Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
Zdravím, Již jsem se ptal jednou, ale bez odpovědi.Ppročetl jsem všechny stránky (36) a zjistil jsem, že můj olej Castrol Magnatec 5W/40 je nic moc. Chtěl jsem přejít na Castrol Softec 5W/40, ale už se nedělá. Přemýšlel jsem nad Mobil Synt S 5W/40 (4 l) http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=564. Nad tím Aralem jsem taky přemýšlel, ale vzhledem k tomu, že se dá koupit asi jen u majora, tak jsem to vzdal. Ještě jsem našel tento olej Texaco Havoline Synthetic 5W/40 (5 l)
BMW E36 328i rv. 1996
Předem děkuji za radu
BMW E36 328i rv. 1996
Předem děkuji za radu
major píše:Přesně proto raději doporučím tepelně odolnější SAE, než abych se tu s někým dohadoval proč se mu po driftování zadřel motor.
Nedá mi to a musím se k tomu ještě vrátit:
To je právě problém mnohých (naprosto zbytečných a neoprávněných) reklamací: Zadřel se mi motor - může za to olej, potažmo ten, kdo mi tento druh/značku doporučil! To, že reklamující používal auto k tomu, k čemu se používat nemá, že vědomě přehříval a přetěžoval motor, který většinou i tak byl před koncem životnosti, nikdo nepřizná.
Ale chtít po lidech trochu soudnosti je asi příliš, že?
crus píše:Zdravím, Již jsem se ptal jednou, ale bez odpovědi.Ppročetl jsem všechny stránky (36) a zjistil jsem, že můj olej Castrol Magnatec 5W/40 je nic moc. Chtěl jsem přejít na Castrol Softec 5W/40, ale už se nedělá. Přemýšlel jsem nad Mobil Synt S 5W/40 (4 l) http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=564. Nad tím Aralem jsem taky přemýšlel, ale vzhledem k tomu, že se dá koupit asi jen u majora, tak jsem to vzdal. Ještě jsem našel tento olej Texaco Havoline Synthetic 5W/40 (5 l)
BMW E36 328i rv. 1996
Předem děkuji za radu
Nic ve zlým, ale víš co je zvláštní? Trávíš hodiny studiem internetu, abys vybral ze všech olejů SAE 5W-40 na trhu ten nejvhodnější. Napadlo Tě někdy podrobit takovému podrobnému zkoumání všechny brzdové kapaliny DOT 4, než jsi dělal její výměnu? Tedy, pokud jsi jí kdy dělal...
Lovil jsi v databázích, která má o pár °C vyšší suchý/mokrý bod varu? Asi bys měl, protože při sjíždění táhlých klesání někde v Alpách nebo Tatrách může právě ten rozdíl několika stupňů být tím, co Tě dělí od krchova. Ve srovnání s tím je více či méně opotřebenej motor naprostou lapálií...

P.S.: Pokud tomu stále přikládáš takovou důležitost, vol olej na bázi PAO/esterů, ale počítej s vyšší cenou.
Brzdovou kapalinu jsem ještě neměnil. Ale z cela určitě ji budu také věnovat takovou péči. Možná jsem trochu jetej, ale Vzhledem k tomu, že jsem nechal auto celé rekonstruovat a už jsem do něj dal tolik peněz, tak bych ho nerad oddělal olejem, který bude dobrý jen na oko. Oleje je věc, ve které se vyzná několik lidí. Naštěstí se jich pár nachází i zde. Já vám můžu max poradit jak si nastavit LotuNotes, kterou tiskárnu zvolit pro daný tisk. Taky se vyznám v klempířině a v konstrukcích. A to jen proto, že je to můj obor a koníček. Vím, že to v olejích funguje stejně jako ve všem jiném. Jsou firmy, které investují do vývoje a prodávaj vše pod jednoznačným názvem. Pak jsou firmy, které jen Nějáký průměr zabalí do super obalu, daj tomu hromadu samolepek a upozornění jak je jejích produkt nej a že bez něj nemůžete být. Proto jsem sem dal ten dotaz. A taky mám tyto oleje k dispozici.
major píše:Tak to seš hodnej, že jsi mi to schválilRaptor1 píše:Instalací chladiče oleje jsi ovšem rozhodně nic nezkazil!.
Schválil, ale na druhé straně nejsem přesvědčen o tom, že přínos této dodatečné montáže chladiče předčí vynaložené náklady a úsilí. Pokud auto tráví většinu svého provozu jizdou vysokými rychlostmi po dálnici, pak snad ano, ale kolik je takových? Při běžném provozu na kratší vzdálenosti (Stop-and-Go) se s chladičem bude olej zahřívat na provozní teplotu déle než bez něho (není tam termostat, že ne?).
Psal jsme tady o té mé někdejší Lancii, ta měla teploměr oleje standardně a při plném plynu na dálnici rostla jeho teplota také do velmi vysokých hodnot - a to chladič oleje měla. Přesto jsem neuvažoval o montáži většího nebo druhého navíc.
Ale všichni si rádi hrajeme, mám pro to pochopení, tak proto to schválení...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 77
- Registrován: sob 25.08.2007 00:00
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
major píše:Vše je OK, nebojPit píše:Tak jsem z toho trosku zmatenej.Jaky tedy olej do 328?Ted tam mam Aral 5W-40.
Nazdarek, co si myslis o Castrol RS 0W40? Podarilo sa mi ho zohnat za velmi dobru cenu, tak som ho nalial do mojej 323 r.v.97. Je to dobry olej? Zhruba po 7000 km som dolieval pol litra, ale je pravda, ze motoru obcas davam zabrat.. Dakujem!
Naprosto OK. Klidně ho používej.aur77 píše:major píše:Vše je OK, nebojPit píše:Tak jsem z toho trosku zmatenej.Jaky tedy olej do 328?Ted tam mam Aral 5W-40.
Nazdarek, co si myslis o Castrol RS 0W40? Podarilo sa mi ho zohnat za velmi dobru cenu, tak som ho nalial do mojej 323 r.v.97. Je to dobry olej? Zhruba po 7000 km som dolieval pol litra, ale je pravda, ze motoru obcas davam zabrat.. Dakujem!
Ahoj Majore,
chci se jen ubezpečit o dobré volbě. U své E36ky -320i. jsem pravidelně vyměnoval náplně a to Castrol 5W-40 Magnatec. Nedávno jsem ji prodal a po dlouhé době hledání přivezl pěknou E46ku 320d. r. 02 v touringu z Německa. Zůstal bych u toho magnatecu, ale pokud bys mi doporučil i nějakou jinou značku, byl bych rád, už jen kvůli ceně. Myslím si totíž, že za cenu magnatecu pořídím lepší olej.
5W- 40 by mělo být ok, jak jsi již popisoval? Najeto má podle knížky 107 tis. km.
Děkuji
Míra
chci se jen ubezpečit o dobré volbě. U své E36ky -320i. jsem pravidelně vyměnoval náplně a to Castrol 5W-40 Magnatec. Nedávno jsem ji prodal a po dlouhé době hledání přivezl pěknou E46ku 320d. r. 02 v touringu z Německa. Zůstal bych u toho magnatecu, ale pokud bys mi doporučil i nějakou jinou značku, byl bych rád, už jen kvůli ceně. Myslím si totíž, že za cenu magnatecu pořídím lepší olej.
5W- 40 by mělo být ok, jak jsi již popisoval? Najeto má podle knížky 107 tis. km.
Děkuji
Míra
Ahoj, oleje Mogul bohužel příliš doporučit nemohu. Paramo nepoužívá pro výrobu zrovna nejlepší základové oleje. Motorové oleje z nich vyrobené časem vykazují poměrně značný výskyt úsad na vnitřních částech motoru. Stejně tak i oleje ze Slovnaftu či polské výrobky.ardo píše:Ahoj,co jsi myslite o oleji MOGUL RACING 5w40 specifikace BMW LL 98,mam to dat do e39 530d rv 99.Mam ho od znameho za dobrou cenu.![]()
Dekuji
Ahoj Míro, ano máš pravdu. Za cenu "magnetického zázraku" od Castrolu opravdu pořídíš ne-li olej lepší, tak určitě stejně dobrý, ale za tu cenu ho budeš mít vícemira2 píše:Ahoj Majore,
chci se jen ubezpečit o dobré volbě. U své E36ky -320i. jsem pravidelně vyměnoval náplně a to Castrol 5W-40 Magnatec. Nedávno jsem ji prodal a po dlouhé době hledání přivezl pěknou E46ku 320d. r. 02 v touringu z Německa. Zůstal bych u toho magnatecu, ale pokud bys mi doporučil i nějakou jinou značku, byl bych rád, už jen kvůli ceně. Myslím si totíž, že za cenu magnatecu pořídím lepší olej.
5W- 40 by mělo být ok, jak jsi již popisoval? Najeto má podle knížky 107 tis. km.
Děkuji
Míra

. Dekuji,tak zustanu u TOTAL Quartz 9000 5w40major píše:Ahoj, oleje Mogul bohužel příliš doporučit nemohu. Paramo nepoužívá pro výrobu zrovna nejlepší základové oleje. Motorové oleje z nich vyrobené časem vykazují poměrně značný výskyt úsad na vnitřních částech motoru. Stejně tak i oleje ze Slovnaftu či polské výrobky.ardo píše:Ahoj,co jsi myslite o oleji MOGUL RACING 5w40 specifikace BMW LL 98,mam to dat do e39 530d rv 99.Mam ho od znameho za dobrou cenu.![]()
Dekuji

Ahoj Majore,
moc děkuji za informace, nakonec jsem pořídil Texaco Havoline sinthetic 5W-40, tak tim snad nic nezkazim?
Ještě bych tě chtěl požádat o jednu informaci, která se tu už částečně řešila.
Aditivum do nafty. Říká Ti něco firma VIF s.r.o. ?
Nabízejí za docela slušnou cenu letní a zimní atitivum do nafty, tak se rozhoduji, že nějaké zakoupím.Chtěl jsem koupit původně opět castrol TDA, ale cenově vychází podstatně lépe to od VIFu.
Mají na stránkách i nějaké testy,které vycházejí samozřejmě nejlépe u nich, ale to je jistě subjektivní.
Jaký na to máš názor Ty?
Děkuji
Míra
moc děkuji za informace, nakonec jsem pořídil Texaco Havoline sinthetic 5W-40, tak tim snad nic nezkazim?
Ještě bych tě chtěl požádat o jednu informaci, která se tu už částečně řešila.
Aditivum do nafty. Říká Ti něco firma VIF s.r.o. ?
Nabízejí za docela slušnou cenu letní a zimní atitivum do nafty, tak se rozhoduji, že nějaké zakoupím.Chtěl jsem koupit původně opět castrol TDA, ale cenově vychází podstatně lépe to od VIFu.
Mají na stránkách i nějaké testy,které vycházejí samozřejmě nejlépe u nich, ale to je jistě subjektivní.
Jaký na to máš názor Ty?
Děkuji
Míra
zdravim vsetkych,
Aky je rozdiel medzi olejmy dodavanymi do autorizovanych servisov a neautorizovanych servisov(cerpacich stanic,predajni auto-moto)?????
Napr.:Castrol TWS Motorsport 10W-60 a Castrol EDGE Sport 10W-60
Dakujem.
A AKY OLEJ DO: BMW 325Ci Double-Vanos, TYP motora:256S5, ROK:2003.
Dakujem za rady!!!!!!!!!
Aky je rozdiel medzi olejmy dodavanymi do autorizovanych servisov a neautorizovanych servisov(cerpacich stanic,predajni auto-moto)?????
Napr.:Castrol TWS Motorsport 10W-60 a Castrol EDGE Sport 10W-60
Dakujem.
A AKY OLEJ DO: BMW 325Ci Double-Vanos, TYP motora:256S5, ROK:2003.
Dakujem za rady!!!!!!!!!
Bohužel nemám k dispozici produktové listy těchto olejů, ale předpokládám že tam žádný rozdíl není. Už jsem to tu jednou psal, Castrol má poněkud zvláštní obchodní politiku, obvzláště co se týče názvů olejů pro různé trhy. Pokud ti jde například o "originální" oleje BMW, tak v nich najdeš v současnosti také produkty Castrol.paul píše:zdravim vsetkych,
Aky je rozdiel medzi olejmy dodavanymi do autorizovanych servisov a nautorizovanych servisov(cerpacich stanic,predajni auto-moto)?????
Napr.:Castrol TWS Motorsport 10W-60 a Castrol EDGE Sport 10W-60
Dakujem.
Použij nejlépe SAE 0W-40 či 5W-40 od nějakého renomovaného výrobce.paul píše:A AKY OLEJ DO: BMW 325Ci Double-Vanos, TYP motora:256S5, ROK:2003.
Dakujem za rady!!!!!!!!!