Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vařim -pomoc

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od CharlitoCZ »

mám v řiti visku, zatim blbla když bylo vedro a stál jsem v zácpě, před pár dněma byla v červenym, tak jsem stál a pak už to bylo ok, no, včera jsem byl blbnout na Srahově a koukám teplota zase vysoko, tak jsem zkoušel uchladit to za jízdy a nic (to dycky zabralo), tak jsem zastavil a uplně to chcípnul, otevřel kapotu a nechal to větrat, v nádobce bylo slyšet, že to vaří.. pak to vystydlo, jel jsem domu klidnou jízdou a po chvilce teplota opět v červenym, tak jsem nějak dojel. Dneska ráno, když jsem vyjel, kouknul jsem že doleju kapalinu atd... no, něco jsem dolil, když jsem jel dál, tak jsem koukal že zase stoupá teplota, zastavil jsem a pootevřel odvzdušnovací šroub, pak mi to přišlo jak papiňák, chvilku jsem dolejval, ale furt to bylo stejný.. po chvilce upouštění teplota trochu spadla ale když jsem jel, tak byla furt zvednutá, jel jsem tedy dál s tim, že jsem měl pootevřenej odvzd. šroub a čekal jsem co dál.. nic, do práce jsem dojel se zvýšenou teplotou a otevřenym odvzdušněnim, odcházel jsem od auta, ze kterýho syčel vzduch, co s tim? Je to jen zavzdušněné, nebo to bude něco vážnějšího?? :cry: :?:

Děkuji :(
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#2 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Zkus Reneho, to je specialista na diagnostiku po netu... :)
N54 PWR
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#3 Příspěvek od Kail »

Co by to mohlo bejt nevim,ale jen pro příště : Když zastavíš a vaříš - je lepší to nechat klapat na volnoběh,než to chcípnout,a když chceš dolejvat vodu - tak v žádném případě ne studenou! :wink:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#4 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Kail píše:Co by to mohlo bejt nevim,ale jen pro příště : Když zastavíš a vaříš - je lepší to nechat klapat na volnoběh,než to chcípnout,a když chceš dolejvat vodu - tak v žádném případě ne studenou! :wink:


zajimalo by me, proc je lepsi nechat klapat varici motor na volnobeh? Ja bych ho okamzite vypnul.
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od CharlitoCZ »

tohle mi je jasný, ale rozhodně bych to chcípnul, kor když mám v dupě visku :wink:

jinak teď zkoušim dolejvat, ono tim vařenim se to asi dost hustě zavzdušnilo a netopilo ani topení.. akorát se modlim aby mi neufouklo těsnění.. :(
Uživatelský avatar
TURBO_KrteK
Registrovaný
Příspěvky: 824
Registrován: úte 01.10.2002 00:00
Bydliště: Praha/Káraný

#6 Příspěvek od TURBO_KrteK »

co vodni pumpa ?
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#7 Příspěvek od Martinéz »

a voda se ztraci? ja bych se bal takhle houpat s tou teplotou, to si rika o pruser s hlavou..

jinak z my zkusenosti je nejlepsi chcipnout a samozrejme topeni na max.. nebo treba nechat to dojet z kopce s kvaltem..
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od CharlitoCZ »

Martinéz píše:a voda se ztraci? ja bych se bal takhle houpat s tou teplotou, to si rika o pruser s hlavou..

jinak z my zkusenosti je nejlepsi chcipnout a samozrejme topeni na max.. nebo treba nechat to dojet z kopce s kvaltem..


voda nemizí, zrovna jsem to s kámošem vypustil, napustil, odvzdušnil a nic..
1. topení netopí
2. když stojim a mám otevřenej odvzdušňovák, tak je teplota lehce nad půlkou (i při otáčkách)
3. když ho zavřu a jedu tak je teplota během 1km v červenym.. :cry: :cry:

co by to mohlo bejt? Hádám že palice je v poho, ve vodě neni olej a ve výčku od oleje neni nic jinak než bejvá :?

Je mi divný i to, že vůbec nejde topení, ani když je to v červenym, fouká furt chladně, termostat bude v poho, protože je cítit jak na jedný straně je hadice horká a na druhý "studená"
speedfred
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: sob 16.07.2005 00:00

#9 Příspěvek od speedfred »

nedavno mal kamos podobne problemy(po chvili mu to slo do cerveneho)na 535-prdol mu radiator na topeni.to mu ale voda tiekla do interieru.
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od CharlitoCZ »

přepokládám (doufám, že nic vážnějšího) že to bude pumpa, tu bych si asi dokázal sám vyndatt a dát zpět, poznám na ni jestli je v háji? :?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podívej se na http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=35.
(Engine Cooling)
Ale nevím , jestli je to přesně Tvůj motor. Po vyndání čerpadla se podívej, jestli je v pořádku vrtulka čerpadla = nepoškozená a upevněná na hřídeli, nesmí se protáčet. Spíše to vidím na zaseklý termostat - píšeš, že na jedné straně je hadice teplá, na druhé studená. Kdyby se otevřel, budou teplé hadice na obou stranách. Funkci vyzkoušíš po vymontování v hrnci s vodou, kterou ohříváš na sporáku a uvidíš, jestli se otvírá a zavírá podle teploty. Malý nános vodního kamene a usazenin je možno odstranit přidáním trošku octa - přímo do hrnce. Jinak je termostat neopravitelný. Přeji hodně úspěchů.
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#12 Příspěvek od Kail »

LOPOLO píše:
Kail píše:Co by to mohlo bejt nevim,ale jen pro příště : Když zastavíš a vaříš - je lepší to nechat klapat na volnoběh,než to chcípnout,a když chceš dolejvat vodu - tak v žádném případě ne studenou! :wink:


zajimalo by me, proc je lepsi nechat klapat varici motor na volnobeh? Ja bych ho okamzite vypnul.



Protože je samozřejmně lepší nechat chladnout motor pomalu...Proč bys ho hned vypnul?Když poběží na volnoběh tak se ti už víc nezahřeje,tudíš není důvod...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

nejspíše pumpa
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od CharlitoCZ »

starML píše:Podívej se na http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=35.
(Engine Cooling)
Ale nevím , jestli je to přesně Tvůj motor. Po vyndání čerpadla se podívej, jestli je v pořádku vrtulka čerpadla = nepoškozená a upevněná na hřídeli, nesmí se protáčet. Spíše to vidím na zaseklý termostat - píšeš, že na jedné straně je hadice teplá, na druhé studená. Kdyby se otevřel, budou teplé hadice na obou stranách. Funkci vyzkoušíš po vymontování v hrnci s vodou, kterou ohříváš na sporáku a uvidíš, jestli se otvírá a zavírá podle teploty. Malý nános vodního kamene a usazenin je možno odstranit přidáním trošku octa - přímo do hrnce. Jinak je termostat neopravitelný. Přeji hodně úspěchů.


no a neni to tak, že jedna studená jedna teplá = z chladiče pouští studenou vodu do motoru a teplá - voda z motoru?? :?

Na tu vrtulku se mrknu, díky :)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#15 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Kail píše:
LOPOLO píše:
Kail píše:Co by to mohlo bejt nevim,ale jen pro příště : Když zastavíš a vaříš - je lepší to nechat klapat na volnoběh,než to chcípnout,a když chceš dolejvat vodu - tak v žádném případě ne studenou! :wink:


zajimalo by me, proc je lepsi nechat klapat varici motor na volnobeh? Ja bych ho okamzite vypnul.



Protože je samozřejmně lepší nechat chladnout motor pomalu...Proč bys ho hned vypnul?Když poběží na volnoběh tak se ti už víc nezahřeje,tudíš není důvod...


Ja myslim ze v tomhle pocasi je rozhodne vyhodnejsi varici motor ihned vypnout ... pokud tam neni voda nebo ji netlaci pumpa nebo cokoli jinyho tak se proste nechladi a bude prehratej i na volnobeh, coz mu rozhodne neprospeje. Nevim jak si prisel na to ze se na volnobeh vic nezahreje? Copak si nikdy nevidel varici auta na volnobeh v zacpe kdyz jim nefunguje vetrak - tak jako v tomhle pripade Charlitovi? 8O 8O .. Nechtel bych bejt tvym motorem :wink:
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#16 Příspěvek od Kail »

LOPOLO píše:Nechtel bych bejt tvym motorem :wink:



To se ti nedivim - žral bys naftu parchante :lol:
smaky
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 30.05.2006 00:00

#17 Příspěvek od smaky »

Dělalo mě to semé e byla to zlomená lopatka na vodní pimpě cca 2200,-kč originál.Po výmněně je vše ok
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od CharlitoCZ »

smaky píše:Dělalo mě to semé e byla to zlomená lopatka na vodní pimpě cca 2200,-kč originál.Po výmněně je vše ok


:thumbsup:

"záhada" odhalena, vyndal jsem po celkem dlouhém boji pumpu (bojoval jsem s viskou) a pumpa jaksi nemá vůbec kolečko s lopatkama, to jsem po chvilce našel v motoru :D
Zejtra jedu pro novou do elitu, zkoušel jsem rovnou i termík, ten je v pohodě, takže zítra nezapomenout těsněníčka a hurá na to :)
CharlitoCZ
Registrovaný
Příspěvky: 1076
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od CharlitoCZ »

tady ještě mobil fotka :oops: :D
Přílohy
pumpa.jpg
pumpa.jpg (56.22 KiB) Zobrazeno 1248 x
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#20 Příspěvek od Martinéz »

jj, presne tohle sem resil nedavno...
Odpovědět