Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 snímač vačky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
cerberro
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 04.09.2007 00:00

#1 Příspěvek od cerberro »

Pani prosim poradte.. Auto mam cca tyzden a subjektivne nemam pocit ze by islo zle, stracalo vykon, ziadne problemy so startovanim a pod... Preventivne som isiel na diagnostiku, kde mi zistili poruchu snimaca vacky. Na tomto obrazku http://bmwfans.info/original/E46/Cou/325Ci-M54/ECE/L/N/2000/12/mg-11/ill-11_2170/ som vsak objavil dva snimace - a sice c.5 a c.18. Presne oznacenie tej chyby teraz z hlavy neviem, ale bol tam urcite vyraz "auslass", takze mi to vychadza skor na ten diel c.5. Rad by som si nechal poradit, nech zbytocne nekupim nejaku blbost... vopred vdaka ;-)

E46, 325Ci, 12/2000
JanK
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: pon 30.10.2006 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od JanK »

klasika j epodle me 18ka,uz podle ceny
cerberro
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 04.09.2007 00:00

#3 Příspěvek od cerberro »

JanK píše:klasika j epodle me 18ka,uz podle ceny


praveze 5 aj 18 maju uvedenu rovnaku cenu...
cerberro
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 04.09.2007 00:00

#4 Příspěvek od cerberro »

presne oznacenie tej mojej chyby podla diagnostiky: "12 DME: Signal Nockenwellengeber Auslass" - Kein Signal (P0369 odes P0365)

mne to podla tohto vychadza na sen snimac c. 5.. ci nie?
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#5 Příspěvek od KamilFKH »

cerberro píše:presne oznacenie tej mojej chyby podla diagnostiky: "12 DME: Signal Nockenwellengeber Auslass" - Kein Signal (P0369 odes P0365)

mne to podla tohto vychadza na sen snimac c. 5.. ci nie?


Ano. Je to senzor vačky výfukovývh ventilů. Zjisti, kde máš na motoru stranu výfuku a ten senzor by moh být v čudu. Nebo jeho kostra, nebo zlomený kablík, nebo.... Nemusí to být jen senzor samotnej.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#6 Příspěvek od KamilFKH »

Jo, podle kontroly ostatních obrázků je č. 5 snímač vačky výfukových ventilů. Ahoja!
cerberro
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: úte 04.09.2007 00:00

#7 Příspěvek od cerberro »

KamilFKH píše:Jo, podle kontroly ostatních obrázků je č. 5 snímač vačky výfukových ventilů. Ahoja!


ok diky moc... v pondelok to pojdem dat vymenit, tak uvidime :) inak mam to auto sice len par tyzdnov, ale nepostrehol som ze by sa zavada tohto snimaca nejako prejavovala na jeho chode.. neviete nahodou niekto ako sa auto sprava, ked je pokazeny snimac vyfukovej vacky? alebo sa to nemusi vobec nijako prejavovat?
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#8 Příspěvek od KamilFKH »

Nevím přesně, jak je to u tady u VANOS, kde jsou tři snímače polohy. Kliky, sací vačky a výfukové vačky.

Pro DME (DDE) jsou potřeba minimálně signály z dvou senzorů polohy(klika, sací vačka), aby se motor rozeběh a aby to zjistilo, v jaké je motor poloze a kdy má teda stříkat fuel a svíčky pálit.

Já mám u M57D30 jenom dva (klika, vačka) a když mi začínal odcházet senzor vačky (nefungoval jenom když měl kolem asi 50°C), tak motor prostě nenaskočil. Točíš startérem a ono nic. Jakmile motor naskočil, signál z polohy vačky už pro tenhle diesel není třeba, a proto při jeho výpadku motor nezdechne (průchod teplotou 50 st.)

Holá spekulace: Dva senzory polohy jsou tam asi kvůli řízení VANOS, co? Pokud jeden nefunguje, nebo vynechává, nemusí to proměnné časování třeba správně fungovat => menší výkon. Ano. Stydím se, ještě jsem ani nekoukal, jak to vůbec funguje. 8)
meme
Registrovaný
Příspěvky: 642
Registrován: stř 11.04.2007 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od meme »

výměna snímače vačky mě stála v servisu asi 2500. diagnostika v tom asi nebyla, přinesla jsem papír z jiný, která to dokázala jen obecně specifikovat ale přímo to nekonkretizovala.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#10 Příspěvek od Killca »

KamilFKH píše:Nevím přesně, jak je to u tady u VANOS, kde jsou tři snímače polohy. Kliky, sací vačky a výfukové vačky.

Pro DME (DDE) jsou potřeba minimálně signály z dvou senzorů polohy(klika, sací vačka), aby se motor rozeběh a aby to zjistilo, v jaké je motor poloze a kdy má teda stříkat fuel a svíčky pálit.

Já mám u M57D30 jenom dva (klika, vačka) a když mi začínal odcházet senzor vačky (nefungoval jenom když měl kolem asi 50°C), tak motor prostě nenaskočil. Točíš startérem a ono nic. Jakmile motor naskočil, signál z polohy vačky už pro tenhle diesel není třeba, a proto při jeho výpadku motor nezdechne (průchod teplotou 50 st.)

Holá spekulace: Dva senzory polohy jsou tam asi kvůli řízení VANOS, co? Pokud jeden nefunguje, nebo vynechává, nemusí to proměnné časování třeba správně fungovat => menší výkon. Ano. Stydím se, ještě jsem ani nekoukal, jak to vůbec funguje. 8)

podle me je tam to cidlo jako pojistka cidla druheho, je to asi neco na ten zpusob kdyz mas u e36 zadni lampy a ta jedna lampa ma 2 zarovky na normal sviceni, ze kdyz jedna odejde, druha sviceni udrzi
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět