Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zadní kotouče E36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od dsvatos »

Zdárek vespolek.. Blbě se mi sjíždí zadní kotouče. (předek je naprosto OK) Zadní jsou sjetý jen uprostřed (šířka asi 3 cm), u středu a u kraje jsou neošoupaný orezlý plochy. Kotouče jsou origo BMW a desky taky, najeto asi 15 tisíc, takže jak nový.. Dělá vám to taky? Protože co jsem koukal na různý značky aut, většině to dělá to samý.. Já to celkem neřeším, brzdí v poho, jen by mě zajímalo čím to je :wink: Desky prostě nedosedávají celou plochou..
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#2 Příspěvek od ferlin »

Mám to také tak. Přední pěkně čisté po celé ploše a zadní jak píšeš. Ono to může být také tím, že zadní brzdí méně, než přední. Aby pořádně zabraly zadní, tak už na to musíš šlápnout. No a kdo nejezdí systém brzda-plyn, tak mu zadní brzdy zahálejí a po stranách reznou. Jiné vysvětlení nemám. Jezdi jak vrah a budeš mít čisté i zadní. :lol:
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Rubini »

No muze to naznacovat, ze regulator tlaku podle zatizeni zadni napravy prestava fungovat. Kdyz rikas, ze mas skoro novy a origo kotouce a desky. Pistek a pojezdy trmenu predpokladam sou v cajku (kolem pistku se muze procvaknout ochranna manzeta a pistek pak pomoci soli a jineho svinstva postupne zarezava...)

No ale kdyz sou obe strany stejne blbe obrzdeny, tak spis ten regulator...treba je jenom praskla/vypadla pruzina prevodu....
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od dsvatos »

Tak kdyby byl špatnej regulátor, brzdilo by to málo, nebo moc, to je jasný. Ale i kdyby to brzdilo málo, proč to brzdí jen uprostřed???? To s tlakem nesouvisí.. (pístky jsou v poho, nedrhnou).. Třebas škodovkám tohleto taky dělalo (na předku). Prostě mi nejde do hlavy, proč si ta destička nedosedne celou plochou..
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Rubini »

No je to divny, ale kdyz je vypadla pruzina u regulatrou (tak to je jakoby max odlehceny = nejmensi tlak na pistek) Venku se to da blbe zkouknout, ale vnitrni strana kotouce u pistku bude urco ok. Je divny, ze ti to delaj obe stejne, to musi bejt neco systemovyho.....Ja mel to samy u golfa, prdla pruzina a sem si toho vsimnul az po dlouhy dobe....u tak lehkyho auta to stejne nebylo v beznym provozu poznat, ze zadek nebrzdil....ty vw auta maj vyhodu, ze rucka brzdi pres desky, tak to slo pak vylestit za jizdy....nebo nemusi bejt pruzina, ale zatuhlej pistek v regulatoru....

sem si taky uvedomil, ja nemel do ted auto s abs...to prece taky prerusuje tlak, tak jestli tam neni privod nejak zaskrcenej...??
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od _peper »

A ja plašil když jsme se koukl na kotouče a měl jsem na předku asi 2mm neobrzděného kotouče a v vzdadu asi 4mm :) Takže teď už jsem klidnej. Jinak brzdí mi to úplně v pohodě. Možná to může být způsobenou nějakou nečistotou, která udělala rýhu v deskách a v tom místě nedosedají na kotouč tak jak by měly.
thomas
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#7 Příspěvek od thomas »

ten ne zcela obržděný kotouč může být způsobený tím, že třmen není úplně rovnoběžně s kotoučem. Jak máš ten kotouč obržděný z vnitřní strany?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od dsvatos »

thomas píše:ten ne zcela obržděný kotouč může být způsobený tím, že třmen není úplně rovnoběžně s kotoučem. Jak máš ten kotouč obržděný z vnitřní strany?


Ale kdyby nebyl rovnoběžně s kotoučem, ošoupávalo by se to třeba jen u vnitřního středu, nebo jen u kraje kotouče, ne? Já to mám obržděný přesně uprostřed. A i kdyby to bylo nakřivo, časem by si destičky sedly a brzdily by na celé ploše.. Já už to ale takhle mám hodně tisíc Km a vypadá to furt stejně.. A z vnitřní strany je to stejně obržděný jak z vnějšku.. :(
mufman
Registrovaný
Příspěvky: 537
Registrován: sob 11.02.2006 01:00
Bydliště: Třebíč

#9 Příspěvek od mufman »

dsvatos píše:
thomas píše:ten ne zcela obržděný kotouč může být způsobený tím, že třmen není úplně rovnoběžně s kotoučem. Jak máš ten kotouč obržděný z vnitřní strany?


Ale kdyby nebyl rovnoběžně s kotoučem, ošoupávalo by se to třeba jen u vnitřního středu, nebo jen u kraje kotouče, ne? Já to mám obržděný přesně uprostřed. A i kdyby to bylo nakřivo, časem by si destičky sedly a brzdily by na celé ploše.. Já už to ale takhle mám hodně tisíc Km a vypadá to furt stejně.. A z vnitřní strany je to stejně obržděný jak z vnějšku.. :(


Nad tímhle jsem taky přemýšlel, protože jsem to viděl na několika autech... Ptal jsem se na to mechanika a ten mi rikal ze to je proste normalni ze to zacne takhle od kraju ten kotouc takhle blbnout, protoze koroze nemuze u neceho takovyho zacit uprostred tak to zacina od kraje a ta rez je prej hloubkova a tak tvrda, ze to proste desticky neobrzdi a dela to ryhy do desticek... Ukazoval mi to a opravdu ty desticky mely na krajich vydreny takovy koleje presne podle kotouce. Pak jsem videl nejaky vzornik kotoucu od Bremba a tam ukazovali ruzny kotouce a co s nima je(neco jako vzornik o svickach) a takovyhle kotouce tam byly a bylo u nich napsano:"Vyměnit"... Ale taky mi to presto porad vrta hlavou... Asi zalezi na tom jakej material a jaka tloustka je pouzita u kotouce a pak proste na tom jak dlouho tam je. Osobne to proste beru jako projev postupneho opotrebovani, kdy to proste zacina korodovat. Ale je to v zasade jen dedukce na zaklade toho co mi rekl mechanik, treba je to jinak a taky by me to zajimalo pokud to vi nekdo presne. Ale to moje mi zni celkem i logicky.
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Rubini »

Kluci normalni to urcite neni.... nekde musi bejt chyba....futra ve trmenech, tlaky v soustave, kor kdyz je to simetricky na obe strany....Kdyz se dostane nakej kaminek a brzdy jsou jinak ok, rychle se vydre drazka a desky zase brzdej po cely plose....U myho minulyho auta...staryho golfa ty brzdy byly strasne vylitany, takrka na komplet vymenu, taky sem mel na predku misto neobrzdene mezikruzi a na zadku brzdila jenom vnitrni deska. Auto citelne min brzdilo (urco maly tlaky- propousti hlavni valec? posilovac netesni...) . Ale ted e36 2.5 r92 250tkm je naprosto vse v pohode.....teda co se tyce obrzdenych ploch na kotoucich, brzdna sila zatim nevim. Je pravda ze neznam minulost vymeny brznejch komponentu. Ale asi vse puvodni.
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od coupe328 »

mne se sjizdi myslim ze dobre...nemuze byt treba problem v montazi,ze nebyl kotouc spravne odmasten?Ale spise mi to pripada,ze tlaci pistek na desticky do jednoho mista az tak,ze se okraje destiky odhybaji smerem ven..nevyresila by to nejak vezsi podlozka-plisek?
Přílohy
brzdy zadni.jpg
brzdy zadni.jpg (68.55 KiB) Zobrazeno 323 x
lukas1000
Registrovaný
Příspěvky: 73
Registrován: ned 28.01.2007 01:00

#12 Příspěvek od lukas1000 »

dsvatos píše:Zdárek vespolek.. Blbě se mi sjíždí zadní kotouče. (předek je naprosto OK) Zadní jsou sjetý jen uprostřed (šířka asi 3 cm), u středu a u kraje jsou neošoupaný orezlý plochy. Kotouče jsou origo BMW a desky taky, najeto asi 15 tisíc, takže jak nový.. Dělá vám to taky? Protože co jsem koukal na různý značky aut, většině to dělá to samý.. Já to celkem neřeším, brzdí v poho, jen by mě zajímalo čím to je :wink: Desky prostě nedosedávají celou plochou..
dotahnete si rucni brzdu,aby mnela mensi krok.pak bodou kotouce ok
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od dsvatos »

lukas1000 píše:
dsvatos píše:Zdárek vespolek.. Blbě se mi sjíždí zadní kotouče. (předek je naprosto OK) Zadní jsou sjetý jen uprostřed (šířka asi 3 cm), u středu a u kraje jsou neošoupaný orezlý plochy. Kotouče jsou origo BMW a desky taky, najeto asi 15 tisíc, takže jak nový.. Dělá vám to taky? Protože co jsem koukal na různý značky aut, většině to dělá to samý.. Já to celkem neřeším, brzdí v poho, jen by mě zajímalo čím to je :wink: Desky prostě nedosedávají celou plochou..
dotahnete si rucni brzdu,aby mnela mensi krok.pak bodou kotouce ok


S tímhle nemá ručka nic společnýho.. Viděls to rozdělaný? Asi ne.. :wink:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od dsvatos »

mufman píše:
dsvatos píše:
thomas píše:ten ne zcela obržděný kotouč může být způsobený tím, že třmen není úplně rovnoběžně s kotoučem. Jak máš ten kotouč obržděný z vnitřní strany?


Ale kdyby nebyl rovnoběžně s kotoučem, ošoupávalo by se to třeba jen u vnitřního středu, nebo jen u kraje kotouče, ne? Já to mám obržděný přesně uprostřed. A i kdyby to bylo nakřivo, časem by si destičky sedly a brzdily by na celé ploše.. Já už to ale takhle mám hodně tisíc Km a vypadá to furt stejně.. A z vnitřní strany je to stejně obržděný jak z vnějšku.. :(


Nad tímhle jsem taky přemýšlel, protože jsem to viděl na několika autech... Ptal jsem se na to mechanika a ten mi rikal ze to je proste normalni ze to zacne takhle od kraju ten kotouc takhle blbnout, protoze koroze nemuze u neceho takovyho zacit uprostred tak to zacina od kraje a ta rez je prej hloubkova a tak tvrda, ze to proste desticky neobrzdi a dela to ryhy do desticek... Ukazoval mi to a opravdu ty desticky mely na krajich vydreny takovy koleje presne podle kotouce. Pak jsem videl nejaky vzornik kotoucu od Bremba a tam ukazovali ruzny kotouce a co s nima je(neco jako vzornik o svickach) a takovyhle kotouce tam byly a bylo u nich napsano:"Vyměnit"... Ale taky mi to presto porad vrta hlavou... Asi zalezi na tom jakej material a jaka tloustka je pouzita u kotouce a pak proste na tom jak dlouho tam je. Osobne to proste beru jako projev postupneho opotrebovani, kdy to proste zacina korodovat. Ale je to v zasade jen dedukce na zaklade toho co mi rekl mechanik, treba je to jinak a taky by me to zajimalo pokud to vi nekdo presne. Ale to moje mi zni celkem i logicky.


jj, to co jsi napsal zní docela logicky.. Zatím je to teda jedinej, pro mě pochopitelnej důvod :wink:
_peper
Registrovaný
Příspěvky: 2830
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Rokycany
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od _peper »

lukas1000 píše:dotahnete si rucni brzdu,aby mnela mensi krok.pak bodou kotouce ok

Ručka a nepravidelný sjíždění kotouče? :lol: :lol: :lol: Dobrej džouk :)
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od JanK »

ručka opravdu neeee chlapci...možná u ŠKODnÝ
askul11
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: ned 24.09.2006 00:00

#17 Příspěvek od askul11 »

Já sem vypozoroval že se to stává u aut lidí kteří jezdí spíš klobouka a prostě těm brzdám nedaj pořádně zabrat!nebo kdo nejezdí pravidelně.prostě na krajích to chytne rez,a ta pak je rychlejší než opotřebení kotouče.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od dsvatos »

askul11 píše:Já sem vypozoroval že se to stává u aut lidí kteří jezdí spíš klobouka a prostě těm brzdám nedaj pořádně zabrat!nebo kdo nejezdí pravidelně.prostě na krajích to chytne rez,a ta pak je rychlejší než opotřebení kotouče.


Tak to je taky možný. Já zrovna nejsem žádnej závodník, a když káře šlápnu za krk tak jednou za měsíc, je to možná i moc :lol: Jezdím (snažím se jezdit) dost plynule a na brzdy pořádně hňápnu akorát když mi někdo nedá přednost.. A to na obrždění zadku bude asi fakt málo :wink:
Rubini
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 09.05.2006 00:00
Bydliště: Jablonec n/N Praha
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Rubini »

Jj taky jsem jezdil klobouk styl a navic vsechno se snazil ubrzdit motorem...no zkoukni pojezdove plosky pro desticky, jestli je nemas moc zasvineny/zarezly.
V origu manualu pisou, ze by se brzdy meli pravidelne zatezovat, pokud je styl jizdy bez brzdeni, tak je zamerne pravidelne vystavit kratkodobemu vysokemu brzdnemu ucinku (dokonce poucujou, ze by v tom pripade nemelo jet za vama zadne auto :) )

Ted to je bez problemu, snazim se prose vic brzdit. Jinak je to fakt zavineny slabsim brzdnym ucinkem. Bud malej tlak nebo pridreny vodici plochy...
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od dsvatos »

Tak já občas taky zašlápnu brzdy.. Dělám to kvůli prevenci. U jednoho bejvalýho auta se mi to vyplatilo - při týhle zkoušce mi prdla prorezlá trubička. Furt lepší, než kdyby se mi to pak stalo někde na křižovatce.. A zároveň se hezky opucujou tou mou plynulou jízdou jakoby "zaleštěný" destičky. Ale i tohle občasný zabrždění je asi na ty zadní kotouče furt málo :( Ale nemíním si nějak fest kurvit skoro nový přední brzdy jen proto, aby se mi opucoval zadek :(
Napadá mě, že by to šlo spáchat přes někoho na STK. Zajet zadkem na válce co měří brzdy a tam jim dát trochu zabrat :wink: Nezná někdo někoho na STK tady v Brně a okolí, kde by se to dalo udělat?
Odpovědět