
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
skautik píše:tak me napadlo co aditiva do oleju? kdyz uz te tu mame - treba bishop?
Přísady do olejů
No tak teď jsi se trefil


Já osobně jsem zarytým odpůrcem přísad do olejů.Tyto z velké většiny totiž narušují chem.stabilitu oleje.Ne všechny přísady se vzájemně snáší a vyvážit jejich obsah v oleji je velmi obtížné.No a pokud vy tuto stabilitu narušíte přidáním nějakého "zázračného" přípravku třeba na bázi PTFE (teflonu) dojde z velké většiny k degradaci oleje,s dalšími fatálními následky.Je pravda,že Original Bishop je z kategotie serióznějších firem a testy prováděné na VŠ chem.technologické určitá pozitiva u produktů Bishop ukázali, tak stále platí, že kvalitní olej a jeho včasná výměna pro provoz vozidla dostačuje, nepoužitím jakéhokoliv dalšího přípravku v žádném případě motoru neublížíte.
Tím bych prosím debatu na téma "přísady do olejů" uzavřel a více se k tomu nehodlám vracet.

Som si pozrel celý tento príspevok a už chápem prečo nepoužíva? oleje z ruskej ropy... pozeral som sa na môj olej. (BMW535iA, r1990 E34). Olej vo svojom objeme je pomerne čistý, nebol menený zhruba 10 000km (cca 6000 posledný majiteľ, 4000 ja). Po celú dobu som tam nedolieval ani pol deci. Podľa risky tam je presne v polovici medzi min a max, takže dá sa povea? že na tých 10 000 km to vôbec nič nezožralo. Problém však je, že som sa pozeral aj na vačku... Jej farba je do žlto-hneda. Usadzuje sa tam carbón. A veko je čierne jak uhel, vyzerá to jak prach zmiešaný s olejom. Keď som to auto kúpil, som zistil že bola prasknutá hadica (skôr roztrhnutá) medzi vzduchovým filtrom a váhou, teda to papakalo pekný bordel, čo bude asi všetko v oleji a usadzovalo sa to na tom veku... Nebolo by dobré tam da? na 1 výmenu nejaký lacný syntetický 5W40, že nech rozpustí ten bordel, a že či nezčne žra? olej a podľa toho tam buď necha? 5W40, alebo vráti? sa naspä? k polosyntetike 10W40 ? Inak, motor ma nabehané skoro 400 000km, o automat bolo starané (ide perfektne) takže asi aj olej v motory bol pravidelne menený (ale aký netuším). ventily sú 2 na válec, žiadne zdvihátka, v podstate žiadna modernejšia technika, takže ide skôr o nejakú americkú verziu (výkon na úkor spotreby). A + jazdím nonstop na LPG. Čo stým, ako to rozumne prepláchnu? ? U starého auta som si nad tým hlavu nelámal. vypustil olej, nalial naftu naštartoval, naftu vylial, dal olej a motor bol bez hrubých nečistôt, ale tu to skúša? nemienim... Ale nejde mi do hlavy, prečo je olej čistý (nespálený, priehľadný) a na veku je čierny olejový prach.
Frenky píše:Som si pozrel celý tento príspevok a už chápem prečo nepoužíva? oleje z ruskej ropy... pozeral som sa na môj olej. (BMW535iA, r1990 E34). Olej vo svojom objeme je pomerne čistý, nebol menený zhruba 10 000km (cca 6000 posledný majiteľ, 4000 ja). Po celú dobu som tam nedolieval ani pol deci. Podľa risky tam je presne v polovici medzi min a max, takže dá sa povea? že na tých 10 000 km to vôbec nič nezožralo. Problém však je, že som sa pozeral aj na vačku... Jej farba je do žlto-hneda. Usadzuje sa tam carbón. A veko je čierne jak uhel, vyzerá to jak prach zmiešaný s olejom. Keď som to auto kúpil, som zistil že bola prasknutá hadica (skôr roztrhnutá) medzi vzduchovým filtrom a váhou, teda to papakalo pekný bordel, čo bude asi všetko v oleji a usadzovalo sa to na tom veku... Nebolo by dobré tam da? na 1 výmenu nejaký lacný syntetický 5W40, že nech rozpustí ten bordel, a že či nezčne žra? olej a podľa toho tam buď necha? 5W40, alebo vráti? sa naspä? k polosyntetike 10W40 ? Inak, motor ma nabehané skoro 400 000km, o automat bolo starané (ide perfektne) takže asi aj olej v motory bol pravidelne menený (ale aký netuším). ventily sú 2 na válec, žiadne zdvihátka, v podstate žiadna modernejšia technika, takže ide skôr o nejakú americkú verziu (výkon na úkor spotreby). A + jazdím nonstop na LPG. Čo stým, ako to rozumne prepláchnu? ? U starého auta som si nad tým hlavu nelámal. vypustil olej, nalial naftu naštartoval, naftu vylial, dal olej a motor bol bez hrubých nečistôt, ale tu to skúša? nemienim... Ale nejde mi do hlavy, prečo je olej čistý (nespálený, priehľadný) a na veku je čierny olejový prach.
Motory na LPG a "klasické" motorové oleje
Tak že to vezmeme pěkně od píky:
Motorové oleje ve styku s LPG a jeho zplodinami rychleji ztrácejí své vlastnosti a je vhodné zkrátit jejich výměnné lhůty. Zplodiny i neshořelé LPG se vůči oleji chová výrazně agresivněji, než benzín, úsady takto vznikající mají jiný charakter než klasický karbon a velmi obtížně se rozpouštějí.Obecně hlásaná „pravda“ o vlastnostech LPG vůči oleji je pouze polopravdou. Pravdou je to, že LPG ve styku s olejem vytváří výrazně méně karbonu a tak motor provozovaný na LPG bývá uvnitř většinou čistější. Na základě tohoto jevu prodejci zařízení LPG doporučují zcela nesprávně možnost prodloužení kilometrového proběhu do výměny oleje. Skutečnost je taková, že olej ve styku s vyšší produkcí dusíkatých zplodin více „koroduje“, vytváří se zvláštní úsady ve spalovacím prostoru, které mají odlišný charakter proti klasickému karbonu a velmi těžko se odstraňují. Olej rychleji ztrácí čistící a určité mazací vlastnosti a je vhodné zkrátit výměnnou lhůtu o 1/3. Klasické minerální oleje by se používat příliš neměly, spíše "polo" nebo "plná syntetika". Minerální oleje je možné použít v případě, že jsou pro používání v motorech na LPG příslušně aditivovány látkami, omezujícími nitrooxidaci. Tyto oleje jsou vždy řádně označeny jako vhodné pro provoz na LPG, nitrooxidační aditiva jsou používána i u olejů polo a plně syntetických.Ne že by normální oleje nemazaly, mažou velmi dlouho, ale ztrácí se jejich čistící schopnost a motor se více zanáší úsadami, které se, jak jsem již předeslal, chemicky velmi těžce odstraňují. Také se narušuje složení jejich aditiv a olej už nedosahuje takové výkonnostní třídy, kterou měl původně, životnost motoru klesá.
V zásadě je tedy nutné neprovozovat na LPG stále,nýbrž v poměru zhruba 4:1( LPG:BA),BA se totiž už v rafineriri aditivuje určitýmy základnímy aditivy např.proti opotřebení sedel ventilů, což bohužel ve všech LPG nenajdete i když to prodejci tvrdí.
Z výše uvedeného je tedy patrné,že při provozu na LPG vznikají jiné druhy nečistot, které bohužel nejsou v oleji pouhým okem patrné vůbec.Olej se proto jeví čistý a neustále v dobré kondici i když je již zcela vyčerpán.Znovu tedy opakuji, že při provozu na LPG je nutné zkrátit výměnou lhůtu a používat jen polosyntetické či syntetické oleje, popřípadě oleje přímo určené pro provoz s LPG.
Pokud chceš tedy motor vyčistit ,doporučuji koupit kvalitně aditivovanou syntetiku či polosyntetiku(výborné zkušenosti mám s ARAL Basic Tronic 10w-40,či ARAL High tronic 5W-40) a po dobu čištění jezdit pouze na BA.Pro dostatečné vyčištění je třeba ujet alespoň 20tis.km,A olej měnit cca po 7000km.
skautik píše:major píše:Myslíš výplach před nalitím nové náplně nebo prostředky do MN pro čištění palivového systému.skautik píše::D
co prostredky na vyplach motoru? hlavne u diesla?)
myslim vyplach motoru (jakoze sracky co rozpousteji usady - ne vsechny samo)
Produkty pro "výplach" motorů
Pokud takovýto prostředek seženeš jedná se většinou o silně aditivované minerální oleje.Vzhledem k tomu že výrobci olejů aditiva zajiš?ující čistotu motoru dávají v současné době prakticky do všech motor. olejů ve větší či menší míře, tak se výrobou těchto produktů čistících motor bez jeho demontáže,už prakticky nikdo nezabývá.Pokud něco seženeš jedná se většinou o starší produkci a většinou to ani příliš rozdílné vlastnosti od dobře aditivovaného moderního oleje nemá.
1) som si všimol, u nás na slovensku sú na pumpách dos? rozšírené oleje AVANTI, STIHL a VALVOLINE, no nie je tu o nich ani jediná zmienka, čo sa týka kvality, resp porovananie k niektorej lepšej značke...
2) a vyskitol sa mi práve problém s olejom v automate. Len tak som tak nakukol, že ako stojí množstvo oleja. pozerám riska presne sedí po vrch. vtedy ma napadlo, že auto má by? naštartované. tak som prebehol všetky polohy páky, dal do P, nechal naštartované na voľnobech, vybral risku a hups ? ani klapka oleja. teda dos? pod riskou. ten kto tam dával olej naposledy, tam dolial po risku ale bez naštartovaného motora. Môj problém - podľa katalógu tam ide ATF DexronII, lenže ja čo mám doma MADIT do druhého auta do serva, ten je červenej farby (ATF DexronII D) a v tej prevodovke je olej priehľadný, bez nejakého charakteristického zápachu. proste má pach ako bežný olej do motora, ibaže je očividne redší. Nemám žiadne problémy z automatom, ide perfektne a dúfam že aj dlho pôjde. Neviem ako je cíti? spálený olej, necítil som z neho nič silne spálené, ale keď som ho chtil do ruky, zdal sa mi nejak slabo mazľavý oproti tomu novému MADITu. čítal som, že olej sa nedá vymeni? celý, tak teraz neviem čo stým urobi?. nerád by som ju pochoval. Volal som poslednému majiteľovy, olej v nej bol menený pred 20 000 km, no nevedel akú značku tam dávali.
2) a vyskitol sa mi práve problém s olejom v automate. Len tak som tak nakukol, že ako stojí množstvo oleja. pozerám riska presne sedí po vrch. vtedy ma napadlo, že auto má by? naštartované. tak som prebehol všetky polohy páky, dal do P, nechal naštartované na voľnobech, vybral risku a hups ? ani klapka oleja. teda dos? pod riskou. ten kto tam dával olej naposledy, tam dolial po risku ale bez naštartovaného motora. Môj problém - podľa katalógu tam ide ATF DexronII, lenže ja čo mám doma MADIT do druhého auta do serva, ten je červenej farby (ATF DexronII D) a v tej prevodovke je olej priehľadný, bez nejakého charakteristického zápachu. proste má pach ako bežný olej do motora, ibaže je očividne redší. Nemám žiadne problémy z automatom, ide perfektne a dúfam že aj dlho pôjde. Neviem ako je cíti? spálený olej, necítil som z neho nič silne spálené, ale keď som ho chtil do ruky, zdal sa mi nejak slabo mazľavý oproti tomu novému MADITu. čítal som, že olej sa nedá vymeni? celý, tak teraz neviem čo stým urobi?. nerád by som ju pochoval. Volal som poslednému majiteľovy, olej v nej bol menený pred 20 000 km, no nevedel akú značku tam dávali.
Práve som sa dočítal, že všetky oleje do automatických prevodoviek sa smú mieša?. takže pokazím tým niečo, ak tam dolejem predpísaný olej ATF DexronII xxx značky, ak netuším aký olej tam je ? Nemám chu? ho da? vymeni?, ak viem, že má nabehané okolo 20 000km, automat radí perfektne, farba oleja čistá, zápach po spálení žiaden.
Z těch značek co jsi uvedl bych ti asi doporučil značku Valvoline,Avanti je Italská firma provozující čerpací stanice hlavně v I a Stihl je výrobce ručního nářadí,pokud vím.Jsou to firmy,které budou s největší pravděpodobností přebalovat oleje jiných výrobců.Jakých,to bohužel netuším.
Olej specifikace Dextron II už asi nikde neseženeš.Nejlépe uděláš když to prostě doleješ tím IID.A při výměně tam dej rovnou tu ATF 22(Dex IID).
Olej specifikace Dextron II už asi nikde neseženeš.Nejlépe uděláš když to prostě doleješ tím IID.A při výměně tam dej rovnou tu ATF 22(Dex IID).
Takže vďaka Majorovy za nezaplatiteľné info, a teraz by som ešte rád pridal svoje skúsenosti s dolievaním prísad do olejov: Skúšal som 3 prípravky do 2 rôznych áut, skúšal to i môj kamarát, no nejaký očividný vplyv to na chod motora nemalo. akurát sa mi časom nejak zvláštne olej zgrgol, čo však neviem následkom čoho, lebo s tým autom bolo jazdené cca do 9000 otáčok (upravený Escort). Prípravkom som sa pokúsil na rýchlo bez zásahu do motora predĺži? životnos?, no zbytočne. Ale mám veľmi dobrú skúsenos? s prípravkom XERAMIC v spreji, ktorý sa vstrekuje do sacieho potrubia. Používa sa to najmä na motorky a za tu cenu to bolo niečo super. Náplň vydržala na niekoľko použití, jedno použitie bolo na cca 5000km. Za chodu motora sa proste vstreklo cez karburátor primerané množstvo a ihneď po aplikácii sa ustálii otáčky motora, znížila sa hlučnos? a po prevezení sa bol dos? cíti? nárast výkonu. A taktiež studený štart bol takmer bez problémov. Ale fungovalo to iba na mierne opotrebovaný motor, určite to nepomôže na motor 2dni pred výbrusom !!! Aj dlhodobé používanie dos? znížilo spotrebu, takže sa to finančne oplatilo. Ale ešte som to nikdy neskúšal aplikova? na auto. V podstate sa to pripečie na steny válca a keďže ide o vysokoodolný keramický materiál, funguje to dočasne ako motor po výbruse, resp: utesní všetky najviac zodraté časti... A oproti prísadam do oleja, to na kvalitu samotného oleja nemá takmer žiadny vplyv. Ale ako som už vravel, doteraz som to skúšal iba na motorokách s vysokootáčkovými motormi a karburátorom...
major píše:Ahoj, smekat nemusíš.Něco o olejích za ta léta vím, ale je toho pořád málo,takže profík rozhodně nejsem.Maslista píše:Ahoj ... opravdu smekám před tvými znalostmi v oboru... a chtěl bych tě požádat zda bys mi odpověděl na dotaz .. možná si už na něj někomu odpovídal.. nevím, ale zajímal by mně tvůj názor na oleje PENTOSINTH .. zajímá mně především zda se jedná o kvalitní a důvěryhodné výrobky...
protože nejen jejich cena, ale i reference z místního SAAB centra jsou více než zajímavé... a právě v tomto servisu tyto oleje lejou i do nejsilnějších verzí SAABů jako např. 2,3Aero kde je litrový výkon 100ps/1litr
Ještě bych potřeboval poradit - v současné době používám Castrol magatec 5w-40 a zajímalo by mně jak by obstál v porovnání s výše uvedeným PENTOSTHem stejné specifikace... a jestli bys mi poradil konkrétně jaký olej bych mohl alternatině použít... je to pro motor 1,8i M40
Na oleje firmy PENTOSIN jsem tady už odpovídal.Jedná se opravdu o německého výrobce z kategorie menších firem.Produkty jsou na solidní úrovni.
Pokud mluvíš o firmě "SPA centrum" prodejce SAABů vedle elektrárny v Prunéřově,tak ty samozřejmě znám.Majitel je velký fanda jak značky SAAB tak olejů Pentosin a s touto značkou v ČR začínal po roce 91 jako první a byl myslím i výhradním distributorem.
Co se týká produktu Pentosinth 5W-40 tak dle technických info, které uvádí výrobce se jedná o dobrý produkt ,který by měl být s Magnatecem od Castrolu plně srovnatelný.U Magnatecu uvádějí některé hodnoty o trochu lepší než u Pentosynthu,normy ACEA splňují stejné a API má Magnatec lepší,ale to není určujícím faktorem nebo? norma SM u API je zaměřena hlavně na snížení škodlivin při spalování.Jak už jsem tu psal tak hodně záleží na tom jaká aditiva a v jakém rozsahu výrobce při míchání použije, toto se dá bohužel zjistit pouze plným chem. rozborem.Tudíž technická data, která se běžně udávají jsou pouze vodítkem a lze podle nich pouze odhadnout jaké základy a "balíky" aditiv výrobce použil.Vše prověří až praxe.Nicméně je třeba říci, že produkty fy.Castrol ač kvalitní(tedy ne všechny) tak jejich maloobchodní ceny jsou skutečně velmi vysoké.Kvalitativně stejný produkt lze mnohdy pořídit za podstatně nižší peníz.A opravdu se nenechte zblbnout přídomky typu "magnatec" a "Unique Molecular Attraction", kterýmižto je Castrol nechvalně známý.Jedná se pouze o marketingový trik jak dostat z lidí prachy.Stejné vlastnosti mají prakticky všechny oleje, akorát to výrobci takto neprezentují.
Jako náhradu za ten Castrol můžeš samozřejmě ve své M40 použít bez problémů Pentosin či jiný produkt stejné třídy.Jak jsem zde již mnohokrát psal tak oleje tříd 5W-40 v současnosti poskytují asi nejlepší poměr cena-výkon.
Ahoj Majore... Včera jsem konečně provedl předčasnou výměnu oleje (asi o 2000km dříve


No jasně,neustále a pořádMaslista píše:Ahoj Majore... Včera jsem konečně provedl předčasnou výměnu oleje (asi o 2000km dříve).. dal jsem tam ten PENTOSINTH 5w-40 a co mně překvapilo, že už splňuje normu API SL/CF .... před tím splňoval jen SJ/CF .. tak že to asi znamená, že stále vyvíjejí a zlepšují své produkty..
