Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

US DRL - denní svícení po americku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Martin330
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: sob 01.11.2008 01:00
Bydliště: Říčany

#41 Příspěvek od Martin330 »

KamilFKH píše:
Martin330 píše:No to jsem si naběhnul :lol:
Já netuším jak na to. A kdyby sis přijel porovnat ty moduly, tak jak by sis to představoval? Napíchnout mé auto na nějakou tvojí diagnostiku a načíst ta data?


Jo, asi tak. Mám PAsoft scanner 1.3.6, kterej umí stáhnout obsah EEPROMky a potom I-Bus analyzer s interfacem pro připojení na sběrnici (třeba kabel vzadu k CD chageru), kterýma si vypíšu ty data z modulu. Radši oběma, neb víc dat = víc rozumu. :) Svoje data bez DRL mám, Tvoje s aktivovaným US DRL bych stáhnul a pak mohl (třeba až doma) dumat a bádat v čem se liší.

Kdybys pak chtěl a měl čas, můžem sfouknou i diagnostiku, mám i Carsoft. To je tak na dalších 15 až x minut, podle toho, kolik a co by se hledalo.

Jo a můj notebook je archaickej, takže potřebuju zásuvku na 230V, neboť baterka je ve věčných lovištích.


Ale tak jó. Když už jsem tu nový na klubu tak abych byl také něčemu nápomocen :)

Umí tvá diagnostika také car/key memory? Když už budu mít auto na diagnostice tak abych toho využil a nechal bych si aktivovat bliknutí při zamknutí. A také jsem zjistil, že mám nějak deaktivovaný alarm. Kdybys ho zapnul a nemusel bych na diagnostiku do BMW tak by to byla oboustraně výhodná návštěva :D
humanic
Registrovaný
Příspěvky: 102
Registrován: sob 21.06.2008 00:00
Bydliště: Kolín

#42 Příspěvek od humanic »

Ten car key memory by mě taky zájímal,člověk kolikrát neví jestli to zamknul a určitě je i víc vychytávek tak kdybyste si dávali někde spicha,tak dejte vědět,rád bych se taky něčemu přiučil a nechal si něco aktivovat.díky :wink:
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#43 Příspěvek od KamilFKH »

Martin330 píše:Ale tak jó. Když už jsem tu nový na klubu tak abych byl také něčemu nápomocen :)

Umí tvá diagnostika také car/key memory? Když už budu mít auto na diagnostice tak abych toho využil a nechal bych si aktivovat bliknutí při zamknutí. A také jsem zjistil, že mám nějak deaktivovaný alarm. Kdybys ho zapnul a nemusel bych na diagnostiku do BMW tak by to byla oboustraně výhodná návštěva :D


Hmm, bohužel neumí. Diagnostika Carsoft/PAsoft je něco jako ořezaný GT1/DIS a jak psal P-J, Car/Key memory se nastavuje pomocí SSS :(

Možná půjde DWA diagnostikovat, teď z hlavy si to nepamatuju, jestli tam ta volba je a nebo je součástí EWS, zjistíme chybu (možná jen pojistka, zkrat, odpojený konektor) a bude třeba znova fungovat.

Čekám na kabel (z Hong Kongu ) :) pro BMW EDIABAS INPA a tam to nastavovat možná půjde. Snad. Bliknutí při zamknutí/odemknutí bych si taky rád zapnul.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#44 Příspěvek od KamilFKH »

P-J píše:Tak jsem našel ty stránky, kde jsou nějaké ty "vylepšení"....

http://www.car-solution.de/


Jo jo, to je ono. Jenom nevím, jestli se to připojuje mezi LSZ a světla, kde zapínání světel dělá vlastní carsolution krabička nebo jenom kamkoli na I-bus a aktivace světel dělá LSZ podle I-bus příkazů z krabičky carsolution.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#45 Příspěvek od KamilFKH »

P-J píše:
Řekl bych, že tvá spekulace se ubírá spravným směrem.... :wink: Nejlepší by bylo, kdyby se ten light modul povedlo nějak přesvědčit, aby ignoroval nastavení regionu a zpřístunil vše co jde nastavit.... :wink:

Jenom Tě poopravím v tom, že nastavení CKM se neprovádí přes DIS, nebo GT1, ale přes SSS :wink:


SSS: Nějaké školení v "Muchenu" by se hodilo 8) . Jak jsem to uvnitř značkového servisu ani neviděl běhat (nikoho neznám, kdo by mě tam na den pustil), tak mi tyhle věci unikaj. Proto všechno svádím na DIS :)

Mít HDD s instalací DIS/SSS/TIS/WDS/ETK/ostatní věci, možná by se dalo s konfiguračníma souborama pohrát a vytvořit si vlastní, který dovolí všechno. Něco jako:
Původní SSS.INI

if region=ECE
CODING OPTION ECE_TAGFAHRLICHT
CODING OPTION DK_TAGFAHRLICHT
if region=US
CODING OPTION US_DRL


předělat si na:

Svůj vlastní SSS.INI

if region=ECE
CODING OPTION ECE_TAGFAHRLICHT
CODING OPTION DK_TAGFAHRLICHT
CODING OPTION US_DRL
if region=US
CODING OPTION US_DRL

P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#46 Příspěvek od P-J »

Tak uvidíme, až napíchneš tu "ameriku" a co se Ti z toho povede vyčíst.

