Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 541
- Registrován: stř 03.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
koki píše:dsvatos píše:koki píše:Zrovna se rozhoduju mezi těmito typy olejů:
ARAL HIGH TRONIC 5W-40
ARAL SUPER TRONIC 0W-40
vzhledem ke staršímu motoru e36 M42 a ceně bude rozumná volba ARAL HIGH TRONIC 5W-40 co říkáte? (chci mu taky něco dopřát, stařečkovi)
0W-40 už je zbytečnej, 5W-40 úplně stačí.
ok, mám objednáno ARAL HIGH TRONIC 5W-40 6L
ještě se chci zeptat, v motoru jsem měl olej castrol RS 10W60. Nebude nějaký problém, když tam naleju výše uvedený olej ARAL HIGH TRONIC 5W-40
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 541
- Registrován: stř 03.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
dsvatos píše:koki píše:koki píše:[quote="dsvatos"][quote="koki"]
ještě se chci zeptat, v motoru jsem měl olej castrol RS 10W60. Nebude nějaký problém, když tam naleju výše uvedený olej ARAL HIGH TRONIC 5W-40
Ne. Rozhdně je mnohem vhodnějí než ten 10W-60
ještě prosím o radu, jen se chci ujistit, z nouzových důvodů jsem nalil do motoru, kde je olej castrol RS 10w60, 1L oleje Hekra 10W40, je to vpořádku? Jsem toho názoru, že raději do motoru nalít olej než ho tam nemít vůbec. Nyní mě čeká výměna oleje na 5W40. díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
koki píše:dsvatos píše:koki píše:[quote="koki"][quote="dsvatos"][quote="koki"]
ještě se chci zeptat, v motoru jsem měl olej castrol RS 10W60. Nebude nějaký problém, když tam naleju výše uvedený olej ARAL HIGH TRONIC 5W-40
Ne. Rozhdně je mnohem vhodnějí než ten 10W-60
ještě prosím o radu, jen se chci ujistit, z nouzových důvodů jsem nalil do motoru, kde je olej castrol RS 10w60, 1L oleje Hekra 10W40, je to vpořádku? Jsem toho názoru, že raději do motoru nalít olej než ho tam nemít vůbec. Nyní mě čeká výměna oleje na 5W40. díky
Tak jasně. V nouzi to neřeš. Tam je i nejobyčejnější Mogul M6A stokrát lepší jak nic.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 541
- Registrován: stř 03.05.2006 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
dsvatos píše:koki píše:dsvatos píše:[quote="koki"][quote="koki"][quote="dsvatos"][quote="koki"]
ještě se chci zeptat, v motoru jsem měl olej castrol RS 10W60. Nebude nějaký problém, když tam naleju výše uvedený olej ARAL HIGH TRONIC 5W-40
Ne. Rozhdně je mnohem vhodnějí než ten 10W-60
ještě prosím o radu, jen se chci ujistit, z nouzových důvodů jsem nalil do motoru, kde je olej castrol RS 10w60, 1L oleje Hekra 10W40, je to vpořádku? Jsem toho názoru, že raději do motoru nalít olej než ho tam nemít vůbec. Nyní mě čeká výměna oleje na 5W40. díky
Tak jasně. V nouzi to neřeš. Tam je i nejobyčejnější Mogul M6A stokrát lepší jak nic.

dnes jsem vypustil, vyměnil filtr, nalil ARAL HIGH TRONIC 5W-40

Mam 330d 150kW 2005 - najeto 78000 - je tam castrol 0w30 - ale motor si docela vezme - ted je 5000 po vymene a olej je lehce nad spodni ryskou. Otazka zni - ma smysl a je vubec dobry tam nalit 5w40 treba mobil 1 a menit po zkraceny lhute nebo musim zustat u 0w a dat tam treba 0w40 mobil 1 a menit opet po zkracene lhute? Jeste sem zapomnel dodat, ze jezdim prevazne mesto - tam by asi vic vyhovovala druha varianta ze?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Brody píše:Kluci mam ted v aute olej od nemeckyho vyrobce LIQUIMOLY-Super leichtlauf 10W40.Dnes sem opet kupoval od stejneho vyrobce,ale ma jiny oznaceni.A to MoS2 Leichtlauft 10W40.Klasifikaci ma ACEA A3-98/B3-98 : API SJ/CF
Jedna se me o to MoS2 co znamena.Jinak je prakticky stejnej.
Je to olej s přísadou Molyky (chem. složení MoS2). Je to taková "protizáděrová pojistka". Ten olej bude mít černou barvu. Míchat to s normálním olejem se asi nedá moc doporučit.
Nazdar pánové, vím, že zde major napsal téměř vše, nedávno jsem toto celý téma pročítal ale v těch 52 stránkách najít konkrétní otázku je celkem oříšek...
Proto se ptám:
Chystám se na výměnu motorového oleje u e36 M43B18, najeto 200tis a zvolil jsem SAE 5W-40, se specifikací ACEA A3, BMW LongLife - 98, jen se nemůžu rozhodnout mezi dvouma značkama...
1.) http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... l&id=95549 za 249kč/litr (to je plně synt. nebo polo synt..)
2.) http://www.olejshop.cz/xVP-havoline-ult ... %29-1-litr za 166kč/litr
Nebo pokud je nějaký lepší v poměru cena/kvalita?
Díky moc
PS: díky tomuto tématu jsem se o olejích konečně taky něco málo dozvěděl, za což mnohokrát díky... Jen jsem asi přehlídl: co známená specifikace BMW longlife 98? To je specifikovaný jen pro určitý BMW?

Proto se ptám:
Chystám se na výměnu motorového oleje u e36 M43B18, najeto 200tis a zvolil jsem SAE 5W-40, se specifikací ACEA A3, BMW LongLife - 98, jen se nemůžu rozhodnout mezi dvouma značkama...
1.) http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... l&id=95549 za 249kč/litr (to je plně synt. nebo polo synt..)
2.) http://www.olejshop.cz/xVP-havoline-ult ... %29-1-litr za 166kč/litr
Nebo pokud je nějaký lepší v poměru cena/kvalita?
Díky moc

PS: díky tomuto tématu jsem se o olejích konečně taky něco málo dozvěděl, za což mnohokrát díky... Jen jsem asi přehlídl: co známená specifikace BMW longlife 98? To je specifikovaný jen pro určitý BMW?
Jestli jsem to dobře pochopil po přečtení tohoto fora mám E46 rv. 2000 318i 87kw (motor M44 km 210000) dovoz SRN dle serv.knížky tam soud. ze SRN dávali olej 5w-30 LongLife.Tak přejít na oleje 10w-40.5w-40 ne LongLife by neměl být problém. Ale co by se stalo(pčítadlo atd) ?kdybych přešel na jiný olej(Mobil ten jsem dával do E36 318i a jen vrtěla vejfukem) E46 mám 1 měsíc a počítadlo mně ukazuje 2400km do výměny a vzhledem k počtu ujetých km jestli není lepší dát olej na klasické výměny cca15000km ale jestli Mobil nebo jiná značka to ještě nevím a nebo nespekulovat dát tam 5w-30 LongLife?Co kdo poradí díky




