Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Po odpojení baterky může odejít ŘJ?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#1 Příspěvek od m.deejay »

V servisu u E46 320D(110kW)2001, odpojily v pátek baterku kvůli opravě a pak v pondělí po zapojení nešel centrál,všechny okna(zůstaly stažený dole),klima a stěrače. Tohle všechno prý ovládá zvláštní řídící jednotka.Po napojení na diagnostiku se akorát zjistilo, že nejde žádnej signál z tého jednotky, ale napájení do ní jde.Pojistky, proměření všech drátů proběhlo.Je možný, že se vymazala paměť z této jednotky, nebo ji odpálili v servise? Setkal jste se někdo s tím ?
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#2 Příspěvek od ferlin »

Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky. :?
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#3 Příspěvek od m.deejay »

Auto jde normálně nastartovat, rádio i s uloženejma stanicema funguje, ale nejde to co jsem psal výše. To jsem zvědavej, jak se s nima budu dohadovat, protože když jsem to tam vezl, tak vše fungovalo...
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Maikl »

ferlin píše:Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky. :?

ty vole 8O ja to dělám vždycky opačně, právě aby to zůstalo ukostřený..
Ale zatím teda žádnej problém.. 8)
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#5 Příspěvek od ferlin »

Tak si gratuluj! Ono se to má dělat tak u všech aut s elektronikou. Napřed kostra, potom plus. Při zpětné montáži aku opačně. :lol:
voitano
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: stř 15.11.2006 01:00
Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)

#6 Příspěvek od voitano »

ferlin píše:Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky. :?


No já teda nejsem elektro ing. , ale to odpojování mínusu je většinou proto, že kovový klíč má stejný potenciál jako kastle a při náhodném kontaktu se nepřivaří ke kastli, jako když odpojujete nejprve + pól. Zajiskřit vám to zajiskří úplně stejně. Pokud to tak není, rád se nechám odborně poučit (pokud to teda pochopím) :)

Co opravovali? Mohlo se stát, že při opravě nejdřív neodpojili baterku a něco vařili na kastli, nebo jim někam spadl klíč na svorky, co já vím a teď jen mlží. Když už, tak zkolabuje jedna jednotka ale více najednou, to je divné. Třeba se jen musí spolu sesynchronizovat, nebo něco takového (kdo má zkušenosti s diagnostiku, bude chytřejší. ) Asi to nebyl origo servis, nebo jo?
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#7 Příspěvek od ferlin »

S tím odpojováním kostry to píšou přímo v manuálu a o klíči tam nic není. :lol: Opravdu to elektronice nemusí být recht, když je pod napětím a odpojíš plus. Integrované obvody a některé tranzistory jsou trochu "cimprlich." :lol:
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#8 Příspěvek od m.deejay »

Opravovali spojku a podle nich nejdříve odpojili kostru. Všechno co nejde řídí jen jedna jednotka, ze které nejde signál. Autorizovaný servis to není, ale dělá to mechanik, kterej nejvíc opravuje Bmw...
Kenny
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: úte 01.03.2005 01:00
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Kenny »

No podivej....tak ci tak, auto jsi jim predal plne funkcni s uplne jin ym problemem.....vymenou spojky. Kdyby se tohle stalo me, tak bych si to auto z toho servisu ani neprevzal......Proste pokud je to solidni servis, tak by to meli zacit resit....a ne te pumpovat za neco, co asi podelali oni. Od doby prevzeti do doby predani za to auto ruci servis. Jenze vime jak to funguje ze?....Nenabidli ti treba hnedka nejakou novou ci jetou jednotku?...Verim ze jo.....bo asi nejakou meli navic a potrebovali ji prodat....
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#10 Příspěvek od m.deejay »

No jinou jednotku mě nenabídli, ale řeší tu opravu, tak jsem zvědav, jak to dopadne, protože si zatím s tím neví rady...
TomsonT
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Studénka

#11 Příspěvek od TomsonT »

Trošku to tu upnu ať nezakládám nové téma.
Může mi někdo poradit? Už asi rok dělám auto, po tom co jsem si jej dovezl z lakovny nejelo,všemožně se zjišťovalo proč... Vinu jsem viděl v servise kde mi to lakovali...komunikace na bodě nula. Kontrolovalo se spousta věcí a nepomohla ani diagnostika. Dnes to jeden elektrikář odhalil a zjistil,že je špatná řídící jednotka. Bohužel včera se ten lakýrník zabil na motorce a vypadá to,že problém si musím vyřešit sám. :cry:
Co jsem se tak díval,tak staří jednotka se dá pořídit za 4t. V servise mi říkali,že to seženou z Polska do 15t. zdá se mi to hodně. Slyšel jsem,že jednotky nemusí pasovat...jsem z toho lama, může mi někdo poradit co a jak,budu rád. Díky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Bylo by dobré napsat, čeho řídící jednotka to je a na jakém autě. Jasnovidců je tu málo :-(
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
TomsonT
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Studénka

#13 Příspěvek od TomsonT »

Ř.J. motoru, jedná se o E36 325i coupe (Vanos). r.v.94
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na vrakáči max 3 tisíce Kč
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
TomsonT
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Studénka

#15 Příspěvek od TomsonT »

Tak to už není taková hrůza. Bývají teda problémy kdybych tam dal r.j. z jiného roku? Nebo jiné problémy?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#16 Příspěvek od Killca »

hledej na vrakaci jednotku s timhle vyrobnim cislem
12 14 1 703 724-starsi kus, ale mel by jet
12 14 1 427 006-posledni nejnovejsi verze vydane jednotky

a pak tyhle

12 14 1 744 511 - M3.3.1 - Vyroba zrusena
-Can be replaced by the part in the next line
-Pro vozidla s pripravou na kat
-9/92 - 11/94

12 14 1 427 291 - M3.3.1
-Pro vozidla s pripravou na kat
-9/92 - 1/95

12 14 1 744 503 - M3.3.1 - Vyroba zrusena
-Can be replaced by the part in the next line
-Pro vozidla s katem
-9/92 - 11/94

12 14 1 427 287 - M3.3.1
-Pro vozidla s katem
-9/92 - 1/95
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
TomsonT
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Studénka

#17 Příspěvek od TomsonT »

Díky moc :)
Myslíš,že s těmahle by neměl být problém,ju?
Přednostně by to měla být jedna z těch prvních dvou?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#18 Příspěvek od Killca »

v poho
ano
ano
:)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
tomask
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: pon 18.05.2009 00:00

#19 Příspěvek od tomask »

ahoj, mam problem, ktery se tyka trosku tohoto vlakna (bohuzel jako neplatic nemuzu zalozit nove vlakno), mam e36 325i 1991, jsem v oblasti oprav aut fakt tele z cehoz plyne i muj problem, odpojil jsem svazek ridici jednotky od motoru (konektor je zaveseny na pojistkove skrini v pravem zadnim rohu motoroveho prostoru), baterii sem pritom nechal pripojenou, pak sem to zase pripojil, no od te doby nemuzu nastartovat, pouze slysim takove cvakani a spousti se mi u toho jeste alarm (TrackPRO CS1712 - dodavatel mi toho moc neporadil), prosim o radu, auto je zaprasene od pylu, jelikoz uz vazne dlouho nejede Smile, dekuji velice
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#20 Příspěvek od Killca »

zkus odpojit baterku na vice jak pul hodiny a pritom muzes vzit ridici jednotku domu, rozebrat a nechat ji doma pres noc vyschnout, muze byt navlhla a u tehle aut je to casta potiz
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět