Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 rozvody...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Killca píše:dsvatos píše:Boha, už se to tady řešilo milionkrát, a zase tady někdo panikaříŘetězový rozvody se nemění, jsou dimenzovaný na životnost motoru. Pokud jsou špatný (díky majiteli), tak se o výměnu přihlásí chrastěním.
no vsak, takze se meni
a aby se predeslo problemu, tak se meni nejlip na 160t nebo koelm 300t
A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?
Tady je to občas jak ve zvláštní škole

uklidni se citlivko, je lepsi vymenit nez nevymenit, tech 160 nevim-to airwolf, ale 300 se tak traduje mezi mechanikama,tak proc byach nesdelil nazor kdyz neni spatnydsvatos píše:A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?
Tady je to občas jak ve zvláštní škole
butchi, retezovou sadu asi neprodavas co?
vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Killca píše:uklidni se citlivko, je lepsi vymenit nez nevymenit, tech 160 nevim-to airwolf, ale 300 se tak traduje mezi mechanikama,tak proc byach nesdelil nazor kdyz neni spatnydsvatos píše:A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?
Tady je to občas jak ve zvláštní škole
butchi, retezovou sadu asi neprodavas co?
Akorát tady s CZAirwolfem šíříte fámy a paniku.. Dneska řemeny vydrží v poho 120 tisíc, tak nechápu těch 160, ani 300 tisíc.. Že se něco traduje..


dsvatos píše:Akorát tady s CZAirwolfem šíříte fámy a paniku.. Dneska řemeny vydrží v poho 120 tisíc, tak nechápu těch 160, ani 300 tisíc.. Že se něco traduje..Myslíš, že u manažerských pětek a sedmiček, který natočí stovky tisíc kiláků někdo dělá rozvody?? Šmarjá, řetěz se tam dává proto, aby tam byl celou životnost a nemuselo se každou chvíli měnit jako řemen. Jak už jsem tady jednou psal, viděl někdy někdo měnit rozvody třeba u Mercedesa, žigulíka atd? PROTO TAM TEN ŘETĚZ JE.. To jako preventivně měníš i řídící jednotku motoru , airbagy atd?
jezkovo promin jesti sem se te tak dotkl



vlevo je matal
a vpravo Killca 


WizarDEAD píše:reseni:
vemte si kazdej do kufru palky, retezy, kameny a cihly, domluvte se na nejakym miste setkani, a rozbijte si drsky..
hej to není zlýýý napad kdo je první na řadě:-D není to fuk znamy mel octavku TDI a musel měnit co 40000km

dsvatos píše:Killca píše:dsvatos píše:Boha, už se to tady řešilo milionkrát, a zase tady někdo panikaříŘetězový rozvody se nemění, jsou dimenzovaný na životnost motoru. Pokud jsou špatný (díky majiteli), tak se o výměnu přihlásí chrastěním.
no vsak, takze se meni
a aby se predeslo problemu, tak se meni nejlip na 160t nebo koelm 300t
A ty kilometry sis vycucal z kterýho prstu ?
Tady je to občas jak ve zvláštní škole
Vis, existuje neco jako manual k M42jce

