
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zadní kotouče E36
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zdárek vespolek.. Blbě se mi sjíždí zadní kotouče. (předek je naprosto OK) Zadní jsou sjetý jen uprostřed (šířka asi 3 cm), u středu a u kraje jsou neošoupaný orezlý plochy. Kotouče jsou origo BMW a desky taky, najeto asi 15 tisíc, takže jak nový.. Dělá vám to taky? Protože co jsem koukal na různý značky aut, většině to dělá to samý.. Já to celkem neřeším, brzdí v poho, jen by mě zajímalo čím to je
Desky prostě nedosedávají celou plochou..

Mám to také tak. Přední pěkně čisté po celé ploše a zadní jak píšeš. Ono to může být také tím, že zadní brzdí méně, než přední. Aby pořádně zabraly zadní, tak už na to musíš šlápnout. No a kdo nejezdí systém brzda-plyn, tak mu zadní brzdy zahálejí a po stranách reznou. Jiné vysvětlení nemám. Jezdi jak vrah a budeš mít čisté i zadní. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
No muze to naznacovat, ze regulator tlaku podle zatizeni zadni napravy prestava fungovat. Kdyz rikas, ze mas skoro novy a origo kotouce a desky. Pistek a pojezdy trmenu predpokladam sou v cajku (kolem pistku se muze procvaknout ochranna manzeta a pistek pak pomoci soli a jineho svinstva postupne zarezava...)
No ale kdyz sou obe strany stejne blbe obrzdeny, tak spis ten regulator...treba je jenom praskla/vypadla pruzina prevodu....
No ale kdyz sou obe strany stejne blbe obrzdeny, tak spis ten regulator...treba je jenom praskla/vypadla pruzina prevodu....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak kdyby byl špatnej regulátor, brzdilo by to málo, nebo moc, to je jasný. Ale i kdyby to brzdilo málo, proč to brzdí jen uprostřed???? To s tlakem nesouvisí.. (pístky jsou v poho, nedrhnou).. Třebas škodovkám tohleto taky dělalo (na předku). Prostě mi nejde do hlavy, proč si ta destička nedosedne celou plochou..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
No je to divny, ale kdyz je vypadla pruzina u regulatrou (tak to je jakoby max odlehceny = nejmensi tlak na pistek) Venku se to da blbe zkouknout, ale vnitrni strana kotouce u pistku bude urco ok. Je divny, ze ti to delaj obe stejne, to musi bejt neco systemovyho.....Ja mel to samy u golfa, prdla pruzina a sem si toho vsimnul az po dlouhy dobe....u tak lehkyho auta to stejne nebylo v beznym provozu poznat, ze zadek nebrzdil....ty vw auta maj vyhodu, ze rucka brzdi pres desky, tak to slo pak vylestit za jizdy....nebo nemusi bejt pruzina, ale zatuhlej pistek v regulatoru....
sem si taky uvedomil, ja nemel do ted auto s abs...to prece taky prerusuje tlak, tak jestli tam neni privod nejak zaskrcenej...??
sem si taky uvedomil, ja nemel do ted auto s abs...to prece taky prerusuje tlak, tak jestli tam neni privod nejak zaskrcenej...??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2830
- Registrován: stř 23.08.2006 00:00
- Bydliště: Rokycany
- Kontaktovat uživatele:
A ja plašil když jsme se koukl na kotouče a měl jsem na předku asi 2mm neobrzděného kotouče a v vzdadu asi 4mm
Takže teď už jsem klidnej. Jinak brzdí mi to úplně v pohodě. Možná to může být způsobenou nějakou nečistotou, která udělala rýhu v deskách a v tom místě nedosedají na kotouč tak jak by měly.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
thomas píše:ten ne zcela obržděný kotouč může být způsobený tím, že třmen není úplně rovnoběžně s kotoučem. Jak máš ten kotouč obržděný z vnitřní strany?
Ale kdyby nebyl rovnoběžně s kotoučem, ošoupávalo by se to třeba jen u vnitřního středu, nebo jen u kraje kotouče, ne? Já to mám obržděný přesně uprostřed. A i kdyby to bylo nakřivo, časem by si destičky sedly a brzdily by na celé ploše.. Já už to ale takhle mám hodně tisíc Km a vypadá to furt stejně.. A z vnitřní strany je to stejně obržděný jak z vnějšku..

dsvatos píše:thomas píše:ten ne zcela obržděný kotouč může být způsobený tím, že třmen není úplně rovnoběžně s kotoučem. Jak máš ten kotouč obržděný z vnitřní strany?
Ale kdyby nebyl rovnoběžně s kotoučem, ošoupávalo by se to třeba jen u vnitřního středu, nebo jen u kraje kotouče, ne? Já to mám obržděný přesně uprostřed. A i kdyby to bylo nakřivo, časem by si destičky sedly a brzdily by na celé ploše.. Já už to ale takhle mám hodně tisíc Km a vypadá to furt stejně.. A z vnitřní strany je to stejně obržděný jak z vnějšku..
Nad tímhle jsem taky přemýšlel, protože jsem to viděl na několika autech... Ptal jsem se na to mechanika a ten mi rikal ze to je proste normalni ze to zacne takhle od kraju ten kotouc takhle blbnout, protoze koroze nemuze u neceho takovyho zacit uprostred tak to zacina od kraje a ta rez je prej hloubkova a tak tvrda, ze to proste desticky neobrzdi a dela to ryhy do desticek... Ukazoval mi to a opravdu ty desticky mely na krajich vydreny takovy koleje presne podle kotouce. Pak jsem videl nejaky vzornik kotoucu od Bremba a tam ukazovali ruzny kotouce a co s nima je(neco jako vzornik o svickach) a takovyhle kotouce tam byly a bylo u nich napsano:"Vyměnit"... Ale taky mi to presto porad vrta hlavou... Asi zalezi na tom jakej material a jaka tloustka je pouzita u kotouce a pak proste na tom jak dlouho tam je. Osobne to proste beru jako projev postupneho opotrebovani, kdy to proste zacina korodovat. Ale je to v zasade jen dedukce na zaklade toho co mi rekl mechanik, treba je to jinak a taky by me to zajimalo pokud to vi nekdo presne. Ale to moje mi zni celkem i logicky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kluci normalni to urcite neni.... nekde musi bejt chyba....futra ve trmenech, tlaky v soustave, kor kdyz je to simetricky na obe strany....Kdyz se dostane nakej kaminek a brzdy jsou jinak ok, rychle se vydre drazka a desky zase brzdej po cely plose....U myho minulyho auta...staryho golfa ty brzdy byly strasne vylitany, takrka na komplet vymenu, taky sem mel na predku misto neobrzdene mezikruzi a na zadku brzdila jenom vnitrni deska. Auto citelne min brzdilo (urco maly tlaky- propousti hlavni valec? posilovac netesni...) . Ale ted e36 2.5 r92 250tkm je naprosto vse v pohode.....teda co se tyce obrzdenych ploch na kotoucich, brzdna sila zatim nevim. Je pravda ze neznam minulost vymeny brznejch komponentu. Ale asi vse puvodni.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1129
- Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
- Bydliště: Plzen
- Kontaktovat uživatele:
mne se sjizdi myslim ze dobre...nemuze byt treba problem v montazi,ze nebyl kotouc spravne odmasten?Ale spise mi to pripada,ze tlaci pistek na desticky do jednoho mista az tak,ze se okraje destiky odhybaji smerem ven..nevyresila by to nejak vezsi podlozka-plisek?
- Přílohy
-
- brzdy zadni.jpg (68.55 KiB) Zobrazeno 322 x
dotahnete si rucni brzdu,aby mnela mensi krok.pak bodou kotouce okdsvatos píše:Zdárek vespolek.. Blbě se mi sjíždí zadní kotouče. (předek je naprosto OK) Zadní jsou sjetý jen uprostřed (šířka asi 3 cm), u středu a u kraje jsou neošoupaný orezlý plochy. Kotouče jsou origo BMW a desky taky, najeto asi 15 tisíc, takže jak nový.. Dělá vám to taky? Protože co jsem koukal na různý značky aut, většině to dělá to samý.. Já to celkem neřeším, brzdí v poho, jen by mě zajímalo čím to jeDesky prostě nedosedávají celou plochou..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
lukas1000 píše:dotahnete si rucni brzdu,aby mnela mensi krok.pak bodou kotouce okdsvatos píše:Zdárek vespolek.. Blbě se mi sjíždí zadní kotouče. (předek je naprosto OK) Zadní jsou sjetý jen uprostřed (šířka asi 3 cm), u středu a u kraje jsou neošoupaný orezlý plochy. Kotouče jsou origo BMW a desky taky, najeto asi 15 tisíc, takže jak nový.. Dělá vám to taky? Protože co jsem koukal na různý značky aut, většině to dělá to samý.. Já to celkem neřeším, brzdí v poho, jen by mě zajímalo čím to jeDesky prostě nedosedávají celou plochou..
S tímhle nemá ručka nic společnýho.. Viděls to rozdělaný? Asi ne..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
mufman píše:dsvatos píše:thomas píše:ten ne zcela obržděný kotouč může být způsobený tím, že třmen není úplně rovnoběžně s kotoučem. Jak máš ten kotouč obržděný z vnitřní strany?
Ale kdyby nebyl rovnoběžně s kotoučem, ošoupávalo by se to třeba jen u vnitřního středu, nebo jen u kraje kotouče, ne? Já to mám obržděný přesně uprostřed. A i kdyby to bylo nakřivo, časem by si destičky sedly a brzdily by na celé ploše.. Já už to ale takhle mám hodně tisíc Km a vypadá to furt stejně.. A z vnitřní strany je to stejně obržděný jak z vnějšku..
Nad tímhle jsem taky přemýšlel, protože jsem to viděl na několika autech... Ptal jsem se na to mechanika a ten mi rikal ze to je proste normalni ze to zacne takhle od kraju ten kotouc takhle blbnout, protoze koroze nemuze u neceho takovyho zacit uprostred tak to zacina od kraje a ta rez je prej hloubkova a tak tvrda, ze to proste desticky neobrzdi a dela to ryhy do desticek... Ukazoval mi to a opravdu ty desticky mely na krajich vydreny takovy koleje presne podle kotouce. Pak jsem videl nejaky vzornik kotoucu od Bremba a tam ukazovali ruzny kotouce a co s nima je(neco jako vzornik o svickach) a takovyhle kotouce tam byly a bylo u nich napsano:"Vyměnit"... Ale taky mi to presto porad vrta hlavou... Asi zalezi na tom jakej material a jaka tloustka je pouzita u kotouce a pak proste na tom jak dlouho tam je. Osobne to proste beru jako projev postupneho opotrebovani, kdy to proste zacina korodovat. Ale je to v zasade jen dedukce na zaklade toho co mi rekl mechanik, treba je to jinak a taky by me to zajimalo pokud to vi nekdo presne. Ale to moje mi zni celkem i logicky.
jj, to co jsi napsal zní docela logicky.. Zatím je to teda jedinej, pro mě pochopitelnej důvod

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
askul11 píše:Já sem vypozoroval že se to stává u aut lidí kteří jezdí spíš klobouka a prostě těm brzdám nedaj pořádně zabrat!nebo kdo nejezdí pravidelně.prostě na krajích to chytne rez,a ta pak je rychlejší než opotřebení kotouče.
Tak to je taky možný. Já zrovna nejsem žádnej závodník, a když káře šlápnu za krk tak jednou za měsíc, je to možná i moc


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 124
- Registrován: úte 09.05.2006 00:00
- Bydliště: Jablonec n/N Praha
- Kontaktovat uživatele:
Jj taky jsem jezdil klobouk styl a navic vsechno se snazil ubrzdit motorem...no zkoukni pojezdove plosky pro desticky, jestli je nemas moc zasvineny/zarezly.
V origu manualu pisou, ze by se brzdy meli pravidelne zatezovat, pokud je styl jizdy bez brzdeni, tak je zamerne pravidelne vystavit kratkodobemu vysokemu brzdnemu ucinku (dokonce poucujou, ze by v tom pripade nemelo jet za vama zadne auto
)
Ted to je bez problemu, snazim se prose vic brzdit. Jinak je to fakt zavineny slabsim brzdnym ucinkem. Bud malej tlak nebo pridreny vodici plochy...
V origu manualu pisou, ze by se brzdy meli pravidelne zatezovat, pokud je styl jizdy bez brzdeni, tak je zamerne pravidelne vystavit kratkodobemu vysokemu brzdnemu ucinku (dokonce poucujou, ze by v tom pripade nemelo jet za vama zadne auto

Ted to je bez problemu, snazim se prose vic brzdit. Jinak je to fakt zavineny slabsim brzdnym ucinkem. Bud malej tlak nebo pridreny vodici plochy...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Tak já občas taky zašlápnu brzdy.. Dělám to kvůli prevenci. U jednoho bejvalýho auta se mi to vyplatilo - při týhle zkoušce mi prdla prorezlá trubička. Furt lepší, než kdyby se mi to pak stalo někde na křižovatce.. A zároveň se hezky opucujou tou mou plynulou jízdou jakoby "zaleštěný" destičky. Ale i tohle občasný zabrždění je asi na ty zadní kotouče furt málo
Ale nemíním si nějak fest kurvit skoro nový přední brzdy jen proto, aby se mi opucoval zadek
Napadá mě, že by to šlo spáchat přes někoho na STK. Zajet zadkem na válce co měří brzdy a tam jim dát trochu zabrat
Nezná někdo někoho na STK tady v Brně a okolí, kde by se to dalo udělat?


Napadá mě, že by to šlo spáchat přes někoho na STK. Zajet zadkem na válce co měří brzdy a tam jim dát trochu zabrat
