Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat jede jen do predu a to i na poziceN,P i R

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kubiczek
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#1 Příspěvek od kubiczek »

Zdravím všechny příznivce BMW:)
Vyskytl se mi takový problémek s automatickou převodovkou na 318i E36 (91r), auto jede na všechny pozice dopředu,řadí automaticky i manualně, v pořádku,na N při jízdě trochu škube a chrčí, a na R a P jsem neměl odvahu skoušet, ale po nastartování to jede dopředu i na R , N a P.neví někdo co s tím?Jo a řazení jde nějak neobvykle zlehka..

Děkuji za Vaše názory a rady
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Jarmara je K. O.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
kubiczek
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#3 Příspěvek od kubiczek »

tak to je v pytli....

Kolik by tak stala naka "jako nová"?
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#4 Příspěvek od ajfel »

nevim, jestli je to podobne i na e34 ..
ale .. ukazatel na pristrojovce - pokud je - ukazuje spravne zarazenou rychlost stejne jako mas na radici pace?
petr
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#5 Příspěvek od bas2 »

neco z toho:
- malo oleja (nebo zaneseny filter)
- pridrety (zaseknuty) ventil (solenoid)
- problem v elektrike (kable, kontakty...)
- lamely kaput
kubiczek
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#6 Příspěvek od kubiczek »

ajfel píše:nevim, jestli je to podobne i na e34 ..
ale .. ukazatel na pristrojovce - pokud je - ukazuje spravne zarazenou rychlost stejne jako mas na radici pace?
petr


neukazuje.ale nejde nastartovat, pokud je páka v jiné poloze než N nebo P.je tam nejaky potenciometr nebo polohovy snimac..
kubiczek
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#7 Příspěvek od kubiczek »

bas2 píše:neco z toho:
- malo oleja (nebo zaneseny filter)
- pridrety (zaseknuty) ventil (solenoid)
- problem v elektrike (kable, kontakty...)
- lamely kaput


taky mě napadli tyto možnosti.akorát nevím jak poznat třeba když je tam málo oleje(u tohoto typu není měrka) a tak..nejdou nějak popsat stavy jak poznat co je špatně?nebo jak jednoduše zjistit chybu?jinak olej a filtr je měněný cca před 5měs

popř. jsem ze zlína , tak jestli neví někdo o nějakém levném servisu poblíž( kdyby bylo nejhůře)
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#8 Příspěvek od bas2 »

kubiczek píše:
ajfel píše:nevim, jestli je to podobne i na e34 ..
ale .. ukazatel na pristrojovce - pokud je - ukazuje spravne zarazenou rychlost stejne jako mas na radici pace?
petr


ale nejde nastartovat, pokud je páka v jiné poloze než N nebo P


To je OK.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#9 Příspěvek od bas2 »

kubiczek píše:
bas2 píše:neco z toho:
- malo oleja (nebo zaneseny filter)
- pridrety (zaseknuty) ventil (solenoid)
- problem v elektrike (kable, kontakty...)
- lamely kaput


taky mě napadli tyto možnosti.akorát nevím jak poznat třeba když je tam málo oleje(u tohoto typu není měrka) a tak..nejdou nějak popsat stavy jak poznat co je špatně?nebo jak jednoduše zjistit chybu?jinak olej a filtr je měněný cca před 5měs

popř. jsem ze zlína , tak jestli neví někdo o nějakém levném servisu poblíž( kdyby bylo nejhůře)


Napichnul by som to na diagnostiku, ci neni chyba v elektrike (napr. ten solenoid...atd). Diagnostika (modic) by mala zistit, ci je dostatok oleja, ale niesom si isty ci je to tak aj u E36...ked ne tak zahriat prevodovku, nastartovat motor, auto do vodorovnej polohy a vysrubovat naplnaci srub, ked neco malo vytece tak je hladina OK...ked ne tak doliat pokial nevyteka...asi by som sel tam kde ti menili ten olej, nech to skontroluju.
kubiczek
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#10 Příspěvek od kubiczek »

jj, znami mi rikal ze budou mit diagnostiku tak za tyden, tak cekam..tam kde mi menily olej bych jednak asi nedojel, a jednak nevim jestli tady na foru muzu byt sprosty... :evil:

a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?

no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?
kubiczek
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#11 Příspěvek od kubiczek »

bas2 píše:
kubiczek píše:
ajfel píše:nevim, jestli je to podobne i na e34 ..
ale .. ukazatel na pristrojovce - pokud je - ukazuje spravne zarazenou rychlost stejne jako mas na radici pace?
petr


ale nejde nastartovat, pokud je páka v jiné poloze než N nebo P


To je OK.


