Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 330xd, nevadí mít jinou značku pneu na nápravách?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#1 Příspěvek od Buwik »

Ahoj kluci, chtěl bych se zeptat, zda náhodou nevíte, jestli je na čtyřkolu, resp. E46 330xd rok 2002, nevadí dát na každou nápravu jinou značku pneu, sice stejného rozměru, ale jinou značku. Příklad: na předku mám zimáky Michelin Alpine 225/45/17 a na zadky bych dal zimáky Pirelli Wintersnowsport 225/45/17. Jedná se mi o to, zda to nějak nevadí diferenciálům, nebo něčemu na čtyřkole. U dvoukoly to neni problém, ale nevím jestli u čtyřkoly jo. Díky
Pietrooo
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: stř 04.06.2008 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#2 Příspěvek od Pietrooo »

Ahoj neměl by to být žádný problém...
DTomik
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: sob 14.07.2007 00:00
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od DTomik »

Taky jsem to četl. Mají se kupovat všechny 4 pneumatiky stejného výrobce a vzorku. Nevím co na tom je pravdy. Podle mě je to jedno.
Tehu
Registrovaný
Příspěvky: 1018
Registrován: ned 02.12.2007 01:00
Bydliště: Vysocina

#4 Příspěvek od Tehu »

to by me taky zajimalo... ? Co se tyce treba u quattra tak by meli byt na vsech 4kolech stejna kola o stejne hloubce vzorku ze to pry trpi ... (zrejme asi mezinapravovy diferencial)
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#5 Příspěvek od Buwik »

a teď babo raď.
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od bmwfil »

Podle mě by to vadit mohlo, Jde o to, ze i kdyz ty kola budou mít stejnej rozměr, budou jinak zatěžovat nápravy (jiná váha pneu, jiný vzorek-jiný valivý odpor a záběrové vlastnosti apod.) A to se pohonu 4x4 líbit nebude...
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#7 Příspěvek od Buwik »

doufám, že sem ještě napíše někdo, kdo ví, jak to je na 100% a všechny nás ujistí, jak to tedy je... hlavně nás xkaře, abychom si mohli být jisti a něco nepodělali...
sklar
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 25.01.2004 01:00

#8 Příspěvek od sklar »

zimáky jsem měl na 330xd stejný, ale letní jsem kombinoval a za 200tkm nebyl žádnej problém. takže klidně můžeš
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#9 Příspěvek od Buwik »

sklar píše:zimáky jsem měl na 330xd stejný, ale letní jsem kombinoval a za 200tkm nebyl žádnej problém. takže klidně můžeš


Díky za napsání tvé zkušenosti, právě na auto cpu na každou nápravu jinou značku pneu a bojim se, aby to něco neudělalo, třeba mezinápravový diferák atd. ,
jinak moje xd mi trochu v určitých rychlostech lehounce vibruje(je to znát opravdu lehce, volant se ani nehne, ale spíš jakoby podlaha) a trochu jakoby hučí kardanka, nebo něco takového, nedělalo ti to u xd taky?
např. na mou otázku přímo u Bmw - že když pustím plyn a následně přidám, tak že mi to lehce bouchne, mi řekli, že je to xko a u toho je to normální i u nového, tak to mě utěšilo, ale ty lehké vibrace a jakoby hučení např. při 130-160km/hod. mě trochu znervoznují.
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#10 Příspěvek od P-J »

Buwik píše:
sklar píše:zimáky jsem měl na 330xd stejný, ale letní jsem kombinoval a za 200tkm nebyl žádnej problém. takže klidně můžeš


Díky za napsání tvé zkušenosti, právě na auto cpu na každou nápravu jinou značku pneu a bojim se, aby to něco neudělalo, třeba mezinápravový diferák atd. ,
jinak moje xd mi trochu v určitých rychlostech lehounce vibruje(je to znát opravdu lehce, volant se ani nehne, ale spíš jakoby podlaha) a trochu jakoby hučí kardanka, nebo něco takového, nedělalo ti to u xd taky?
např. na mou otázku přímo u Bmw - že když pustím plyn a následně přidám, tak že mi to lehce bouchne, mi řekli, že je to xko a u toho je to normální i u nového, tak to mě utěšilo, ale ty lehké vibrace a jakoby hučení např. při 130-160km/hod. mě trochu znervoznují.


Ty vibrace máš v záběru, nebo když dáš nohu z plynu a auto zpomaluje?

