Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46- DIAGNOSTIKA Carsoft 6.5 BC

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
norom
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#1 Příspěvek od norom »

Ahoj mam dotazek diagnostice BMW Carsoft 6.5
mam E46 rv 2001 325Xi tourig a car soft mi pise že např. BC jednotka neodpovídá

BC/MID Status Module does not respond!

a ted malinko na vážkách jak si tuto hlášku vysvětlit

1. jednotka nalezena ale neodpovídá
2. jednotka není v autě instalována


dle EN maualu u carsoftu který mám by se jednotky měly hlásit "ve 4 stavech"
1. jednotka OK
2. jednotka s chybymi
3. jednotka neodpovídá -- na to navazuje otázka:proč když ostadní je tomu tak ? vadi ji komunikacni rychlost portu v PC nebo je v aute neco spatne
4. jednotka nenalezena

no a nazavěr jak je to teda s palubním počítačem:
jako indikator toho že v autě palubní počítač mám beru display o spotřebě , pruměrné rychlosti, teploty, dojezdu ... atd a disply který signalizuje otevřené dveře aj.


proto nechapu proč Carsoft s jednotkou nekomunikuje ...

máte někdo nějakou zkušenost? vysvetlení nebo radu??
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

norom píše:Ahoj mam dotazek diagnostice BMW Carsoft 6.5
... nechapu proč Carsoft s jednotkou nekomunikuje ...
Promiň, že Ti místo odpovědi dám několik otázek:
- už Ti to předtím fungovalo nebo to zkoušíš dnes poprvé?
- interface máš zapojen ve skutečném portu COM nebo v nějaké redukci USB-COM?
- nezapoměl jsi zapnout zapalování?
norom
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#3 Příspěvek od norom »

no otazky jsou na místě:

ad 1 před tim nebylo kdy .... přitah jsem si ojete auto ...
a tak postupne zjistuju stav auta ...
----
ad 2 interface mam ve skutečném portu RS232 (žadna redukce nemo
PCMCI adapter ).. skutečný port na ntb udělán"rozsirujicim slotem
misto CD rom od IBM"
ad 3 zapalovani zapnuto

ostatni jednotky DDE/DME, inst. Cluster dia, 'Airbag, ABS/ASC (DSC), HKL, EWS, LCM/CCM, PDC normálně komunikují
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Zkusil bych :
- prověřit, jaký COM to rozšíření vytváří==> Start-Nastavení-Ovládací panely-Systém-Porty COM,LPT-Nastavení portu
- snížit komunikační rychlost na 9600 Bit/sec, (a vyzkoušet hardwarové řízení toku)
- snížit velikost vyrovnávací paměti UART = Upřesnit - zaškrtnout a snížit

Jinak mne už nic nenapadá.
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#5 Příspěvek od jano »

Mám Carsoft 6.5 a podobný problém akurát, že mne dokáže vyčítať len DDE/DME žiadne iné jednotky. Na mojom predchádzajúcom aute /E46 318i 1998/ mi išlo vyčítať všetko ale tam bol starší gulatý konektor. Teraz mám E46 330xi 2001 a tam je už len OBD II. Iné autá E36,E60... idú bez problémov všetku jednotky.
norom
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#6 Příspěvek od norom »

děkuji za tip --- nepomohlo to .

port na 9600 mam hardwarove řizení toku jsem nastavil
ale nějak nechapu proč :
snížit velikost vyrovnávací paměti UART = Upřesnit - zaškrtnout a snížit
se nepodařilo window s se brani a píší :
chcete-li upravit upřesňující nastavení zařízení, musite mít pro zař. oprávnění zapisovat do registru.

nevím proč nemám jelikož v uživatelských právech to nebude
OS windows XP pro sp 2
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#7 Příspěvek od jano »

Tiež som sa s tým včera trocha hral a výsledok rovnaký. Zistil som, že kábel na Carsoft 6.5 mi funguje len na 6.5 a nefunguje na 6.1.4. Ale zato mi na verziu 6.1.4 funguje kábel na Vag-com. Každopádne vyčítam stále len motor a nič iné. Je možné že by som mal nejaký prechodový model auta kde sa cez OBD II a carsoft nedá všetko načítať ? Alebo to treba nejako upraviť ?
norom
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#8 Příspěvek od norom »

no mame velice podobný model auta ja mam E46 325xi tourig rv 9 mesic 2001 udajne model rok 2002. je pravda že mi nekomunikuje nejen BC ale jeste dve dalsi ...(nemam u sebe vypis z CS6.5) takže neupřesňuji

konektor jsem našel jen OBDII (20pin jsem ještě nehledal)ale komunikuje mi to s vetšinou přítomných jednotek.

myslim si že to bude problemek softwaru .... ale nevim

jinak ješte mam EDIABAS/INPA 5.0.2 tam jsou jednotky malinko jinak popsaný konkretne BC tam není je tam---- Control panel MIR co ž jsem si velice volně přeložil jako palubni pocitac (mozna se pletu)
a tam to komunikuje .

... i když použivam jinej kablik.. to nepopiram
jelikož jsem si vyzkousel neprijemnou zkusenost s USB VAGem
kabel na v VAG 604 (asi) připojil k pc a použil v softu VAG 704 ...atd.
.......doslo ke smazani svaba uvnitr kabelu..a kabel se již nehlasil jako kabel který měl ale jen jako usb--com prevodnik .... proste umerl y bylo nutne naflashovat...
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#9 Příspěvek od jano »

Skusil by som INPU ale nemam ten program nevies kde sa dal zohnat ?
norom
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#10 Příspěvek od norom »

samozřejmě že nejsprávnější varianta je koupit :D

no ale nekde pred mesice jsem bud tady ze stranek nasel odkaz nebo to bylo nekde na http://ecubb.bmwecu.org

když nato narazim upřesnim
Cuba
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 15.12.2007 01:00

#11 Příspěvek od Cuba »

jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#12 Příspěvek od jano »

Diki skúsim to a dám vedieť
Zvire
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: čtv 30.05.2002 00:00
Bydliště: U Tábora

#13 Příspěvek od Zvire »

Bahcha na to !

BMW 1995 a starší mají jedno diagnostické vedení (stejně jako VAG VW), ale toto je vedeno ve dvou vodičích (Tx a Rx, VW má jen jeden obousměrný vodič), tyto vozy samozřejmě nemají OBD-II konektor, standardizovaný v 1995.

BMW 1996-2000 používá rozdělené diagnostické vedení, jako některé 2002+ Audi (Dual K-buss). Přes OBD2 konektor jsou dostupné jen ŘJ motoru a převodovky (pokud je). Ostatní řídící jednotky jsou dostupné jen přes 20 pinový konektor pod kapotou.

BMW 2001+ již nemají onen 20 pinový konektor, ale stále mají dvojitou sběrnici, obě sběrnice jsou dostupné v OBD-II konektoru, stejné řešení, jako některé 2002 Audi A6 a A8.
norom
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#14 Příspěvek od norom »

Nejpre ve musim omluvit ze jsem sem zatah VW a VAG . Tento kablik (kterj jsem si blbe na cas umrtvil) nepouživam na BMW s Carsoftem.

BC(a par dalsich) nekomunikuje při použití "KKL kabelu" dle eshopu určený pro CS 6.5. a BMW. jak už bylo zmíněno kabel je na RS232(žadné USB nebo převodník)
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#15 Příspěvek od jano »

Sprava sa mi to presne ako pise Zvire komunikuje mi to len s motorom. Ale na starom aute cez 20 pin slapalo vsetko OK je treba snad nejako upravit ten konektor OBD II aby mal obidve sbernice ? Inak ten program INPA mi nabehne ale nekomunikuje .
norom
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#16 Příspěvek od norom »

koukam že už to neni aktualni , ale precijen slibil jsem že upřesnim kde jsem nasel INPU .... nekde jsem nasel torrent .... volně hozenej na webu

klidne bych ho sem dal kdyby to slo .. ale ani .jpg se nepodařilo tk aby to pak slo stahnout
jano
Registrovaný
Příspěvky: 107
Registrován: pon 27.01.2003 01:00

#17 Příspěvek od jano »

Takže sa mi nakoniec podarilo razbehat ten Carsoft. Mal som chybu v kábli. Ale našťastie som na to prišiel. Komunikujú mi tieto jednotky : DDE/DME, inst. Cluster, Airbag, ABS/ASC (DSC), HKL, EWS, LCM/CCM, PDC. Presne tak ako noromovi BC - module does not respond a samozrejme BC mám. Ale neviem, či sa táto BC diagnostika nevsťahuje len na BC ako napríklad v E36 /samostatný modul/. Inak tá INPA mi nijako nekomunikuje. Rozchodil som Carsoft 6.5 aj 6.1.4 ale INPU nie.
norom
Registrovaný
Příspěvky: 100
Registrován: stř 11.06.2008 00:00
Bydliště: Plzeň

#18 Příspěvek od norom »

gratuluju k nalezeni chybky v kabelu ....


přimělo mi to kuchnout kabliky co mam .. a jen ty konce co šli bez problemů rozšoubovat ..
1. porovnani kabliku (redukci)20pin(na svem aute nevyužiju)
kablik na CS 7,14,15,17,19,20
kablik na INPA piny 14,15,16,17-propojeno s 20,19

jelikož se mi nikde nepodařilo najit plne popsani pinu ... tak nedokazu posoudit zda je neco spatne...

2)rozebral jesem konekdor OBD2
kablik CS zapojeny piny: 4 propojen a5,7,8,15,16
kablik INPA(co jsem tak vypozoroval na vystupi z plosnaku)
piny: 1, 4 propojen s5,7,8,16

takže par rozdilu v kablikach je ... ale muzou to bejt jen nejake země čico ..., jak rikam dnes jsem se nedoklikal k plnemu popisu konektoru nebo ke schematu kabelů .. ktere mam
Baaarb
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: stř 26.03.2008 01:00

#19 Příspěvek od Baaarb »

ahoj. koukam že si z taky z Plzně...
shánim taky nějakou diagnostiku na reset bagů atd... a ten carsoft se mi moc líbí, ale nevim jaký kably sehnat a kde... mam nefacelift e46 rv 2001.

thx
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#20 Příspěvek od Miguel »

Baaarb píše:ahoj. koukam že si z taky z Plzně...
shánim taky nějakou diagnostiku na reset bagů atd... a ten carsoft se mi moc líbí, ale nevim jaký kably sehnat a kde... mam nefacelift e46 rv 2001.

thx


Sadu Carsoft 6.5 mám na prodej 8)
Odpovědět