Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
Ahoj, měl bych dotaz: je to cca 2 měsíce co jsem si pořídil E46 330d (2001, 135kW, najeto cca 200 000km), teď mě můj automechanik důrazně doporučil abych jednou za čas (asi 1x za 5-6 nádrží) nalil do plný nádrže 1l plně syntetickýho oleje, že prej to tomu motoru hodně pomůže - vyčistí usazeniny, promaže apod. Že prej on takhle kdysi dost pomohl svýmu TDSu. Nejsem žádnej expert ale zdá se mi to divný. Jen dodávám, že toho automechanika znám už nějaký rok, dělá skoro jenom bavoráky a lidi za ním jezděj opakovaně. Zbyl mi litr Sunoco Synturo Brilliant 0W30 tak nevím . . .
Jezdím výhradně na Shell.
Zajímal by mě váš názor, zvláště Majora, dík.
Jezdím výhradně na Shell.
Zajímal by mě váš názor, zvláště Majora, dík.
To rozhodně nedoporučuji. Spalováním oleje vznikají karbony, které se rádi usazují na různých možných i nemožných místech. Obvzláště u přímovstřikových motorů je to vyloženě nebezpečné. Tvůj mechoš se někde zřejmě dozvěděl, že oleje obsahují různá čistící aditiva proti tvorbě úsad a z toho vydedukoval, že aplikací do nádrže motor vyčistí. Co se týče "promazání" motorupetrz píše:Ahoj, měl bych dotaz: je to cca 2 měsíce co jsem si pořídil E46 330d (2001, 135kW, najeto cca 200 000km), teď mě můj automechanik důrazně doporučil abych jednou za čas (asi 1x za 5-6 nádrží) nalil do plný nádrže 1l plně syntetickýho oleje, že prej to tomu motoru hodně pomůže - vyčistí usazeniny, promaže apod. Že prej on takhle kdysi dost pomohl svýmu TDSu. Nejsem žádnej expert ale zdá se mi to divný. Jen dodávám, že toho automechanika znám už nějaký rok, dělá skoro jenom bavoráky a lidi za ním jezděj opakovaně. Zbyl mi litr Sunoco Synturo Brilliant 0W30 tak nevím . . .
Jezdím výhradně na Shell.
Zajímal by mě váš názor, zvláště Majora, dík.

Pokud ale chceš nějaké aditivum na pročištění palivového systému použít , kup si třeba v Globusu aditiva od STP přímo určená k aplikaci do MN.
Motory s common rail a pumpe-duse jsou velmi citlivé na kvalitu MN. V případě, že budeš jezdit na méně kvalitní MN brzy ti odejdou vstřiky. Tankuj u značkových čerpaček.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1528
- Registrován: úte 06.06.2006 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
zdar,mel bych dotaz na majora-na 8.stránce se vcelku rozepisujes na tema lpg-za infa díky, to same pisou i jinde, ale: (převzato z mjauto.cz)-"dostupných olejů je možné použít polosyntetický Total Quartz 7000 (10W/40, API SJ/CF), kterému odpovídá olej Total Super Plus (modrá etiketa, obsah syntetické složky 60%, výměna 15 000 km na LPG), který dostanete v Globusu Baumarkt a v Carrefouru, ovšem cena je 289 Kč za litr, pětilitrové balení stojí 1390 Kč (278 Kč/l). Minerální(
) Total Quartz 5000 (15W/40, API SJ/CF) má v obchodě označení Total Motor Oil Super (oranžová etiketa, na LPG 10 000 km) za 179 Kč/l (ceny se shodují s cenami u čerpacích stanic Total).".... Shodně mezi tebou a jinymi nazory jsem dosel k nazoru ze s mineralnimi to nepujde, tzn polo nebo plnou synt.Neni mi tudiz jasny proc tedy doporucuji mineralni total quartz kdyz odstavec nad tim rikaji ze jen polo nebo plnou...a jeste se zeptam na kolik me u tebe vyjde zmineny ARAL High tronic 5W-40...Ted tam mam Mobil1 10w40 polosynt. a mam na nem 11,5tis a na zimu tam chci neco "ridciho"...na benzin jen startuju a rekneme prvnich 5-10km nez se to trosku zahreje pak uz jen plyn...jinak cely clanek http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm#LPG

Jak jsem nedávno pátral, tak se mi nepodařilo v nabídkách výrobců v současnosti žádný spejšl olej pro provoz na LPG objevit. Používej prostě nějaký standartni olej a sniž výměnné lhůty alespoň o 1/3.320i píše:zdar,mel bych dotaz na majora-na 8.stránce se vcelku rozepisujes na tema lpg-za infa díky, to same pisou i jinde, ale: (převzato z mjauto.cz)-"dostupných olejů je možné použít polosyntetický Total Quartz 7000 (10W/40, API SJ/CF), kterému odpovídá olej Total Super Plus (modrá etiketa, obsah syntetické složky 60%, výměna 15 000 km na LPG), který dostanete v Globusu Baumarkt a v Carrefouru, ovšem cena je 289 Kč za litr, pětilitrové balení stojí 1390 Kč (278 Kč/l). Minerální() Total Quartz 5000 (15W/40, API SJ/CF) má v obchodě označení Total Motor Oil Super (oranžová etiketa, na LPG 10 000 km) za 179 Kč/l (ceny se shodují s cenami u čerpacích stanic Total).".... Shodně mezi tebou a jinymi nazory jsem dosel k nazoru ze s mineralnimi to nepujde, tzn polo nebo plnou synt.Neni mi tudiz jasny proc tedy doporucuji mineralni total quartz kdyz odstavec nad tim rikaji ze jen polo nebo plnou...a jeste se zeptam na kolik me u tebe vyjde zmineny ARAL High tronic 5W-40...Ted tam mam Mobil1 10w40 polosynt. a mam na nem 11,5tis a na zimu tam chci neco "ridciho"...na benzin jen startuju a rekneme prvnich 5-10km nez se to trosku zahreje pak uz jen plyn...jinak cely clanek http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm#LPG
High Tronic je ode mne pro klub za 220Kč s DPH.
Jinak po pátrání, které jsem před časem provedl a dotazech na všechny možné i nemožné strany to vypadá, že ono proklamované upředňostňování olejů na synth. základě před minerály pro motory na LPG je spíše obchodní politika výrobců, která se neustálým opakováním stala dogmatem.
Nikdo se většinou k tomuto tématu nechtěl moc vyjadřovat. A vzhledem k tomu, že výsledný efekt působení LPG na olejovou náplň je značně rozdílný dle kvality plynu, která je u nás opravdu velice proměnlivá( situace je ještě horší než u klasických PHM) a jelikož asi nikdo nedělal nějaké seriózní zkoušky, které by zohlednili proměnlivou kvalitu LPG, tak se prostě řeklo, že jsou vhodnější syntetiky. Nehledě na to, že je to i z hlediska zisku zajímavější.
přesun z jiného tématu
Vyčerpanost oleje a oleje SAE 30
Vyčerpanost oleje lze charakterizovat jako totální ztrátu jeho vlastností v důsledku chemického, tepelného a mechanického namáhání. Toto se projevuje zvýšenou spotřebou motorového oleje, většinou ke konci servisního intervalu.
Pro výměnné lhůty do 50tis.km u osobních vozů jsou určeny pouze oleje třídy SAE 0W-30 se sníženou HSTS pod 3,5. Ovšem lze je použít pouze v motorech k tomu určených. Všeobecně oleje třídy SAE 30 jsou méně odolné vůči vyšším provozním teplotám, je tedy nutné aby vozidlo používající tyto lehkoběžné oleje mělo dobře vyřešené chlazení olejové náplně.
Do tvého vozu (e39 520i, 2002) jsou doporučeny oleje řady Longlife SAE 5W-30.
Nespoléhej se na comp v autě, ten nedokáže kvalitu oleje změřit. Pouze vyhodnocuje různá data z motoru a dle určitého matematického algoritmu následně upravuje kilometrový proběh na danou olejovou náplň. Rozhodně ale nepozná, jaký olej je v motoru aplikován.
Doporučuji tedy sledovat občas vytažením měrky jak to se spotřebou oleje vypadá. Pokud začne ubývat třeba po ujetí 20tis. km. Doporučuji výměnu.
Vyčerpanost oleje a oleje SAE 30
Vyčerpanost oleje lze charakterizovat jako totální ztrátu jeho vlastností v důsledku chemického, tepelného a mechanického namáhání. Toto se projevuje zvýšenou spotřebou motorového oleje, většinou ke konci servisního intervalu.
Pro výměnné lhůty do 50tis.km u osobních vozů jsou určeny pouze oleje třídy SAE 0W-30 se sníženou HSTS pod 3,5. Ovšem lze je použít pouze v motorech k tomu určených. Všeobecně oleje třídy SAE 30 jsou méně odolné vůči vyšším provozním teplotám, je tedy nutné aby vozidlo používající tyto lehkoběžné oleje mělo dobře vyřešené chlazení olejové náplně.
Do tvého vozu (e39 520i, 2002) jsou doporučeny oleje řady Longlife SAE 5W-30.
Nespoléhej se na comp v autě, ten nedokáže kvalitu oleje změřit. Pouze vyhodnocuje různá data z motoru a dle určitého matematického algoritmu následně upravuje kilometrový proběh na danou olejovou náplň. Rozhodně ale nepozná, jaký olej je v motoru aplikován.
Doporučuji tedy sledovat občas vytažením měrky jak to se spotřebou oleje vypadá. Pokud začne ubývat třeba po ujetí 20tis. km. Doporučuji výměnu.
major píše:Oleje ve třídě SAE 5W-50 vyrábí: ADDINOL, ARAL, ExxonMobil, JB German Oil, ELF, Divinol (Zeller+Gmelin). U nás seženeš asi jen Mobil, Elf, Aral(možno koupit u mne) možná Divinol. Je to málo, ale o jiných nevímFikop píše:Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore![]()
.
Ještě si dovolím připsat PENTOSIN taky dělá 5w-50
odkaz: http://www.pentosin.com/eng/products/lu ... OSYNTH5w50
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 197
- Registrován: pon 17.04.2006 00:00
- Bydliště: www.m3power.sk
- Kontaktovat uživatele:
Tu som nasiel tabulku ekvivalentov k olejom:
http://www.hazmioil.cz/tabulka_ekvivalentu_osobny.htm
Mozno to niekomu helfne.
http://www.hazmioil.cz/tabulka_ekvivalentu_osobny.htm
Mozno to niekomu helfne.
7er. True definition of luxury. Yours.
Jsou to výkonově velmi podobné produkty. Než začneš montovat větší chladič určitě vyzkoušej olej SAE 5W-50, mělo by ti to plně postačovat.Speedy píše:Hoj Majore. Jak je na tom ARAL 5w-50 oproti Mobil Formula 5W-50? Pro náročnější podmínky provozu doporučíš spíš instalaic olejového chladiče nebo lepší olej, třeba ten 5w-50? Motor M52. Diky
Přesun z jiného threadu:
Petro Canada
Jedná se o velkou rafinerku, která produkuje také oleje pro evropský trh. Kvalita bude jistě dostatečná pokud mají potřebná schválení ACEA a jednotlivých automobilek. Přirovnal bych je k výrobkům společnosti TEXACO. Pokud budeš používat jejich sortiment určený pro EU trh jistě motoru neuškodíš.
Tady je odkaz na cz stránky:http://www.iob.cz/pc_ospolecnosti.php
Petro Canada
delawega píše:2 major>
no ked sme pri olejoch vedel by si mi zistit alebo aspon napisat tvoj nazor na rafinerku petro canada? poslednu dobu berem od nich olej a nemam stym zatial problem, uvidim ako sa prejavi po dlhsej dobe....
davam do tds 5w-40 e39.
viem ze si toho k olejom popisal vela na 3jokovom fore, no chcel by som vediet ci od tej firmy mozem prat aj ine produkty "dufam ze kvalitovo neni su ako slovnaft len v inom obale"....
dik
Jedná se o velkou rafinerku, která produkuje také oleje pro evropský trh. Kvalita bude jistě dostatečná pokud mají potřebná schválení ACEA a jednotlivých automobilek. Přirovnal bych je k výrobkům společnosti TEXACO. Pokud budeš používat jejich sortiment určený pro EU trh jistě motoru neuškodíš.
Tady je odkaz na cz stránky:http://www.iob.cz/pc_ospolecnosti.php
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 117
- Registrován: úte 04.01.2005 01:00
- Bydliště: Přelouč
- Kontaktovat uživatele:
Ted budu menit u auta podruhy olej....523 r.96 185000km....daval jsem tam plnou syntetiku Mobil.......no a za 12000km mi to sezralo asi litr oleje.Vetsinou ubyva,kdyz autu nandam,nebo jedu delsi dobu vetsi rychlosti....treba v D po dalnici.Minulej tejden za 1500km po dalnicich asi 4dcl ubyly.Da se s tim neco delat?Napadlo me dat pri vymene polosyntetiku,nebude tak ridky olej a tudiz by nemel tak ubyvat,ne????
Co to je "Mobil plná syntetika"? Musíš být konkrétnější. Pokud tomu dáváš častěji "za uši" skus nějaký olej SAE 5W-50, je lepší pro vyšší pracovní teploty motoru.sb píše:Ted budu menit u auta podruhy olej....523 r.96 185000km....daval jsem tam plnou syntetiku Mobil.......no a za 12000km mi to sezralo asi litr oleje.Vetsinou ubyva,kdyz autu nandam,nebo jedu delsi dobu vetsi rychlosti....treba v D po dalnici.Minulej tejden za 1500km po dalnicich asi 4dcl ubyly.Da se s tim neco delat?Napadlo me dat pri vymene polosyntetiku,nebude tak ridky olej a tudiz by nemel tak ubyvat,ne????
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 117
- Registrován: úte 04.01.2005 01:00
- Bydliště: Přelouč
- Kontaktovat uživatele:
No po pravde receno teplotni cisla oleje nevim,nechal jsem si ho menit a akorat kdyz mi dali vybrat tak jsem si rekl o plnou syntetiku.Byla to prvni vymena po koupi a nevim co tam bylo predtim.Takze po precteni celyho tematu jsem docela vyplasenej jestli mi nezacne zrat pravidelne olej jestli tam byla polosyntetika.Ale vypozoroval jsem ze v zime behem nakejch 5000km prakticky neubyl.Ono neubyva ani ted kdyz jedu slusnou jizdou a nevytacim motor.Az ted v teplech kdyz jsem zacal vic jezdit zacal ubyvat.Nejznatelnejsi to bylo minulej tyden 1500km po nemeckych dalnicich v rychlostech 160-180kmh plus asi 2 hodiny v zacpe u Drazdan mi ubylo 0,5l oleje.Tak ted mam dilema jestli tam dat polosynt 10w40 jestli tam predtim byla,nebo zkusit full synt olej na vyssi teploty 5w50 Mobil1.
No ono je také docela možné, že ti hoši v servisu nemuseli vyměnit celou nápň, popřípadě ti tam mohli dát něco jiného než co jsi zaplatil. Ono totiž pokud ti tam třeba nechají litřík či dva staré náplně tak se tím ovlivní velmi negativně vlastnosti náplně nové. Nová náplň se pak podstatně rychleji vyčerpá a pak může při jinak normálních provozních podmínkách docházet k odparu dříve než je nastane další interval výměny. Doporučuji ti při příští výměně být u toho a zkontrolovat co a kolik ti toho tam nalili. Pokud se bude i přesto problém se ztrácením oleje opakovat, zkus tu SAE 5W-50. Toto platí samozřejmě jen v případě, že je motor OK a k úniku nedochází jinak než odparem.sb píše:No po pravde receno teplotni cisla oleje nevim,nechal jsem si ho menit a akorat kdyz mi dali vybrat tak jsem si rekl o plnou syntetiku.Byla to prvni vymena po koupi a nevim co tam bylo predtim.Takze po precteni celyho tematu jsem docela vyplasenej jestli mi nezacne zrat pravidelne olej jestli tam byla polosyntetika.Ale vypozoroval jsem ze v zime behem nakejch 5000km prakticky neubyl.Ono neubyva ani ted kdyz jedu slusnou jizdou a nevytacim motor.Az ted v teplech kdyz jsem zacal vic jezdit zacal ubyvat.Nejznatelnejsi to bylo minulej tyden 1500km po nemeckych dalnicich v rychlostech 160-180kmh plus asi 2 hodiny v zacpe u Drazdan mi ubylo 0,5l oleje.Tak ted mam dilema jestli tam dat polosynt 10w40 jestli tam predtim byla,nebo zkusit full synt olej na vyssi teploty 5w50 Mobil1.