Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zvýšení výkonu M52

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
martin0446
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#1 Příspěvek od martin0446 »

Ahoj,našel jsem tady na foru info o zvýšení výkonu

U motoru M52 2,8 lze lehce získat cca 18PS pouhou výměnou sání z M50 2,5 (s cca 10Nm poklesem v 3tis, motor ale především v horním pásu, kdy série končí na 5,3tis/min)


Máte s tím někdo zkušenost.Jde opravdu pouze o výměnu sání?
Musí se něco předělat,držáky,elektoinstalace apod?
Zvedne se radikálně spotřeba?
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#2 Příspěvek od JIP »

martin0446 píše:Ahoj,našel jsem tady na foru info o zvýšení výkonu

U motoru M52 2,8 lze lehce získat cca 18PS pouhou výměnou sání z M50 2,5 (s cca 10Nm poklesem v 3tis, motor ale především v horním pásu, kdy série končí na 5,3tis/min)


Máte s tím někdo zkušenost.Jde opravdu pouze o výměnu sání?
Musí se něco předělat,držáky,elektoinstalace apod?
Zvedne se radikálně spotřeba?

Člen KAMIKAZE5100 tohle absolvoval u 323i M52 na E36, zkus mu poslat SZ... :wink:
Nien
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Nien »

Jelikož jsem tohle plánoval na jaro 2009 tak by mě to taky hodně zajímalo.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od castro »

těch 10koníků by to mělo cca přidat. Tím že se zvětší sání by to v těch vysokejch otáčkách mělo údajně jet líp, protože sání M52 tam na ten motor už moc nestačí.

Výměna je poměrně jednoduchá, musejí se udělat nějaké redukce hadiček, nic složitýho.

Aby to ale mělo větší efekt, je taky dobrý vyměnit vačky za ostřejší a změnit v řj palivovou mapu. Pak to bude mít ještě větší výkon na úkor spotřeby a výkonu odspodu.
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#5 Příspěvek od kamikaze5100 »

Ahoj jelikož jsem to už dělal tak vam to tu rozepišu, Jedna věc je ta že auto po vyměně sani změnilo pruběh otaček. V nizkych otačkach auto zeslablo, ale zato se nechalo krasně točit do vysokych otaček což předtim 323i e36 nedělala. Auto bylo celkově rychlejši, viz: 1.misto ze sprintu na sraze bmw cult. Když jsem to měnil narazil jsem na par figlu třeba že lišta střiku nesedi na puvodni šroubky a musi se proto vyrobit mezikus, dalši věc je dobře zapojit hadice pod sanim, nakoupil jsem hadici a asi 8 měděnych kolinek plus eska pasky na spojeni. Myslim že to autu pomohlo a jelo to velmi pěkně. Jedina věc co mi vadila, že jsem stratil ten spodek auta ktery byl perfektní. Spotřeba zustala asi stejna, ještě se musi trochu upravit držaky pro sani ale to už stači jenom vyhnout. Určitě to neni prace na 30minut!!!

pokusim se najit nějake foto :wink:

propojeni hadic
Obrázek
Obrázek
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#6 Příspěvek od kamikaze5100 »

Vyroba tesněni mezi klapu a sani

Obrázek
Obrázek

Takhle nějak vypada mezikus na uchyceni lišty střiku k sani

Obrázek
Obrázek

A takhle to vypada když se vše povede

Obrázek
Obrázek

A dalši

Obrázek
Obrázek
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#7 Příspěvek od kamikaze5100 »

Někoho jsem možna odradil, někoho možna ne. Nejsem žadnej expert, občas jsem si nechal poradit od SPEEDYho a všechno dobře dopadlo. Takže přeju hodně uspěchu 8)
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od castro »

ted by mě moc zajímalo, jestli se přijde o ten spodek i u 2,8i.. protože to bych velmi velmi nerad :-(
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#9 Příspěvek od Dan td »

castro píše:ted by mě moc zajímalo, jestli se přijde o ten spodek i u 2,8i.. protože to bych velmi velmi nerad :-(


Tak se někdy navzájem svezem, mě taky zajímá, jestli jsem přišel o spodek :lol:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od paveld »

Myslite si, ze by tohle melo smysl u 2litr?
HAMANN
Registrovaný
Příspěvky: 1689
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#11 Příspěvek od HAMANN »

Ja myslim ze kuci z bavorova vedeli proc tam davali to uzsi sání:-)!
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#12 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Já bych to nechal tak jak je, protože bych se toho krásnýho táhnoucího spodku připomínajícího lokomotivu nevzdal (od 1500 ot.).
Kolikrát člověk točí v provozu na 5000 ot. ? Osobně jezdím taky často město.

Ale na "tunin" párty a sprinty asi jo. Zatěžuju to nějak víc motor?
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#13 Příspěvek od Killca »

HAMANN píše:Ja myslim ze kuci z bavorova vedeli proc tam davali to uzsi sání:-)!

kuli povinnymu v nemecku :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Nien
Registrovaný
Příspěvky: 56
Registrován: sob 22.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Nien »

Díky moc za fotky. A hlavně za objektivní radu. Ikdyž asi budu jeden s těch co jsi odradil. Jde mi o to ,že zajet si závody do vrchu jezdím jednou ročně a jen pro radost. ALe do práce jezdím skoro každý den. Takže jasná volba je zachovat si ten krouťák od spodu. To raději půjdu do čipu co mi krouťák ještě zvíší. 8)
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko

#15 Příspěvek od Pete »

Killca píše:
HAMANN píše:Ja myslim ze kuci z bavorova vedeli proc tam davali to uzsi sání:-)!

kuli povinnymu v nemecku :-D


Tak tak, v te době zmagořilo cele nemecko kvuli sazbě pojištení do 200 koní.
Pacey
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 10.04.2007 00:00

#16 Příspěvek od Pacey »

urcite to tu bylo, ale jen tak mimochodem co je potreba udelat, aby se z 323 udelala plnohodnotna 328..? komplet vyfuk, sani... dal?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

8O 328i z 323i? To uděláš výměnou pístů, ojnic a klikového hřídele, 328i má větší zdvih pístů = větší zdvihový objem o 299 cm3
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Pacey
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: úte 10.04.2007 00:00

#18 Příspěvek od Pacey »

tzn, ze to nema smysl...
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

#19 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

tahle přestavba je nemožná protože 2,8 oproti 2,5 má o 9mm větší vrtání a né zdvih
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Stejné je vrtání = průměr pístu (válce), stejné je těsnění pod hlavu na 323i / 325i / 328i (M50 a M52)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět