Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zvýšení výkonu M52

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Pete
Registrovaný
Příspěvky: 508
Registrován: pát 06.04.2007 00:00
Bydliště: Karlovarsko

#21 Příspěvek od Pete »

Francis píše:Stejné je vrtání = průměr pístu (válce), stejné je těsnění pod hlavu na 323i / 325i / 328i (M50 a M52)


2,5 ma jen jinej zdvih, myslim neco kolem 75
2,8 ma identické hodnoty zdvihu a vrtání, tuším 84
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

M50B25 i M52B25 mají vrtání 84 a zdvih 75
M52B28 má vrtání 84 a zdvih 84

zdroje třeba:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/enumber.html
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... 134/03.jpg

vem do ruky slovník: (EN - DE - CZ)
bore = bohrung = vrtání
stroke = hub = zdvih
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Z3M
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#23 Příspěvek od Z3M »

Ahoj delal jsem tuning na rj motoru mam potahnutou palivovou mapu a zvysene max ot. auto se vytaci dle rozumu az pres cervene pole ! kdyby jste neco chteli tak muzete na ksobek@seznam.cz
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

#24 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

LUBEC píše:tahle přestavba je nemožná protože 2,8 oproti 2,5 má o 9mm větší vrtání a né zdvih


bral sem informace z manuálu na E39 a tam je to napsáno takhle
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Tak to asi překladatel nebyl automobilista a přehodil kolonky vrtání a zdvih. Nikdo není dokonalý. Reklamuj to u prodejce ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#26 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jak udělat z motoru o obsahu 2,5l -> obsah 2,8l fakt nevim (?)..
Ale zajímalo by mě, jak do motoru M52 2,5l (323i) dostat oněch 192 koní, co má M50 2,5l (325i).
M52 má lepší krouťák, ale proč má jen 170 koňů ?
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#27 Příspěvek od CZAirwolf »

Totic píše:Jak udělat z motoru o obsahu 2,5l -> obsah 2,8l fakt nevim (?)..
Ale zajímalo by mě, jak do motoru M52 2,5l (323i) dostat oněch 192 koní, co má M50 2,5l (325i).
M52 má lepší krouťák, ale proč má jen 170 koňů ?


Protoze nemecko a jejich pojisteni dle vykonu. No treba FXova 323 ma tech 192 koni taky snad, zalezi na motoru...jinak vetsinou se upravuje tim, ze se da sani z M50 2.5 na M52 motor.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#28 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

CZAirwolf píše:
Totic píše:Jak udělat z motoru o obsahu 2,5l -> obsah 2,8l fakt nevim (?)..
Ale zajímalo by mě, jak do motoru M52 2,5l (323i) dostat oněch 192 koní, co má M50 2,5l (325i).
M52 má lepší krouťák, ale proč má jen 170 koňů ?


Protoze nemecko a jejich pojisteni dle vykonu. No treba FXova 323 ma tech 192 koni taky snad, zalezi na motoru...jinak vetsinou se upravuje tim, ze se da sani z M50 2.5 na M52 motor.


Ajo dík, to zní zajímavě.
radims
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: pát 02.03.2007 01:00
Bydliště: Ostrava

#29 Příspěvek od radims »

Pokud máš jednoduchý vanos a ŘJ Bosch, nabízím čip od RDI za zbytkovou cenu.
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od paveld »

radims píše:Pokud máš jednoduchý vanos a ŘJ Bosch, nabízím čip od RDI za zbytkovou cenu.

Kolik za ni? A co mi zlepsi? A na kterej motor je?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#31 Příspěvek od JaraX »

má tu někdo zkušenosti s tuningem těchto motorů?

potřebuju co nejlevnější zvýšit výkon dvou aut

M52 323i (auto ma supersprint výfuk) ted ještě dáme M50 sání

a M52 328i v serii, tam dáme asi taky sání z M50,akorat je tam seriovej výfuk, tam to bude chtít si taky pohrát.
nějaké nápady? zkušenosti?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Dbilas Vačky , Dbilas svody , upravena mapa - 240ps, 260nm - 325i vanos ;) jinak každej 1kůn cca 1000kč + práce :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od JaraX »

no to je trošku drahy, na to že sani koupím za 2ku a je to 20 koní :)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od MattyX Moderátor »

to mas odbrzdenych 20koni jen saním bez uprav nebo veris tem kecalistům tady ? :) koně stojí peníze , 1000kč za 1ps je pri vsech upravach tak nejak vychazi :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od JaraX »

tak to třeba bude jen 10ps, ale furt je to 1ps za 200kč, navíc proč by měla jinak M50B25 o tolik větší vykon jak M52B25 a přehrat si soft v jednotce je to poslední, vačky pokud vím sou stejny, vstřiky sou stejny. apod
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#36 Příspěvek od Jamall »

nechat vyčistit trisky to taky jednoho vola po těch létech přidá
balda88
Registrovaný
Příspěvky: 574
Registrován: ned 21.10.2007 00:00
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od balda88 »

né každý kůň navíc stojí hned 1000,- Motorář mi řikal, že sáním a výfukem jsou koně "zadarmo" ale, že další šáhnutí do motoru je 1kůň za 1000,- Ve své S14B20 jsem měl cca 221koní a za cca 70tis. včetně práce, karbon sání atd. řekl, že může garantovat 260koní a třeba i víc, v té částce je komplet překontrolování motoru a další věci. Bavil jsem se s nim i o 310koní a bylo mi řečeno, že do těch + - 260 koní je to vcelku sranda, nad 260koní by kůň zž vyšel třeba na 2000,-
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od JaraX »

Jamall píše:nechat vyčistit trisky to taky jednoho vola po těch létech přidá


to udělam jak budu dělat sani, sobě jsem si je čistil ultrazvukem a pomohlo to, tak to dělam ted zakaznikum automaticky
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od JaraX »

balda88 píše:né každý kůň navíc stojí hned 1000,- Motorář mi řikal, že sáním a výfukem jsou koně "zadarmo" ale, že další šáhnutí do motoru je 1kůň za 1000,- Ve své S14B20 jsem měl cca 221koní a za cca 70tis. včetně práce, karbon sání atd. řekl, že může garantovat 260koní a třeba i víc, v té částce je komplet překontrolování motoru a další věci. Bavil jsem se s nim i o 310koní a bylo mi řečeno, že do těch + - 260 koní je to vcelku sranda, nad 260koní by kůň zž vyšel třeba na 2000,-


s tímdle přesně souhlasím, že základních par koní na víc je levných, viz třeba to sání nebo výfuk, kterej navíc dělá i slušny placebo.
j3ykobim
Registrovaný
Příspěvky: 1226
Registrován: čtv 13.03.2008 01:00
Bydliště: Město snů

#40 Příspěvek od j3ykobim »

nejlevnější poník na 323i je prý odstranění vložky pro průtok vzduchu v airboxu

Plánuju to testnout, jen se mi nechce ničit nádech na brzdu když mám novej, vrrr

http://www.brazeauracing.com/airbox.htm
Odpovědět