Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

potrebuju poradit - E36 316i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ragnar_
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pát 10.11.2006 01:00
Bydliště: Plzeň

#1 Příspěvek od Ragnar_ »

zdravim,
mam E36 316i r.v.1998, ted poslednich par dni pozoruju napr. po delsi jizde po dalnici nebo trochu ostrejsi jizde to zacne v motoru pomerne dost klapat (jak starej diesel), klapani mi prijde fakt od motoru, jde podle otacek, poslechove je to nejvic slyset u vika ventilu.. rekl bych ze to bude asi tim ze hydrostely uz maj svy nalitano (180tis.km) a kdyz se to proste ted v lete vic ohreje tak i olej samozrejme "zridne" a hydrostely klapou (a to jako fakt dost), kdyz to necham vychladnout tak to je pak celkem v pohode...

takze ted resim takovy drobny dilema a chtel bych od vas nejaky rady..
Planoval jsem stejnak ted do auta neco investovat takze resim zhruba 2 moznosti:
1) udelat takovy GO a vyladeni tomuhle 1.6 motoru (sundat hlavu, pretesnit, vymenit hydrostely, mozna nechat trochu prolestit kanaly v hlave, podivat se na ventily, a dal jsem uvazoval o ladenych svodech a bude potreba asi i katalyzator/rezonator, protoze ten muj uz asi taky nebude uplne ok
2) zkusit sehnat motor z ISa, kterej by tam (pokud bude nastrojenej) nemelo bejt takovej problem dostat, otazka je v jakym se pripadne sezene stavu a co na nem jeste bude potreba stejnak dodelat..

v BMW se az tolik neorientuju, proto se ptam na vase postrehy, verim ze mi urcite nekdo z vas pomuze a poradi...co by bylo lepsi jak by to vychazelo cenove a tak..

ale nepiste at to auto prodam a koupim si 6-ti valec, celkem mi prirostlo k srdci a zbavovat se ho jeste nejakej ten rok nehodlam (i kdyz za urcitych okolnosti bych se tomu v podstate asi taky nebranil :-))
honzibmw
Registrovaný
Příspěvky: 695
Registrován: ned 22.10.2006 00:00
Bydliště: mlada boleslav
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od honzibmw »

co dat hustci olej?a iso bych tam nerval to neni jen o motoru
meda321
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: ned 08.04.2007 00:00

#3 Příspěvek od meda321 »

zdarec no reknu to asi takhle kdyz zajdes do kramu tak te matros vyjde cca na 6-7000 komplet g.o bez hydrostelu. ty stojej neco okolo 600 ,- kus pripocitej si ktomu tak 8 hodin prace coz je v nakym servisu okolo350-700 kc na hodku. iso tady sezenes cca 6000,- a mas to zase nevis co stim je jak dlouho to vydrzi a stejnak budes muset vymenit motor a to taky neni zrovna na 2 hodky...:) a stim olejem bud tam dat hustsi jak bylo receno a nebo zkusit nalejt militek je to vyrabeny pro vojaky a zabranuje to opotrebeni a podporuje to treni je to vyzkouseny ze to hodne pomaha lahev 250 ml coz ti staci na 5 litru oleje stoji cca 500 kc da se to nalej do serva difer i prevodovka a kolikrat kdyz huci treba prevodovka nebo difer tak to stichne jako kdyby to bylo novy...:) jo a jeste nemusi se to ale ja to delam kdyz isu davam furt kotel coz davam tak menim olej po 7500 km a jednou za patnac i filt a zatim pohoda nestezuju si leju tam 10w 40 od mobilu a klid:)
Ragnar_
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pát 10.11.2006 01:00
Bydliště: Plzeň

#4 Příspěvek od Ragnar_ »

no ty hydrostely kolem 500-600Kc/ks jsem pocital (8x)... ale to ze material na GO vyjde na 6-7tisic..to by mi zajimalo co vsechno v tom je zapocitany..protoze dle meho nazoru neni GO jako GO..zalezi jak moc z gruntu se to vezme...

z cehoz plyne dalsi otazka..co by melo smysl menit a co je zbytecnost u motoru M43 se 180tis.km kdyz uz by se do nej sahalo, tak aby si spokojene predl jeste dlouho rekneme i s trochu ostrejsim zachazenim..?

(pripadne jestli fakt neni lepsi sehnat motor 1.8 IS a udelat ty zakladni opravy az na nem..?)
meda321
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: ned 08.04.2007 00:00

#5 Příspěvek od meda321 »

nevim co si predstavujes pod go motoru ale kazdopadne pistni krouzky,lagry ojnicni, lagry hlavni ,tesneni hlavy,tes vyka,tes vany, tes klikovky ze predu ze zadu,tesneni drika ventilu 8x a kdyz je to 16v tak 16 :) pak zabrouseni ventilu kdyz budou venku samozrejme zbrouseni hlavy, a kdyz je jako v tvem pripadu potreba tak asi i ty hydrosteli :)

uprime kdyz uz to takhle delas tak ja jsem spis takovej ze bych to udelal poradne aby ses k tomu nemusel vracet

to proc sem tohle delal u isa ja bylo spis z prevence aby mi nevyletela ojnice blokem vydel sem to hodnekrat a neni to prdel :) a taky uz mel nalitano 180 000 :( :)

jinak kdyz koupis to iso tak jen udelej olej a filtr a kdyz se bude jevit jako dobrej tak to neres :) hlavne koukej na to aby nebyl poblitej od oleje kazdopadne se snaz aby si ho slysel nez ho vemes :) a taky se podivej na vicko od oleje jesi neni bili (priznak vody v oleji) a tak ty bezny veci no :)

jo a ted sem si jeste vzpomnel ze u tich 8 ventilu se hodne obehavala vacka takze bycj urco shodil viko ventilu a podival bych se na tu vacku takze by te cekaly 8 hidro a vacka :)
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#6 Příspěvek od Killca »

prosimte kasli na to, dej hustejsi olej a dej ho tam hodne a jezdi, me se taky obcas rozklepaly kdyz sem jezdil na 10w30, ted jezdim na 10w60 a je to cajk, jen slabe nekdy posloucham, ale taky mam motor m44 tak nevim jestli neni nejak extra jinak udelanej, a ty jestli mas m43 tak bys snad nechtel jit do isa M42 a jeste ktomu menit brzdy, difer, prevodovku atd, jinak pokud mermocmoci uz chces neco menit, tak jen vymen ty hydra, obrus co jde, vymen tesneni co jdou serid to poradne a jezdi


jinak kdyz se rekne go, tak se tim mini oprava vseho v motoru co se hejbe, hrabani se kolem hlavy je jen minimalita, proto meda reagoval takle financne narocne :D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
meda321
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: ned 08.04.2007 00:00

#7 Příspěvek od meda321 »

Killca píše:prosimte kasli na to, dej hustejsi olej a dej ho tam hodne a jezdi, me se taky obcas rozklepaly kdyz sem jezdil na 10w30, ted jezdim na 10w60 a je to cajk, jen slabe nekdy posloucham, ale taky mam motor m44 tak nevim jestli neni nejak extra jinak udelanej, a ty jestli mas m43 tak bys snad nechtel jit do isa M42 a jeste ktomu menit brzdy, difer, prevodovku atd, jinak pokud mermocmoci uz chces neco menit, tak jen vymen ty hydra, obrus co jde, vymen tesneni co jdou serid to poradne a jezdi


jinak kdyz se rekne go, tak se tim mini oprava vseho v motoru co se hejbe, hrabani se kolem hlavy je jen minimalita, proto meda reagoval takle financne narocne :D


nemam co dodat :D :P
Uživatelský avatar
Matrix Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 126
Registrován: čtv 17.03.2005 01:00
Bydliště: Heřmanův Městec

#8 Příspěvek od Matrix Člen Klubu »

Podívej se na rozvodovej řetěz ten to může taky dělat.Aspoň u mne to byl řetěz.Každý radil hydroštely ale byl to řetěz.
fixCZer
Registrovaný
Příspěvky: 290
Registrován: ned 25.05.2008 00:00
Bydliště: Poděbradovo království

#9 Příspěvek od fixCZer »

vyměň ten motor za is, mě to taky klepalo jak starej diesel a pak ještě něco pištělo ...
sehnal jsem motor od (toho co dal příspěvěk nade mnou) a vyměnil jsem to s brzdama a tak. Trošičku bastl ale ...
když sezeneš slušnej motor, trochu času nervu atd, tak jdi do toho, teď jsem to prodělal a už mi to vázne jen na výfuku. Toť můj typ, záleží na tobě
Odpovědět