdusnoval.. A vody je tam taky dost, fakt nevim no
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Pivson »

A co vodní pumpa, občas odejde. Vyběhá se osička a je to.

Voda v normálně horkým motoru je dost horká a tlak má taky pěknej

Zrovna teď jsme to řesili u 1.8 IS v hospě a rači se tochladilo pivsonama :-)
tomhrb
Registrovaný
Příspěvky: 263
Registrován: sob 15.02.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od tomhrb »

Vodni pumpa hmm mozna, ale jak to poznam?
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od darmon »

1. vodni pumpa
2. viskospojka, uz jsi ji zkousel ? to ze se vrtule toci nic neznamena, ta se bude tocit temer vzdy, ale kdyz nesepne spojka tak to muze byt v prdeli

jakym stylem se ti to prehrejva, jedes a teplota proste roste do nebes, nebo zastavis nekde v zacpe a pak to vylitne ?
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#9 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal tomhrb
[B]Vodni pumpa hmm mozna, ale jak to poznam?

Vodní pumpu poznáš, stalo se mi to loni na podzim - teplota vyletí, ale když pustíš topení naplno, tak za chvilku i při běžícím motoru zchladne. Pokud ti bude foukat vlažnej vzduch z topení, je to jasný a nemusíš nic hledat.
:bigok:
Don T
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#10 Příspěvek od Don T »

S ti se poji i me dotazy.. .
1) Vcera jsem cucel na auto zepredu, kdyz jsem dojel. Je tam pred chladakem jedna mensi vrtule.. motor byl pekne zahratej, ale ta vrtule se netocila?! Napadlo me jestli to nahodou neni vrtule od klimy?!
2) Zda se me divny, ze teplomer na palubce se me zastavi na stredu a nema vykyvy ani dolu, ani nahoru prijde me, ze ten motor nemuze mit prece porad konstantni teplotu.. zvlast kdyz nekde stojim tak by to melo letet nahoru ne?!
3) Co je to ta viskospojka? Znamena to snad, ze pri urcite teplote se toci normal a kdyz teplota stoupne tak dostane vetsi tocky a je umistena primo na jediny neustale hnany vrtuli pred motorem?
Vim, ze asi vypadam jako lama.., ale kdo se blbe neptal, blbym zustal:bigok: Za kazdy ohlas budu vdecny:ucta:
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#11 Příspěvek od d.aemon »

Motor musí mít (samozřejmě +- pár stupňů) konstantní teplotu. O to se stará termostat a v případě, že nápor vzduchu (nebo spíš jeho absence) nestačí chladit přes chladič, spustí se teprve naplno vrtule za chladičem.
Menší vrtule by opravdu měla být od klimy, ta má svůj chladič pod chladičem vody.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od darmon »

Originál zaslal Don T
[B]S ti se poji i me dotazy.. .
1) Vcera jsem cucel na auto zepredu, kdyz jsem dojel. Je tam pred chladakem jedna mensi vrtule.. motor byl pekne zahratej, ale ta vrtule se netocila?! Napadlo me jestli to nahodou neni vrtule od klimy?!
2) Zda se me divny, ze teplomer na palubce se me zastavi na stredu a nema vykyvy ani dolu, ani nahoru prijde me, ze ten motor nemuze mit prece porad konstantni teplotu.. zvlast kdyz nekde stojim tak by to melo letet nahoru ne?!
3) Co je to ta viskospojka? Znamena to snad, ze pri urcite teplote se toci normal a kdyz teplota stoupne tak dostane vetsi tocky a je umistena primo na jediny neustale hnany vrtuli pred motorem?
Vim, ze asi vypadam jako lama.., ale kdo se blbe neptal, blbym zustal:bigok: Za kazdy ohlas budu vdecny:ucta:

okej zkusim odpovedet,
1.) jo to je vrtule od klimy, ma dve rychlosti otaceni, pri pusteny klime bezi na pomalou rychlost + navic kdyz teplota v chladici (normalnim, ne klimy) prekroci 91, spusti se taky na pomalu, kdyz preleze 99 tak na rychlo. Ten snimac teploty v chladici casto odchazi a pak se to nespusti nikdy, doporucuju vymenit, stoji par kacek. Na chladici, nejspis v pravym hornim rohu ho najdes, povede do nej konektor, otestuj tuhle elektrickou vrtuli, zapni klice do polohy II, odpoj konektor, ma tri piny, prostredni je privod +12 ten postupne propoj s levym a s pravym, pokazdy by se mela roztocit ta vrtule nejdriv pomalu pak rychle. vicemene pokavad mas vodni okruh v cajku a zadny problemy tak bys to nemel i bez tyhle vrtule v tehle rocni dobe a zacpach uvarit, ale nevim jak jsou na tom ctyrvalce.

2.) teplomer by se mel zastavit na prostredku a nikam necestovat, to auto je udelany tak ze kdyz je vse v poradku tak i kdyz stoji tak se uchladi.

3.) viskospojka je naplnena viskoznim olejem, kterej meni sve kvality pri teplote, je to spojka ve vrtuli co je na remenu u motoru, takze se toci porad, akorat kdyz je motor studenej tak se proste toci jen tak ze se toci, protoze neni zadouci ochlazovat motor, kdyz se zahreje, olej zmeni hustotu a roztoci vrtuli ktera pak zacne doopravdy fungovat, test funkcnosti, no neni nic exaktniho, takze jednak to uplne jinak zni kdyz je motor studenej a kdyz je teplej, druhak, za studena se s tou vrtuli da celkem lehce tocit, kdyz je motor zahratej tak musi klast znatelne vetsi odpor, test treti takovej hardcore ale je to celkem bezpecny, zahrejes motor, srolujes noviny a strcis je do ty vrtule tak abys tam nenechal prsty :) jestlize se ti podari jednoduse tu vrtuli zastavit je spojka v prdeli. Nejjednodusi cesta jak oddelat spojku je kdyz se vyndava vrtule a skladuje v horizontalni poloze.

Uz sem resil tolik varicich baworu ze tohle tema celkem zvladam, jestli si prazskej tak se stav a ja ti to zkouknu ;)
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od darmon »

nejhustejsi na teplotu motoru je cadillac s osmivalcem 4.6l Northstar, kdyz zjisti ze nema vodu (a mysleno ze tam nemusi byt ani kapka), nebo se zacne nejak stupidne prehrejvat, tak vypne kazdej druhej valec a pumpuje do nich vzduch, auto omezi maximalni rychlost na 80km/h a jede se dal dokad se to nechce nekomu resit.
Don T
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#14 Příspěvek od Don T »

Originál zaslal darmon
[B]okej zkusim odpovedet,
1.) jo to je vrtule od klimy, ma dve rychlosti otaceni, pri pusteny klime bezi na pomalou rychlost + navic kdyz teplota v chladici (normalnim, ne klimy) prekroci 91, spusti se taky na pomalu, kdyz preleze 99 tak na rychlo. Ten snimac teploty v chladici casto odchazi a pak se to nespusti nikdy, doporucuju vymenit, stoji par kacek. Na chladici, nejspis v pravym hornim rohu ho najdes, povede do nej konektor, otestuj tuhle elektrickou vrtuli, zapni klice do polohy II, odpoj konektor, ma tri piny, prostredni je privod +12 ten postupne propoj s levym a s pravym, pokazdy by se mela roztocit ta vrtule nejdriv pomalu pak rychle. vicemene pokavad mas vodni okruh v cajku a zadny problemy tak bys to nemel i bez tyhle vrtule v tehle rocni dobe a zacpach uvarit, ale nevim jak jsou na tom ctyrvalce.

2.) teplomer by se mel zastavit na prostredku a nikam necestovat, to auto je udelany tak ze kdyz je vse v poradku tak i kdyz stoji tak se uchladi.