Moc Vás prosím o asistenci:
E30, motor m40 1.6 - najeto nelze určit, ale motor v bezvadném stavu - nezávisle posouzeno několika lidmi, kteří m40 už měli.
Auto mám rok a půl. Po koupi vyměněn olej - nalil jsem tam 10w40 Agip Formula plus. Najel jsem s autem 1000 km, jinak stojí - teď zrovna cca půl roku (od zazimování). Jinak za dobu co jej vlastním a těch zhruba 1000 najetých km jsem nemusel dolívat olej a žádné známky úniku ani při prohlídce nebyly zaznamenány.
Ted auto doskladávám (přetěsnění a vyčištění klapky, sání, přetěsněny vstřiky, výměna Váhy vzduchu a řídící jednotky (byly z 1.8ky).. A,.. premýšlím nad olejem - dlouho stálo - a olej má víc než rok (14.5.2007) - což ovšem dle tohoto tématu není směrodatné a olej by měl být vpohodě. Na druhou stranu je to motor m40. Mám to auto moc rád:( pečuju o něj.. Přemýšlím co nejlépe udělat. Přemýšlel jsem o propláchnutí motoru,... Dle tohoto tématu jsem radikální čističe zavrhl, vzhledem k usazeninám, které by se mohly uvolnit. Tak propláchnutí olejem (?) Ale pohrávám si s myšlenkou alespoň vyměnit nebo profouknout kompresorem sprchu vačky... Rozhodl jsem se podívat pod víko ventilů a podle toho se rozhodnout,.... - doufal jsem že bude čisté..
Fotky víka
ten hnědočerný mazlavý nános lze utřít
Tak teď pohled na hlavu:



Vačka trošku poďubaná na špičkách, jinak se zdá být fajn :-/ .. vidím tohle zakoutí poprvé..
Ta sprcha: nánosy na povrchu celkem drží. - asi mohou být aj uvnitř..
Prosím poraďte - chtěl bych ten motor nějak dát do lepšího stavu - Nedokážu posoudit jak je zakarbonován, doufám že to není finito..
Teď když auto složím jedu rovnou na SVK cca 600 km najedu - nechat tám ještě tenhle Agip na kterém je méně než 1000 km (ale rok a něco starý), nebo tam nalít něco řidčíšího, pak vypustit? Jsem hodně bezradný a budu za každý postřeh vděčný.
Co byste dělali Vy?
E30, motor m40 1.6 - najeto nelze určit, ale motor v bezvadném stavu - nezávisle posouzeno několika lidmi, kteří m40 už měli.
Auto mám rok a půl. Po koupi vyměněn olej - nalil jsem tam 10w40 Agip Formula plus. Najel jsem s autem 1000 km, jinak stojí - teď zrovna cca půl roku (od zazimování). Jinak za dobu co jej vlastním a těch zhruba 1000 najetých km jsem nemusel dolívat olej a žádné známky úniku ani při prohlídce nebyly zaznamenány.
Ted auto doskladávám (přetěsnění a vyčištění klapky, sání, přetěsněny vstřiky, výměna Váhy vzduchu a řídící jednotky (byly z 1.8ky).. A,.. premýšlím nad olejem - dlouho stálo - a olej má víc než rok (14.5.2007) - což ovšem dle tohoto tématu není směrodatné a olej by měl být vpohodě. Na druhou stranu je to motor m40. Mám to auto moc rád:( pečuju o něj.. Přemýšlím co nejlépe udělat. Přemýšlel jsem o propláchnutí motoru,... Dle tohoto tématu jsem radikální čističe zavrhl, vzhledem k usazeninám, které by se mohly uvolnit. Tak propláchnutí olejem (?) Ale pohrávám si s myšlenkou alespoň vyměnit nebo profouknout kompresorem sprchu vačky... Rozhodl jsem se podívat pod víko ventilů a podle toho se rozhodnout,.... - doufal jsem že bude čisté..

Fotky víka

ten hnědočerný mazlavý nános lze utřít

Tak teď pohled na hlavu:





Vačka trošku poďubaná na špičkách, jinak se zdá být fajn :-/ .. vidím tohle zakoutí poprvé..

Ta sprcha: nánosy na povrchu celkem drží. - asi mohou být aj uvnitř..

Prosím poraďte - chtěl bych ten motor nějak dát do lepšího stavu - Nedokážu posoudit jak je zakarbonován, doufám že to není finito..
Teď když auto složím jedu rovnou na SVK cca 600 km najedu - nechat tám ještě tenhle Agip na kterém je méně než 1000 km (ale rok a něco starý), nebo tam nalít něco řidčíšího, pak vypustit? Jsem hodně bezradný a budu za každý postřeh vděčný.
Co byste dělali Vy?
Ahoj,
jak jsi se jistě už na tomto fóru dočetl motory M40 mají problémy se zanášením olejové sprchy vačkové hřídele s jeho následným poškozením vlivem kovového styku součástí. Zvláště pokud byli v minulosti dlouhodobě používány minerální oleje třídy SAE 15W-40. Nicméně tento motor vypadá na M40 opravdu velice slušně i když, jak jsi si správně všiml, na jedné vačce jsou již stopy hloubkové koroze. Svědčí to o používání oleje s nedostatečnou antikorozní aditivací a vysokém obsahu vody v náplni. Nicméně není to zatím nic katastrofálního.
Doporučuji následující postup:
1. sundej sprchu vačky a ponoř ji na nějakou dobu (dle návodu na přípravku) do nějakého čistícího koncentrátu aby jsi odstranil všechny karbony uvnitř sprchy.
2. Namontuj sprchu zpět a aplikuj nějaký levný, nicméně silně aditivovaný olej (hlavně nekupuj no name produkty, popřípadě polské či ruské výrobky). Stačí nějaká SAE 15W-40, klidně i pro náklaďáky od známého výrobce.
3.Auto projeď, stačí 20km na náplni zahřáté na provozní teplotu. Při studeném motoru se olej zahřeje po cca 7-10km.
4.Olej vypusť, vyměň olejový filtr a aplikuj kvalitní provozní náplň. Doporučuji oleje Mobil, ARAL, Shell ve třídě alespoň SAE 5W-40. Pokud je motor těsný a nedoléváš nemusíš se bát ani SAE 0W-40. Rozhodně se neboj nějakého výrazného uvolňování karbonů.
5. Na tuto náplň jezdi maximálně polovinu normální výměnné lhůty.
6.Při další výměně proveď znovu body 1 až 4 a další výměnu již uskutečni normálně.
Pokud chceš opravdu nějaký TOP olej, doporučuji Mobil 1,ARAL Super Tronic či Shell Helix Ultra. Nebudeš litovat.
jak jsi se jistě už na tomto fóru dočetl motory M40 mají problémy se zanášením olejové sprchy vačkové hřídele s jeho následným poškozením vlivem kovového styku součástí. Zvláště pokud byli v minulosti dlouhodobě používány minerální oleje třídy SAE 15W-40. Nicméně tento motor vypadá na M40 opravdu velice slušně i když, jak jsi si správně všiml, na jedné vačce jsou již stopy hloubkové koroze. Svědčí to o používání oleje s nedostatečnou antikorozní aditivací a vysokém obsahu vody v náplni. Nicméně není to zatím nic katastrofálního.
Doporučuji následující postup:
1. sundej sprchu vačky a ponoř ji na nějakou dobu (dle návodu na přípravku) do nějakého čistícího koncentrátu aby jsi odstranil všechny karbony uvnitř sprchy.
2. Namontuj sprchu zpět a aplikuj nějaký levný, nicméně silně aditivovaný olej (hlavně nekupuj no name produkty, popřípadě polské či ruské výrobky). Stačí nějaká SAE 15W-40, klidně i pro náklaďáky od známého výrobce.
3.Auto projeď, stačí 20km na náplni zahřáté na provozní teplotu. Při studeném motoru se olej zahřeje po cca 7-10km.
4.Olej vypusť, vyměň olejový filtr a aplikuj kvalitní provozní náplň. Doporučuji oleje Mobil, ARAL, Shell ve třídě alespoň SAE 5W-40. Pokud je motor těsný a nedoléváš nemusíš se bát ani SAE 0W-40. Rozhodně se neboj nějakého výrazného uvolňování karbonů.
5. Na tuto náplň jezdi maximálně polovinu normální výměnné lhůty.
6.Při další výměně proveď znovu body 1 až 4 a další výměnu již uskutečni normálně.
Pokud chceš opravdu nějaký TOP olej, doporučuji Mobil 1,ARAL Super Tronic či Shell Helix Ultra. Nebudeš litovat.