Ahoj,našel jsem tady na foru info o zvýšení výkonu
U motoru M52 2,8 lze lehce získat cca 18PS pouhou výměnou sání z M50 2,5 (s cca 10Nm poklesem v 3tis, motor ale především v horním pásu, kdy série končí na 5,3tis/min)
Máte s tím někdo zkušenost.Jde opravdu pouze o výměnu sání?
Musí se něco předělat,držáky,elektoinstalace apod?
Zvedne se radikálně spotřeba?
martin0446 píše:Ahoj,našel jsem tady na foru info o zvýšení výkonu
U motoru M52 2,8 lze lehce získat cca 18PS pouhou výměnou sání z M50 2,5 (s cca 10Nm poklesem v 3tis, motor ale především v horním pásu, kdy série končí na 5,3tis/min)
Máte s tím někdo zkušenost.Jde opravdu pouze o výměnu sání? Musí se něco předělat,držáky,elektoinstalace apod? Zvedne se radikálně spotřeba?
Člen KAMIKAZE5100 tohle absolvoval u 323i M52 na E36, zkus mu poslat SZ...
těch 10koníků by to mělo cca přidat. Tím že se zvětší sání by to v těch vysokejch otáčkách mělo údajně jet líp, protože sání M52 tam na ten motor už moc nestačí.
Výměna je poměrně jednoduchá, musejí se udělat nějaké redukce hadiček, nic složitýho.
Aby to ale mělo větší efekt, je taky dobrý vyměnit vačky za ostřejší a změnit v řj palivovou mapu. Pak to bude mít ještě větší výkon na úkor spotřeby a výkonu odspodu.
Ahoj jelikož jsem to už dělal tak vam to tu rozepišu, Jedna věc je ta že auto po vyměně sani změnilo pruběh otaček. V nizkych otačkach auto zeslablo, ale zato se nechalo krasně točit do vysokych otaček což předtim 323i e36 nedělala. Auto bylo celkově rychlejši, viz: 1.misto ze sprintu na sraze bmw cult. Když jsem to měnil narazil jsem na par figlu třeba že lišta střiku nesedi na puvodni šroubky a musi se proto vyrobit mezikus, dalši věc je dobře zapojit hadice pod sanim, nakoupil jsem hadici a asi 8 měděnych kolinek plus eska pasky na spojeni. Myslim že to autu pomohlo a jelo to velmi pěkně. Jedina věc co mi vadila, že jsem stratil ten spodek auta ktery byl perfektní. Spotřeba zustala asi stejna, ještě se musi trochu upravit držaky pro sani ale to už stači jenom vyhnout. Určitě to neni prace na 30minut!!!
Někoho jsem možna odradil, někoho možna ne. Nejsem žadnej expert, občas jsem si nechal poradit od SPEEDYho a všechno dobře dopadlo. Takže přeju hodně uspěchu
Já bych to nechal tak jak je, protože bych se toho krásnýho táhnoucího spodku připomínajícího lokomotivu nevzdal (od 1500 ot.).
Kolikrát člověk točí v provozu na 5000 ot. ? Osobně jezdím taky často město.
Ale na "tunin" párty a sprinty asi jo. Zatěžuju to nějak víc motor?
Díky moc za fotky. A hlavně za objektivní radu. Ikdyž asi budu jeden s těch co jsi odradil. Jde mi o to ,že zajet si závody do vrchu jezdím jednou ročně a jen pro radost. ALe do práce jezdím skoro každý den. Takže jasná volba je zachovat si ten krouťák od spodu. To raději půjdu do čipu co mi krouťák ještě zvíší.
tahle přestavba je nemožná protože 2,8 oproti 2,5 má o 9mm větší vrtání a né zdvih
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt