Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Volnoběh+lambdasonda e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od kabu »

Ahoj, po výmjěně motoru mi běží volnoběh jednou 1000 jednou 900 kolikrát i 1200 otáček a pořát se to střídá, čím to může být??? Jak volnoběh seřídit aby držel správnou odnotu? A při výměně motoru jsem lehce porušil lambdasondu jak se hejbalo s výfukem, může to dělat ona? A naměřil jsem i větší spotřebu celkem o dost než u toho starýho motoru, měnil jsem M40 za ten samej. Děkuji za rady 8)
Josef-325
Registrovaný
Příspěvky: 85
Registrován: sob 02.08.2008 00:00

#2 Příspěvek od Josef-325 »

ahoj me taky zlobil volnobeh a byla to lambda a kdyz navic pises ze se ti zvisila spotreba tak to bude ona vymen ji a ok
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#3 Příspěvek od michal09 »

Josef-325 píše:ahoj me taky zlobil volnobeh a byla to lambda a kdyz navic pises ze se ti zvisila spotreba tak to bude ona vymen ji a ok


No pozor, s výměnou lambdy souhlasím a nesouhlasím s tím, že to pak bude OK, lambda je jen jedna ze spousta vecí co májí vliv na kolísání otáček, viz desítky témat který tady byly napsány, stačí hledat... :wink:
ekofresh
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: Bratislava

#4 Příspěvek od ekofresh »

Diagnostika a uvidi sa..
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od kabu »

Ale každopádně kdy je vyšší spotřeba tak je to ona i když otáčky nevyřeší.???
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od kabu »

michal09 píše:
Josef-325 píše:ahoj me taky zlobil volnobeh a byla to lambda a kdyz navic pises ze se ti zvisila spotreba tak to bude ona vymen ji a ok


No pozor, s výměnou lambdy souhlasím a nesouhlasím s tím, že to pak bude OK, lambda je jen jedna ze spousta vecí co májí vliv na kolísání otáček, viz desítky témat který tady byly napsány, stačí hledat... :wink:[/quoteA co všechno na to má vliv???
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#7 Příspěvek od michal09 »

kabu píše:A co všechno na to má vliv???


Labda sonda, váha vzduchu, vlnovec od váhy vzduchu, volnoběžný ventil, čidlo otáček a co já vim co ještě, říkám stačí trošku pohledat tady na foru... :wink:
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od kabu »

No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#9 Příspěvek od michal09 »

kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??


No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru... :) Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru... :wink:
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od kabu »

michal09 píše:
kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??


No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru... :) Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru... :wink:
Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#11 Příspěvek od michal09 »

kabu píše:
michal09 píše:
kabu píše:No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??


No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru... :) Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru... :wink:
Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?


No ani nezáleží tolik na velikosti hodnoty, jako na tom, jak se projevuje teplo na dané hodnoty... Čím déle lambdu zahříváš, tím více by měla hodnota stoupat, pokud ji z žáru odendáš, hodnoty by měli klesat, naopak když znovu "ponoříš" lambdu do žáru, hodnoty by měli prudce stoupat... Zkrátka to poznáš, buď to bude šlapat na změnu teploty nebo ne... :wink:

Ale to neni žádný special testování, jen se tak dá zjistit doma v garáži jestli funguje nebo ne.... :wink:
kabu
Registrovaný
Příspěvky: 79
Registrován: pon 04.02.2008 01:00
Bydliště: Třemošná
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od kabu »

michal09 píše:
kabu píše:
michal09 píše:[quote="kabu"]No koukam že je toho dost... tak jdu hledat. A slyšel jsem že se dá lambda nějak za běhu motoru změřit a podle voltů se to pozná, je to pravda??


No nevim jak by si to chtěl dělat za běhu motoru... :) Já ji měřil normálně vyšroubovanou a postupně ji zahříval a měl na ni připojenej měřák a postupně jak se lambda zahřívala měnily se hodnoty na multimetru... :wink:
Jo tak, tak to schválně vyskoušim. Díky za radu, a jak poznam ty hodnoty jestli jsou správný nebo na prd?


No ani nezáleží tolik na velikosti hodnoty, jako na tom, jak se projevuje teplo na dané hodnoty... Čím déle lambdu zahříváš, tím více by měla hodnota stoupat, pokud ji z žáru odendáš, hodnoty by měli klesat, naopak když znovu "ponoříš" lambdu do žáru, hodnoty by měli prudce stoupat... Zkrátka to poznáš, buď to bude šlapat na změnu teploty nebo ne... :wink:

Ale to neni žádný special testování, jen se tak dá zjistit doma v garáži jestli funguje nebo ne.... :wink:[/quote] Perfektní, díky ti moc
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#13 Příspěvek od Killca »

zajed si k nejakemu elektrikari, nech ho at si zapoji osciloskop na vystupy z lambdy a proslapni podlahu a pak se koukni na zaznamenane hodnoty, melo by to byt od 0 do 1 voltu nebo 0,5 do 1 voltu myslim?? kdyby nekdo vedel presne, bylo by to better
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#14 Příspěvek od michal09 »

http://www.lucaselectrical.co.uk/catalo ... 2_Full.pdf

Vynikající PDFko, na 11 stránce máte přesně popsané jak lambdu změřit, jen je to Engliš, ale snad to pomůže i tak... :wink:
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od castro »

ja myslim že nejlepší je napíchnout auto na diagnostiku a ty lambdy to změří za běhu motoru.

jenom co mi neni jasné je co se má dít s těma hodnotama, protože tady někdo napíše nejdřív že mají být shodné a neměnit se ( třeba na volnoběh ) a pak někdo zase řekne že naopak musejí Volty kolísat, takže jsem z toho jelen a prdim na to :-))
Odpovědět