Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Po odpojení baterky může odejít ŘJ?
V servisu u E46 320D(110kW)2001, odpojily v pátek baterku kvůli opravě a pak v pondělí po zapojení nešel centrál,všechny okna(zůstaly stažený dole),klima a stěrače. Tohle všechno prý ovládá zvláštní řídící jednotka.Po napojení na diagnostiku se akorát zjistilo, že nejde žádnej signál z tého jednotky, ale napájení do ní jde.Pojistky, proměření všech drátů proběhlo.Je možný, že se vymazala paměť z této jednotky, nebo ji odpálili v servise? Setkal jste se někdo s tím ?
Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2408
- Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
- Bydliště: CL
- Kontaktovat uživatele:
ferlin píše:Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky.
ty vole

Ale zatím teda žádnej problém..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: stř 15.11.2006 01:00
- Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)
ferlin píše:Odpojením baterky nemůže dojít k odpálení čehokoliv. Ale! Odpojit se má napřed kostra a potom plus pól. Protože při odpojování plusu, jako prvního může dojít k zajiskření, v nějakém obvodu se může naindukovat vyšší napětí a průser je na světě. Fakt píšou v manuálu, že při odpojování plusu, jako prvního může dojít k poškození řídící jednotky.
No já teda nejsem elektro ing. , ale to odpojování mínusu je většinou proto, že kovový klíč má stejný potenciál jako kastle a při náhodném kontaktu se nepřivaří ke kastli, jako když odpojujete nejprve + pól. Zajiskřit vám to zajiskří úplně stejně. Pokud to tak není, rád se nechám odborně poučit (pokud to teda pochopím)

Co opravovali? Mohlo se stát, že při opravě nejdřív neodpojili baterku a něco vařili na kastli, nebo jim někam spadl klíč na svorky, co já vím a teď jen mlží. Když už, tak zkolabuje jedna jednotka ale více najednou, to je divné. Třeba se jen musí spolu sesynchronizovat, nebo něco takového (kdo má zkušenosti s diagnostiku, bude chytřejší. ) Asi to nebyl origo servis, nebo jo?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 43
- Registrován: úte 01.03.2005 01:00
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
No podivej....tak ci tak, auto jsi jim predal plne funkcni s uplne jin ym problemem.....vymenou spojky. Kdyby se tohle stalo me, tak bych si to auto z toho servisu ani neprevzal......Proste pokud je to solidni servis, tak by to meli zacit resit....a ne te pumpovat za neco, co asi podelali oni. Od doby prevzeti do doby predani za to auto ruci servis. Jenze vime jak to funguje ze?....Nenabidli ti treba hnedka nejakou novou ci jetou jednotku?...Verim ze jo.....bo asi nejakou meli navic a potrebovali ji prodat....
Trošku to tu upnu ať nezakládám nové téma.
Může mi někdo poradit? Už asi rok dělám auto, po tom co jsem si jej dovezl z lakovny nejelo,všemožně se zjišťovalo proč... Vinu jsem viděl v servise kde mi to lakovali...komunikace na bodě nula. Kontrolovalo se spousta věcí a nepomohla ani diagnostika. Dnes to jeden elektrikář odhalil a zjistil,že je špatná řídící jednotka. Bohužel včera se ten lakýrník zabil na motorce a vypadá to,že problém si musím vyřešit sám.
Co jsem se tak díval,tak staří jednotka se dá pořídit za 4t. V servise mi říkali,že to seženou z Polska do 15t. zdá se mi to hodně. Slyšel jsem,že jednotky nemusí pasovat...jsem z toho lama, může mi někdo poradit co a jak,budu rád. Díky
Může mi někdo poradit? Už asi rok dělám auto, po tom co jsem si jej dovezl z lakovny nejelo,všemožně se zjišťovalo proč... Vinu jsem viděl v servise kde mi to lakovali...komunikace na bodě nula. Kontrolovalo se spousta věcí a nepomohla ani diagnostika. Dnes to jeden elektrikář odhalil a zjistil,že je špatná řídící jednotka. Bohužel včera se ten lakýrník zabil na motorce a vypadá to,že problém si musím vyřešit sám.

Co jsem se tak díval,tak staří jednotka se dá pořídit za 4t. V servise mi říkali,že to seženou z Polska do 15t. zdá se mi to hodně. Slyšel jsem,že jednotky nemusí pasovat...jsem z toho lama, může mi někdo poradit co a jak,budu rád. Díky
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Bylo by dobré napsat, čeho řídící jednotka to je a na jakém autě. Jasnovidců je tu málo 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Na vrakáči max 3 tisíce Kč
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
hledej na vrakaci jednotku s timhle vyrobnim cislem
12 14 1 703 724-starsi kus, ale mel by jet
12 14 1 427 006-posledni nejnovejsi verze vydane jednotky
a pak tyhle
12 14 1 744 511 - M3.3.1 - Vyroba zrusena
-Can be replaced by the part in the next line
-Pro vozidla s pripravou na kat
-9/92 - 11/94
12 14 1 427 291 - M3.3.1
-Pro vozidla s pripravou na kat
-9/92 - 1/95
12 14 1 744 503 - M3.3.1 - Vyroba zrusena
-Can be replaced by the part in the next line
-Pro vozidla s katem
-9/92 - 11/94
12 14 1 427 287 - M3.3.1
-Pro vozidla s katem
-9/92 - 1/95
12 14 1 703 724-starsi kus, ale mel by jet
12 14 1 427 006-posledni nejnovejsi verze vydane jednotky
a pak tyhle
12 14 1 744 511 - M3.3.1 - Vyroba zrusena
-Can be replaced by the part in the next line
-Pro vozidla s pripravou na kat
-9/92 - 11/94
12 14 1 427 291 - M3.3.1
-Pro vozidla s pripravou na kat
-9/92 - 1/95
12 14 1 744 503 - M3.3.1 - Vyroba zrusena
-Can be replaced by the part in the next line
-Pro vozidla s katem
-9/92 - 11/94
12 14 1 427 287 - M3.3.1
-Pro vozidla s katem
-9/92 - 1/95
vlevo je matal
a vpravo Killca 


ahoj, mam problem, ktery se tyka trosku tohoto vlakna (bohuzel jako neplatic nemuzu zalozit nove vlakno), mam e36 325i 1991, jsem v oblasti oprav aut fakt tele z cehoz plyne i muj problem, odpojil jsem svazek ridici jednotky od motoru (konektor je zaveseny na pojistkove skrini v pravem zadnim rohu motoroveho prostoru), baterii sem pritom nechal pripojenou, pak sem to zase pripojil, no od te doby nemuzu nastartovat, pouze slysim takove cvakani a spousti se mi u toho jeste alarm (TrackPRO CS1712 - dodavatel mi toho moc neporadil), prosim o radu, auto je zaprasene od pylu, jelikoz uz vazne dlouho nejede Smile, dekuji velice