Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

cvakání v motoru E36 316i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
petrp
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pát 08.04.2005 00:00

#1 Příspěvek od petrp »

čau nějak mi poslední dobou něco cvaká v motoru,sou to takový zvuky jak kdyby o sebe klepaly nějaký dvě kovadlinky ..dělá to jen když je motor studenej a když ho trochu zahřeju je to lepší ..prej to sou hydroštely,tak bych se chtěl zeptat co se s tim dá dělat a na kolik vyjde oprava ,případně kdybych to nechal na pokoji jaký by to mělo důsledky?
Prej by se dal sehnat komplet motor i s převodovkou za 10tis a to i z novějších modelů než je 93 tak jestli to má cenu měnit abych nepřeplatil celej motor?
error-motohanz
Registrovaný
Příspěvky: 999
Registrován: čtv 21.04.2005 00:00

#2 Příspěvek od error-motohanz »

Hele este uved kolik to ma nalitano.......pocitej ze te vyjde jeden hydrostel na cca. 500,- musis jich koupit 8 a este prace.....neresi to koupit jen ty spatny protoze se ti muzou za tejden voddelat dalsi....ted kdyz ti to talhle cvaka za studena tak se nic nedeje, ono se toho moc nedeje ikdyz ti to cvaka i za tepla ale casem ti to muze zacit delat problemy...rozepisovat technicky veci je asi blbost :wink: Jinej motor muzes koupit vzdycky ale nikdy skoro nevis zase do ceho jdes a stejne se ti tam ty zdvihatka muzou ozvat.... zase kdyz je do toho svyho motoru das tak aspon vis ze to mas vymeneny....musis si ujasnit jestli ten motor je ve stavu kdy do nej ma cenu investovat nebo ne.....ja jsem ted ka zrovna daval do auta motor m43 mel jsem tam starsi m40 jako tym mas ty....uplna brnkacka to nebyla, protoze jsem tam mel nejaky neshody v elektrice ale nakonec to dopadlo....musis s tim koupit komlplet elektriku a ř.j. Je tos spis o tom kolik na to mas penez.....a jetli mas nekoho kdo ti to udela za slusny penize......
FrajerT
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Slovensko

#3 Příspěvek od FrajerT »

No hoši, ja Vás obdivujem, že sa Vám chce zaobera? tými 4-valcami... :wink: :D
V každom prípade sú to hydroštely a keď si to dokážeš da? spravi? niekam za lacný peniaz, tak ?a výmena tých zdvihátok výde určite lacnejšie ako nový motor. A výmena je tiež určite jednoduchšia... :)
Ale pokiaľ Ti to jazdí ako má a iba klepe, tak sa toho ani nechytaj. Kamoš má ešte E30 s M40 motorom a má presne ten istý problém. Haluz je, že jemu to klepe aj za tepla a totálne nepravidelne, t.z. nezávisle od otáčok, za?aženia motora alebo čohokoľvek iného... :roll: A rozhodol sa veľmi správne, a to že pokiaľ to ešte ide 200, nemá to nejaké výkonové diery a pod, tak sa toho ani nechytí. A to isté odporúčam aj Tebe! :twisted:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

No, jako když slyším šící stroj, jak vedle mě cvaká, tak se zasměju a po 1vteřině smání se zase uklidním, páč mě tenhle problém taky neminul. Jako s e30, která již dosluhuje bych to asi taky neřešil, ale u auta, který mi musí vydržet ještě nějaký ten rok to asi řešit budu. Ono totiž to cvakání nemá takový vliv na výkon jako spíš na životnost dílů v hlavě, jako je třeba vačka a dříky ventilů. Tvoří se trhliny a otřepy na dosedací ploše dříku ventilu a rychlejší opotřebení vačky. Nemluvě o horší funkci Vanosu, respektive horší reakce na plyn.

A vůbec, kua, když někam přijedu se šicím strojem za babama nebo na sraz, tak to zrovna pěkkně nevypadá :-(
FrajerT
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Slovensko

#5 Příspěvek od FrajerT »

No s tým úbytkom výkonu celkom pravdu nemáš, keď už je vybehaná vačka, tak tie M40 boli charakteristické tým, že nešli do najvyšších otáčok, maximálka klesla tak na 150 a pod. Popozeraj nemecké fóra, tam je o tom milión článkov... :wink:
A ten šijací stroj je max. výstižné prirovnanie, ten jeho má presne taký istý zvuk... :lol: :lol: :lol:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Nojo, ale to už je ta krajní mez, když to svaká jenom po ostré jízdě, tak to není taková hrůza. Je jasný, že když pak máš vůli mezi vačkou a ventilem třeba 1mm, tak to na výkon samozřejmě vliv má.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#7 Příspěvek od major »

Hydroštely jsou hodně háklivé na kvalitu oleje.Pokud jsi už na hranici výměnné lhůty,zkus nejdříve co to bude dělat po výměně než začneš cokoli měnit.
Je ale pravda,že motory M40 mají problémy s mazáním vačkového hřídele.Prakticky u každého je po určité době nutno vyměnit vačku a hydroštely.Mě samotného to potkalo na mé staré E30 318i M40.Prostě to nad určitou rychlostí přestalo úplně jet.Ta hranice se postupně snižovala až mě začali předjíždět i Trabanty a povozy s koňma :D ,což jsem už nerozdejchal a zainvestoval do nový vačky.Pak to zase jezdilo OK.
petrp
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pát 08.04.2005 00:00

#8 Příspěvek od petrp »

je pravda že to začalo dělat asu tak tis. km po výměně oleje,původně tam byla syntetika a dal sem tam polosyntetiku ..takže to může být tím,ale s tim výkonem to je tak že nemůžu točit víc jak 5500 pak auto jakoby zdechce ...myslíte že je to už vážný?
FrajerT
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Slovensko

#9 Příspěvek od FrajerT »

petrp píše:je pravda že to začalo dělat asu tak tis. km po výměně oleje,původně tam byla syntetika a dal sem tam polosyntetiku ..takže to může být tím,ale s tim výkonem to je tak že nemůžu točit víc jak 5500 pak auto jakoby zdechce ...myslíte že je to už vážný?


Na ktorej rýchlosti si to skúšal? Keď na 5-ke, tak to sa ani nedivím... :lol: :lol: :lol:
Koľko Ti to ide max.? Keď to potočíš napr. na dvojke, malo by ?a to pusti? po začiatok červeného poľa a potom začne obmedzova? (za normálnych podmienok).
Keď chceš ma? istotu, zhoď ventilové veko a pozri vačku. Keď uvidíš na trecích plochách výrazné opotrebenie, tak máš vyděláno...
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#10 Příspěvek od major »

petrp píše:je pravda že to začalo dělat asu tak tis. km po výměně oleje,původně tam byla syntetika a dal sem tam polosyntetiku ..takže to může být tím,ale s tim výkonem to je tak že nemůžu točit víc jak 5500 pak auto jakoby zdechce ...myslíte že je to už vážný?
No tak to je asi naprosto jasný,teda pokud to není omezovačem.Sundej to víko ventilů a mrkni na vačku.Budou tam už vidět výrazný "kaňony" na třecích plochách.Časem se to bude zhoršovat a bude to dělat při stále nižších otáčkách.Čeká tě bohužel výměna vačky.
FrajerT
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Slovensko

#11 Příspěvek od FrajerT »

major píše:
petrp píše:je pravda že to začalo dělat asu tak tis. km po výměně oleje,původně tam byla syntetika a dal sem tam polosyntetiku ..takže to může být tím,ale s tim výkonem to je tak že nemůžu točit víc jak 5500 pak auto jakoby zdechce ...myslíte že je to už vážný?
No tak to je asi naprosto jasný,teda pokud to není omezovačem.Sundej to víko ventilů a mrkni na vačku.Budou tam už vidět výrazný "kaňony" na třecích plochách.Časem se to bude zhoršovat a bude to dělat při stále nižších otáčkách.Čeká tě bohužel výměna vačky.

Ako som už spomínal, kolega Major je fachman, my sa vždy zhodneme! :wink:
Ten môj kámoš presne toto riešil asi pred rokom na M40, objednal som mu použitú vačku z Nemecka (100,-EUR z vrakáča), nakoniec nepasovala, tak išla naspä?... Zaujímavé je, že on tam ani také hrozné kaňony nemal, točí normálne až po obmedzovač a vraj ide 205km/h (318), aspoň to tvrdí. Ale rachoce teda festne, len ako vravím, nezávisle na ničom. Klepe aj studený aj teplý a najväčšia haluz je, že pri rovnakých otáčkach chvíľu klepe a chvíľu nie... 8O
Ale potom, čo mu nepasovala vačka povedal, že kašle na to a bude sa vozi? na šijacej mašine... :lol:
satva
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: úte 31.05.2005 00:00

#12 Příspěvek od satva »

Taky mam ten stejnej problem zatim to neresim, cvaka to hlavne kdyz je motor studenej pak jak se to zahreje je to lepsi ale chystam se na vymenu vsech 8 hydrostelu.Jeste sem neresil cenu za 1 hydrostel, rikate 500,- ? to de. Pocital sem vic!!

BMW 318i 97rok
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od darmon »

kdyz uz delate ty hydrostely tak vymente i olejovou sprchu
PET77
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 26.09.2004 00:00

#14 Příspěvek od PET77 »

proc?
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#15 Příspěvek od major »

PET77 píše:proc?
No ta bejvá dost často příčinou toho špatného domazávání vačky.
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od darmon »

presne, skoro u kazdyho staryho bawora se sundanym vikem ventilu je bud povolena nebo v horsim pripade zasrana.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#17 Příspěvek od major »

darmon píše:presne, skoro u kazdyho staryho bawora se sundanym vikem ventilu je bud povolena nebo v horsim pripade zasrana.
Tak,Tak :wink:
darmon
Registrovaný
Příspěvky: 3701
Registrován: úte 07.01.2003 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od darmon »

a rovnou vymenit srouby na sprse za srouby se zavlackou at se to nepovoluje
satva
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: úte 31.05.2005 00:00

#19 Příspěvek od satva »

volnobezne otacky sou kolem 900, tedkom my to z niceo nic vylezlo na takovych zhruba 1300, nevím proc poradte ? a nahodou s hydroštelama to nema nic co docineni ?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

ne, spíš volnoběžný ventil nebo váha nebo tak něco.
Odpovědět