Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 330xd, nevadí mít jinou značku pneu na nápravách?
Ahoj kluci, chtěl bych se zeptat, zda náhodou nevíte, jestli je na čtyřkolu, resp. E46 330xd rok 2002, nevadí dát na každou nápravu jinou značku pneu, sice stejného rozměru, ale jinou značku. Příklad: na předku mám zimáky Michelin Alpine 225/45/17 a na zadky bych dal zimáky Pirelli Wintersnowsport 225/45/17. Jedná se mi o to, zda to nějak nevadí diferenciálům, nebo něčemu na čtyřkole. U dvoukoly to neni problém, ale nevím jestli u čtyřkoly jo. Díky
sklar píše:zimáky jsem měl na 330xd stejný, ale letní jsem kombinoval a za 200tkm nebyl žádnej problém. takže klidně můžeš
Díky za napsání tvé zkušenosti, právě na auto cpu na každou nápravu jinou značku pneu a bojim se, aby to něco neudělalo, třeba mezinápravový diferák atd. ,
jinak moje xd mi trochu v určitých rychlostech lehounce vibruje(je to znát opravdu lehce, volant se ani nehne, ale spíš jakoby podlaha) a trochu jakoby hučí kardanka, nebo něco takového, nedělalo ti to u xd taky?
např. na mou otázku přímo u Bmw - že když pustím plyn a následně přidám, tak že mi to lehce bouchne, mi řekli, že je to xko a u toho je to normální i u nového, tak to mě utěšilo, ale ty lehké vibrace a jakoby hučení např. při 130-160km/hod. mě trochu znervoznují.
Buwik píše:sklar píše:zimáky jsem měl na 330xd stejný, ale letní jsem kombinoval a za 200tkm nebyl žádnej problém. takže klidně můžeš
Díky za napsání tvé zkušenosti, právě na auto cpu na každou nápravu jinou značku pneu a bojim se, aby to něco neudělalo, třeba mezinápravový diferák atd. ,
jinak moje xd mi trochu v určitých rychlostech lehounce vibruje(je to znát opravdu lehce, volant se ani nehne, ale spíš jakoby podlaha) a trochu jakoby hučí kardanka, nebo něco takového, nedělalo ti to u xd taky?
např. na mou otázku přímo u Bmw - že když pustím plyn a následně přidám, tak že mi to lehce bouchne, mi řekli, že je to xko a u toho je to normální i u nového, tak to mě utěšilo, ale ty lehké vibrace a jakoby hučení např. při 130-160km/hod. mě trochu znervoznují.
Ty vibrace máš v záběru, nebo když dáš nohu z plynu a auto zpomaluje?
To bouchnutí, bez toho aby to člověk slyšel, tak těžko říct, ale jedna z věcí, která u těhle může bouchat je mezinápravová převodovka a většinou to nevěstí nic dobrého. Taky to může být jenom nějaký kloub na kardanu. Chce to prostě slyšet no....

vibrace spíš když jedu konstantní rychlostí, např. 130, to i třeba když jedu na dálnici z kopce a udržuju konstantní rychlost, takže vlastně není v tahu, jelikož spíš ubírám... v tahu ten 6válec tak hučí a táhne, že vim prd zda to dělá
. ale spší při konstantních a nebo když lehce ubírám a nebo lehce zrychluji.
No a to bouchnutí při přidání plynu z vyp. na zap., tak je to fakt jen lehký štos, asi jak se to tam vše musí poskládat, tak když se dohromady sečtou všechny vůle, tak to hodí lehké duté bouchnutí. alespon tedy doufám

No a to bouchnutí při přidání plynu z vyp. na zap., tak je to fakt jen lehký štos, asi jak se to tam vše musí poskládat, tak když se dohromady sečtou všechny vůle, tak to hodí lehké duté bouchnutí. alespon tedy doufám
Buwik píše:P-J
a jaký máš ty názor na ty odlisné značky pneu na nápravách na xku?
Můj názor bude pouze moje doměnka.... Myslím si, že je to jedno, pokud je zachován stejný rozměr pneu. Nějaký valivý odpor a jiné blbosti tam roli hrát nebudou. Auto stejně nikdy nejde 100% rovně a po 100% rovném povrchu, takže tam jsou rozdílné teření na jednotlivá kola tak, nebo tak. Ale měla by asi být udržován co nejstejnější hloubka pneu. Určitě ne extrem na jedné nápravě nové a na druhé skoro totál sjeté.
Já mám v TP dokonce dokonce napsáno, že můžu mít vepředu (225/45 R17) a v zadu (245/40 R17) jiný rozměr pneu. Je to rozdíl obvodu je sice jenom jedno procento, ale i tak to na průměru už dělá 6mm. Navic BMW samo udává, že u X by měl být rozměr pneu stejný.
P-J píše:Buwik píše:P-J
a jaký máš ty názor na ty odlisné značky pneu na nápravách na xku?
Můj názor bude pouze moje doměnka.... Myslím si, že je to jedno, pokud je zachován stejný rozměr pneu. Nějaký valivý odpor a jiné blbosti tam roli hrát nebudou. Auto stejně nikdy nejde 100% rovně a po 100% rovném povrchu, takže tam jsou rozdílné teření na jednotlivá kola tak, nebo tak. Ale měla by asi být udržován co nejstejnější hloubka pneu. Určitě ne extrem na jedné nápravě nové a na druhé skoro totál sjeté.
Já mám v TP dokonce dokonce napsáno, že můžu mít vepředu (225/45 R17) a v zadu (245/40 R17) jiný rozměr pneu. Je to rozdíl obvodu je sice jenom jedno procento, ale i tak to na průměru už dělá 6mm. Navic BMW samo udává, že u X by měl být rozměr pneu stejný.
díky za názor, myslím, že je dost hodnotný, kor když máš na xku i v techničáku rozdílné rozměry. Jinak s hloubkou pneu v extrému souhlasím, pokud jsou jedny úplně sjeté např. mají už jen 2mm a druhé nové a mají 8,5mm, tak už je to sakra na obvodu rozdíl...
Killca píše:sice nemam Xko ale vibrace ve 120 a vejs byvaji velmi casto nevyvazeny kola (odpadly zavazi, narazeny rafek a podobne)
jj, to je samozřejmě první věc co jsem udělal, převážení na nulu, pak kontrola na druhé vyvažovačce, taky nula, optická kontrola na vyvažovačce zda nejsou naraženy a nic, v tomhle směru vše ok, takže pes bude zakopán jinde.
Zave píše:jde jen o to aby jsi zachoval stejny obvod kola... je jasne ze se sjetym a novym vzorkem bude rozdil, ale rek bych ze takovy rozdil musi byt v toleranci.... Jde hlavne o to aby jsi nedal na predek napr 225/45 a na zadek 225/55 apod
taky mám tento názor, ale je pravda, že všude možně se dočteš něco jiného, někde tvrdí, že vadí i jiná značka, někde, že ne... Já osobně mám ted na autě v předu Micheliny a vzadu Pirelly, samozřejmě stejného rozměru, ale chtěl jsem si být jist, zda to opravdu není problém.
díky za příspěvek.