Takze jeste nekdy pojede? :?: 8)
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#12 Příspěvek od bas2 »

kubiczek píše:jj, znami mi rikal ze budou mit diagnostiku tak za tyden, tak cekam..tam kde mi menily olej bych jednak asi nedojel, a jednak nevim jestli tady na foru muzu byt sprosty... :evil:

a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?

no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?


Diagnostikou myslim vycitanie registra zavad. To by mala byt prva vec pri poruche motora ci automatu. Ked mas elektricky problem, na 99% bude cislo poruchy ulozene v tom registry. Solenoid je elektromagneticky ventil, ovlada ho RJ automatu, na kazdu rychlost je jeden (aj na neutral) Jednoducho povedane, ten ventil prepina rychlosti, ked je vadny tak to proste neradi ten dany prevod ktory ma na starosti.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#13 Příspěvek od bas2 »

kubiczek píše:
bas2 píše:
kubiczek píše:[quote="ajfel"]nevim, jestli je to podobne i na e34 ..
ale .. ukazatel na pristrojovce - pokud je - ukazuje spravne zarazenou rychlost stejne jako mas na radici pace?
petr


ale nejde nastartovat, pokud je páka v jiné poloze než N nebo P


To je OK.


Takze jeste nekdy pojede? :?: 8)[/quote]

Proste ked mas paku v "D" tak nenastartujes motor (netoci ani starter), je to tak naschval....Startuje sa v polohe "P" alebo v "N".
kubiczek
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#14 Příspěvek od kubiczek »

bas2 píše:
kubiczek píše:jj, znami mi rikal ze budou mit diagnostiku tak za tyden, tak cekam..tam kde mi menily olej bych jednak asi nedojel, a jednak nevim jestli tady na foru muzu byt sprosty... :evil:

a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?

no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?


Diagnostikou myslim vycitanie registra zavad. To by mala byt prva vec pri poruche motora ci automatu. Ked mas elektricky problem, na 99% bude cislo poruchy ulozene v tom registry. Solenoid je elektromagneticky ventil, ovlada ho RJ automatu, na kazdu rychlost je jeden (aj na neutral) Jednoducho povedane, ten ventil prepina rychlosti, ked je vadny tak to proste neradi ten dany prevod ktory ma na starosti.


takze pokud tomu rozumim dobre, tak to napichnu normalne na diagnostiku, necham si vypsat zavady, a pokud to bude tim solenoidem, tak to pujde opravit..?
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#15 Příspěvek od bas2 »

kubiczek píše:
bas2 píše:
kubiczek píše:jj, znami mi rikal ze budou mit diagnostiku tak za tyden, tak cekam..tam kde mi menily olej bych jednak asi nedojel, a jednak nevim jestli tady na foru muzu byt sprosty... :evil:

a na diagnostiku prevodovky je potreba specialni zarizeni nebo je to rj auta?

no, a kdyby byl v haji solenoid nebo neco podobneho, tak to pujde za levny peniz opravit, nebo radej vymenit celou armaru?


Diagnostikou myslim vycitanie registra zavad. To by mala byt prva vec pri poruche motora ci automatu. Ked mas elektricky problem, na 99% bude cislo poruchy ulozene v tom registry. Solenoid je elektromagneticky ventil, ovlada ho RJ automatu, na kazdu rychlost je jeden (aj na neutral) Jednoducho povedane, ten ventil prepina rychlosti, ked je vadny tak to proste neradi ten dany prevod ktory ma na starosti.


takze pokud tomu rozumim dobre, tak to napichnu normalne na diagnostiku, necham si vypsat zavady, a pokud to bude tim solenoidem, tak to pujde opravit..?


jj, ale ked napr. ten solenoid bude zaseknuty, tak to v registry zapisane nebude, lebo po elektrickej stranke je OK, len mu brani v pohybe napr. nejaky bordel, ktory sa mohol uvolnit po tej vymene oleja.

V najhorsom pripade mas lamely KO, ale to by som tipoval ako poslednu moznost, bo spatecka sa pouziva menej casto ako prevody dopredu a pises ze dopredu ti to radi normalne....
kubiczek
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: čtv 12.07.2007 00:00

#16 Příspěvek od kubiczek »

hmm, takze kdyby byl zaseknuty solenoid nakym bordelem,tak by se musela rozhodit prevodovka, nebo by stacila vymena oleje+ filtru?

No, a kdyby bylo potreba rozhodit prevodovku, slysel jsem neco o tom, ze oprava vetsinou stoji tolik co nova, prip. ze je lepsi a levnejsi ji vymenit nez opravovat...
Gino
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 25.11.2007 01:00

#17 Příspěvek od Gino »

nemozem si pomoct ale podla toho co opisujes by som typoval len tolko ze nemas zapojene tiahlo od paky na prevodovku a v podstate tam mas stale na prevodovke zaradene "D" a preto ide auto stale do predu aj na "N" aj "R"
Odpovědět