3.) viskospojka je naplnena viskoznim olejem, kterej meni sve kvality pri teplote, je to spojka ve vrtuli co je na remenu u motoru, takze se toci porad, akorat kdyz je motor studenej tak se proste toci jen tak ze se toci, protoze neni zadouci ochlazovat motor, kdyz se zahreje, olej zmeni hustotu a roztoci vrtuli ktera pak zacne doopravdy fungovat, test funkcnosti, no neni nic exaktniho, takze jednak to uplne jinak zni kdyz je motor studenej a kdyz je teplej, druhak, za studena se s tou vrtuli da celkem lehce tocit, kdyz je motor zahratej tak musi klast znatelne vetsi odpor, test treti takovej hardcore ale je to celkem bezpecny, zahrejes motor, srolujes noviny a strcis je do ty vrtule tak abys tam nenechal prsty :) jestlize se ti podari jednoduse tu vrtuli zastavit je spojka v prdeli. Nejjednodusi cesta jak oddelat spojku je kdyz se vyndava vrtule a skladuje v horizontalni poloze.

Uz sem resil tolik varicich baworu ze tohle tema celkem zvladam, jestli si prazskej tak se stav a ja ti to zkouknu ;)



Ano dekuji ooo velky ooo mocny na vedlejsim auditku jsem popsal svuj ranni test a ty jsi me to jeste potvrdil a vyborne osvetlil dik moc!!!:ucta: :ucta: :ucta:
Don T
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#15 Příspěvek od Don T »

Jeste jedna vec ouplne mimo,ale kdyz se tu uz debati o problemech treba se nekdo chytne.. Jak jsou ted vedra a karka je na slunci cili ... pekne zahrata. Tak me auto chytne na prvni skrtnuti, ale pak zacnou strasne kolisat otacky smerem dolu. Mysli, ze se to tu uz resilo a snad by melo jit o lambda sondu?! Me proste ciste laicky prijde, ze dostava elektronika spatne informace od nejakeho cidla.. kterymzto padem udaje vyhodnocuje jako, ze uz je motor zahratej na provozni teplotu.. pac po skutecnem zahrati to zmizi.. proste to chce drzet tak minutku pod plmynem 2000-3000 ot.. co vy na to?!
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od darmon »

hmm to mi na lambdu nesedi, navic ta je ta posledni co se prohreje, mam par tipu ale nechce se mi moc spekulovat jen teoreticky ale asi bych se zacal vrtat v MAFu jako prvni vec.
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#17 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal darmon
[B]nejhustejsi na teplotu motoru je cadillac s osmivalcem 4.6l Northstar, kdyz zjisti ze nema vodu (a mysleno ze tam nemusi byt ani kapka), nebo se zacne nejak stupidne prehrejvat, tak vypne kazdej druhej valec a pumpuje do nich vzduch, auto omezi maximalni rychlost na 80km/h a jede se dal dokad se to nechce nekomu resit.

Tak tohle je hustý :ucta: :ucta: :ucta:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od darmon »

Originál zaslal d.aemon
[B]Tak tohle je hustý :ucta: :ucta: :ucta:
holt emerika, tam meli klimu a hydraulicky perovani v dobe kdy se tady na starym kontinentu jeste startovalo na kliku :) Cadillac je v tom vubec, nocni videni a pruhledovej displej nad volantem v modelu DeVille od roku 2000, ten motor co prepne na chlazenim vzduchem je z 95, z doby kdy tady se jeste delali motory bez hydraulickyho stelovani ventilu a tak
Don T
Registrovaný
Příspěvky: 178
Registrován: pát 07.02.2003 01:00

#19 Příspěvek od Don T »

Originál zaslal darmon
[B]hmm to mi na lambdu nesedi, navic ta je ta posledni co se prohreje, mam par tipu ale nechce se mi moc spekulovat jen teoreticky ale asi bych se zacal vrtat v MAFu jako prvni vec.


Ehm a co je to ten MAF??
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#20 Příspěvek od d.aemon »

Originál zaslal Don T
[B]Ehm a co je to ten MAF??

Ježiši, to nikdo to fórum nečte? Narazili jsme na to před nedávnem:
Diskuse
Odpovědět