To bouchnutí, bez toho aby to člověk slyšel, tak těžko říct, ale jedna z věcí, která u těhle může bouchat je mezinápravová převodovka a většinou to nevěstí nic dobrého. Taky to může být jenom nějaký kloub na kardanu. Chce to prostě slyšet no.... :wink:
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#11 Příspěvek od Buwik »

vibrace spíš když jedu konstantní rychlostí, např. 130, to i třeba když jedu na dálnici z kopce a udržuju konstantní rychlost, takže vlastně není v tahu, jelikož spíš ubírám... v tahu ten 6válec tak hučí a táhne, že vim prd zda to dělá :) . ale spší při konstantních a nebo když lehce ubírám a nebo lehce zrychluji.
No a to bouchnutí při přidání plynu z vyp. na zap., tak je to fakt jen lehký štos, asi jak se to tam vše musí poskládat, tak když se dohromady sečtou všechny vůle, tak to hodí lehké duté bouchnutí. alespon tedy doufám
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#12 Příspěvek od Buwik »

teď o víkendu budu měnit zadní tlumiče, jeden teče, tak třeba to udělá nějakou změnu i v těch vibracích atd., ale nemyslím si, ale doufat se musí, no :?
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#13 Příspěvek od Buwik »

P-J

a jaký máš ty názor na ty odlisné značky pneu na nápravách na xku?
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#14 Příspěvek od P-J »

Buwik píše:P-J

a jaký máš ty názor na ty odlisné značky pneu na nápravách na xku?


Můj názor bude pouze moje doměnka.... Myslím si, že je to jedno, pokud je zachován stejný rozměr pneu. Nějaký valivý odpor a jiné blbosti tam roli hrát nebudou. Auto stejně nikdy nejde 100% rovně a po 100% rovném povrchu, takže tam jsou rozdílné teření na jednotlivá kola tak, nebo tak. Ale měla by asi být udržován co nejstejnější hloubka pneu. Určitě ne extrem na jedné nápravě nové a na druhé skoro totál sjeté.

Já mám v TP dokonce dokonce napsáno, že můžu mít vepředu (225/45 R17) a v zadu (245/40 R17) jiný rozměr pneu. Je to rozdíl obvodu je sice jenom jedno procento, ale i tak to na průměru už dělá 6mm. Navic BMW samo udává, že u X by měl být rozměr pneu stejný.
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#15 Příspěvek od Buwik »

P-J píše:
Buwik píše:P-J

a jaký máš ty názor na ty odlisné značky pneu na nápravách na xku?


Můj názor bude pouze moje doměnka.... Myslím si, že je to jedno, pokud je zachován stejný rozměr pneu. Nějaký valivý odpor a jiné blbosti tam roli hrát nebudou. Auto stejně nikdy nejde 100% rovně a po 100% rovném povrchu, takže tam jsou rozdílné teření na jednotlivá kola tak, nebo tak. Ale měla by asi být udržován co nejstejnější hloubka pneu. Určitě ne extrem na jedné nápravě nové a na druhé skoro totál sjeté.

Já mám v TP dokonce dokonce napsáno, že můžu mít vepředu (225/45 R17) a v zadu (245/40 R17) jiný rozměr pneu. Je to rozdíl obvodu je sice jenom jedno procento, ale i tak to na průměru už dělá 6mm. Navic BMW samo udává, že u X by měl být rozměr pneu stejný.



díky za názor, myslím, že je dost hodnotný, kor když máš na xku i v techničáku rozdílné rozměry. Jinak s hloubkou pneu v extrému souhlasím, pokud jsou jedny úplně sjeté např. mají už jen 2mm a druhé nové a mají 8,5mm, tak už je to sakra na obvodu rozdíl...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#16 Příspěvek od Killca »

sice nemam Xko ale vibrace ve 120 a vejs byvaji velmi casto nevyvazeny kola (odpadly zavazi, narazeny rafek a podobne)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#17 Příspěvek od Poldav6 »

330ix: Auto znam od jeho prvnich kilometru a uz v tovarne ho obuli do 225/45 vpredu a 245/40 vzadu. Takze s tim ruznym prumerem a skodlivosti to asi nebude az tak horky :-)
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Zave »

jde jen o to aby jsi zachoval stejny obvod kola... je jasne ze se sjetym a novym vzorkem bude rozdil, ale rek bych ze takovy rozdil musi byt v toleranci.... Jde hlavne o to aby jsi nedal na predek napr 225/45 a na zadek 225/55 apod 8)
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#19 Příspěvek od Buwik »

Killca píše:sice nemam Xko ale vibrace ve 120 a vejs byvaji velmi casto nevyvazeny kola (odpadly zavazi, narazeny rafek a podobne)


jj, to je samozřejmě první věc co jsem udělal, převážení na nulu, pak kontrola na druhé vyvažovačce, taky nula, optická kontrola na vyvažovačce zda nejsou naraženy a nic, v tomhle směru vše ok, takže pes bude zakopán jinde.
Buwik
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 10.11.2008 01:00

#20 Příspěvek od Buwik »

Zave píše:jde jen o to aby jsi zachoval stejny obvod kola... je jasne ze se sjetym a novym vzorkem bude rozdil, ale rek bych ze takovy rozdil musi byt v toleranci.... Jde hlavne o to aby jsi nedal na predek napr 225/45 a na zadek 225/55 apod 8)


taky mám tento názor, ale je pravda, že všude možně se dočteš něco jiného, někde tvrdí, že vadí i jiná značka, někde, že ne... Já osobně mám ted na autě v předu Micheliny a vzadu Pirelly, samozřejmě stejného rozměru, ale chtěl jsem si být jist, zda to opravdu není problém.
díky za příspěvek.
Odpovědět