Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
klapající hydroštely
To značí to, že jsou hydra opotřebovaný. Tzn že v sobě neudržej olej. Pak chvilku trvá, než se pořádně napustěj, takže cvakaj. No a co to značí? Pokud jsou načatý hydra, nejspíš nebude ani 100% vačka a vahadla. Pokud vyměníš jen hydra, klepání po startu určitě přestane, ale nějaký zvuky navíc nejspíš trochu slyšet budou. Takhle jsem to udělal já. Peníze na novou vačku a vahadla už nabyly.
bobo píše:To značí to, že jsou hydra opotřebovaný. Tzn že v sobě neudržej olej. Pak chvilku trvá, než se pořádně napustěj, takže cvakaj. No a co to značí? Pokud jsou načatý hydra, nejspíš nebude ani 100% vačka a vahadla. Pokud vyměníš jen hydra, klepání po startu určitě přestane, ale nějaký zvuky navíc nejspíš trochu slyšet budou. Takhle jsem to udělal já. Peníze na novou vačku a vahadla už nabyly.
souhlasím:) jen... ty hydra se taky pěkně kurví, když se včas nemění olej. Třebas v návodu na folcíky píšou,že když cvakání ustane při zahřátí motoru na provozní teplotu, vše je ok. Jestli nemáš peníze a po zahřátí cvakot ustane - neřeš to. Nic moc se tím zkurvit nedá. Jestli to cvaká imrvere i po zahřátí - chce to velice rychla vyměnit... Např. folcíky uvádějí životnost hyder tak 80tis km... ty tvé přes 810tis asi mají, takže kupovat nějaký sračičky asi nemá cenu...
Tlakem oleje to ve většině případů nebude spíš. Myslim že jsem někde našel že hydra BMW maj zaručenejch taky jen 80 tKm ,takže tak
Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40?
Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.

Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40?

Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.
bobo píše:Tlakem oleje to ve většině případů nebude spíš. Myslim že jsem někde našel že hydra BMW maj zaručenejch taky jen 80 tKm ,takže tak![]()
Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40?![]()
Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.
Zvláštní co tu pánové popisujete... já vlastním M40 1,8i.. koupil jsem ho když mělo najeto 75 000km dnes má něco kolem 130 000km a hydra vůbec nic ani necvaknou a ani nenaznačí, že by cvakat chtěly a to i když auto nechám třebas 5 dní stát...
olej používám 5w-40 pentosinth .. výměnnej interval cca 10 000..
Jen uvedu že hydra odejdou jen b.....cům co nemění olej a neumějí se k motoru chovat..

dále: 10w-40 si myslím nejni to pravý ořechový právě pro kombinaci M40 a zima.. jak píšeš je hustější a tudíž se pomalejc dostane tak kde ho potřebujeme a to právě i do "hydrštosů"...
a nazávěr, malá reklama pro oleje pentosin: dříve jsem používal oleje Castrol magnatec 5w-40, při jejich používání se mi v zimním období asi dvakrát stalo, že hydra po nastartování asi na vteřinu zacvakaly.. po přechodu na pentosin ještě ani ?uk, jezdím na něj druhou výměnu a zatím jen spokojenost. Je mnohem řidší než Castrol i při nízkých teplotách krásně tekutý, lépe čistí motor od karbonů a stojí skoro polovinu co KKastrol...

bobo píše:Tlakem oleje to ve většině případů nebude spíš. Myslim že jsem někde našel že hydra BMW maj zaručenejch taky jen 80 tKm ,takže tak![]()
Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40?![]()
Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.
presne takhle sem to resil ja ... hustsi olej a je klidek .. skoncil sem u 10W a cvakaj fakt jen kdyz ho dyl honim nasucho pri driftovani kdy se neudrzi ....
Maslista píše:bobo píše:Tlakem oleje to ve většině případů nebude spíš. Myslim že jsem někde našel že hydra BMW maj zaručenejch taky jen 80 tKm ,takže tak![]()
Jentak mimochodem, nemáte někdo možnost sehnat novou, nebo minimálně jetou vačku a vahadla na m40?![]()
Jó, ještě jsem si uvědomil - určitě by se to cvakání dalo stlumit použitim "hustějšího" oleje. Pokud máš např 5W, dej klidně 10W. Řekl bych že motor m40 s tim bude po těch letech spokojenější. 15W apod bych už nedával. Hlavně ne teď v zimě.
Zvláštní co tu pánové popisujete... já vlastním M40 1,8i.. koupil jsem ho když mělo najeto 75 000km dnes má něco kolem 130 000km a hydra vůbec nic ani necvaknou a ani nenaznačí, že by cvakat chtěly a to i když auto nechám třebas 5 dní stát...
olej používám 5w-40 pentosinth .. výměnnej interval cca 10 000..
Jen uvedu že hydra odejdou jen b.....cům co nemění olej a neumějí se k motoru chovat..![]()
dále: 10w-40 si myslím nejni to pravý ořechový právě pro kombinaci M40 a zima.. jak píšeš je hustější a tudíž se pomalejc dostane tak kde ho potřebujeme a to právě i do "hydrštosů"...
a nazávěr, malá reklama pro oleje pentosin: dříve jsem používal oleje Castrol magnatec 5w-40, při jejich používání se mi v zimním období asi dvakrát stalo, že hydra po nastartování asi na vteřinu zacvakaly.. po přechodu na pentosin ještě ani ?uk, jezdím na něj druhou výměnu a zatím jen spokojenost. Je mnohem řidší než Castrol i při nízkých teplotách krásně tekutý, lépe čistí motor od karbonů a stojí skoro polovinu co KKastrol...
Aaaaaaa, zasa jeden vychytrálek! Som zvedavý, čo budeš hovori?, keď budeš ma? na ňom 230000km tak, ako má kámoš... tomu už to rachoce aj teplé aj studené, nepomáha ani 10w a dokonca skúšal aj 15w a rachotalo aj tak. Viem viem, treba to celé vymeni?, ale toľko peňazí vráža? do starej kraksne sa mu nechce...

Ale jo, třeba vydržej dýl, neřikám že ne. Já jsem si kupoval nový, olej mam Castrol Magnatec 10W 40, s hydrama žádnej problém už nemam, ale jsou slyšet zvuky od vačky a vahátek. Tak nějak decentně. Někdy skoro vůbec, někdy trochu, někdy víc. Přece jen jakmile je vačka a vahátka opotřebená víc než je ideální, pomůže jen výměna všeho. Tlak oleje mam v pořádku, komprese dobrá, sprchování vačky nový...
A za tim, že do m40 v pohodě stačí kvalitní 10w 40 si stojim
Dy? je to motor konstrukčně starej skoro 20 let. Spíš si myslim, že bude na škodu dát do něj nějakej 0W nebo 5W. To se mu nebude líbit. Moc řídkej, bude moc rozpouštět usazeniny... co to pak asi může dohromady udělat? 
A za tim, že do m40 v pohodě stačí kvalitní 10w 40 si stojim


koutnyp píše:To se na vrakáč a ty koníky najít dobrý. ty se docela dají pohledat. Vačka ta se zas tak nevymele pokud to debře maže.
Vačku nemam vymletou, jako že by na špičkách byly vidět o nějak hodně vejš okraje, nebo tak. Spíš ty vahadla jsou sježděný do takovejch "rovinek". Nevim, třeba to maj na vině ty starý hydra, který měli taky docela dost zarovnanou tu hlavičku... vůle k vůli a dělá to bordel prostě

A na vrakáči tyhle věci opravdu kupovat nechci
