Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Občas zhasne motor !

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
325Ci
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: ned 24.06.2007 00:00

#1 Příspěvek od 325Ci »

Potřeboval bych poradit se závadou u 325i e46 někdy při zahřátém motoru kolísají otáčky. Při jízdě je to normální, ale při dojíždění na křižovatku když vyřadím na neutrál a padají otáčky spadne otáčkoměr na cca 500 ot. a vyletí na cca 1000 ot., pak motor zhasne ! Neví si s tím někdo rady ?? Díky moc za každou odpověď !
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#2 Příspěvek od HAMANN »

Me tohle u E36 delala lambda, treba na volnobeh to houpalo az to chciplo, urcite zajed na diagnostiku...
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od castro »

taky mi to dělalo ( občas ještě dělá ), přesně jak popisuješ. Po vyřazení při dojíždění do křižovatky klesli otáčky a někdy to zdechlo...

Jen nechápu, podle pár mechaniků mam obě lambdy ( M52B28 ) uplně v pořádku, se stejnýma hodnotama...

jen mě zaráží, co znamená to rozdílný napětí :?: :idea:

Obrázek
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od castro »

může mi, prosím, někdo říct jestli ty napětí na lambdách jsou v pořádku? Stále se mi stává že chcípne motor po vyřazení kvaltu. Diagnostika špatnou lambdu nehlásí ale to asi neznamená že nemusí jedna jít do věčných lovišť si myslim...

neví teda někdo jestli ten rozdíl v napětí je špatně? a pak která z nich je kdyžtak teda vadná.

díky za rady.
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#5 Příspěvek od JIP »

castro píše:jen mě zaráží, co znamená to rozdílný napětí :?: :idea:

Řekl bych, že je to tím, že druhá lambáda je až za katem, tím musí mít logicky jiné hodnoty, než ta před katem, páč katalyzátor bude ty výfukové plyny zbavovat nějakých sajrajtů (CO2, NOx,...) :idea:
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od castro »

JIP píše:
castro píše:jen mě zaráží, co znamená to rozdílný napětí :?: :idea:

Řekl bych, že je to tím, že druhá lambáda je až za katem, tím musí mít logicky jiné hodnoty, než ta před katem, páč katalyzátor bude ty výfukové plyny zbavovat nějakých sajrajtů (CO2, NOx,...) :idea:


2 výfuky = 2 lambdy před katem...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#7 Příspěvek od Dan td »

castro píše:může mi, prosím, někdo říct jestli ty napětí na lambdách jsou v pořádku? Stále se mi stává že chcípne motor po vyřazení kvaltu. Diagnostika špatnou lambdu nehlásí ale to asi neznamená že nemusí jedna jít do věčných lovišť si myslim...

neví teda někdo jestli ten rozdíl v napětí je špatně? a pak která z nich je kdyžtak teda vadná.

díky za rady.


Jsme se tu zas sešli :-)

Já dal teď obě lambdy nové ( origo ), neb mi diagnostika hlásila " lambda sonda limit " u obou. Výsledek ? Chybová hláška je tam furt ( samo byla vymazaná ), a řekl bych, že auto víc žere. Problém volnoběhu zůstává nevyřešený ...

To napětí - až budu mít chvilku, napíchnu to a dám vědět, ale nejdřív ve středu a to neslibuju.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
alfi666
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: ned 14.09.2008 00:00

#8 Příspěvek od alfi666 »

kolisanie otacok na benzine nerobi lambda... omg...
pozri sacie potrubie... aj uplne mala prasklina sposobuje problemy... rozober airbox, vsetko prekontroluj... niekde ti to nasava teply vzduch...
Jo.. a problemy na volnobeh mozu sposobovat este: odvetravanie kluky + vadny snimac klukovky...

pokial je to len pri teplom motore, tak sa priklanam ktomu problemu so sanim tepleho vzduchu ;)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od castro »

takže...

nemyslím si že je to přisáváním teplýho vzduchu nějakou netěsností... Vzduchovej okruh mam na 100% v cajku, vlnovec sání je nový a několikrát překontrolovaná a přezkoušená těsnost. Jediné kde jsem to nekontroloval, resp neměnil jak blbec zbytečně těsnení je u paroží sání kde se napojuje na hlavu válců.

jinak už zbytečně vyměněno:

vlnovec sání
váha vzduchu
čidlo vačky
čidlo kliky - diag. mi opakovaně hlásila jeho chybu

co mě dále napadá je:

všiml jsem si že jsem měl při výměně trochu protrklej olej na některých svíčkách. Je možný že se třeba přehřívaj svíčky a nebo tlak oleje neni uplně 100% jak má být, ale nemyslím si že je to ono.

dále,
I po několikátém čištění volnoběžnýho ventilu je prostě v háji a občas se přidře do nějaký polohy která zadusí volnoběh / při jízdě může nepatrně propouštět svou "nedovřeností" falešný vzduch a tím vytvářet v určitých chvílích chudou směs přesně podle toho jak moc zůstane pootevřen. Ale je to jen teorie, nevim jestli a jak je to reálný.

další mě napadá jen setrvák, ale nechápu jakej by měl mít vliv na výkone kterej podle mě neni vždy 100%. Pár lidí mi říkalo že jim po vyřazení taky chcípalo auto, a že to byl setrvák. Ted nekdo nekde pronesl že za to mohla lambda...

můj poznatek je zatim, takovej, že cokoliv vyměnim, at už vlastní vůlí nebo radou někoho jiného - je to jednoduše k hovnu...
rob2fab
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: sob 11.03.2006 01:00
Bydliště: onrb
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od rob2fab »

castro píše:takže...

nemyslím si že je to přisáváním teplýho vzduchu nějakou netěsností... Vzduchovej okruh mam na 100% v cajku, vlnovec sání je nový a několikrát překontrolovaná a přezkoušená těsnost. Jediné kde jsem to nekontroloval, resp neměnil jak blbec zbytečně těsnení je u paroží sání kde se napojuje na hlavu válců.

jinak už zbytečně vyměněno:

vlnovec sání
váha vzduchu
čidlo vačky
čidlo kliky - diag. mi opakovaně hlásila jeho chybu

co mě dále napadá je:

všiml jsem si že jsem měl při výměně trochu protrklej olej na některých svíčkách. Je možný že se třeba přehřívaj svíčky a nebo tlak oleje neni uplně 100% jak má být, ale nemyslím si že je to ono.

dále,
I po několikátém čištění volnoběžnýho ventilu je prostě v háji a občas se přidře do nějaký polohy která zadusí volnoběh / při jízdě může nepatrně propouštět svou "nedovřeností" falešný vzduch a tím vytvářet v určitých chvílích chudou směs přesně podle toho jak moc zůstane pootevřen. Ale je to jen teorie, nevim jestli a jak je to reálný.

další mě napadá jen setrvák, ale nechápu jakej by měl mít vliv na výkone kterej podle mě neni vždy 100%. Pár lidí mi říkalo že jim po vyřazení taky chcípalo auto, a že to byl setrvák. Ted nekdo nekde pronesl že za to mohla lambda...

můj poznatek je zatim, takovej, že cokoliv vyměnim, at už vlastní vůlí nebo radou někoho jiného - je to jednoduše k hovnu...
A hadice odvětraní klikového prostoru?můžu vam říct že sem si s ní užil!Apsolutně podcenova presto velmi duležitá! jako na mé M43 se uplně zbortila měla konzistenci žvýkačky(udajně časty jev) tak nejak pohupoval volnoběh a ja to neresil,pak sem to musel startovat s plynem..už dost říkam tak hledam.a zjistim že ta hadice má jizvu skrz,říkam aha..a tak sem ji nahradil provizorně 1/2 coulkou(běžná zahradní) motor jako by jel po třech a divně pískal,zhoršilo se to radikalně z čehož sem usodil že tato hadice má zásadní vliv na běh motoru,jelikož sání je propojeno do klikového prostoru kde se hromadi teplé plyny..mám to ještě dal rozvádět?co sem se tak bavil s lidma tak lambdou nebylo nikdy nic,zajimalo by me kde kdy a jak dlouho tydle povery o lambdách koluji.
Petullinka
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 26.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Petullinka »

měla jsem ten samý problém, kolísali mi otáčky studený to chcípalo, spotřeba přes 12l. mluvim sice o e36 316i ale problém byl přesně v té hadici o které tu je řeč. V místech kde byla u motoru nasazená se propálila..
http://bmwfans.info/original/E36/Lim/31 ... l-11_1383/
oprava mě stála 56kč, koupila jsem cca půl metru hadice odolné vysoké teplotě a oleji, samo stejné tlouštky a průměru, kousek zkrátila, nasadila a bylo po problému.. motor jde líp od spodu, otáčky drží, spotřeba nižší.
jinak mi ještě radil někdo tady z fora že by to mohla být dirka v tom kusu co je za váhou vzduchu v tý "harmonice" Tak snad jsem poradila i když se tada bavíme o uplně jinym motoru..
maguli
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 07.09.2008 00:00

#12 Příspěvek od maguli »

Jseš šikovna holka, Petullinko :wink: 8)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od castro »

mýtus o lambdách sem, mýtus o lambdách tam, ale nikdo mi tady jeste nerekl jestli je normální že na nich kolísá napětí a navíc má každá jiný cca o 0,5V.

Tu hadici odvětráníé překontroluju, možný to je.
Klempy
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: ned 06.07.2008 00:00

#14 Příspěvek od Klempy »

ahoj baworáci mam ten samej problém, mam 318 IS ja jsem měl v lambadě vodu, byla neorigo, což mělo vliv na výkon, spotřebu a za jízdy se motor dost dusil. Vyměnil jsem ji za origo a je po problému, s tim napětim netušim. Jak se bavíte o tý hadici mam naprosto v pořádku (fungl) a stějně mi kolísa ten volnoběh až nekdy zdechne. Zjistil jsem, že to je tim volnoběžnym ventilem, kterej jsem vykoupal v petroleji a radikálně se to zlepšilo! ale neodstranilo, ten ventil novej origo stojí kolem 5000 stejně tak lambada, ale je to 4 vál. is nevim jak u 6 vál.
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

castro píše:mýtus o lambdách sem, mýtus o lambdách tam, ale nikdo mi tady jeste nerekl jestli je normální že na nich kolísá napětí a navíc má každá jiný cca o 0,5V.

Tu hadici odvětráníé překontroluju, možný to je.


Dneska změřeno na třech 323i M52 - obě lambdy ve všech případech měly 3,875V - pokud se dobře pamatuju. Každopádně dávaly všechny stejné napětí podle Carsoftu, z kterého jsem ti típal ty screeny.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od castro »

Fx píše:
castro píše:mýtus o lambdách sem, mýtus o lambdách tam, ale nikdo mi tady jeste nerekl jestli je normální že na nich kolísá napětí a navíc má každá jiný cca o 0,5V.

Tu hadici odvětráníé překontroluju, možný to je.


Dneska změřeno na třech 323i M52 - obě lambdy ve všech případech měly 3,875V - pokud se dobře pamatuju. Každopádně dávaly všechny stejné napětí podle Carsoftu, z kterého jsem ti típal ty screeny.


tak díky moc, tohle jsem asi potřeboval vědět. Akorát je celkem divný že třeba Danovi_td hlásila diag. lambdu/y a po výměně mu stoupla spotřeba a hlásí mu to znova to samí.. Pokud teda je dobře zapojil...

Ten volnoběžnej motorek by to asi taky mohl být, jenže to je pořád 2-4k tam, 2-4k sem... hrozný částky tyhle pokusy.. :roll: příště 1,2HTP s 1cívkou, 1lambdou, 3válcema atd atd... :lol:
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#17 Příspěvek od Dan td »

castro píše:
Fx píše:
castro píše:mýtus o lambdách sem, mýtus o lambdách tam, ale nikdo mi tady jeste nerekl jestli je normální že na nich kolísá napětí a navíc má každá jiný cca o 0,5V.

Tu hadici odvětráníé překontroluju, možný to je.


Dneska změřeno na třech 323i M52 - obě lambdy ve všech případech měly 3,875V - pokud se dobře pamatuju. Každopádně dávaly všechny stejné napětí podle Carsoftu, z kterého jsem ti típal ty screeny.


tak díky moc, tohle jsem asi potřeboval vědět. Akorát je celkem divný že třeba Danovi_td hlásila diag. lambdu/y a po výměně mu stoupla spotřeba a hlásí mu to znova to samí.. Pokud teda je dobře zapojil...

Ten volnoběžnej motorek by to asi taky mohl být, jenže to je pořád 2-4k tam, 2-4k sem... hrozný částky tyhle pokusy.. :roll: příště 1,2HTP s 1cívkou, 1lambdou, 3válcema atd atd... :lol:


Zapojil jsem je určitě dobře, není na tom co splést a dělal jsem nejdřív jednu a pak druhou :P

Volnoběžnej ventil jsem měnil taky a bez efektu :?
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od castro »

tak by mě ted zajímalo... co třeba cívky? je to možný...?

koukám že jsem ted na řadě já,... takže 6x 3500,- ? :lol:
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Huska »

Ondro ty jsi už sice vyměnil čidlo polohy kliky ale ještě zkontoluj kabeláž dále .... je to nejčastější závada která způsobuje občasné chcíputí nebo poškubnutí při jízdě. Na jednom autě byla poškozená kabeláž ..přičemž to čidlo bylo OK.
obzvláště jestli se na diagnostice ukázala chyba dvakrát.

cívky můžou dělat kolízání volnoběhu ... mě taky jedna odešla, stačí po jedné odpojovat při běžícím motoru. pokud na některou bude reakce jiná než na pět zbývajících tak ji zkus vyměnit z jiného válce at vyloučíš chybu svíčky.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Odpovědět