Vlasta píše:BMW není VW křáp, u kterýho se hraje na prodlouženej nebo standardní interval. Stačí dodržet specifikaci oleje předepsanou BMW a ostatní vyřeší palubní počítač.
Tak jako ja mam ted 4ku golfa a chystam se koupit 320D. A nemyslim si že VW je křáp Jinak dost lidí tady doporučuje Castrol olej, ale dyk to nemá ani vlastní rafinerku!!!??
Osobně sem dával do auta vždy jen Schell a nebo Motorex.... a pokaždý ve správnych intervalech.
Ahoj všichni,rád bych se zeptal na firmu Global,pročetl jsem to tu snad všechno ale o této značce jsem nic nenašel,teď se docela rozmáhá,lidi to lejou do všeho a cena je poměrně příznivá,tak bych rád věděl jestli je to alespoň nějaká přiměřená kvalita,nebo uplnej šmejd ,popř. co lze doporučit do 525TDS za nějakej dobrej kompromis? (taky tu ještě pořádně nepadlo...).Předem dííík
Kail píše:Ahoj všichni,rád bych se zeptal na firmu Global,pročetl jsem to tu snad všechno ale o této značce jsem nic nenašel,teď se docela rozmáhá,lidi to lejou do všeho a cena je poměrně příznivá,tak bych rád věděl jestli je to alespoň nějaká přiměřená kvalita,nebo uplnej šmejd ,popř. co lze doporučit do 525TDS za nějakej dobrej kompromis? (taky tu ještě pořádně nepadlo...).Předem dííík
Vyprdni se na to a kup si olej třídy 10W-40, nebo pokud chceš motoru udělat dobře tak 5W-40 splňující normu ACEA A3/B3, hlavně od nějakýho známýho výrobce. Tyhlety nový značky jsou jen přebalený, kdovíjaký oleje. To si raději kup Mogul, má vlastní rafinerku a jejich nový řady olejů nejsou špatný. Furt stokrát lepší volba než kdovíjakej přebalenej Global
Kail píše:Ahoj všichni,rád bych se zeptal na firmu Global,pročetl jsem to tu snad všechno ale o této značce jsem nic nenašel,teď se docela rozmáhá,lidi to lejou do všeho a cena je poměrně příznivá,tak bych rád věděl jestli je to alespoň nějaká přiměřená kvalita,nebo uplnej šmejd ,popř. co lze doporučit do 525TDS za nějakej dobrej kompromis? (taky tu ještě pořádně nepadlo...).Předem dííík
Vyprdni se na to a kup si olej třídy 10W-40, nebo pokud chceš motoru udělat dobře tak 5W-40 splňující normu ACEA A3/B3, hlavně od nějakýho známýho výrobce. Tyhlety nový značky jsou jen přebalený, kdovíjaký oleje. To si raději kup Mogul, má vlastní rafinerku a jejich nový řady olejů nejsou špatný. Furt stokrát lepší volba než kdovíjakej přebalenej Global
OK,jen jsem chtěl vědět jestli je to kvalitní značka nebo ne,když říkáš že ne tak na to kašlu,jezdil jsem na FUCHS a zdá se mi že žádná sláva,přišlo mi že tam strašně cvakaj hydroštely a celkově šel motor dost hlasitě,teď jsem jednou zkusil právě Global,motor je o poznání tišší,ale ta značka právě se mi nezdá,tak teď na výměnu zkusím radši třeba ten Mogul ...Jinak tam samo leju jedině 5W-40,motor od výměny do výměny nesežere prakticky nic a nerad bych ho doje*al nějakým shit olejem...Dík za radu
Drž se zavedených, známých značek a hotovo. I mezi nima se dají najít zajímavý ceny. Aspoň člověk ví co kupuje. Tyhlety neznámý značky nejsou od výrobců co mají vlastní rafinerku, ale většinou nějaký druhořadý oleje kdoví odkud, který odkoupí zalevno nějaký kšeftaři. Vymyslí tomu nějakej světovej název a hurá na trh. Do starý šáde 120 bych si ho klidně koupil
ahoj co do e46 318 (87Kw). Palubni pocitac ukazuje inspekci cca .za 2000km tak se na to clovek musi pripravit Dle stitku tam byl BMW longlife 5w30 ... co by ste doporucily popr. co tam lijete ? Byl menen jeste v Nemecku. Snulovat servisni interval lze asi jen pres diagnostiku co ?
Ahoj zdravím všechny je samozřejmé, že olej je veice důležitou součástí motoru i celého vozidla, ale jestli můžu poradit. Dávám do oleje Militec a z vlastní zkušenosti můžu říci, že ce mi to vyplácí je pravda, že lahvička stojí 700kč a je tam asi 250ml, ale ochrání to motor na dalších 40 000km. Dávám ho do motoru 2x ročně a můžu se pochlubit, že motor je jako hodinky.
316M1 píše:Ahoj zdravím všechny je samozřejmé, že olej je veice důležitou součástí motoru i celého vozidla, ale jestli můžu poradit. Dávám do oleje Militec a z vlastní zkušenosti můžu říci, že ce mi to vyplácí je pravda, že lahvička stojí 700kč a je tam asi 250ml, ale ochrání to motor na dalších 40 000km. Dávám ho do motoru 2x ročně a můžu se pochlubit, že motor je jako hodinky.
Další, kdo sedl na lep vychcánkům a uvěřil reklamě A to jako myslíš, že kdyby jsi to tam nenalil, tak už je motor dávno po smrti? Můžeš konkretizovat v čem se ti to vyplácí? Mimo toho, že ročně vyhodíš 2x700 Kč z okna?
Nevím jestli jsi někdy použil MILITEC, ale zřejmě ne jelikož nevíš o čem je řeč. Já ho používám už přes 4roky a s klidným svědomím můžu říci, že je to bomba. Jo a reklamy na to neběželi, teda ne v Čechách. Tvůj názor asi není ten správný, ale díky za něj.
No, právěže o toto téma jsem se docela zajímal. A nezajímaly mě PR názory, ale názory tribotechniků.. Rád bych tedy slyšel, v čem konkrétně jsou Militec, PS23, Slick a podobný srágory taková bomba? Já jen abych teda věděl o jakou kvalitu a výhody přicházím, když jsem takovej židák a autu dopřávám pouze kvalitní olej a snobsky mu nedopřeju žádný další opičí kapky
To by som bol zvedavy aj ja.
Ja som dal RVS neviem ci to poznate dal som to vsade vstrekovacie cerpadlo olej diferak automaticka a rozdiel som nepoznal
Myslim ze mu to neuskodilo ale asi ani nepomohlo.
http://www.rvs-tec.cz/start.htm Stalo ma to asi 15 000 čK a neviem ci to stalo za to.
Ale každý sa učí na vlastných chybách. (Teda každy nie niekto kto sa učí s chýb druhých ma viac rozumu)
316M1 píše:Nevím jestli jsi někdy použil MILITEC, ale zřejmě ne jelikož nevíš o čem je řeč. Já ho používám už přes 4roky a s klidným svědomím můžu říci, že je to bomba. Jo a reklamy na to neběželi, teda ne v Čechách. Tvůj názor asi není ten správný, ale díky za něj.
No, právěže o toto téma jsem se docela zajímal. A nezajímaly mě PR názory, ale názory tribotechniků.. Rád bych tedy slyšel, v čem konkrétně jsou Militec, PS23, Slick a podobný srágory taková bomba? Já jen abych teda věděl o jakou kvalitu a výhody přicházím, když jsem takovej židák a autu dopřávám pouze kvalitní olej a snobsky mu nedopřeju žádný další opičí kapky
Sám nemám žádné zkušenosti s 5W50, ale poptám se na to kamarádů. Já si tam leju 5W40 a zatím to vypadá více než dobře, ale znáš to co kus to originál takže se může stát, že si někdy koupíš auto a za brnou tě hned nechá jen co vyjedeš z továrny a to samý auto tě třeba přežije je to jen stroj, ale kvalitní olej si zaslouží to nepopírám.
5W-50 je vhodný pokud už má motor něco naběhaný a žere olej, nebo v případě, že dostává někde kartáč na okruhu, sprintech atd. Na normální provoz je vhodnější zůstat u xW-40.
A nieje to naopak že prvý udaj hovorý o hustote a druhý údaj o teplotnej stálosti a schopnosti znieť vyššie teploty motora??
http://aral.cz/lub-viskozimetr.php
první číslo je "zimní", zjednodušeně jak dlouho vydrží v mrazu tekutej, to druhý číslo udává viskozitu při pracovní teplotě (100 stupňů). Čím vyšší druhý číslo, tím je teplej olej hustší.
dsvatos píše:Čím vyšší druhý číslo, tím je teplej olej hustší.
Tak to není zdaleka pravda, protože třeba Castrol TWS 10W-60 je řídkej.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic