Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Diferák

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
PavelP
Registrovaný
Příspěvky: 453
Registrován: pon 28.02.2005 01:00
Bydliště: Vesnička u lesa

#1 Příspěvek od PavelP »

Asi mě klekl diferák u E 36 r.v.1991,zatím jsem to nerozebíral ale ozývá se strašný hukot.Potřeboval by sem vědět převodové poměry diferenciálů u trojkové řady E 36 jaký popřípadě tam můžu dát.Nebo přímo jestli někdo tento diferenciál pro tento typ auta nemá.
Dík za odpověď .PavelP
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od fix »

tak napiš jaký máš motor
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#3 Příspěvek od eko »

316i 3,38
318i 3,38
318IS/1994 3,45
318IS/1997 3,38
318tds 2,79
320i 3,45
323i 2,93
325i 3,15
325tds 2,56
328i 2,93
M3 3.0 3,15
M3 3.2 3,23

Jde o verze s manualni prevodovkou. Automaty maji myslim jiny pomery
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Huska »

eko píše:
Jde o verze s manualni prevodovkou. Automaty maji myslim jiny pomery


Eko když máš tuto tabulku nevíš ještě které převodovky jsou stejné jedná se mi o:

320i M52 X323i M52 X 328i M52
a potom o 316i M40 X 318i M40 X 316i M43 X 318i M43
a naposledy 320i M50 X 325i M50
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
DAVe_1
Registrovaný
Příspěvky: 1797
Registrován: úte 27.12.2005 01:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od DAVe_1 »

eko píše:316i 3,38
318i 3,38
318IS/1994 3,45
318IS/1997 3,38
318tds 2,79
320i 3,45
323i 2,93
325i 3,15
325tds 2,56
328i 2,93
M3 3.0 3,15
M3 3.2 3,23

Jde o verze s manualni prevodovkou. Automaty maji myslim jiny pomery


Takze IS (do94) ma zamenitelnej difec z doulitrem? nebo jen stejnej pomer. Dik do tohodle vazne nevidim :oops:
nica
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od nica »

Kuwa,tak to jsem fakt nasraty jak cip. :evil: Koupil jsem diferak na dvoulitr E36 z automatu,ale mam manual,takže jak jsem se tady dočetl,tak je mi uplně na prd,když to ma jiny poměr,že?! Napište mi někdo,že to není pravda!!!!!! :cry:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od dsvatos »

nica píše:Kuwa,tak to jsem fakt nasraty jak cip. :evil: Koupil jsem diferak na dvoulitr E36 z automatu,ale mam manual,takže jak jsem se tady dočetl,tak je mi uplně na prd,když to ma jiny poměr,že?! Napište mi někdo,že to není pravda!!!!!! :cry:



No jo. Budeš mít těžší převod. Bude to trochu línější a budeš muset víc roztahovat kvalty (ale zase pojedou víc Km/h). Ale když pojedeš klobouka, bude ti to míň žrát.. :wink: Jo a bude ti kecat tachometr..
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

dsvatos píše:[No jo. Budeš mít těžší převod. Bude to trochu línější a budeš muset víc roztahovat kvalty (ale zase pojedou víc Km/h). Ale když pojedeš klobouka, bude ti to míň žrát.. :wink: Jo a bude ti kecat tachometr..


:!: tacho bude ukazovat správně :!:
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
nica
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od nica »

dsvatos píše:
nica píše:Kuwa,tak to jsem fakt nasraty jak cip. :evil: Koupil jsem diferak na dvoulitr E36 z automatu,ale mam manual,takže jak jsem se tady dočetl,tak je mi uplně na prd,když to ma jiny poměr,že?! Napište mi někdo,že to není pravda!!!!!! :cry:



No jo. Budeš mít těžší převod. Bude to trochu línější a budeš muset víc roztahovat kvalty (ale zase pojedou víc Km/h). Ale když pojedeš klobouka, bude ti to míň žrát.. :wink: Jo a bude ti kecat tachometr..
No tak to je sice fajn,že to bude meně žrat,akorat jsem nepochopil,co to je když pojedu "klobouka" 8O .Co myslite,mam to tam davat nebo mam zkusit sehnat někde difer co tam patří?Myslite,že s tim budou nějaké problemy?Som z toho volaaky zmetěny :ja_nic:???????
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Huska »

nica píše:
dsvatos píše:[q No tak to je sice fajn,že to bude meně žrat,akorat jsem nepochopil,co to je když pojedu "klobouka" 8O .Co myslite,mam to tam davat nebo mam zkusit sehnat někde difer co tam patří?Myslite,že s tim budou nějaké problemy?Som z toho volaaky zmetěny :ja_nic:???????


Prvně zjisti jaký máš poměr... podle toho poznáš jaký procentní rozdíl to bude...ppokud je to do 5% tak rozdíl skoro nepoznáš ... pokud víc tak už bude o trošku línější (na rozjezdu tomu budeš muset víc šlapat) ale bude mít vyšší maximálku... tudíš při ustálené jízdě pojedeš na nižších otáčkách motoru ... tudíš o něco menší spotřeba.
Jiné problémy nebudou.. já preferuji origo ale malého rozdílu bych se nebál
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
nica
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od nica »

Huska píše:
nica píše:
dsvatos píše:[q No tak to je sice fajn,že to bude meně žrat,akorat jsem nepochopil,co to je když pojedu "klobouka" 8O .Co myslite,mam to tam davat nebo mam zkusit sehnat někde difer co tam patří?Myslite,že s tim budou nějaké problemy?Som z toho volaaky zmetěny :ja_nic:???????


