Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#541 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Raptor1 píše:Castrol TWS 10W-60 je přesně tím produktem, kterému bych se při volbě oleje do M3 vyhnul, jakkoliv je doporučován. Raději bych volil produkt se stabilnějším základovým olejem - kombinace PAO + ester s maximálním na trhu dostupným podílem esterové složky. Takovým je např. Silkolene Pro S 10W-50. Ačkoli má viskozitu při 100°C o jednu třídu níže, je daleko stabilnější při dlouhodobém zatížení. Vlastně je to obdoba toho, co je popsáno výše - 0W-30 a 5W-30 vs. 5W-40...

Je s podivem, jak se stále udržuje názor, že vysoce zatěžovaný motor musí být mazán olejem vysoké viskozity. Třída 10W-60 je dnes přežitkem, byť na ní někteří (někdy i výrobci) stále trvají. Tloušťka mazacího filmu totiž není všelék a v moderních motorech už vůbec ne. Mám k dispozici rozbory potvrzující, že při použití těchto olejů došlo k poruše závodních motorů vlivem kavitace. Kdo by to řekl, že? 8O


To je mi ale zvláštnost a já si vždy myslel že olej TWS 10W-60 je vyvinut společností castrol speciélně pro motory M3 ,M5....osobně jsem zažil pár M3jek,kde se motor poškodil při používání oleje 0W-30... I můj dobrý známý(mechanik bmw) do M3 jedině 10W-60. Osobně na 10W-60 jezdím už několikátou M3ku a všechny motory jdou do dnes jak hodinky :wink:
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#542 Příspěvek od Raptor1 »

M3maniac píše:
Raptor1 píše:Castrol TWS 10W-60 je přesně tím produktem, kterému bych se při volbě oleje do M3 vyhnul, jakkoliv je doporučován. Raději bych volil produkt se stabilnějším základovým olejem - kombinace PAO + ester s maximálním na trhu dostupným podílem esterové složky. Takovým je např. Silkolene Pro S 10W-50. Ačkoli má viskozitu při 100°C o jednu třídu níže, je daleko stabilnější při dlouhodobém zatížení. Vlastně je to obdoba toho, co je popsáno výše - 0W-30 a 5W-30 vs. 5W-40...

Je s podivem, jak se stále udržuje názor, že vysoce zatěžovaný motor musí být mazán olejem vysoké viskozity. Třída 10W-60 je dnes přežitkem, byť na ní někteří (někdy i výrobci) stále trvají. Tloušťka mazacího filmu totiž není všelék a v moderních motorech už vůbec ne. Mám k dispozici rozbory potvrzující, že při použití těchto olejů došlo k poruše závodních motorů vlivem kavitace. Kdo by to řekl, že? 8O




To je mi ale zvláštnost a já si vždy myslel že olej TWS 10W-60 je vyvinut společností castrol speciélně pro motory M3 ,M5....osobně jsem zažil pár M3jek,kde se motor poškodil při používání oleje 0W-30... I můj dobrý známý(mechanik bmw) do M3 jedině 10W-60. Osobně na 10W-60 jezdím už několikátou M3ku a všechny motory jdou do dnes jak hodinky :wink:



Nepamatuji se, že bych napsal, že 0W-30 nebo 5W-30 jsou vhodné pro motory M3. Doporučoval jsem velmi stabilní olej SAE 10W-50.

Tady je něco, co jsem slíbil k těm rozborům:

Malé srovnání učiněné na základě laboratorních rozborů olejů Castrol viskozitní třídy SAE 10W-60
(rozbory provedeny v období srpen - září 2006)



Castrol Formula RS SAE 10W-60
Viskozita při -25°C: 6150 cP, při 40°C: 172 cSt, při 100°C 23,96 cSt, VI = 169
Jde o produkt na minerální bázi, pravděpodobně je použit hydrokrakovaný základový olej. Je podobný některým dalším ne-syntetickým olejům Castrol. Dle počítačové korelace IR spektra (FTIR) je blízký těmto olejům:
0.9982 Castrol RS 10W-60 (1/05)
0.9976 Castrol Formula RS 10W-60 (7/04)
0.9927 Castrol 0W-40 RS (3/03)
0.984 Castrol GPS 15W-50 (11/96)
0.982 Castrol SLX 0W-30


Castrol Edge Sport SAE 10W-60
na obalu se praví, že je "osvědčen při závodech pro vysoce zatěžované soutěžní motory" a "plně syntetický" a že "nahrazuje Castrol RS".
API SL/CF ACEA A3/B3/B4 (porovnejte s API SJ třídou níže uvedeného oleje - který si vybere laik? SL je přece vyšší standard, ne?)
Viskozita při -25°C: 5789 cP, při 40°C: 168 cSt, při 100°C 22,98 cSt, VI = 165
Minerální báze, pravděpodobně hydrokrakovaný olej. Přidána esterová složka ve velmi malém množství, přibližně 0,5%, možný též menší obsah PAO. Podobný nedávno testovanému oleji Castrol RS. Dle počítačové korelace vyšlo najevo, že vzorek NEMÁ hodnoty blízké oleji Castrol Edge "BMW M-Series" SAE 10W-60 - viz dále.)
Korelace ostatních produktů:
0.981 BP Visco 5000 (10/02)
0.979 Mobil super S 10W-40 (6/02)
0.978 Total Quartz 5W-40 (3/04)
0.963 Valvoline Synpower 5W-50 (8/00)
0.958 Castrol GPS 4T 10W-40 (11/00)

Ačkoliv tento produkt používá stejný obal jako Castrol Edge 10W/60 "BMW M-Series", (velmi elegantní plastové lahve v barvě zlaté metalízy) je od něho VELMI odlišný. Bylo by zajímavé znát ceny těchto dvou produktů, protože verze Edge Sport by měla být výrazně levnější. Používá hydrokrakovaný základový minerální olej, který sice dovoluje používání onoho magického slůvka "syntetický", přičemž náklady na surovinu jsou přibližně čtvrtinové oproti produktům, u nichž je použita plná PAO/esterová receptura.


Castrol Edge M SAE 10W-60
na obalu je uvedeno, že je určen "For special BMW M-Series engines", plně syntetický, API SJ/CF (SJ je přece níže než SL…)
Viskozita při -25°C: 4954 cP (velmi dobrý výsledek pro 10W, limit této třídy je 7000 cP - srovnejte s oběma ostatními oleji), při 40°C: 159,2 cSt, při 100°C 23,69 cSt, VI = 180
Tento olej je opravdová syntetika PAO/esterového typu. Velmi podobná původnímu Castrolu RS z 90. let, ze současných oleji FUCHS Silkolene PRO-S.
Dle počítačové korelace výsledků IR spektra NEMÁ vzorek hodnoty blízké oleji Castrol Edge Sport 10W/60 ani k testovanému vzorku Castrolu RS 10W-60.
0.968 Castrol Formula R 10W-60 (6/94)
0.967 Castrol GPS 10W-40 (12-92)
0.965 Castrol RS Superbike 10W-50.
0.959 Pro-S 10W-50
Tento produkt třídy SAE 10W-60 je prvním opravdovým syntetickým olejem špičkové kvality, který Castrol v posledních letech představil. Ve 90. letech vyráběli vysoce kvalitní produkty na PAO/syntetické bázi, ale zjevně u této firmy nastoupila potom výrazná úsporná politika, protože od roku 2000 je toto první 100% syntetika. Na firmu takového image, jaké kolem sebe Castrol soustavně vytváří, je to ovšem velmi tristní výsledek…

Dále bych chtěl ještě jednou zdůraznit, že mi přijde zvláštní, že olejové specifikace pro některé M3ky zahrnují oleje 10W-60, zatímco pro všechny ostatní motory BMW je běžné doporučení 5W-30. Tak propastný rozdíl mezi nimi ani v zatíženích, ani v tolerancích motorů, které by vyžadovaly takový nárůst viskozity oleje, prostě není. Olej 10W-60 je pro většinu moderních motorů příliš viskózní a je také více náchylný k degradaci střihem. Jak jsem zde již jednou napsal, kdybych měl volit olej do M3, byl by to Silkolene Pro S 10W-50, který je velmi střihově stabilní a teplotně odolný a svou viskozitu si udrží po celou dobu výměnného intervalu. Podíl esterové složky je u něho velmi vysoký, přitom cenově je příznivější než Castrol (a to i ve srovnání s "minerálním" RS nebo Edge Sport). Není divu - rozsáhlé reklamní masáže v médiích a podporu motosportu je přece třeba zaplatit.
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#543 Příspěvek od Raptor1 »

To Vlasta: Podle těch odkazovaných produktových listů se zdá, že by olej Edge M mohl být totožný s olejem TWS Motorsport. Pak by skutečně byl kvalitním produktem, pouze s mou výhradou ke zbytečně vysoké viskozitě.

Kdo se v tom castroláckém zmatení názvů produktů na jednotlivých evropských trzích má vyznat? Podle mě jde o záměr... :(
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#544 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Napiš do fabriky bmw,že dělají chybu :D a poraď jim :wink:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#545 Příspěvek od major »

Raptor1 píše:
major píše:Oleje SAE 0W a 5W-30

Nicméně to nemění nic na tom, že použití olejů SAE 30 a to jakýchkoli v motorech BMW NEDOPORUČUJI právě z důvodů nižší tepelné odolnosti.



Proč tak striktně? Vždyť prakticky všichni renomovaní výrobci olejů mají v sortimetu oleje SAE 5W-30, ale i 0W-30, splňující specifikaci BMW Longlife-98, 01 i 04... Je snad jejich používání rizikem pro motory BMW? :?:
Ahoj, má averze k této SAE plyne zejména ze skušeností společnosti VW Group, která se ale bohužel na veřejnosti s těmito problémy příliš nechlubí. I přes vylepšené chlazení oleje a další úpravy dochází u moderních motorů při dlouhodobém provozu a zvýšeným výměnným lhůtám při používání této SAE k poměrně velkému procentu závad. Zejména k nadměrnému opotřebení vaček a hydrostavů. O tom že tato SAE není vhodná pro starší motory bez dostatečného chlazení oleje, se asi bavit nemusíme. Do modernějších motorů BMW je nedoporučuji proto, že naše letní klimatické podmínky ve spojení se stylem jízdy českého majitele vozu BMW, který se většinou nepohybuje po německé dálnici byť maximální, ale ustálenou rychlostí a jezdí si i někam zadriftovat či na nějaký ten sprintík. Což jsou podmínky, které stálosti mazacího filmu u této SAE příliš nesvědčí.
Nevím proč říkáš, že oleje SAE 5W-40 jsou zastaralé nebo jak jsi to psal. To, že nevyhovují novým normám EURO, je sice pravda, nicméně to neznamená, že oleje které jim vyhovují jsou lepší. Já osobně tvrdím, že je to právě naopak. A pokud jsi z branže, tak jistě víš, že nové emisní předpisy a snahy výrobců olejů jim vyhovět, prakticky znemožňují použití některých druhů aditiv. Kteréžto jsou ale pro motor velmi, velmi prospěšné. Tudíž ne vše super moderní je také super dobré.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#546 Příspěvek od major »

ULTRA píše:AKY OLEJ MAM POUZIT cOMPAct e36 1997 ked neviem co tam daval predchodca povod Nemecko...????vyriesim to polosyntetikou?

dik
Použij olej nejlépe SAE 5W-40 či 10W-40 od nějakého renomovanějšího výrobce. Pokud možno se schválením BMW nebo alespoň s ACEA A3/B3.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#547 Příspěvek od major »

brta píše:Ahoj, mám otázku trošku z jiného soudku, ale jde rovněž o "náplně" :D Takže, "stárne" nafta? Mám si dovolit nalít do svého 525tds naftu, která mi něco málo přes rok stojí, nebo leží, v plastovém barelu ve sklepě? :oops: Díky
Pokud je nafta čirá a nic v ní neplave, tak ji klidně použij. Předpokládám, že byl barel před tím, nežli jsi tam tu MN nalil, čistý :).
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#548 Příspěvek od major »

mBMW píše: Co bys od Shellu doporučil do motoru Ty, myslím, že patří k absolutní špičce, nebo něco od Aralu. V jednom obchodě mají OMW BIXXOL specialBM,BMWLL-01, nevím, jestli by byl vhodný, stojí podezřele jen 299Kč,kdybych ho třeba měnil normálně po 10000km. Ale hlavně se teď bojím, co tam po tom minerálním Mogulu dát. Je tam zatím jen 4000km, i když už nikdo nezjistí, co tam bylo předtím. Mohl bych začít polosyntetikou a v další lhůtě plnou syntetikou nebo už tam musí navždy být minerální? A co říkáš té převodovce a oleji v ní? Diferenciál je mi z tvých příspěvků jasný, jen ten olej sehnat. Myslíš, že můžu ještě věřit zmíněným knihám. Nevím, jak náročná je pro kontrolu případných usazenin demontáž a montáž víka ventilů, na staré škodovce jsem to dělal normálně v pohodě, ale tady to může být úplně o něčem jiném, jsou potřeba nové díly jako těsnění,speciální pomůcky a různě? Mockrát Ti předem děkuji.
mBMW
Zcela jistě ti olej MOGUL žádné škody nenapáchal. SAE 15W-40 není sice ideální, ale klidně ji tam nech až do další výměny a pak dej třeba ten OMW. Do převodovky jsi použil náplň správnou, otázkou ovšem je zda tam správná náplň byla i před tím. Doporučuji provést kompletní výměnu náplně za Dexron IID či IIIF. Pokud bude "hučení" pokračovat, pomůže ti už jen servis. Knihy od Etzolda ber s rezervou, obvzláště co se týká náplní. Čistotu motoru a množství přítomných úsad lze odhadnout i bez demontáže víka motoru. Mrkni jak vypadá zespodu víčko plnícího otvoru oleje. Nicméně lepší je vždy se podívat pod ventilové víko. Ten uzávěr mohl někdo před tím očistit.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#549 Příspěvek od major »

Raptor1 píše:Kdo se v tom castroláckém zmatení názvů produktů na jednotlivých evropských trzích má vyznat? Podle mě jde o záměr... :(
Jo, tak to máš recht. Už jsem se tu k systému značení olejů společnosti Castrol pro různé trhy několikrát vyjadřoval. Jsou to normální srá... :? . Prostě, no comment.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#550 Příspěvek od major »

Vlasta píše:Motory, pro které jsou tyto oleje předepsané mají výměník (chladič) oleje. Já třeba nic jinýho, než 0W-30 nedávám.
Vlasto, tobě by stačilo i 0W-20. Pro rychlosti do 90km/h a otáčky okolo 2500ot/min je tato SAE naprosto dostatečná :D :D .
Jen joke, ber to s rezervou.
Jinak blahopřeji k nové káře. Moc pěkná.
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#551 Příspěvek od Raptor1 »

major píše:Nevím proč říkáš, že oleje SAE 5W-40 jsou zastaralé nebo jak jsi to psal. T


Protože výrobci u převážné většiny z nich nahradili původní "poctivé" syntetické základy oleji typu HC. Viz výše popsaný přístup Castrolu.
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#552 Příspěvek od Raptor1 »

major píše:Do modernějších motorů BMW je nedoporučuji proto, že naše letní klimatické podmínky ve spojení se stylem jízdy českého majitele vozu BMW, který se většinou nepohybuje po německé dálnici byť maximální, ale ustálenou rychlostí a jezdí si i někam zadriftovat či na nějaký ten sprintík. Což jsou podmínky, které stálosti mazacího filmu u této SAE příliš nesvědčí.


Problémem není stálost mazacího filmu této SAE, ale jistých druhů základových olejů.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#553 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Raptor1 píše:
major píše:Do modernějších motorů BMW je nedoporučuji proto, že naše letní klimatické podmínky ve spojení se stylem jízdy českého majitele vozu BMW, který se většinou nepohybuje po německé dálnici byť maximální, ale ustálenou rychlostí a jezdí si i někam zadriftovat či na nějaký ten sprintík. Což jsou podmínky, které stálosti mazacího filmu u této SAE příliš nesvědčí.


Problémem není stálost mazacího filmu této SAE, ale jistých druhů základových olejů.

Někde jsem o tom četl pojednání a vyznělo to tak, že právě pro oleje xW-30 se používají syntetické základové oleje, zatímco xW-40 hydrokraky. Výledná cena těchto olejů bude potom čátečně dána marketingem a z větší části právě touhle skutečností.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#554 Příspěvek od Raptor1 »

Dobrá, tak podrobněji:

Pochopitelně, že 0W-30 používají syntetické základové oleje, ale jde o to JAKÉ. Polyalfaolefiny mají samy o sobě HORŠÍ mazací vlastnosti než většina minerálních (HC) olejů. Jejich funkci v hotovém produktu musí plnit aditiva. Pokud je základový olej kombinací PAO/ester s vysokým podílem esteru (a nikoli pouze symbolickým), pak jsou mazací vlastnosti velmi dobré. Čili kvalita je v těchto případech do značné míry o velikosti podílu esterové složky.


Ještě poznámka k majorově úvaze o stylu jízdy průměrného českého majitele BMW - nemyslím, že by běžně provozoval driftování a sprintování, ale uznávám, že takoví jedinci, zejména na těchto stránkách jsou a možná jich není málo. Proto bych doporučil: Pokud dáváte motoru plnou zátěž po delší dobu na místě, kdy není zajištěno řádné chlazení proudem vzduchu, raději jděte do toho oleje 10W-50 (nebo třeba i toho kvalitnějšího 10W-60 od Castrolu). Jde o natolik extrémní režim zatížení motoru, že to není od věci. Navíc, ty motory již většinou mají asi svá nejlepší léta za sebou... :(

Kdysi jsem měl Lancii Integrale - benzínovej dvoulitr turbo. Dělal jsem na motoru nějakej chiptuning a tak jsem ji chtěl změřit na válcích - tehdy snad jediná taková zkušebna byla na Jarově. Když jsem viděl, jak během pár desítek sekund (akcelerace na 4. stupeň do maxima - 2x...) vyletěla teplota oleje z počátečních 70°C na více než 130°C, neměl jsem moc dobrej pocit. A to podotýkám, že na předek auta dost silně foukal větrák, kterej tam měli. Při pálení gum na místě většinou žádnej větrák po ruce není - ten na chladiči neznamená skoro nic, dobře pomůže při stání v létě v koloně, ale v režimu plného výkonu se vůbec nechytá. Tak opatrně, taková zátěž, pokud se přežene může zničit každej motor.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#555 Příspěvek od major »

Raptor1 píše:Dobrá, tak podrobněji:

Pochopitelně, že 0W-30 používají syntetické základové oleje, ale jde o to JAKÉ. Polyalfaolefiny mají samy o sobě HORŠÍ mazací vlastnosti než většina minerálních (HC) olejů. Jejich funkci v hotovém produktu musí plnit aditiva. Pokud je základový olej kombinací PAO/ester s vysokým podílem esteru (a nikoli pouze symbolickým), pak jsou mazací vlastnosti velmi dobré. Čili kvalita je v těchto případech do značné míry o velikosti podílu esterové složky.
Tak, tak. I z tohoto důvodu mi tato SAE příliš nesedí. Je prostě na "hraně" tepelné stability a opravdu hodně záleží na složení oleje. Což je v současnosti problém neb přesné podíly jednotlivých složek ti žádný výrobce nevykváká.


Raptor1 píše:Ještě poznámka k majorově úvaze o stylu jízdy průměrného českého majitele BMW - nemyslím, že by běžně provozoval driftování a sprintování, ale uznávám, že takoví jedinci, zejména na těchto stránkách jsou a možná jich není málo.
Přesně proto raději doporučím tepelně odolnější SAE, než abych se tu s někým dohadoval proč se mu po driftování zadřel motor.

Raptor1 píše:Kdysi jsem měl Lancii Integrale - benzínovej dvoulitr turbo. Dělal jsem na motoru nějakej chiptuning a tak jsem ji chtěl změřit na válcích - tehdy snad jediná taková zkušebna byla na Jarově. Když jsem viděl, jak během pár desítek sekund (akcelerace na 4. stupeň do maxima - 2x...) vyletěla teplota oleje z počátečních 70°C na více než 130°C, neměl jsem moc dobrej pocit. A to podotýkám, že na předek auta dost silně foukal větrák, kterej tam měli. Při pálení gum na místě většinou žádnej větrák po ruce není - ten na chladiči neznamená skoro nic, dobře pomůže při stání v létě v koloně, ale v režimu plného výkonu se vůbec nechytá. Tak opatrně, taková zátěž, pokud se přežene může zničit každej motor.
Tak to máme podobné zkušenosti. Takovou teplotu (126 C) mi ukazoval na načipované 1,9Tdi teploměr oleje vždy v létě, při jízdě po dálnici vyšší rychlostí. Řešil jsem to přidáním chladiče oleje z motocyklu BMW :D . Spousta lidí si opravdu neuvědomuje, jak hodně je olej při provozu namáhán.
Raptor1
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 23.09.2005 00:00

#556 Příspěvek od Raptor1 »

major píše:Tak to máme podobné zkušenosti. Takovou teplotu (126 C) mi ukazoval na načipované 1,9Tdi teploměr oleje vždy v létě, při jízdě po dálnici vyšší rychlostí. Řešil jsem to přidáním chladiče oleje z motocyklu BMW :D . Spousta lidí si opravdu neuvědomuje, jak hodně je olej při provozu namáhán.


Jasně, ovšem pokud má olej 130°C při jízdě vysokou rychlostí po dálnici, nejde s kvalitním olejem o vážné riziko pro motor. Jde o víceméně ustálený režim, kdy silný proud vzduchu spolu s cirkulací oleje/chl. kapaliny zajistí rovnoměrné rozložení teplot a jejich průběžné udržování (byť na vysokých hodnotách, ale pořád ještě zvládnutelných...). Při stání na plynu při burn-outu je to ovšem zcela jinak. Motor se pod kapotou nekontrolovaně rozfajruje jak kamna a riziko místního přehřátí je takové, že je jen otázkou sekund, kdy dojde k poruše.
Instalací chladiče oleje jsi ovšem rozhodně nic nezkazil! :thumbsup:
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#557 Příspěvek od Koby »

Ještě takovej dotázek, možná trochu mimo.. Po kolika měnit olej u 1.8 IS? totiž ty zelený kontrolky mi zhasínaj cca po 3500km. Tzn. 5x 3500= 17 500km + ty oranžový diody.. Není to na moor, který má najeto již 180 000km hodně pozdě? Všude píšou, řidte se tím, ale já nevim :) Hlavně jsem si myslel, že ta výměna podle tch kontrolek vychází na nějakých +- 12 000km což by podle mě bylo ok... Díky za rady.

PS: Vím, že častější vyýěmnou, třeba po 10 000km nic zkazit nemůžu, dřív sem to tak dělal, ale tak mě tenhle dotaz napad. Díky
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#558 Příspěvek od castro »

Koby píše:Ještě takovej dotázek, možná trochu mimo.. Po kolika měnit olej u 1.8 IS? totiž ty zelený kontrolky mi zhasínaj cca po 3500km. Tzn. 5x 3500= 17 500km + ty oranžový diody.. Není to na moor, který má najeto již 180 000km hodně pozdě? Všude píšou, řidte se tím, ale já nevim :) Hlavně jsem si myslel, že ta výměna podle tch kontrolek vychází na nějakých +- 12 000km což by podle mě bylo ok... Díky za rady.

PS: Vím, že častější vyýěmnou, třeba po 10 000km nic zkazit nemůžu, dřív sem to tak dělal, ale tak mě tenhle dotaz napad. Díky


záleží to na otáčkách jakými těch 10.000km ujedeš... tzn, že ses prozradil a jseš kloboukář :D když budeš jezdit stále omezovač, klidně ti zmizí po 7.000km a když budeš jezdit ve 2.500ot, tak vydrží déle... je to jak moc se namáhá...
Koby
Registrovaný
Příspěvky: 1352
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#559 Příspěvek od Koby »

castro: :) Seš si tim jistej? Protože mi přijde, že točím dost často do omezovače, šlapu tomu dost - protože IS jinak nejede... Dyt to znáš ne? :) A hlavně zhruba pulka nájezdu je opravdu kravení po okreskách a tratě do vrchu. Myslel jsem, že to závisí hlavně na studených startech atak. No to neva, uvidíme, každopádně sem o něco chytřejší
Pit
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 15.05.2007 00:00
Bydliště: Praha/Pribram

#560 Příspěvek od Pit »

Tak jsem z toho trosku zmatenej.Jaky tedy olej do 328?Ted tam mam Aral 5W-40
Odpovědět