Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automat jede jen do predu a to i na poziceN,P i R
Zdravím všechny příznivce BMW:)
Vyskytl se mi takový problémek s automatickou převodovkou na 318i E36 (91r), auto jede na všechny pozice dopředu,řadí automaticky i manualně, v pořádku,na N při jízdě trochu škube a chrčí, a na R a P jsem neměl odvahu skoušet, ale po nastartování to jede dopředu i na R , N a P.neví někdo co s tím?Jo a řazení jde nějak neobvykle zlehka..
Děkuji za Vaše názory a rady
Vyskytl se mi takový problémek s automatickou převodovkou na 318i E36 (91r), auto jede na všechny pozice dopředu,řadí automaticky i manualně, v pořádku,na N při jízdě trochu škube a chrčí, a na R a P jsem neměl odvahu skoušet, ale po nastartování to jede dopředu i na R , N a P.neví někdo co s tím?Jo a řazení jde nějak neobvykle zlehka..
Děkuji za Vaše názory a rady
bas2 píše:neco z toho:
- malo oleja (nebo zaneseny filter)
- pridrety (zaseknuty) ventil (solenoid)
- problem v elektrike (kable, kontakty...)
- lamely kaput
taky mě napadli tyto možnosti.akorát nevím jak poznat třeba když je tam málo oleje(u tohoto typu není měrka) a tak..nejdou nějak popsat stavy jak poznat co je špatně?nebo jak jednoduše zjistit chybu?jinak olej a filtr je měněný cca před 5měs
popř. jsem ze zlína , tak jestli neví někdo o nějakém levném servisu poblíž( kdyby bylo nejhůře)
kubiczek píše:bas2 píše:neco z toho:
- malo oleja (nebo zaneseny filter)
- pridrety (zaseknuty) ventil (solenoid)
- problem v elektrike (kable, kontakty...)
- lamely kaput
taky mě napadli tyto možnosti.akorát nevím jak poznat třeba když je tam málo oleje(u tohoto typu není měrka) a tak..nejdou nějak popsat stavy jak poznat co je špatně?nebo jak jednoduše zjistit chybu?jinak olej a filtr je měněný cca před 5měs
popř. jsem ze zlína , tak jestli neví někdo o nějakém levném servisu poblíž( kdyby bylo nejhůře)
Napichnul by som to na diagnostiku, ci neni chyba v elektrike (napr. ten solenoid...atd). Diagnostika (modic) by mala zistit, ci je dostatok oleja, ale niesom si isty ci je to tak aj u E36...ked ne tak zahriat prevodovku, nastartovat motor, auto do vodorovnej polohy a vysrubovat naplnaci srub, ked neco malo vytece tak je hladina OK...ked ne tak doliat pokial nevyteka...asi by som sel tam kde ti menili ten olej, nech to skontroluju.
jj, znami mi rikal ze budou mit diagnostiku tak za tyden, tak cekam..tam kde mi menily olej bych jednak asi nedojel, a jednak nevim jestli tady na foru muzu byt sprosty...
a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?
no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?

a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?
no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?
kubiczek píše:jj, znami mi rikal ze budou mit diagnostiku tak za tyden, tak cekam..tam kde mi menily olej bych jednak asi nedojel, a jednak nevim jestli tady na foru muzu byt sprosty...![]()
a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?
no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?
Diagnostikou myslim vycitanie registra zavad. To by mala byt prva vec pri poruche motora ci automatu. Ked mas elektricky problem, na 99% bude cislo poruchy ulozene v tom registry. Solenoid je elektromagneticky ventil, ovlada ho RJ automatu, na kazdu rychlost je jeden (aj na neutral) Jednoducho povedane, ten ventil prepina rychlosti, ked je vadny tak to proste neradi ten dany prevod ktory ma na starosti.
kubiczek píše:bas2 píše:kubiczek píše:[quote="ajfel"]nevim, jestli je to podobne i na e34 ..
ale .. ukazatel na pristrojovce - pokud je - ukazuje spravne zarazenou rychlost stejne jako mas na radici pace?
petr
ale nejde nastartovat, pokud je páka v jiné poloze než N nebo P
To je OK.
Takze jeste nekdy pojede?


Proste ked mas paku v "D" tak nenastartujes motor (netoci ani starter), je to tak naschval....Startuje sa v polohe "P" alebo v "N".
bas2 píše:kubiczek píše:jj, znami mi rikal ze budou mit diagnostiku tak za tyden, tak cekam..tam kde mi menily olej bych jednak asi nedojel, a jednak nevim jestli tady na foru muzu byt sprosty...![]()
a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?
no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?
Diagnostikou myslim vycitanie registra zavad. To by mala byt prva vec pri poruche motora ci automatu. Ked mas elektricky problem, na 99% bude cislo poruchy ulozene v tom registry. Solenoid je elektromagneticky ventil, ovlada ho RJ automatu, na kazdu rychlost je jeden (aj na neutral) Jednoducho povedane, ten ventil prepina rychlosti, ked je vadny tak to proste neradi ten dany prevod ktory ma na starosti.
takze pokud tomu rozumim dobre, tak to napichnu normalne na diagnostiku, necham si vypsat zavady, a pokud to bude tim solenoidem, tak to pujde opravit..?
kubiczek píše:bas2 píše:kubiczek píše:jj, znami mi rikal ze budou mit diagnostiku tak za tyden, tak cekam..tam kde mi menily olej bych jednak asi nedojel, a jednak nevim jestli tady na foru muzu byt sprosty...![]()
a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?
no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?
Diagnostikou myslim vycitanie registra zavad. To by mala byt prva vec pri poruche motora ci automatu. Ked mas elektricky problem, na 99% bude cislo poruchy ulozene v tom registry. Solenoid je elektromagneticky ventil, ovlada ho RJ automatu, na kazdu rychlost je jeden (aj na neutral) Jednoducho povedane, ten ventil prepina rychlosti, ked je vadny tak to proste neradi ten dany prevod ktory ma na starosti.
takze pokud tomu rozumim dobre, tak to napichnu normalne na diagnostiku, necham si vypsat zavady, a pokud to bude tim solenoidem, tak to pujde opravit..?
jj, ale ked napr. ten solenoid bude zaseknuty, tak to v registry zapisane nebude, lebo po elektrickej stranke je OK, len mu brani v pohybe napr. nejaky bordel, ktory sa mohol uvolnit po tej vymene oleja.
V najhorsom pripade mas lamely KO, ale to by som tipoval ako poslednu moznost, bo spatecka sa pouziva menej casto ako prevody dopredu a pises ze dopredu ti to radi normalne....