Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zvadne výkon motoru nad 100 km/h

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od jj »

Zdravím Vás.

Mám tento problém s E46, 320D 110kw, rok 2003, facelift, 123 000 km.

Při rychlejší jízdě, 100 - 130 km/h, když mám zařazenej 6. rychlostní stupeň a otáčky mi klesnou pod 2000 a chci přidat, tak motor totálně "vytuhne", netáhne...... I když podřadím, zastavím a rozjíždím se, je motor prostě povadlej, netáhne. Jakoby tam vůbec nebylo turbo. Ale turbo slyším houkat, ale žádnej efekt, jak kdyby tam nebylo.

Když to nechám schladnout, tak to potom zase jede v pohodě. Když jezdím po městě, tak táhne, zrychluje, turbo houká, pohoda.

Teplota motoru je standrdní, zahřátej, ručička přímo nahoru.

Někdo nějakej nápad na co se zaměřit a otestovat? Nejlépe od nejmenších investic po ty nejnáročnější. :-)
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od jj »

Oprava, nestává se to pouze na 6. stupni pd 2000 otáček.

Diagnostika hlásí plnící tlak mimo rozsah.

V BMW mi vyměnili nějaký ventil na turbu. Že prý když to bude dělat dál, je to regulace turba.

Někdo nějaký nápad, jeslti to nemůže být něčím jiným?
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od jj »

Uff, jsem zmaten. Dost lidí tvrdí že to může být způsobeno i vadnou váhou vzduchu.

Co si o tom myslíte?

- váha vzduchu ?
- turbo ?

Pomohl by mi to někdo v Praze vyřešit? Diagnostika? Šikovné ruce? Zapůjčení těchto dílů na test?

Jsou to poměrně drahé díly abych je kupoval "naslepo".
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#4 Příspěvek od martilulin »

Tady ti moc neporadi,je tu malo E46 kteri chteji pomoct.Dela ti to tak od zacatku nebo to nejak zacalo?Ja treba vymenil vzduchovy filtr a zacalo mi to same,musel jsem to hodne tocit.Jestli si schopnejsi odendej kryt,vydelej filtr vzduchu a mrkni jestli na nem nemas olej,obcas si to tam odfoukne.No a jak jsem vymenil filtr a vyfoukal bordel,asi se to nalepilo na vahu a nejelo.Tak jsem to opet rozdelal a vahu prolil technickym benzinem,vysusil a auto jede jak praseJestli je to uz dlouho a zacinalo to postupne,muze byt v hajzlu naklapeni,da se to vycistit ale je to jebacka.Lepsi to vykuchat a nechat vycistit.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#5 Příspěvek od Killca »

neni tu moc lidi kteri tomu rozumi, ale vazne je to vahou nebo turbem, nebo nejakym aktivnim clenem regulujicim treba stisk plynu, pokud mas olej v trubkach od intercooleru (jakoze vic oleje) tak je ruply turbo, ale to ze to jednou funguje a jednou ne, tak asi bude problem spis nejaky elektriky, takze vaha vzduchu, ale na pujceni tu moc lidi neni no

no a jestli diag hlasi chybu rozsahu, tak je tlak bud moc maly, nebo moc velky, nemas tam chip? nejaka regulace tlaku turba-boost kontroler

takze nejdriv zkus jak pise martilulin a pak muzes v nedeli ve 3 dorazit na strahov a kouknem na to my ostatni, mozna prijede i jedno 320d 2001 tak muzem zkusit jiny sucastky
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#6 Příspěvek od martilulin »

no,na jednoho co vzdy poradi jsem zapomnel....Skoda ze bydlim tak daleko,hned bych se na Strahov taky stavil.Jak pisu,u me to bylo tou vahou to sani bylo mastny,no ne ze by tam stal olej...Vykoupani stacilo,no a neorigo se da sehnat za 1000kč,ted jsem ji videl na Sbazaru.Killca,muzes se mrknout na moji otazku trochu niz?Ohledne palivoveho filtru?Diky.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od jj »

Killca píše:neni tu moc lidi kteri tomu rozumi, ale vazne je to vahou nebo turbem, nebo nejakym aktivnim clenem regulujicim treba stisk plynu, pokud mas olej v trubkach od intercooleru (jakoze vic oleje) tak je ruply turbo, ale to ze to jednou funguje a jednou ne, tak asi bude problem spis nejaky elektriky, takze vaha vzduchu, ale na pujceni tu moc lidi neni no

no a jestli diag hlasi chybu rozsahu, tak je tlak bud moc maly, nebo moc velky, nemas tam chip? nejaka regulace tlaku turba-boost kontroler

takze nejdriv zkus jak pise martilulin a pak muzes v nedeli ve 3 dorazit na strahov a kouknem na to my ostatni, mozna prijede i jedno 320d 2001 tak muzem zkusit jiny sucastky


Díky za zájem.

