Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
major píše:Oleje SAE 0W a 5W-30
Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.
Proč tak striktně? Vždyť prakticky všichni renomovaní výrobci olejů mají v sortimetu oleje SAE 5W-30, ale i 0W-30, splňující specifikaci BMW Longlife-98, 01 i 04... Je snad jejich používání rizikem pro motory BMW?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: stř 15.11.2006 01:00
- Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)
Raptor1 píše:major píše:Oleje SAE 0W a 5W-30
Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.
Proč tak striktně? Vždyť prakticky všichni renomovaní výrobci olejů mají v sortimetu oleje SAE 5W-30, ale i 0W-30, splňující specifikaci BMW Longlife-98, 01 i 04... Je snad jejich používání rizikem pro motory BMW?
Pokud jsem dobře pochopil Majorovy lekce, tak nejsou vhodné pro celoroční použití do našich klimatických podmínek s velkým ročním rozptylem teplot. V jiných podnebných pásmech se dají použít bez problémů, u nás jen v určitém ročním období...
Motory, pro které jsou tyto oleje předepsané mají výměník (chladič) oleje. Já třeba nic jinýho, než 0W-30 nedávám.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
To voitano: To jako v ČR jen v zimě, jo? No, já bych neřekl, že podnebí u nás se výrazně liší od podnebí třeba v Německu a tamější dálnice v létě dávají jistě možnost větších zátěží jak pro motory, tak pro oleje. Přesto tam nikdo před používáním olejů těchto tříd nevaruje. Pochopitelně, pokud není řeč o motorech 10, nebo 15 let starých s 300 a více tis. km na kontě... A používání sezónních olejů? To už snad dnes skoro nikdo nedělá!
Mám E46 r.v. 03 a nic jinýho než právě SAE 0W-30 nebo 5W-30 bych do něho nedal. Doba holt pokročila, konstrukce motorů a receptury olejů také.
Mám E46 r.v. 03 a nic jinýho než právě SAE 0W-30 nebo 5W-30 bych do něho nedal. Doba holt pokročila, konstrukce motorů a receptury olejů také.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: stř 15.11.2006 01:00
- Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)
No netrvdím, že jen v zimě, možno ho použít i v létě, ale v teplejších dnech pokud dáte motoru podkouřit, tak budou mazací schopnosti oleje mizerné, olej bude moc řídký (W30)...... alespoň podle mne..... pokud je auto uzpůsobeno na takový olej třeba lepším chlazením, proč ne ale na výkonnější motory bych třeba zvolil tu xxW40
Tak se podívej na ty německý dálnice, jak tam klucí německý teď v létě v báwech lítaj. Garantuju Ti, že - kromě zmiňovanejch veteránů - většina jich jede právě na oleje těchto tříd.
SAE 5W-40 je pro moderní motory již poněkud out-of-date. Také jde např. o kompatibilitu s moderními systémy katalyzátorů a filtrů ve výfuku a tu mají spíše deklarovánu ty nové oleje.
SAE 5W-40 je pro moderní motory již poněkud out-of-date. Také jde např. o kompatibilitu s moderními systémy katalyzátorů a filtrů ve výfuku a tu mají spíše deklarovánu ty nové oleje.
To Speedy: To snad ne! Co takhle pojem Stay-in-Grade, nic neříká?
Je možné, že olej třídy SAE 0W-30 (který JE SAE 0W-30 jako nový, pochopitelně), bude po ujetí 40000 km někde kolem 0W-20, ale:
- pokud bude při horní hranici viskozitního rozsahu této třídy, tak to vůbec nevadí, spolehlivé mazání stále zajistí.
- 40000 km většinou na oleje nejezdíme (moje 320i má prodloužený interval výměny do max. 25000 km.
- on ten 5W-40 s velkou pravděpodobností poklesne po 40000 km stejně nízko, protože jeho základový olej není tak stabilní. Mám k dispozici výsledky testů oleje 0W-20, který vykazoval téměř 100% stabilitu viskozity v průběhu výměnného intervalu. Na bázi syntetických esterů, jak jinak...

Je možné, že olej třídy SAE 0W-30 (který JE SAE 0W-30 jako nový, pochopitelně), bude po ujetí 40000 km někde kolem 0W-20, ale:
- pokud bude při horní hranici viskozitního rozsahu této třídy, tak to vůbec nevadí, spolehlivé mazání stále zajistí.
- 40000 km většinou na oleje nejezdíme (moje 320i má prodloužený interval výměny do max. 25000 km.
- on ten 5W-40 s velkou pravděpodobností poklesne po 40000 km stejně nízko, protože jeho základový olej není tak stabilní. Mám k dispozici výsledky testů oleje 0W-20, který vykazoval téměř 100% stabilitu viskozity v průběhu výměnného intervalu. Na bázi syntetických esterů, jak jinak...
Castrol TWS 10W-60 je přesně tím produktem, kterému bych se při volbě oleje do M3 vyhnul, jakkoliv je doporučován. Raději bych volil produkt se stabilnějším základovým olejem - kombinace PAO + ester s maximálním na trhu dostupným podílem esterové složky. Takovým je např. Silkolene Pro S 10W-50. Ačkoli má viskozitu při 100°C o jednu třídu níže, je daleko stabilnější při dlouhodobém zatížení. Vlastně je to obdoba toho, co je popsáno výše - 0W-30 a 5W-30 vs. 5W-40...
Je s podivem, jak se stále udržuje názor, že vysoce zatěžovaný motor musí být mazán olejem vysoké viskozity. Třída 10W-60 je dnes přežitkem, byť na ní někteří (někdy i výrobci) stále trvají. Tloušťka mazacího filmu totiž není všelék a v moderních motorech už vůbec ne. Mám k dispozici rozbory potvrzující, že při použití těchto olejů došlo k poruše závodních motorů vlivem kavitace. Kdo by to řekl, že?
Je s podivem, jak se stále udržuje názor, že vysoce zatěžovaný motor musí být mazán olejem vysoké viskozity. Třída 10W-60 je dnes přežitkem, byť na ní někteří (někdy i výrobci) stále trvají. Tloušťka mazacího filmu totiž není všelék a v moderních motorech už vůbec ne. Mám k dispozici rozbory potvrzující, že při použití těchto olejů došlo k poruše závodních motorů vlivem kavitace. Kdo by to řekl, že?

Zdravím, pročetl jsem všechny stránky (36) a zjistil jsem, že můj olej Castrol Magnatec 5W/40 je nic moc. Chtěl jsem přejít na Castrol Softec 5W/40, ale už se nedělá. Přemýšlel jsem nad Mobil Synt S 5W/40 (4 l) http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=564. Nad tím Aralem jsem taky přemýšlel, ale vzhledem k tomu, že se dá koupit asi jen u majora, tak jsem to vzdal. Ještě jsem našel tento olej Texaco Havoline Synthetic 5W/40 (5 l)
BMW E36 328i rv. 1996
Předem děkuji za radu
BMW E36 328i rv. 1996
Předem děkuji za radu
Raptor1 píše:Castrol TWS 10W-60 je přesně tím produktem, kterému bych se při volbě oleje do M3 vyhnul, jakkoliv je doporučován. Raději bych volil produkt se stabilnějším základovým olejem - kombinace PAO + ester s maximálním na trhu dostupným podílem esterové složky. Takovým je např. Silkolene Pro S 10W-50. Ačkoli má viskozitu při 100°C o jednu třídu níže, je daleko stabilnější při dlouhodobém zatížení. Vlastně je to obdoba toho, co je popsáno výše - 0W-30 a 5W-30 vs. 5W-40...
Je s podivem, jak se stále udržuje názor, že vysoce zatěžovaný motor musí být mazán olejem vysoké viskozity. Třída 10W-60 je dnes přežitkem, byť na ní někteří (někdy i výrobci) stále trvají. Tloušťka mazacího filmu totiž není všelék a v moderních motorech už vůbec ne. Mám k dispozici rozbory potvrzující, že při použití těchto olejů došlo k poruše závodních motorů vlivem kavitace. Kdo by to řekl, že?
To je právě ten omyl. Castrol TWS 10W-60 je normální řídká "plná syntetika".
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Tady jsou produktové listy:
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/t ... enDocument
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic