Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

TD versus TDS

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
sumo
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: sob 13.12.2003 01:00

#1 Příspěvek od sumo »

TDS z toho jen kvůli interkoleru nebude. TDS-o má jinou vačku řídící jednotku a jiné časování vstřiků. :mhehe:

---
Shrek: Pozn. mod.: je to splitnuté téma z bazaru, kde Dauši prodával svou 325 TD a dodatečně ji vybavil IC.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Shrek »

sumo píše:TDS z toho jen kvůli interkoleru nebude. TDS-o má jinou vačku řídící jednotku a jiné časování vstřiků. :mhehe:

:roll: heh?

325 tds 1993/1 - vačka 11 31 2 224 460, 325 td 1993/1 - vačka 11 31 2 244 460

Ono není td jako td a tds jako tds, jsou to spíš stavebnice, které se různě prolínají...

BTW co je to "časování vstříků"? ;)
Dauši
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: ned 23.02.2003 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#3 Příspěvek od Dauši »

OPRAVA: TD(S). Samozřejmě není čistokrevnej, ale výkon je znatelně lepší než u původní TD.
ManyP
Registrovaný
Příspěvky: 424
Registrován: čtv 06.11.2003 01:00
Bydliště: Hovorany
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od ManyP »

je ten itercooler fakt znat???
A jak na vykonu nebo na tahu a pri jakech otackach???
Predem dik za odpoved
sumo
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: sob 13.12.2003 01:00

#5 Příspěvek od sumo »

Ono není td jako td a tds jako tds, jsou to spíš stavebnice, které se různě prolínají...

BTW co je to "časování vstříků"? ;

U TDS je údajně vyšší tlak na vstřikách. Nemám to nikde ověřené ptal sem se nato v servise, když chtěl známí dávat do TD interkoler a bylo mi řečeno že samotný interkoler dá tak 5-10 koní. A vysvětlili rozdíl ten už sem psal.
Dauši
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: ned 23.02.2003 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#6 Příspěvek od Dauši »

Jde to líp do otáček než předtím, je to prostě živější. Těch 10PS to má na 100% navíc, řekl bych, že i o dost víc. Je to prostě znatelný rozdíl. Budu ještě zkoušet jakej to má vliv na spotřebu.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Shrek »

sumo píše:U TDS je údajně vyšší tlak na vstřikách. Nemám to nikde ověřené ptal sem se nato v servise, když chtěl známí dávat do TD interkoler a bylo mi řečeno že samotný interkoler dá tak 5-10 koní. A vysvětlili rozdíl ten už sem psal.

Eh :roll: , co to je "vyšší tlak na vstřikách"? TDS má vstřiky nastavený stejně jako TD a čerpadlo je také stejné. Kde by se tam ten "vyšší tlak" teda mohl vzít?

Koukám, už ani ty servisy nevědí "vo co gou"... :?

Jinak ten rozdíl je pochopitelně v motormanagementu - v DDE. Jinej program. Krom toho se to různě prolíná s funkcí ASC, s přítomností či nepřítomností EGR atd.

Proto nikdo nikdo nemůže říct "TD se liší od TDS tím a tím". Ve skutečnosti jediné, co je podstatně a vždycky jiné, je přítomnost IC a program v ŘJ.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#8 Příspěvek od Martinéz »

Ale pri dodelani intercooleru do TDcka je pro dosazeni spravnyho efektu nutny preprogramovat RJ tak, aby s IC pocitala, ne? Aspon tak mi to bylo receno...
..sakra, uz se do toho dodelani taky musim pustit... :?
Dauši
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: ned 23.02.2003 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#9 Příspěvek od Dauši »

Shrek píše:
sumo píše:U TDS je údajně vyšší tlak na vstřikách. Nemám to nikde ověřené ptal sem se nato v servise, když chtěl známí dávat do TD interkoler a bylo mi řečeno že samotný interkoler dá tak 5-10 koní. A vysvětlili rozdíl ten už sem psal.

Eh :roll: , co to je "vyšší tlak na vstřikách"? TDS má vstřiky nastavený stejně jako TD a čerpadlo je také stejné. Kde by se tam ten "vyšší tlak" teda mohl vzít?

Koukám, už ani ty servisy nevědí "vo co gou"... :?

Jinak ten rozdíl je pochopitelně v motormanagementu - v DDE. Jinej program. Krom toho se to různě prolíná s funkcí ASC, s přítomností či nepřítomností EGR atd.

Proto nikdo nikdo nemůže říct "TD se liší od TDS tím a tím". Ve skutečnosti jediné, co je podstatně a vždycky jiné, je přítomnost IC a program v ŘJ.


Myslíš, že když vyměním RJ na TDS-ovou, že to bude ještě sylnější? A půjde to jen tak vyměnit?
sumo
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: sob 13.12.2003 01:00

#10 Příspěvek od sumo »

Shrek píše:Eh :roll: , co to je "vyšší tlak na vstřikách"? TDS má vstřiky nastavený stejně jako TD a čerpadlo je také stejné. Kde by se tam ten "vyšší tlak" teda mohl vzít?

Koukám, už ani ty servisy nevědí "vo co gou"... :?

Jinak ten rozdíl je pochopitelně v motormanagementu - v DDE. Jinej program. Krom toho se to různě prolíná s funkcí ASC, s přítomností či nepřítomností EGR atd.

Proto nikdo nikdo nemůže říct "TD se liší od TDS tím a tím". Ve skutečnosti jediné, co je podstatně a vždycky jiné, je přítomnost IC a program v ŘJ.


Dík za vysvětlení.
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Shrek »

Dauši píše:Myslíš, že když vyměním RJ na TDS-ovou, že to bude ještě sylnější? A půjde to jen tak vyměnit?

Tyjo nevím, jestli to teda bude sylnější (BTW nevypadá to líp takhle: silnější), ale nejjednodušší by bylo nechat to tak, jak to je, nastavit wastegate na turbu na hodnoty srovnatelné s tds (0,85 bar) a nechat si levně (diesel-power.cz) upgradnout švába v ŘJ. Říct ti, jestli by to šlo výměnou jednotky za tds jednotku ti nemůžu, neb by to bylo na dlouho-dlouhý hledání v ETK a TIS (tzn. jestli tvoje kabeláž bude s tou a tou jednotkou kompatibilní). Principielně by to šlo, v roce 1999 jsem to chtěl udělat na svým autě (to jsem tomu tak nerozuměl a nebyl nikdo, kdo by mi poradil), ale nakonec jsem zvolil variantu č. 1.
Dauši
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: ned 23.02.2003 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#12 Příspěvek od Dauši »

:oops: :oops: :oops: Tak to je trapné. :oops: :oops: :oops:

:twisted: Jinak spotřeba je nižší tak o jeden litr. :twisted:
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od RostaO »

..a kdyz uz se o tom bavime, tusi nekdo, zda jde zamenit jen cip v RJ za cip z TDSky ... znamej si nechal svou tdsku cipnout a ted mu prebyva origo cip, tak by mohla byt sranda to narvat do TDcka ... mozna by to bylo az tolik srandy, ze by se motor odporoucel, tak se radsi ptam
Zatim jsem to moc nezkoumal, takze je taky mozny, ze ty cipy jsou uz jen "hardwarove" odlisny tak, ze to ani nepujde zkusit..
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Shrek »

RostaO píše:..a kdyz uz se o tom bavime, tusi nekdo, zda jde zamenit jen cip v RJ za cip z TDSky ... znamej si nechal svou tdsku cipnout a ted mu prebyva origo cip, tak by mohla byt sranda to narvat do TDcka ... mozna by to bylo az tolik srandy, ze by se motor odporoucel, tak se radsi ptam
Zatim jsem to moc nezkoumal, takze je taky mozny, ze ty cipy jsou uz jen "hardwarove" odlisny tak, ze to ani nepujde zkusit..

Kdybych měl vyňadřit procentuální šanci, tak nulanulanic ...
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#15 Příspěvek od RostaO »

Shrek píše:
RostaO píše:..a kdyz uz se o tom bavime, tusi nekdo, zda jde zamenit jen cip v RJ za cip z TDSky ... znamej si nechal svou tdsku cipnout a ted mu prebyva origo cip, tak by mohla byt sranda to narvat do TDcka ... mozna by to bylo az tolik srandy, ze by se motor odporoucel, tak se radsi ptam
Zatim jsem to moc nezkoumal, takze je taky mozny, ze ty cipy jsou uz jen "hardwarove" odlisny tak, ze to ani nepujde zkusit..

Kdybych měl vyňadřit procentuální šanci, tak nulanulanic ...


...to jsem chtel slyset, aspon nebudu vymyslet kraviny :)
hertz1
Registrovaný
Příspěvky: 95
Registrován: pon 24.03.2003 01:00

#16 Příspěvek od hertz1 »

Co se týká rozdílu mezi TD a TDS tak má pravdu Shrek. Jinak - paměti v ŘJ jsou různé a zaměnit se může jen za odpovídající typ. Ale když tam dáš jinou, tak auto nezničíš, jen pojede v nouzovým režimu, ale radši to nedělej. Mě při přečipování jeden umělec přesadil pamě? na patici a dost mě to potrápilo, než jsem na to přišel.
Anonymous

#17 Příspěvek od Anonymous »

ako je to se spolahlivostou u TDS? niesu moc kazove? ake s tym mate skusenosti?
Lada Zuzjak
Registrovaný
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
Bydliště: Žatec, Plzeň

#18 Příspěvek od Lada Zuzjak »

kajo píše:ako je to se spolahlivostou u TDS? niesu moc kazove? ake s tym mate skusenosti?

rekl bych ze to bude to same jako TD.. akorat zalezi jak se k nemu budes chovat.. stejne dobre pude udelat TDcko jako TDSo... bych si tip. :roll: :)
Odpovědět