Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 rozvody...

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Butch5 »

rozvody na M40 (3 kladky Febi + remen ) nabizim za 1900,- kc
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od dsvatos »

Killca píše:
dsvatos píše:Boha, už se to tady řešilo milionkrát, a zase tady někdo panikaří :roll: Řetězový rozvody se nemění, jsou dimenzovaný na životnost motoru. Pokud jsou špatný (díky majiteli), tak se o výměnu přihlásí chrastěním.

no vsak, takze se meni :D

a aby se predeslo problemu, tak se meni nejlip na 160t nebo koelm 300t :)


A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?

Tady je to občas jak ve zvláštní škole :roll:
krtek
Registrovaný
Příspěvky: 363
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Ostrov near Karlovy Vary

#23 Příspěvek od krtek »

Neblbněte hoši asi takhle: řetězy - NE. Řemeny ANO a je to...hotové né?! 8) :lol:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#24 Příspěvek od Killca »

dsvatos píše:A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?

Tady je to občas jak ve zvláštní škole :roll:
uklidni se citlivko, je lepsi vymenit nez nevymenit, tech 160 nevim-to airwolf, ale 300 se tak traduje mezi mechanikama,tak proc byach nesdelil nazor kdyz neni spatny

butchi, retezovou sadu asi neprodavas co?
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od dsvatos »

Killca píše:
dsvatos píše:A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?

Tady je to občas jak ve zvláštní škole :roll:
uklidni se citlivko, je lepsi vymenit nez nevymenit, tech 160 nevim-to airwolf, ale 300 se tak traduje mezi mechanikama,tak proc byach nesdelil nazor kdyz neni spatny

butchi, retezovou sadu asi neprodavas co?


Akorát tady s CZAirwolfem šíříte fámy a paniku.. Dneska řemeny vydrží v poho 120 tisíc, tak nechápu těch 160, ani 300 tisíc.. Že se něco traduje..:lol: Myslíš, že u manažerských pětek a sedmiček, který natočí stovky tisíc kiláků někdo dělá rozvody?? Šmarjá, řetěz se tam dává proto, aby tam byl celou životnost a nemuselo se každou chvíli měnit jako řemen. Jak už jsem tady jednou psal, viděl někdy někdo měnit rozvody třeba u Mercedesa, žigulíka atd? PROTO TAM TEN ŘETĚZ JE.. To jako preventivně měníš i řídící jednotku motoru , airbagy atd? :lol:
Kugy
Registrovaný
Příspěvky: 384
Registrován: čtv 11.01.2007 01:00

#26 Příspěvek od Kugy »

Taktéž si myslím,že je to blbost -použití řetězů by pak ztrácelo význam a preventivně bys pak mohl opravdu měnit úplně každou součástku.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#27 Příspěvek od Killca »

dsvatos píše:Akorát tady s CZAirwolfem šíříte fámy a paniku.. Dneska řemeny vydrží v poho 120 tisíc, tak nechápu těch 160, ani 300 tisíc.. Že se něco traduje..:lol: Myslíš, že u manažerských pětek a sedmiček, který natočí stovky tisíc kiláků někdo dělá rozvody?? Šmarjá, řetěz se tam dává proto, aby tam byl celou životnost a nemuselo se každou chvíli měnit jako řemen. Jak už jsem tady jednou psal, viděl někdy někdo měnit rozvody třeba u Mercedesa, žigulíka atd? PROTO TAM TEN ŘETĚZ JE.. To jako preventivně měníš i řídící jednotku motoru , airbagy atd? :lol:

jezkovo promin jesti sem se te tak dotkl :D ale stejne kdybych mel prachy tak bych ho vymenil, prece jen je vic namahanej nez jednotka nebo airbagy a znam plno lidi co ho menili i kdyz nemuseli a nekteri ho nevymenili a pak bylo uz jen GO motoru :) ale jak sem rek uz na zacatku, verim ze retez ma vydrzet zivotnost auta :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
hanzik
Registrovaný
Příspěvky: 347
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od hanzik »

A když už se tak hezky hádáte pánové nevíte třeba někdo jakou nevýhodu má řetěz.Já jen že kdyby byl tak bezchybnej tak ho dávaj do každýho motoru ne???Jen tak mě to napadlo a opravdu mi uniká smysl řemenů.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#29 Příspěvek od dsvatos »

Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy :lol:
WizarDEAD
Registrovaný
Příspěvky: 452
Registrován: sob 01.03.2008 01:00

#30 Příspěvek od WizarDEAD »

reseni:

vemte si kazdej do kufru palky, retezy, kameny a cihly, domluvte se na nejakym miste setkani, a rozbijte si drsky.. :roll:
hanzik
Registrovaný
Příspěvky: 347
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od hanzik »

dsvatos píše:Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy :lol:

Takže pro uživatele je jediná nevýhoda ta hlučnost i když jsem si u svého motur žádný nevšimnul :-)To mě těší.
tupaccz
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Prostřední bečva

#32 Příspěvek od tupaccz »

WizarDEAD píše:reseni:

vemte si kazdej do kufru palky, retezy, kameny a cihly, domluvte se na nejakym miste setkani, a rozbijte si drsky.. :roll:



hej to není zlýýý napad kdo je první na řadě:-D není to fuk znamy mel octavku TDI a musel měnit co 40000km :-D tak nebrečte mel jednu sprvních typu a aspoň on řikal uz je teď mění po 6:-D
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#33 Příspěvek od Killca »

jo, ale nejakou bitku bych dal, at je sranda :-D tak na bigu, jestli si jeste vzpomenem :D

ale docela by me zajimal ten butch, jestli doma nema nejakej retizek :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#34 Příspěvek od CZAirwolf »

dsvatos píše:
Killca píše:
dsvatos píše:Boha, už se to tady řešilo milionkrát, a zase tady někdo panikaří :roll: Řetězový rozvody se nemění, jsou dimenzovaný na životnost motoru. Pokud jsou špatný (díky majiteli), tak se o výměnu přihlásí chrastěním.

no vsak, takze se meni :D

a aby se predeslo problemu, tak se meni nejlip na 160t nebo koelm 300t :)


A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?

Tady je to občas jak ve zvláštní škole :roll:


Vis, existuje neco jako manual k M42jce :wink: A jsou lidi, kteri maji v hlave takove BMW znalosti, ze kdyz neco reknou, je to jak zakon...Doporucena vymena je pri 160tkm, to ze to vydrzi vic je dobre, ale bez zaruky...a na iSech se rozvody delaji casteji, nez na jinych motorech.
Dejvak
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pát 15.06.2007 00:00

#35 Příspěvek od Dejvak »

Ahoj taky si trochu přihodím a asi píchnu do vosího hnízda :-)
S auty moc zkušeností nemám, ale budu zde prezentovat své zkušenosti z motorek.
Ten systém je prakticky stejný jak u BMW motorů: Vačky uložené v hlavě, poháněné řetězem přímo od klikovky. Řetěz je přes vodící lištu dopínán automatickým (poloautomatickým) napínákem a to buď přes pružinu, nebo hydraulicky tlakem oleje.
Řetěz se samozřejmě během provozu vytahuje a protože musí zůstat stále napnutý- dopíná jej již zmíněný napínák, ten ale nemá neomezený chod a pokud je řetěz vytaháj již příliš tak napík hold neplní svoji funkci, protože už se více vysunout nemůže.
Jiná věc je ta, že může dojít třeba k závadě napínáku (prasklá pružina, nebo závada v přívodu oleje do hadraul. napínáku)

U motorek je většinou výrobcem předepsána výměna po cca.50 000km, ale pokud ten motor nikdo ne..rvil tak bezproblémů vydrží 100tis.
Proto si myslím, že realita u automobilních motorů bude podobná: preventivní výměna v cca.150tis. ale bezproblémů ten rozvod přežije i 300tis.
Oni vědí proč většinou předepisují preventivní výměnu. On i když není řetěz úplně vytahaný, tak může dojít k jeho přetržení vlivem únavy materiálu- toto se stává ale jen velice vyjímečně (těm kteří se k motoru chovají jak pr...ta.
Mám BMW 318is cca.200tis najeto a řetěz jsem neměnil, u mé suzuki GSX-r 750 najeto cca.60tis měnil preventivně rozvoďák předchozí majitel, takže tady jsem taky v klidu.
A PROSÍM VÁS HLAVNĚ MĚ NEKAMENUJTE A NEBITE MNĚ- JEN JSEM ZDE PREZENTOVAL SVŮJ NÁZOR
Butch5
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: sob 27.01.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Butch5 »

Retezove sady taky prodavam, ale stoji to ranec a pokud nechrasti, opravdu povazuju za nesmysl je menit, autodily prodavam 5 let a zatim jsem se setkal s jednou vymenou a to bylo jen proto, ze mechanik naordinoval zakaznikovy vymenu z toho duvodu, ze to pro nej byla financne zajimava prace........

Jinak jsem mel v ruce material vypracovany firmou SKF, ktera dela rozvodove kladky a ta obhajuje rozvod remenem z duvodu odlehceni materialu oproti retezum. Je pravda, ze remen a kladky jsou lehcim ustrojim nez retez a kola, ale muj osobni nazor je , ze retez je lepsi z duvodu "bezudrzboveho" provozu a pokud nebudete podcenovat vymeny kvalitniho oleje (retez se maze motorovym olejem) , je opravdu retez v 99% na dozivoti motoru. Bavim se ted o kvalitnich motorech. U felicie, kde po 200 000 zvoni remen, je samozrejmosti ho menit, ale za 350,- rozvodova sada neni zadny problem a navic, kolik tech dvousettisicovych inervalu ten motor najezdi, nez ztrati komprese a zacne polikat vic oleje nez benzinu, ze ? :-D . Ja osobne jsem na svych BMW nikdy na retez nesahal.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od dsvatos »

Dejvak: U mašiny je to ale něco jinýho. Zaprvý ty řetízky jsou tam jednoduchý (u aut dvojitý i trojitý), zadalší u mašiny je všechno hrozně subtilní, u auta si můžou dovolit dát tam víc matroše, motor mašiny zažívá mnohem vyšší rázy a namáhání, a nakonec si uvědom, že motor mašiny svůj život prožije oproti autu tak v 3-4 krát vyšších otáčkách. Z toho důvodu se rozvoďáky na mašinách mění :wink: Jsou tam tenký řetízky jak na krk :lol:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od dsvatos »

CZAirwolf: Tak mi to prosím v tom manuálu najdi a ofoť to, nebo najdi někde odkaz. Dík.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od dsvatos »

hanzik píše:
dsvatos píše:Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy :lol:

Takže pro uživatele je jediná nevýhoda ta hlučnost i když jsem si u svého motur žádný nevšimnul :-)To mě těší.


No nevýhoda je to při koupi nový káry. Ta cena motoru s řetězem je o dost vyšší. A s tou hlučností - Ty ten rozvod neslyšíš, páč ti splývá s hlukem celýho motoru. Řemen je opravdu tišší. Ale až ten řetěz budeš slyšet, bude zle :lol: Řemen má taky výhodu v mnohem jednodušší konstrukci motoru. Nemusí na rozvody brát ohled, prostě je prdnou vně motoru a hotovo. U řetězů musíš celý rozvody namačkat dovnitř, k tomu dodělat olejový kanálky, hydraulický napínáky, napínací lišty atd. A kvůli těm hydr. napínákům atd. je to taky háklivější na čistotu a kvalitu oleje.. Všechno má svoje plus i mínus. Ale já se spíš kloním k řetězům.
hanzik
Registrovaný
Příspěvky: 347
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od hanzik »

dsvatos píše:
hanzik píše:
dsvatos píše:Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy :lol:

Takže pro uživatele je jediná nevýhoda ta hlučnost i když jsem si u svého motur žádný nevšimnul :-)To mě těší.


No nevýhoda je to při koupi nový káry. Ta cena motoru s řetězem je o dost vyšší. A s tou hlučností - Ty ten rozvod neslyšíš, páč ti splývá s hlukem celýho motoru. Řemen je opravdu tišší. Ale až ten řetěz budeš slyšet, bude zle :lol: Řemen má taky výhodu v mnohem jednodušší konstrukci motoru. Nemusí na rozvody brát ohled, prostě je prdnou vně motoru a hotovo. U řetězů musíš celý rozvody namačkat dovnitř, k tomu dodělat olejový kanálky, hydraulický napínáky, napínací lišty atd. A kvůli těm hydr. napínákům atd. je to taky háklivější na čistotu a kvalitu oleje.. Všechno má svoje plus i mínus. Ale já se spíš kloním k řetězům.

Původní cena motoru mi je u pr.... a pokud měním olej jak mám a dávám tam kvalitu tak jsem v poho a nemusím nic řešit,takže můžu být v klidu.Tohle néní výtka,jen shrnutí.Ale napsal si že když to uslyším tak je zle tzn. že to začne být hlučnější až po tom co už je pozdě???Myslím že pokud se rozvody neutrhnou a nepřeskočí což logicky považuju za nemožné (rozuměj ve většině případů)Tak vyměním a motor frčí dál.TAkže pořád jsem přesvědčenej že motor s rozvodem v řetězu je lepší a já můžu být spokojenej člověk a tohle mi tady nikdo nevyvráti což???
Odpovědět