První co bych teda ještě zkusil by bylo se podívat na vzduchovej filtr. Koupil jsem si raději novej, kdyby už byl příliš humusáckej. Bohužel se necejtím na jeho samo-výměnu. Sice mám strojárnu, ale nerad bych něco rozmontoval a potom nevěděl jak to dát dohromady. Poprvé bych potřeboval spíš někomu koukat pod ruce. :-) Tím by se ukázalo zda-li tam není olej, případně pročistit váhu vzduchu.

Potom bohužel už není v mé moci s tím cokoliv udělat. Krom nechat na test vyměnit turbo a váhu vzduchu za zdravé.

Je to klasická motorová sériovka. Žádné další přídavné vychytávky tam nejsou.

Servisák v AutoBase mi říkal, že ty tlaky jsou NAD rozsahem. Mám v ruce ty papíry z diagnostiky, ale nerozumím tomu.
Že řídící jednotka vyšle signál na regulaci, ale nic se nestane a potom si to nejspíš ta řídící jednotka utlumí nějak jinak. A to je ten následek, že ten motor "zvadne".
Servisák tvrdí že je špatná regulace turba. Nutná výměna celého turba.

Chápejte, nechce se mi dát tolik peněz za nové turbo a potom zjistit, že to je váhou vzduchu. Než něco koupím, chtěl bych mít aspoň větší jistotu z několika stran, že je to opravdu tím, či tím.

Ufff.. no jo, Strahov. Sakra, sakra. Já zrovna budu v Brně na "dušičkách". :-(
MGSnake
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 06.10.2008 00:00

#8 Příspěvek od MGSnake »

skus odpojit vahu vzduchu a ked auto bude ovela zivsie tak mas problem vyrieseny(zla vaha alebo spinava) a ked ti auto nebude po odpojeni drzat otacky mozno aj zdochne tak je vaha dobra. skus to.Auto nedymi??
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od jj »

MGSnake píše:skus odpojit vahu vzduchu a ked auto bude ovela zivsie tak mas problem vyrieseny(zla vaha alebo spinava) a ked ti auto nebude po odpojeni drzat otacky mozno aj zdochne tak je vaha dobra. skus to.Auto nedymi??


Aha, dobrej nápad. Pokusím se. Můžeš se pokusit mě jako laika navigovat kde se odpojuje ta váha vzduchu?

Odpojit konektor od dílu 1?
http://bmwfans.info/original/E46/tou/32 ... 13_0962/#1

Až to budu testovat, musím pro jistotu zase nasadit dekl motoru?

Auto dýmí tak nějak asi v normálu. Přecházel jsem z benzínu, takže je to pro mě rozdíl. Ale předtím než mi vyměnili ten ventil na turbu, tak to dýmilo více. Po jeho výměně už méně. Dýmilo to trošku více když byl motor studenej.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#10 Příspěvek od Killca »

myslim ze dym nesmi na volnobeh byt videt vubec, az kdyz se to podrzi

jinak mas airbox na vzduchovy filtr a hned za nim trubku s dratem, tak to jakoby vysroubovat a povyndat, ale nevim jestli u tehle novejsich bmw neni potom potreba nejak zase sesynchronizovat jednotku s vahou, minimalne se zaznamena podle me chyba vahy v jednotce, ale to neva

a vymena vzduchoveho filtru, PROSIMTE :-D jen odhackujes kryt ty velky krabice zvednes nahoru, vyndas stary, vyluxujes krabici, nandas filtr a zahackujes zase zpet, nic na tom neni, musis si na tom aute udelat veci sam abys pochopil podtstau a logiku celyho auta a vse se zda byt komplikovane, ale neni

no a strahov treba pristi tyden klidne (my duse neslavime, ani nevim co to je, ale myslim, ze je to uplne k nicemu, pokecat s kostrama muzu zajit kdykoli jindy)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
MGSnake
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 06.10.2008 00:00

#11 Příspěvek od MGSnake »

auto by nemalo dymit , ked dymi moc tak preteka olej do turba a spaluje aj olej preto ten dym.(turbo bude KO)vahu vypojis tak ze vytiahnes ten napajaci konektor co ide k nej.Auto by malo ozit alebo zdochnut.Bud alebo.JA som to tak isto skusal.A ja mam vadnu vahu vzduchu.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od jj »

Killca píše:myslim ze dym nesmi na volnobeh byt videt vubec, az kdyz se to podrzi

jinak mas airbox na vzduchovy filtr a hned za nim trubku s dratem, tak to jakoby vysroubovat a povyndat, ale nevim jestli u tehle novejsich bmw neni potom potreba nejak zase sesynchronizovat jednotku s vahou, minimalne se zaznamena podle me chyba vahy v jednotce, ale to neva

a vymena vzduchoveho filtru, PROSIMTE :-D jen odhackujes kryt ty velky krabice zvednes nahoru, vyndas stary, vyluxujes krabici, nandas filtr a zahackujes zase zpet, nic na tom neni, musis si na tom aute udelat veci sam abys pochopil podtstau a logiku celyho auta a vse se zda byt komplikovane, ale neni

no a strahov treba pristi tyden klidne (my duse neslavime, ani nevim co to je, ale myslim, ze je to uplne k nicemu, pokecat s kostrama muzu zajit kdykoli jindy)


Já vím, láká mě to si na tom tyhle běžné věci udělat sám, ale furt jsem v práci, tak za světla není čas, a před barákem se mi v tom vrtat nechce. Chybí mi garáž. :-)

Navíc já nemám AirBox. Já mám takovej ten kulatej vzduchovej filtr. Nějakej návod jsem našel tady:
http://e46.cz/index.php/bmw-e46-motor/5 ... -320d.html

Dušičky, no, to já beru jako čas kdy objíždím rodinu, chodíme na hřbitovy a tak. Hodně z nich už není naživu. :-(

No nic, jeslti mi to vyjde, dneska proletím Čerňákem.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#13 Příspěvek od martilulin »

jenze tenhle navod je na hovno.ty mas facelift,tam sundas dekl motoru a pod nim je dalsi box a ty debilni sroubecky opet a zase.ten posledni je skoro u steny,blbe se vytahuje.pak mi samozrejme ten dekl nechtel zapadnout zpatky do drazky.hnus.hele a co spotreba.me vychazela pri te zasrane vaze kolem 7.5,zadnej slimak.tankuju plnou jak se rozsviti hladovka-to je za 1700 a najedu 750km
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od jj »

martilulin píše:jenze tenhle navod je na hovno.ty mas facelift,tam sundas dekl motoru a pod nim je dalsi box a ty debilni sroubecky opet a zase.ten posledni je skoro u steny,blbe se vytahuje.pak mi samozrejme ten dekl nechtel zapadnout zpatky do drazky.hnus.hele a co spotreba.me vychazela pri te zasrane vaze kolem 7.5,zadnej slimak.tankuju plnou jak se rozsviti hladovka-to je za 1700 a najedu 750km


JJ vim, dekl a další dekl. Těch šroubečků je tam až hanba. Uvidím jeslti na to vůbec dosáhnu s tím nářadím co mám. Aspoň se podívám kam dostanu.

Spotřeba, no, jelikož to mám "nově" a od té doby to dělá, tak nevím jestli je to ok. Bohužel teď jezdím většinou po městě a čepuju stejně jak ty. Takže jsem najel zhruba 840 km.
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od jj »

Tak jsem to včera oddekloval.

- vzduchový filtr v pořádku, čistý, jen trošku šedý
- když jsem odpojil váhu vzduchu, tak to jelo stejně jako když je zapojená

Co dál?
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od jj »

Když se závada projeví, na diagnostice je chyba:

4521 DDE: Ladedruckregelung
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#17 Příspěvek od Killca »

no jestli stejne, tak je vadna vaha, takze pujcit jinou, vim tady na klubu z prahy jen o cetronixovi, co by mel mit stejny motor jako ty, takze asi jedine na strahove, nebo se domluvit individualne, nebo pristi nedeli
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od jj »

Killca píše:no jestli stejne, tak je vadna vaha, takze pujcit jinou, vim tady na klubu z prahy jen o cetronixovi, co by mel mit stejny motor jako ty, takze asi jedine na strahove, nebo se domluvit individualne, nebo pristi nedeli


Tím "stejně" myslím to, že když jsem objížděl pár bloků tak to drželo otáčky, nechcípalo, táhlo, zrychlovalo. Bohužel nebyl čas to otestovat až do té fáze kdy se závada projevuje (více než 100 km/h a déle jet rychleji).

Ale dle toho jak tu někdo psal, tak by to i na volnověh chcípalo a tak.... Je to tak?

Včera jsem o tom mluvil na srazu s Pavlem H. Tipnul si to na nějaké tlakové čidlo na liště.

Ale pokud by šla vyzkoušet ta váha někdy na Strahově, tak určo rád otestuju. Pupíci maj stejně teď na 14 dnů plno.
MGSnake
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 06.10.2008 00:00

#19 Příspěvek od MGSnake »

ked to ide rovnako tak bude asi vaha zla alebo znecistena skus ocistit tie drotiky acetonom
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#20 Příspěvek od Killca »

tak az budes mit cas na strahac, tak rekni, at to domluvime poradne
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Odpovědět