Ahoj, tyto aditiva bohužel neznám. Používal jsem vždy aditiva ARAL či STP. Nicméně hodnoty cetanového čísla, pěnivosti a antikorozní ochrany jsou velice slušné. Hlavně při poměru cena/výkon. Pokud tedy firma plní i ostatní balení, nejen ty co poslali do testu, takto solidním produktem, tak to klidně prubni.mira2 píše:Ahoj Majore,
moc děkuji za informace, nakonec jsem pořídil Texaco Havoline sinthetic 5W-40, tak tim snad nic nezkazim?
Ještě bych tě chtěl požádat o jednu informaci, která se tu už částečně řešila.
Aditivum do nafty. Říká Ti něco firma VIF s.r.o. ?
Nabízejí za docela slušnou cenu letní a zimní atitivum do nafty, tak se rozhoduji, že nějaké zakoupím.Chtěl jsem koupit původně opět castrol TDA, ale cenově vychází podstatně lépe to od VIFu.
Mají na stránkách i nějaké testy,které vycházejí samozřejmě nejlépe u nich, ale to je jistě subjektivní.
Jaký na to máš názor Ty?
Děkuji
Míra
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
Čau, Majore
Chci se tě zeptat na olej DIVINOL Syntholight 5W-40. Na tuto firmu už jsi lehce narazil v tomto threadu, ale bez podrobností. Schválně to dávám sem, protože cena 700,- za 5ti litřík je celkem zajímavá. Na stránkách firmy jsem načel, že splňuje Long 01. Zajímavý, že na Oleje.cz ve fóru, si někdo hodil reklamu na to samé, jen 5W-50 s Long98 a výrobce tento olej vůbec neuvádí na svých stránkách (nebo jsem to přehlíd). Jako platit za to samé jen s nálepkou CASTROL 2500,- je asi pěkná blbost.
Jo, mimochodem přibyla do klubu další E39 s 2,8mou
, totiž moje...
Dík za info
Chci se tě zeptat na olej DIVINOL Syntholight 5W-40. Na tuto firmu už jsi lehce narazil v tomto threadu, ale bez podrobností. Schválně to dávám sem, protože cena 700,- za 5ti litřík je celkem zajímavá. Na stránkách firmy jsem načel, že splňuje Long 01. Zajímavý, že na Oleje.cz ve fóru, si někdo hodil reklamu na to samé, jen 5W-50 s Long98 a výrobce tento olej vůbec neuvádí na svých stránkách (nebo jsem to přehlíd). Jako platit za to samé jen s nálepkou CASTROL 2500,- je asi pěkná blbost.
Jo, mimochodem přibyla do klubu další E39 s 2,8mou


Dík za info
Ahoj, chtěl bych se zeptat na použitelnost oleje Q8 Excel 5W40 do mého Tds-a. Doteď jsem tam lil OMV SynCom Diesel 5W40, ale přestali ho vyrábět a jako náhradu nabízí OMV BIXXOL special C3 5W30 z čehož mám obavy. Podle těchle stránek Q8 http://193.111.95.188/index.php?domain=de tam ale olej specifikace 5W30 doporučují taky, tak jsem z toho jelen
Dík za Tvoji fundovanou odpověď.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
bmwfil píše:Ahoj, chtěl bych se zeptat na použitelnost oleje Q8 Excel 5W40 do mého Tds-a. Doteď jsem tam lil OMV SynCom Diesel 5W40, ale přestali ho vyrábět a jako náhradu nabízí OMV BIXXOL special C3 5W30 z čehož mám obavy. Podle těchle stránek Q8 http://193.111.95.188/index.php?domain=de tam ale olej specifikace 5W30 doporučují taky, tak jsem z toho jelenDík za Tvoji fundovanou odpověď.
Olej třídy 5W-30 tam nelij. Ten Q8 Excel 5W-40 je úplně v poho, neměj strach, klidně ho kup. Já na něj zrovna jezdím. Rozlejvanej ze sudu za 175 Kč/litr.
major píše:Zcela jistě ti olej MOGUL žádné škody nenapáchal. SAE 15W-40 není sice ideální, ale klidně ji tam nech až do další výměny a pak dej třeba ten OMW. Do převodovky jsi použil náplň správnou, otázkou ovšem je zda tam správná náplň byla i před tím. Doporučuji provést kompletní výměnu náplně za Dexron IID či IIIF. Pokud bude "hučení" pokračovat, pomůže ti už jen servis. Knihy od Etzolda ber s rezervou, obvzláště co se týká náplní. Čistotu motoru a množství přítomných úsad lze odhadnout i bez demontáže víka motoru. Mrkni jak vypadá zespodu víčko plnícího otvoru oleje. Nicméně lepší je vždy se podívat pod ventilové víko. Ten uzávěr mohl někdo před tím očistit.mBMW píše: Co bys od Shellu doporučil do motoru Ty, myslím, že patří k absolutní špičce, nebo něco od Aralu. V jednom obchodě mají OMW BIXXOL specialBM,BMWLL-01, nevím, jestli by byl vhodný, stojí podezřele jen 299Kč,kdybych ho třeba měnil normálně po 10000km. Ale hlavně se teď bojím, co tam po tom minerálním Mogulu dát. Je tam zatím jen 4000km, i když už nikdo nezjistí, co tam bylo předtím. Mohl bych začít polosyntetikou a v další lhůtě plnou syntetikou nebo už tam musí navždy být minerální? A co říkáš té převodovce a oleji v ní? Diferenciál je mi z tvých příspěvků jasný, jen ten olej sehnat. Myslíš, že můžu ještě věřit zmíněným knihám. Nevím, jak náročná je pro kontrolu případných usazenin demontáž a montáž víka ventilů, na staré škodovce jsem to dělal normálně v pohodě, ale tady to může být úplně o něčem jiném, jsou potřeba nové díly jako těsnění,speciální pomůcky a různě? Mockrát Ti předem děkuji.
mBMW
Ahoj Majore, chci seještě jednou zeptat. Teď mám najeto o 3000km víc. Protože mám trochu strach ventilové víko sundavat, zkusil jsem to takto:víčko pro nalévání oleje jsem alespoň za svůj provoz nikdy nečistil a to je jen vespod mírně zaolejované, jeho otvorem jsem prostrčil prst a snažil jsem se otřít různá místa kam se dalo dosáhnout. Byl od černé mastnoty, při roztírání mezi prsty jsem ucítil malinko drobonkých usazenin. Chtěl jsem tam dát plnou syntetiku 5W-40 pro její známé výhody, nevím jestli v tomto případě nenadělá víc škody než užitku. Myslím, že tady je dobrá rada víc než drahá. Dík moc. mBMW
Tak, tak. Tu SAE 30 určitě nedoporučuji. Použij s klidem ten Q8.dsvatos píše:bmwfil píše:Ahoj, chtěl bych se zeptat na použitelnost oleje Q8 Excel 5W40 do mého Tds-a. Doteď jsem tam lil OMV SynCom Diesel 5W40, ale přestali ho vyrábět a jako náhradu nabízí OMV BIXXOL special C3 5W30 z čehož mám obavy. Podle těchle stránek Q8 http://193.111.95.188/index.php?domain=de tam ale olej specifikace 5W30 doporučují taky, tak jsem z toho jelenDík za Tvoji fundovanou odpověď.
Olej třídy 5W-30 tam nelij. Ten Q8 Excel 5W-40 je úplně v poho, neměj strach, klidně ho kup. Já na něj zrovna jezdím. Rozlejvanej ze sudu za 175 Kč/litr.
Pokud je víčko relativně čisté a není na něm silnější vrstva usazenin, tak klidně aplikuj SAE 5W-40. Doporučuji první výměnnou lhůtu lehce zkrátit (tak o dva tis.km)a sledovat průběžně stav i hladinu oleje aby jsi měl jistotu a klidné spanímBMW píše:major píše:Zcela jistě ti olej MOGUL žádné škody nenapáchal. SAE 15W-40 není sice ideální, ale klidně ji tam nech až do další výměny a pak dej třeba ten OMW. Do převodovky jsi použil náplň správnou, otázkou ovšem je zda tam správná náplň byla i před tím. Doporučuji provést kompletní výměnu náplně za Dexron IID či IIIF. Pokud bude "hučení" pokračovat, pomůže ti už jen servis. Knihy od Etzolda ber s rezervou, obvzláště co se týká náplní. Čistotu motoru a množství přítomných úsad lze odhadnout i bez demontáže víka motoru. Mrkni jak vypadá zespodu víčko plnícího otvoru oleje. Nicméně lepší je vždy se podívat pod ventilové víko. Ten uzávěr mohl někdo před tím očistit.mBMW píše: Co bys od Shellu doporučil do motoru Ty, myslím, že patří k absolutní špičce, nebo něco od Aralu. V jednom obchodě mají OMW BIXXOL specialBM,BMWLL-01, nevím, jestli by byl vhodný, stojí podezřele jen 299Kč,kdybych ho třeba měnil normálně po 10000km. Ale hlavně se teď bojím, co tam po tom minerálním Mogulu dát. Je tam zatím jen 4000km, i když už nikdo nezjistí, co tam bylo předtím. Mohl bych začít polosyntetikou a v další lhůtě plnou syntetikou nebo už tam musí navždy být minerální? A co říkáš té převodovce a oleji v ní? Diferenciál je mi z tvých příspěvků jasný, jen ten olej sehnat. Myslíš, že můžu ještě věřit zmíněným knihám. Nevím, jak náročná je pro kontrolu případných usazenin demontáž a montáž víka ventilů, na staré škodovce jsem to dělal normálně v pohodě, ale tady to může být úplně o něčem jiném, jsou potřeba nové díly jako těsnění,speciální pomůcky a různě? Mockrát Ti předem děkuji.
mBMW
Ahoj Majore, chci seještě jednou zeptat. Teď mám najeto o 3000km víc. Protože mám trochu strach ventilové víko sundavat, zkusil jsem to takto:víčko pro nalévání oleje jsem alespoň za svůj provoz nikdy nečistil a to je jen vespod mírně zaolejované, jeho otvorem jsem prostrčil prst a snažil jsem se otřít různá místa kam se dalo dosáhnout. Byl od černé mastnoty, při roztírání mezi prsty jsem ucítil malinko drobonkých usazenin. Chtěl jsem tam dát plnou syntetiku 5W-40 pro její známé výhody, nevím jestli v tomto případě nenadělá víc škody než užitku. Myslím, že tady je dobrá rada víc než drahá. Dík moc. mBMW

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 40
- Registrován: sob 25.08.2007 00:00
nazdal ludkovia,
viem ze je tu o tych olejov pisane neurekom ale keby to mam vsetko citat tak tu sedim asi do rana a rolko casu mi neostava. idem menit olej a neviem co dat do mojej masinky. Mam e39kua 520i 1998 a jeden v servisu mi povedal ze by som tam mal dat 10w40 DIVINOL hovori vam nieco tato znacka? mam doma prospekt a pise sa tam ze sa pouziva do zavodnych aut. nechcem tam naliat hoci co. Vsimol som si ze mi dost papa olej tak 5w40 asi by nebola dobra volba. poradte please
viem ze je tu o tych olejov pisane neurekom ale keby to mam vsetko citat tak tu sedim asi do rana a rolko casu mi neostava. idem menit olej a neviem co dat do mojej masinky. Mam e39kua 520i 1998 a jeden v servisu mi povedal ze by som tam mal dat 10w40 DIVINOL hovori vam nieco tato znacka? mam doma prospekt a pise sa tam ze sa pouziva do zavodnych aut. nechcem tam naliat hoci co. Vsimol som si ze mi dost papa olej tak 5w40 asi by nebola dobra volba. poradte please
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
respect541 píše:nazdal ludkovia,
viem ze je tu o tych olejov pisane neurekom ale keby to mam vsetko citat tak tu sedim asi do rana a rolko casu mi neostava. idem menit olej a neviem co dat do mojej masinky. Mam e39kua 520i 1998 a jeden v servisu mi povedal ze by som tam mal dat 10w40 DIVINOL hovori vam nieco tato znacka? mam doma prospekt a pise sa tam ze sa pouziva do zavodnych aut. nechcem tam naliat hoci co. Vsimol som si ze mi dost papa olej tak 5w40 asi by nebola dobra volba. poradte please
Divinol je u nás méně známá německá značka, ale nemusíš se jí bát. Klidně ho použij (tedy jestli máš na mysli Divinol MultiLight 10W-40)

Ptal jsem se Majora na ten Divinol, a tady je odpověď z mailu...
Co se týče olejů Divinol, tak se jedná o výrobky německé společnosti Zeller+Gmelin GmbH. Kvalitativně to je takový průměr. Prostě žádný zázrak, ono také za tu cenu.... Používat to samozřejmě můžeš, rozhodně lepší volba než např. Starline apod.
Co se týče olejů Divinol, tak se jedná o výrobky německé společnosti Zeller+Gmelin GmbH. Kvalitativně to je takový průměr. Prostě žádný zázrak, ono také za tu cenu.... Používat to samozřejmě můžeš, rozhodně lepší volba než např. Starline apod.
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 40
- Registrován: sob 25.08.2007 00:00
diky moc ludia ta kidem ho predsa kupit, vcera som sa pytal na to jedneho znameho a povedal ze je to dokonca lepsie nez CASTROL. pojdem to upit a nalejem pekne do auticka
)))a este jedna vec, viem ze to nepatri do tejto temy ale nebudem zbytocne vytvarat novu ...... chcel by som dat nemrznuce od SHERON co vy nato?

respect541 píše:diky moc ludia ta kidem ho predsa kupit, vcera som sa pytal na to jedneho znameho a povedal ze je to dokonca lepsie nez CASTROL. pojdem to upit a nalejem pekne do auticka)))a este jedna vec, viem ze to nepatri do tejto temy ale nebudem zbytocne vytvarat novu ...... chcel by som dat nemrznuce od SHERON co vy nato?
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=34198
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.