
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Volnoběh+lambdasonda e36
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 79
- Registrován: pon 04.02.2008 01:00
- Bydliště: Třemošná
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, po výmjěně motoru mi běží volnoběh jednou 1000 jednou 900 kolikrát i 1200 otáček a pořát se to střídá, čím to může být??? Jak volnoběh seřídit aby držel správnou odnotu? A při výměně motoru jsem lehce porušil lambdasondu jak se hejbalo s výfukem, může to dělat ona? A naměřil jsem i větší spotřebu celkem o dost než u toho starýho motoru, měnil jsem M40 za ten samej. Děkuji za rady 

Josef-325 píše:ahoj me taky zlobil volnobeh a byla to lambda a kdyz navic pises ze se ti zvisila spotreba tak to bude ona vymen ji a ok
No pozor, s výměnou lambdy souhlasím a nesouhlasím s tím, že to pak bude OK, lambda je jen jedna ze spousta vecí co májí vliv na kolísání otáček, viz desítky témat který tady byly napsány, stačí hledat...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 79
- Registrován: pon 04.02.2008 01:00
- Bydliště: Třemošná
- Kontaktovat uživatele:
michal09 píše:Josef-325 píše:ahoj me taky zlobil volnobeh a byla to lambda a kdyz navic pises ze se ti zvisila spotreba tak to bude ona vymen ji a ok
No pozor, s výměnou lambdy souhlasím a nesouhlasím s tím, že to pak bude OK, lambda je jen jedna ze spousta vecí co májí vliv na kolísání otáček, viz desítky témat který tady byly napsány, stačí hledat...

kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??
No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru...


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 79
- Registrován: pon 04.02.2008 01:00
- Bydliště: Třemošná
- Kontaktovat uživatele:
Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?michal09 píše:kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??
No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru...Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru...
kabu píše:Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?michal09 píše:kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??
No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru...Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru...
No ani nezáleží tolik na velikosti hodnoty, jako na tom, jak se projevuje teplo na dané hodnoty... Čím déle lambdu zahříváš, tím více by měla hodnota stoupat, pokud ji z žáru odendáš, hodnoty by měli klesat, naopak když znovu "ponoříš" lambdu do žáru, hodnoty by měli prudce stoupat... Zkrátka to poznáš, buď to bude šlapat na změnu teploty nebo ne...

Ale to neni žádný special testování, jen se tak dá zjistit doma v garáži jestli funguje nebo ne....

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 79
- Registrován: pon 04.02.2008 01:00
- Bydliště: Třemošná
- Kontaktovat uživatele:
michal09 píše:Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?kabu píše:michal09 píše:[quote="kabu"]No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??
No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru...Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru...
No ani nezáleží tolik na velikosti hodnoty, jako na tom, jak se projevuje teplo na dané hodnoty... Čím déle lambdu zahříváš, tím více by měla hodnota stoupat, pokud ji z žáru odendáš, hodnoty by měli klesat, naopak když znovu "ponoříš" lambdu do žáru, hodnoty by měli prudce stoupat... Zkrátka to poznáš, buď to bude šlapat na změnu teploty nebo ne...

Ale to neni žádný special testování, jen se tak dá zjistit doma v garáži jestli funguje nebo ne....

http://www.lucaselectrical.co.uk/catalo ... 2_Full.pdf
Vynikající PDFko, na 11 stránce máte přesně popsané jak lambdu změřit, jen je to Engliš, ale snad to pomůže i tak...
Vynikající PDFko, na 11 stránce máte přesně popsané jak lambdu změřit, jen je to Engliš, ale snad to pomůže i tak...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 9474
- Registrován: úte 10.01.2006 01:00
- Bydliště: West coast - Břevnov
- Kontaktovat uživatele:
ja myslim že nejlepší je napíchnout auto na diagnostiku a ty lambdy to změří za běhu motoru.
jenom co mi neni jasné je co se má dít s těma hodnotama, protože tady někdo napíše nejdřív že mají být shodné a neměnit se ( třeba na volnoběh ) a pak někdo zase řekne že naopak musejí Volty kolísat, takže jsem z toho jelen a prdim na to
)
jenom co mi neni jasné je co se má dít s těma hodnotama, protože tady někdo napíše nejdřív že mají být shodné a neměnit se ( třeba na volnoběh ) a pak někdo zase řekne že naopak musejí Volty kolísat, takže jsem z toho jelen a prdim na to
