
E46, 325Ci, 12/2000
Ano. Je to senzor vačky výfukovývh ventilů. Zjisti, kde máš na motoru stranu výfuku a ten senzor by moh být v čudu. Nebo jeho kostra, nebo zlomený kablík, nebo.... Nemusí to být jen senzor samotnej.cerberro píše:presne oznacenie tej mojej chyby podla diagnostiky: "12 DME: Signal Nockenwellengeber Auslass" - Kein Signal (P0369 odes P0365)
mne to podla tohto vychadza na sen snimac c. 5.. ci nie?
ok diky moc... v pondelok to pojdem dat vymenit, tak uvidimeKamilFKH píše:Jo, podle kontroly ostatních obrázků je č. 5 snímač vačky výfukových ventilů. Ahoja!
podle me je tam to cidlo jako pojistka cidla druheho, je to asi neco na ten zpusob kdyz mas u e36 zadni lampy a ta jedna lampa ma 2 zarovky na normal sviceni, ze kdyz jedna odejde, druha sviceni udrziKamilFKH píše:Nevím přesně, jak je to u tady u VANOS, kde jsou tři snímače polohy. Kliky, sací vačky a výfukové vačky.
Pro DME (DDE) jsou potřeba minimálně signály z dvou senzorů polohy(klika, sací vačka), aby se motor rozeběh a aby to zjistilo, v jaké je motor poloze a kdy má teda stříkat fuel a svíčky pálit.
Já mám u M57D30 jenom dva (klika, vačka) a když mi začínal odcházet senzor vačky (nefungoval jenom když měl kolem asi 50°C), tak motor prostě nenaskočil. Točíš startérem a ono nic. Jakmile motor naskočil, signál z polohy vačky už pro tenhle diesel není třeba, a proto při jeho výpadku motor nezdechne (průchod teplotou 50 st.)
Holá spekulace: Dva senzory polohy jsou tam asi kvůli řízení VANOS, co? Pokud jeden nefunguje, nebo vynechává, nemusí to proměnné časování třeba správně fungovat => menší výkon. Ano. Stydím se, ještě jsem ani nekoukal, jak to vůbec funguje.