Ahoj taky si trochu přihodím a asi píchnu do vosího hnízda
S auty moc zkušeností nemám, ale budu zde prezentovat své zkušenosti z motorek.
Ten systém je prakticky stejný jak u BMW motorů: Vačky uložené v hlavě, poháněné řetězem přímo od klikovky. Řetěz je přes vodící lištu dopínán automatickým (poloautomatickým) napínákem a to buď přes pružinu, nebo hydraulicky tlakem oleje.
Řetěz se samozřejmě během provozu vytahuje a protože musí zůstat stále napnutý- dopíná jej již zmíněný napínák, ten ale nemá neomezený chod a pokud je řetěz vytaháj již příliš tak napík hold neplní svoji funkci, protože už se více vysunout nemůže.
Jiná věc je ta, že může dojít třeba k závadě napínáku (prasklá pružina, nebo závada v přívodu oleje do hadraul. napínáku)
U motorek je většinou výrobcem předepsána výměna po cca.50 000km, ale pokud ten motor nikdo ne..rvil tak bezproblémů vydrží 100tis.
Proto si myslím, že realita u automobilních motorů bude podobná: preventivní výměna v cca.150tis. ale bezproblémů ten rozvod přežije i 300tis.
Oni vědí proč většinou předepisují preventivní výměnu. On i když není řetěz úplně vytahaný, tak může dojít k jeho přetržení vlivem únavy materiálu- toto se stává ale jen velice vyjímečně (těm kteří se k motoru chovají jak pr...ta.
Mám BMW 318is cca.200tis najeto a řetěz jsem neměnil, u mé suzuki GSX-r 750 najeto cca.60tis měnil preventivně rozvoďák předchozí majitel, takže tady jsem taky v klidu.
A PROSÍM VÁS HLAVNĚ MĚ NEKAMENUJTE A NEBITE MNĚ- JEN JSEM ZDE PREZENTOVAL SVŮJ NÁZOR

S auty moc zkušeností nemám, ale budu zde prezentovat své zkušenosti z motorek.
Ten systém je prakticky stejný jak u BMW motorů: Vačky uložené v hlavě, poháněné řetězem přímo od klikovky. Řetěz je přes vodící lištu dopínán automatickým (poloautomatickým) napínákem a to buď přes pružinu, nebo hydraulicky tlakem oleje.
Řetěz se samozřejmě během provozu vytahuje a protože musí zůstat stále napnutý- dopíná jej již zmíněný napínák, ten ale nemá neomezený chod a pokud je řetěz vytaháj již příliš tak napík hold neplní svoji funkci, protože už se více vysunout nemůže.
Jiná věc je ta, že může dojít třeba k závadě napínáku (prasklá pružina, nebo závada v přívodu oleje do hadraul. napínáku)
U motorek je většinou výrobcem předepsána výměna po cca.50 000km, ale pokud ten motor nikdo ne..rvil tak bezproblémů vydrží 100tis.
Proto si myslím, že realita u automobilních motorů bude podobná: preventivní výměna v cca.150tis. ale bezproblémů ten rozvod přežije i 300tis.
Oni vědí proč většinou předepisují preventivní výměnu. On i když není řetěz úplně vytahaný, tak může dojít k jeho přetržení vlivem únavy materiálu- toto se stává ale jen velice vyjímečně (těm kteří se k motoru chovají jak pr...ta.
Mám BMW 318is cca.200tis najeto a řetěz jsem neměnil, u mé suzuki GSX-r 750 najeto cca.60tis měnil preventivně rozvoďák předchozí majitel, takže tady jsem taky v klidu.
A PROSÍM VÁS HLAVNĚ MĚ NEKAMENUJTE A NEBITE MNĚ- JEN JSEM ZDE PREZENTOVAL SVŮJ NÁZOR
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 340
- Registrován: sob 27.01.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Retezove sady taky prodavam, ale stoji to ranec a pokud nechrasti, opravdu povazuju za nesmysl je menit, autodily prodavam 5 let a zatim jsem se setkal s jednou vymenou a to bylo jen proto, ze mechanik naordinoval zakaznikovy vymenu z toho duvodu, ze to pro nej byla financne zajimava prace........
Jinak jsem mel v ruce material vypracovany firmou SKF, ktera dela rozvodove kladky a ta obhajuje rozvod remenem z duvodu odlehceni materialu oproti retezum. Je pravda, ze remen a kladky jsou lehcim ustrojim nez retez a kola, ale muj osobni nazor je , ze retez je lepsi z duvodu "bezudrzboveho" provozu a pokud nebudete podcenovat vymeny kvalitniho oleje (retez se maze motorovym olejem) , je opravdu retez v 99% na dozivoti motoru. Bavim se ted o kvalitnich motorech. U felicie, kde po 200 000 zvoni remen, je samozrejmosti ho menit, ale za 350,- rozvodova sada neni zadny problem a navic, kolik tech dvousettisicovych inervalu ten motor najezdi, nez ztrati komprese a zacne polikat vic oleje nez benzinu, ze ?
. Ja osobne jsem na svych BMW nikdy na retez nesahal.
Jinak jsem mel v ruce material vypracovany firmou SKF, ktera dela rozvodove kladky a ta obhajuje rozvod remenem z duvodu odlehceni materialu oproti retezum. Je pravda, ze remen a kladky jsou lehcim ustrojim nez retez a kola, ale muj osobni nazor je , ze retez je lepsi z duvodu "bezudrzboveho" provozu a pokud nebudete podcenovat vymeny kvalitniho oleje (retez se maze motorovym olejem) , je opravdu retez v 99% na dozivoti motoru. Bavim se ted o kvalitnich motorech. U felicie, kde po 200 000 zvoni remen, je samozrejmosti ho menit, ale za 350,- rozvodova sada neni zadny problem a navic, kolik tech dvousettisicovych inervalu ten motor najezdi, nez ztrati komprese a zacne polikat vic oleje nez benzinu, ze ?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Dejvak: U mašiny je to ale něco jinýho. Zaprvý ty řetízky jsou tam jednoduchý (u aut dvojitý i trojitý), zadalší u mašiny je všechno hrozně subtilní, u auta si můžou dovolit dát tam víc matroše, motor mašiny zažívá mnohem vyšší rázy a namáhání, a nakonec si uvědom, že motor mašiny svůj život prožije oproti autu tak v 3-4 krát vyšších otáčkách. Z toho důvodu se rozvoďáky na mašinách mění
Jsou tam tenký řetízky jak na krk 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
hanzik píše:dsvatos píše:Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy
Takže pro uživatele je jediná nevýhoda ta hlučnost i když jsem si u svého motur žádný nevšimnulTo mě těší.
No nevýhoda je to při koupi nový káry. Ta cena motoru s řetězem je o dost vyšší. A s tou hlučností - Ty ten rozvod neslyšíš, páč ti splývá s hlukem celýho motoru. Řemen je opravdu tišší. Ale až ten řetěz budeš slyšet, bude zle

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 347
- Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
dsvatos píše:hanzik píše:dsvatos píše:Řemeny mají pár výhod.. Jsou při výrobě levnější a jednodušší, trošku tišší a hlavně se musí měnit. Což je výhoda pro servisy
Takže pro uživatele je jediná nevýhoda ta hlučnost i když jsem si u svého motur žádný nevšimnulTo mě těší.
No nevýhoda je to při koupi nový káry. Ta cena motoru s řetězem je o dost vyšší. A s tou hlučností - Ty ten rozvod neslyšíš, páč ti splývá s hlukem celýho motoru. Řemen je opravdu tišší. Ale až ten řetěz budeš slyšet, bude zleŘemen má taky výhodu v mnohem jednodušší konstrukci motoru. Nemusí na rozvody brát ohled, prostě je prdnou vně motoru a hotovo. U řetězů musíš celý rozvody namačkat dovnitř, k tomu dodělat olejový kanálky, hydraulický napínáky, napínací lišty atd. A kvůli těm hydr. napínákům atd. je to taky háklivější na čistotu a kvalitu oleje.. Všechno má svoje plus i mínus. Ale já se spíš kloním k řetězům.
Původní cena motoru mi je u pr.... a pokud měním olej jak mám a dávám tam kvalitu tak jsem v poho a nemusím nic řešit,takže můžu být v klidu.Tohle néní výtka,jen shrnutí.Ale napsal si že když to uslyším tak je zle tzn. že to začne být hlučnější až po tom co už je pozdě???Myslím že pokud se rozvody neutrhnou a nepřeskočí což logicky považuju za nemožné (rozuměj ve většině případů)Tak vyměním a motor frčí dál.TAkže pořád jsem přesvědčenej že motor s rozvodem v řetězu je lepší a já můžu být spokojenej člověk a tohle mi tady nikdo nevyvráti což???