Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46- DIAGNOSTIKA Carsoft 6.5 BC
Ahoj mam dotazek diagnostice BMW Carsoft 6.5
mam E46 rv 2001 325Xi tourig a car soft mi pise že např. BC jednotka neodpovídá
BC/MID Status Module does not respond!
a ted malinko na vážkách jak si tuto hlášku vysvětlit
1. jednotka nalezena ale neodpovídá
2. jednotka není v autě instalována
dle EN maualu u carsoftu který mám by se jednotky měly hlásit "ve 4 stavech"
1. jednotka OK
2. jednotka s chybymi
3. jednotka neodpovídá -- na to navazuje otázka:proč když ostadní je tomu tak ? vadi ji komunikacni rychlost portu v PC nebo je v aute neco spatne
4. jednotka nenalezena
no a nazavěr jak je to teda s palubním počítačem:
jako indikator toho že v autě palubní počítač mám beru display o spotřebě , pruměrné rychlosti, teploty, dojezdu ... atd a disply který signalizuje otevřené dveře aj.
proto nechapu proč Carsoft s jednotkou nekomunikuje ...
máte někdo nějakou zkušenost? vysvetlení nebo radu??
mam E46 rv 2001 325Xi tourig a car soft mi pise že např. BC jednotka neodpovídá
BC/MID Status Module does not respond!
a ted malinko na vážkách jak si tuto hlášku vysvětlit
1. jednotka nalezena ale neodpovídá
2. jednotka není v autě instalována
dle EN maualu u carsoftu který mám by se jednotky měly hlásit "ve 4 stavech"
1. jednotka OK
2. jednotka s chybymi
3. jednotka neodpovídá -- na to navazuje otázka:proč když ostadní je tomu tak ? vadi ji komunikacni rychlost portu v PC nebo je v aute neco spatne
4. jednotka nenalezena
no a nazavěr jak je to teda s palubním počítačem:
jako indikator toho že v autě palubní počítač mám beru display o spotřebě , pruměrné rychlosti, teploty, dojezdu ... atd a disply který signalizuje otevřené dveře aj.
proto nechapu proč Carsoft s jednotkou nekomunikuje ...
máte někdo nějakou zkušenost? vysvetlení nebo radu??
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Promiň, že Ti místo odpovědi dám několik otázek:norom píše:Ahoj mam dotazek diagnostice BMW Carsoft 6.5
... nechapu proč Carsoft s jednotkou nekomunikuje ...
- už Ti to předtím fungovalo nebo to zkoušíš dnes poprvé?
- interface máš zapojen ve skutečném portu COM nebo v nějaké redukci USB-COM?
- nezapoměl jsi zapnout zapalování?
no otazky jsou na místě:
ad 1 před tim nebylo kdy .... přitah jsem si ojete auto ...
a tak postupne zjistuju stav auta ...
----
ad 2 interface mam ve skutečném portu RS232 (žadna redukce nemo
PCMCI adapter ).. skutečný port na ntb udělán"rozsirujicim slotem
misto CD rom od IBM"
ad 3 zapalovani zapnuto
ostatni jednotky DDE/DME, inst. Cluster dia, 'Airbag, ABS/ASC (DSC), HKL, EWS, LCM/CCM, PDC normálně komunikují
ad 1 před tim nebylo kdy .... přitah jsem si ojete auto ...
a tak postupne zjistuju stav auta ...
----
ad 2 interface mam ve skutečném portu RS232 (žadna redukce nemo
PCMCI adapter ).. skutečný port na ntb udělán"rozsirujicim slotem
misto CD rom od IBM"
ad 3 zapalovani zapnuto
ostatni jednotky DDE/DME, inst. Cluster dia, 'Airbag, ABS/ASC (DSC), HKL, EWS, LCM/CCM, PDC normálně komunikují
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Zkusil bych :
- prověřit, jaký COM to rozšíření vytváří==> Start-Nastavení-Ovládací panely-Systém-Porty COM,LPT-Nastavení portu
- snížit komunikační rychlost na 9600 Bit/sec, (a vyzkoušet hardwarové řízení toku)
- snížit velikost vyrovnávací paměti UART = Upřesnit - zaškrtnout a snížit
Jinak mne už nic nenapadá.
- prověřit, jaký COM to rozšíření vytváří==> Start-Nastavení-Ovládací panely-Systém-Porty COM,LPT-Nastavení portu
- snížit komunikační rychlost na 9600 Bit/sec, (a vyzkoušet hardwarové řízení toku)
- snížit velikost vyrovnávací paměti UART = Upřesnit - zaškrtnout a snížit
Jinak mne už nic nenapadá.
Mám Carsoft 6.5 a podobný problém akurát, že mne dokáže vyčítať len DDE/DME žiadne iné jednotky. Na mojom predchádzajúcom aute /E46 318i 1998/ mi išlo vyčítať všetko ale tam bol starší gulatý konektor. Teraz mám E46 330xi 2001 a tam je už len OBD II. Iné autá E36,E60... idú bez problémov všetku jednotky.
děkuji za tip --- nepomohlo to .
port na 9600 mam hardwarove řizení toku jsem nastavil
ale nějak nechapu proč :
snížit velikost vyrovnávací paměti UART = Upřesnit - zaškrtnout a snížit
se nepodařilo window s se brani a píší :
chcete-li upravit upřesňující nastavení zařízení, musite mít pro zař. oprávnění zapisovat do registru.
nevím proč nemám jelikož v uživatelských právech to nebude
OS windows XP pro sp 2
port na 9600 mam hardwarove řizení toku jsem nastavil
ale nějak nechapu proč :
snížit velikost vyrovnávací paměti UART = Upřesnit - zaškrtnout a snížit
se nepodařilo window s se brani a píší :
chcete-li upravit upřesňující nastavení zařízení, musite mít pro zař. oprávnění zapisovat do registru.
nevím proč nemám jelikož v uživatelských právech to nebude
OS windows XP pro sp 2
Tiež som sa s tým včera trocha hral a výsledok rovnaký. Zistil som, že kábel na Carsoft 6.5 mi funguje len na 6.5 a nefunguje na 6.1.4. Ale zato mi na verziu 6.1.4 funguje kábel na Vag-com. Každopádne vyčítam stále len motor a nič iné. Je možné že by som mal nejaký prechodový model auta kde sa cez OBD II a carsoft nedá všetko načítať ? Alebo to treba nejako upraviť ?
no mame velice podobný model auta ja mam E46 325xi tourig rv 9 mesic 2001 udajne model rok 2002. je pravda že mi nekomunikuje nejen BC ale jeste dve dalsi ...(nemam u sebe vypis z CS6.5) takže neupřesňuji
konektor jsem našel jen OBDII (20pin jsem ještě nehledal)ale komunikuje mi to s vetšinou přítomných jednotek.
myslim si že to bude problemek softwaru .... ale nevim
jinak ješte mam EDIABAS/INPA 5.0.2 tam jsou jednotky malinko jinak popsaný konkretne BC tam není je tam---- Control panel MIR co ž jsem si velice volně přeložil jako palubni pocitac (mozna se pletu)
a tam to komunikuje .
... i když použivam jinej kablik.. to nepopiram
jelikož jsem si vyzkousel neprijemnou zkusenost s USB VAGem
kabel na v VAG 604 (asi) připojil k pc a použil v softu VAG 704 ...atd.
.......doslo ke smazani svaba uvnitr kabelu..a kabel se již nehlasil jako kabel který měl ale jen jako usb--com prevodnik .... proste umerl y bylo nutne naflashovat...
konektor jsem našel jen OBDII (20pin jsem ještě nehledal)ale komunikuje mi to s vetšinou přítomných jednotek.
myslim si že to bude problemek softwaru .... ale nevim
jinak ješte mam EDIABAS/INPA 5.0.2 tam jsou jednotky malinko jinak popsaný konkretne BC tam není je tam---- Control panel MIR co ž jsem si velice volně přeložil jako palubni pocitac (mozna se pletu)
a tam to komunikuje .
... i když použivam jinej kablik.. to nepopiram
jelikož jsem si vyzkousel neprijemnou zkusenost s USB VAGem
kabel na v VAG 604 (asi) připojil k pc a použil v softu VAG 704 ...atd.
.......doslo ke smazani svaba uvnitr kabelu..a kabel se již nehlasil jako kabel který měl ale jen jako usb--com prevodnik .... proste umerl y bylo nutne naflashovat...
samozřejmě že nejsprávnější varianta je koupit
no ale nekde pred mesice jsem bud tady ze stranek nasel odkaz nebo to bylo nekde na http://ecubb.bmwecu.org
když nato narazim upřesnim

no ale nekde pred mesice jsem bud tady ze stranek nasel odkaz nebo to bylo nekde na http://ecubb.bmwecu.org
když nato narazim upřesnim
Bahcha na to !
BMW 1995 a starší mají jedno diagnostické vedení (stejně jako VAG VW), ale toto je vedeno ve dvou vodičích (Tx a Rx, VW má jen jeden obousměrný vodič), tyto vozy samozřejmě nemají OBD-II konektor, standardizovaný v 1995.
BMW 1996-2000 používá rozdělené diagnostické vedení, jako některé 2002+ Audi (Dual K-buss). Přes OBD2 konektor jsou dostupné jen ŘJ motoru a převodovky (pokud je). Ostatní řídící jednotky jsou dostupné jen přes 20 pinový konektor pod kapotou.
BMW 2001+ již nemají onen 20 pinový konektor, ale stále mají dvojitou sběrnici, obě sběrnice jsou dostupné v OBD-II konektoru, stejné řešení, jako některé 2002 Audi A6 a A8.
BMW 1995 a starší mají jedno diagnostické vedení (stejně jako VAG VW), ale toto je vedeno ve dvou vodičích (Tx a Rx, VW má jen jeden obousměrný vodič), tyto vozy samozřejmě nemají OBD-II konektor, standardizovaný v 1995.
BMW 1996-2000 používá rozdělené diagnostické vedení, jako některé 2002+ Audi (Dual K-buss). Přes OBD2 konektor jsou dostupné jen ŘJ motoru a převodovky (pokud je). Ostatní řídící jednotky jsou dostupné jen přes 20 pinový konektor pod kapotou.
BMW 2001+ již nemají onen 20 pinový konektor, ale stále mají dvojitou sběrnici, obě sběrnice jsou dostupné v OBD-II konektoru, stejné řešení, jako některé 2002 Audi A6 a A8.
Takže sa mi nakoniec podarilo razbehat ten Carsoft. Mal som chybu v kábli. Ale našťastie som na to prišiel. Komunikujú mi tieto jednotky : DDE/DME, inst. Cluster, Airbag, ABS/ASC (DSC), HKL, EWS, LCM/CCM, PDC. Presne tak ako noromovi BC - module does not respond a samozrejme BC mám. Ale neviem, či sa táto BC diagnostika nevsťahuje len na BC ako napríklad v E36 /samostatný modul/. Inak tá INPA mi nijako nekomunikuje. Rozchodil som Carsoft 6.5 aj 6.1.4 ale INPU nie.
gratuluju k nalezeni chybky v kabelu ....
přimělo mi to kuchnout kabliky co mam .. a jen ty konce co šli bez problemů rozšoubovat ..
1. porovnani kabliku (redukci)20pin(na svem aute nevyužiju)
kablik na CS 7,14,15,17,19,20
kablik na INPA piny 14,15,16,17-propojeno s 20,19
jelikož se mi nikde nepodařilo najit plne popsani pinu ... tak nedokazu posoudit zda je neco spatne...
2)rozebral jesem konekdor OBD2
kablik CS zapojeny piny: 4 propojen a5,7,8,15,16
kablik INPA(co jsem tak vypozoroval na vystupi z plosnaku)
piny: 1, 4 propojen s5,7,8,16
takže par rozdilu v kablikach je ... ale muzou to bejt jen nejake země čico ..., jak rikam dnes jsem se nedoklikal k plnemu popisu konektoru nebo ke schematu kabelů .. ktere mam
přimělo mi to kuchnout kabliky co mam .. a jen ty konce co šli bez problemů rozšoubovat ..
1. porovnani kabliku (redukci)20pin(na svem aute nevyužiju)
kablik na CS 7,14,15,17,19,20
kablik na INPA piny 14,15,16,17-propojeno s 20,19
jelikož se mi nikde nepodařilo najit plne popsani pinu ... tak nedokazu posoudit zda je neco spatne...
2)rozebral jesem konekdor OBD2
kablik CS zapojeny piny: 4 propojen a5,7,8,15,16
kablik INPA(co jsem tak vypozoroval na vystupi z plosnaku)
piny: 1, 4 propojen s5,7,8,16
takže par rozdilu v kablikach je ... ale muzou to bejt jen nejake země čico ..., jak rikam dnes jsem se nedoklikal k plnemu popisu konektoru nebo ke schematu kabelů .. ktere mam