Prvně zjisti jaký máš poměr... podle toho poznáš jaký procentní rozdíl to bude...ppokud je to do 5% tak rozdíl skoro nepoznáš ... pokud víc tak už bude o trošku línější (na rozjezdu tomu budeš muset víc šlapat) ale bude mít vyšší maximálku... tudíš při ustálené jízdě pojedeš na nižších otáčkách motoru ... tudíš o něco menší spotřeba.
Jiné problémy nebudou.. já preferuji origo ale malého rozdílu bych se nebál
Tak zatim diky.Jdu zjištovat rozdil,sice nevim jak a kde :?: ,ale určitě na něco přijdu.
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od JanK »

chlapi ja bych to az takhle neřešil,dej ho tam a uvidis...prace je to na chvili,me samotnemu to trvalo 1,5h
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od dsvatos »

Huska píše:
dsvatos píše:[No jo. Budeš mít těžší převod. Bude to trochu línější a budeš muset víc roztahovat kvalty (ale zase pojedou víc Km/h). Ale když pojedeš klobouka, bude ti to míň žrát.. :wink: Jo a bude ti kecat tachometr..


:!: tacho bude ukazovat správně :!:


No jo, máš recht :wink: . Já zapomněl, že u báwa to tachec počítá z čidla u diferáku. Já jsem ještě odchovanej klasickým bowdenem z převodovky :lol:
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#14 Příspěvek od eko »

To jsem si proste kdysi vypsal z ETK pomery jednotlivych difecu u modelu s manualni prevodovkou. Vim, ze nektery automaty mely jiny difec nez manualy, ale u nekterych modelu byly stejny.
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#15 Příspěvek od eko »

dsvatos píše:
nica píše:Kuwa,tak to jsem fakt nasraty jak cip. :evil: Koupil jsem diferak na dvoulitr E36 z automatu,ale mam manual,takže jak jsem se tady dočetl,tak je mi uplně na prd,když to ma jiny poměr,že?! Napište mi někdo,že to není pravda!!!!!! :cry:



No jo. Budeš mít těžší převod. Bude to trochu línější a budeš muset víc roztahovat kvalty (ale zase pojedou víc Km/h). Ale když pojedeš klobouka, bude ti to míň žrát.. :wink: Jo a bude ti kecat tachometr..


Automaty maji spis kratsi difec, to znamena, ze je vetsi pruznost, ale driv se radi kvalty, takze i max rychlost na jednotlivych rychlostnich stupnich je nizsi.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od dsvatos »

Eko: Neznám poměry u báwů, ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by automatovej difer. měl lehčí převod. Co jsem viděl měl buď stejnej, nebo TĚŽŠÍ převod. Takže kára línejěí, ale rychlejší.
eko
Registrovaný
Příspěvky: 572
Registrován: pon 04.04.2005 00:00
Bydliště: -o-Brn-o-

#17 Příspěvek od eko »

dsvatos píše:Eko: Neznám poměry u báwů, ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by automatovej difer. měl lehčí převod. Co jsem viděl měl buď stejnej, nebo TĚŽŠÍ převod. Takže kára línejěí, ale rychlejší.


Hele, ja rozumim autum urcite min nez ty. Nemluvim tu o celkovych prevodech motor-kola, ty neznam, protoze nevidim do prevodovky, ale mluvil jsem o prevodu v diferencialu. Mel jsem za to, ze pomer napr 2,93 udava, kolikrat se musi otocit vstup, aby se vystup, tedy kola otocila 1x. Tim padem, cim mensi bude pomer, tim tezsi bude prevod. A pomery u automatu jsou vetsi nebo rovny pomerum u manualu:

Obrázek
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od dsvatos »

eko píše:
dsvatos píše:Eko: Neznám poměry u báwů, ale nikdy jsem se nesetkal s tím, že by automatovej difer. měl lehčí převod. Co jsem viděl měl buď stejnej, nebo TĚŽŠÍ převod. Takže kára línejěí, ale rychlejší.


Hele, ja rozumim autum urcite min nez ty. Nemluvim tu o celkovych prevodech motor-kola, ty neznam, protoze nevidim do prevodovky, ale mluvil jsem o prevodu v diferencialu. Mel jsem za to, ze pomer napr 2,93 udava, kolikrat se musi otocit vstup, aby se vystup, tedy kola otocila 1x. Tim padem, cim mensi bude pomer, tim tezsi bude prevod. A pomery u automatu jsou vetsi nebo rovny pomerum u manualu:

Obrázek



Eko: Jasně, máš recht, myslíš to správně (já taky, myslíme to úplně stejně). Tak a já si tedy sypu popel na hlavu, odvolávám co jsem odvolal a slibuju co jsem slíbil :wink: Akorát jsi mi s tou tabulkou docela vyrazil dech 8O . To že má automat lehčí převod v diferáku, vidím fakt prvně, nekecám. Takže ještě jednou soráč za mystifikaci. Báw je v tomhle asi nějakej divnej a docela vyjimečnej :wink: Co jsem kdy koukal na tabulky převodů, automaty měly stejnej, ale většinou těžší převod.. Taky je to možná tím, že u báwa je pětka kvalt u manuálu přímej náhon 1:1, zatímco u velké většiny aut je 1:1 čtverka a pětka je rychloběh okolo 0,8. Tak asi tohleto při použití automatu dorovnávaj lehčím diferákem.
nica
Registrovaný
Příspěvky: 154
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od nica »

Ale info! :D Diky pánové. :respect:
Odpovědět