Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

klapající hydroštely

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
mufman
Registrovaný
Příspěvky: 537
Registrován: sob 11.02.2006 01:00
Bydliště: Třebíč

#1 Příspěvek od mufman »

Co značí a jaký může mít důsledek když na 316 E36 M40 klapaji za studena hydrostely? Neco vaznyho to predznamenava?
mengi
Registrovaný
Příspěvky: 287
Registrován: pon 20.09.2004 00:00
Bydliště: Manchester, Brno

#2 Příspěvek od mengi »

Mrkni se, jestli mas dost oleje, pak jestli jsi jej nezapomnel vymenit, a existuje nejaka prvni pomoc, jakasi kapalina do oleje, ktera hydrostely uvolnuje, ale to nevim, jak se jmenuje.
bobo

#3 Příspěvek od bobo »

To značí to, že jsou hydra opotřebovaný. Tzn že v sobě neudržej olej. Pak chvilku trvá, než se pořádně napustěj, takže cvakaj. No a co to značí? Pokud jsou načatý hydra, nejspíš nebude ani 100% vačka a vahadla. Pokud vyměníš jen hydra, klepání po startu určitě přestane, ale nějaký zvuky navíc nejspíš trochu slyšet budou. Takhle jsem to udělal já. Peníze na novou vačku a vahadla už nabyly.
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od koutnyp »

Jak říkaj hotový hydroštely, nebo nedostatečný tlak oleje kvůli čerpadlu. A potom už ti to nikdy nezvakne?
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od lenoch »

bobo píše:To značí to, že jsou hydra opotřebovaný. Tzn že v sobě neudržej olej. Pak chvilku trvá, než se pořádně napustěj, takže cvakaj. No a co to značí? Pokud jsou načatý hydra, nejspíš nebude ani 100% vačka a vahadla. Pokud vyměníš jen hydra, klepání po startu určitě přestane, ale nějaký zvuky navíc nejspíš trochu slyšet budou. Takhle jsem to udělal já. Peníze na novou vačku a vahadla už nabyly.

souhlasím:) jen... ty hydra se taky pěkně kurví, když se včas nemění olej. Třebas v návodu na folcíky píšou,že když cvakání ustane při zahřátí motoru na provozní teplotu, vše je ok. Jestli nemáš peníze a po zahřátí cvakot ustane - neřeš to. Nic moc se tím zkurvit nedá. Jestli to cvaká imrvere i po zahřátí - chce to velice rychla vyměnit... Např. folcíky uvádějí životnost hyder tak 80tis km... ty tvé přes 810tis asi mají, takže kupovat nějaký sračičky asi nemá cenu...
bobo

#6 Příspěvek od bobo »

Tlakem oleje to ve většině případů nebude spíš. Myslim že jsem někde našel že hydra BMW maj zaručenejch taky jen 80 tKm ,takže tak :?

Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40? :oops:

Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#7 Příspěvek od Maslista »

bobo píše:Tlakem oleje to ve většině případů nebude spíš. Myslim že jsem někde našel že hydra BMW maj zaručenejch taky jen 80 tKm ,takže tak :?

Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40? :oops:

Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.


Zvláštní co tu pánové popisujete... já vlastním M40 1,8i.. koupil jsem ho když mělo najeto 75 000km dnes má něco kolem 130 000km a hydra vůbec nic ani necvaknou a ani nenaznačí, že by cvakat chtěly a to i když auto nechám třebas 5 dní stát...
olej používám 5w-40 pentosinth .. výměnnej interval cca 10 000..

Jen uvedu že hydra odejdou jen b.....cům co nemění olej a neumějí se k motoru chovat.. 8)

dále: 10w-40 si myslím nejni to pravý ořechový právě pro kombinaci M40 a zima.. jak píšeš je hustější a tudíž se pomalejc dostane tak kde ho potřebujeme a to právě i do "hydrštosů"...

a nazávěr, malá reklama pro oleje pentosin: dříve jsem používal oleje Castrol magnatec 5w-40, při jejich používání se mi v zimním období asi dvakrát stalo, že hydra po nastartování asi na vteřinu zacvakaly.. po přechodu na pentosin ještě ani ?uk, jezdím na něj druhou výměnu a zatím jen spokojenost. Je mnohem řidší než Castrol i při nízkých teplotách krásně tekutý, lépe čistí motor od karbonů a stojí skoro polovinu co KKastrol... 8)
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od koutnyp »

Heh, mno jak víš že hydroštely neměnil pův. majitel při 70 tisk km? :) Samozřejmě že to je dle gusta každého soudruha, ten "hutši" olej by přece jenom ty hydroštely natlakoval lépe než řidčí olej.
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#9 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

bobo píše:Tlakem oleje to ve většině případů nebude spíš. Myslim že jsem někde našel že hydra BMW maj zaručenejch taky jen 80 tKm ,takže tak :?

Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40? :oops:

Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.


presne takhle sem to resil ja ... hustsi olej a je klidek .. skoncil sem u 10W a cvakaj fakt jen kdyz ho dyl honim nasucho pri driftovani kdy se neudrzi ....
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

To nemění skoro nikdo, při ceně 500/ks....
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#11 Příspěvek od ajfel »

mam doma na M40 na jaro pripravene nove hydra, vahadla, sprchu a vacku ... jsem zvedav 8)
neni to sice origo, ale horsi vacka nez origo uz snad byt nemuze, tak to snad bude ok :)
petr
FrajerT
Registrovaný
Příspěvky: 219
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Slovensko

#12 Příspěvek od FrajerT »

Maslista píše:
bobo píše:Tlakem oleje to ve většině případů nebude spíš. Myslim že jsem někde našel že hydra BMW maj zaručenejch taky jen 80 tKm ,takže tak :?

Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40? :oops:

Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.


Zvláštní co tu pánové popisujete... já vlastním M40 1,8i.. koupil jsem ho když mělo najeto 75 000km dnes má něco kolem 130 000km a hydra vůbec nic ani necvaknou a ani nenaznačí, že by cvakat chtěly a to i když auto nechám třebas 5 dní stát...
olej používám 5w-40 pentosinth .. výměnnej interval cca 10 000..

Jen uvedu že hydra odejdou jen b.....cům co nemění olej a neumějí se k motoru chovat.. 8)

dále: 10w-40 si myslím nejni to pravý ořechový právě pro kombinaci M40 a zima.. jak píšeš je hustější a tudíž se pomalejc dostane tak kde ho potřebujeme a to právě i do "hydrštosů"...

a nazávěr, malá reklama pro oleje pentosin: dříve jsem používal oleje Castrol magnatec 5w-40, při jejich používání se mi v zimním období asi dvakrát stalo, že hydra po nastartování asi na vteřinu zacvakaly.. po přechodu na pentosin ještě ani ?uk, jezdím na něj druhou výměnu a zatím jen spokojenost. Je mnohem řidší než Castrol i při nízkých teplotách krásně tekutý, lépe čistí motor od karbonů a stojí skoro polovinu co KKastrol... 8)


Aaaaaaa, zasa jeden vychytrálek! Som zvedavý, čo budeš hovori?, keď budeš ma? na ňom 230000km tak, ako má kámoš... tomu už to rachoce aj teplé aj studené, nepomáha ani 10w a dokonca skúšal aj 15w a rachotalo aj tak. Viem viem, treba to celé vymeni?, ale toľko peňazí vráža? do starej kraksne sa mu nechce... :twisted:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#13 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

ja mm najeto 240k a v pohode ..
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od RuDoSh »

LOPOLO píše:ja mm najeto 240k a v pohode ..


vsak pockej az budes mit 240k podruhe jako kamos, ktere mu to klepe porad..... :lol:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#15 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

RuDoSh píše:
LOPOLO píše:ja mm najeto 240k a v pohode ..


vsak pockej az budes mit 240k podruhe jako kamos, ktere mu to klepe porad..... :lol:


:lol: :lol: :lol:
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od koutnyp »

Sem asi mimoň ale mám vyměněno za nové a mám 220 a motor de jak hodinky. Netuknou jak je rok dlouhej ani v zimě.
bobo

#17 Příspěvek od bobo »

Ale jo, třeba vydržej dýl, neřikám že ne. Já jsem si kupoval nový, olej mam Castrol Magnatec 10W 40, s hydrama žádnej problém už nemam, ale jsou slyšet zvuky od vačky a vahátek. Tak nějak decentně. Někdy skoro vůbec, někdy trochu, někdy víc. Přece jen jakmile je vačka a vahátka opotřebená víc než je ideální, pomůže jen výměna všeho. Tlak oleje mam v pořádku, komprese dobrá, sprchování vačky nový...
A za tim, že do m40 v pohodě stačí kvalitní 10w 40 si stojim 8) Dy? je to motor konstrukčně starej skoro 20 let. Spíš si myslim, že bude na škodu dát do něj nějakej 0W nebo 5W. To se mu nebude líbit. Moc řídkej, bude moc rozpouštět usazeniny... co to pak asi může dohromady udělat? :)
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od koutnyp »

To se na vrakáč a ty koníky najít dobrý. ty se docela dají pohledat. Vačka ta se zas tak nevymele pokud to debře maže.
bobo

#19 Příspěvek od bobo »

koutnyp píše:To se na vrakáč a ty koníky najít dobrý. ty se docela dají pohledat. Vačka ta se zas tak nevymele pokud to debře maže.


Vačku nemam vymletou, jako že by na špičkách byly vidět o nějak hodně vejš okraje, nebo tak. Spíš ty vahadla jsou sježděný do takovejch "rovinek". Nevim, třeba to maj na vině ty starý hydra, který měli taky docela dost zarovnanou tu hlavičku... vůle k vůli a dělá to bordel prostě :)

A na vrakáči tyhle věci opravdu kupovat nechci :?
koutnyp
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: pát 27.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od koutnyp »

Buď v klidu, krom hydroštelů ty koně vybereš fakt v pohodě. Já je mám taky z vrakáče a motor přede jako kotě :)
Odpovědět