A k těm blinutím... u aut co mají alarm, jde nastivit bliknutí jak při zamknutí, tak při odemknutí. U aut bez alarmu jde nastavit jenom jedno (akorát si teď nevybavám, jestli zamknutí, nebo odemknutí)
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#47 Příspěvek od P-J »

KamilFKH píše:SSS: Nějaké školení v "Muchenu" by se hodilo 8) . Jak jsem to uvnitř značkového servisu ani neviděl běhat (nikoho neznám, kdo by mě tam na den pustil), tak mi tyhle věci unikaj. Proto všechno svádím na DIS :)

Mít HDD s instalací DIS/SSS/TIS/WDS/ETK/ostatní věci, možná by se dalo s konfiguračníma souborama pohrát a vytvořit si vlastní, který dovolí všechno. Něco jako:
Původní SSS.INI

if region=ECE
CODING OPTION ECE_TAGFAHRLICHT
CODING OPTION DK_TAGFAHRLICHT
if region=US
CODING OPTION US_DRL


předělat si na:

Svůj vlastní SSS.INI

if region=ECE
CODING OPTION ECE_TAGFAHRLICHT
CODING OPTION DK_TAGFAHRLICHT
CODING OPTION US_DRL
if region=US
CODING OPTION US_DRL



Za to školení by ses asi nedoplatil.... :twisted: :lol: :lol:

To co jsi tu nakousl, s tím nastavenim SSS, je taky zajímavá otázka... jestli to nastavení těch denních světel nepovoli samotné SSS na základě zjištění, že se jedná o EU auto, nebo ta nabídka je zablokovaná přímo v tom ligtmodulu po tom, co se nakóduje do auta.

Ale teď mi něco došlo.... Asi před dvěma roky jsem si, ještě do E39, dal do auta, na vyzkoušení, nový light modul. Auto jsem nekódoval (protože light modul by potom už nešel použít na jiné auto) a zrovna ho napíchnul na SSS a volba denních světel USA tam nebyla. Takže z toho bych usoudil, že to co se nabídne k nastavení určí teda přímo ta SSS podle toho o jaký model auta se jedná.
Martin330
Registrovaný
Příspěvky: 69
Registrován: sob 01.11.2008 01:00
Bydliště: Říčany

#48 Příspěvek od Martin330 »

Tak KamileFKH až budeš mít ten kabel, tak mi napiš. Jestli je to jen chvilka jak pišeš tak není problém aby ses tu zastavil.
Cepa
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 24.11.2007 01:00

#49 Příspěvek od Cepa »

Hmmm, na E39 mam taky xenony a blikani s nimi je fakt na pytel!
Taky me to zajima.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#50 Příspěvek od KamilFKH »

P-J píše:Tak uvidíme, až napíchneš tu "ameriku" a co se Ti z toho povede vyčíst.

A k těm blinutím... u aut co mají alarm, jde nastivit bliknutí jak při zamknutí, tak při odemknutí. U aut bez alarmu jde nastavit jenom jedno (akorát si teď nevybavám, jestli zamknutí, nebo odemknutí)


Někde jsem četl, že pokud není DWA, tak po nastavení bliknutí při zavření/otevření se objeví permanentí chyba v základním modulu - "Není DWA", která ale nezpůsobí žádný problém. Zkusím najít.

Heuréka: Z BMW-Treff info o nastavení CKM:

1 Car Memory
1.1 Diebstahlsicherung

Quittierung - Quittierung ohne DWA

0 aktiv
0 nicht aktiv

Bei Einstellung "aktiv" wird das Verriegeln bzw. Entriegeln der Zentralverriegelung bei Fahrzeugen ohne DWA durch ein optisches bzw. akustisches Signal angezeigt. Das angezeigte optische bzw. akustische Signal ist abhängig von der jeweiligen Ländervariante.
Diese Einstellung wirkt beim Verriegeln bzw. Entriegeln über Schloss und Fernbedienung.
E38, E39 ab 09/99, E46, E53 - nicht E52, R50, R53
Beachte: Beim E46 wird im Grundmodul der Fehlerspeichereintrag "07 Diebstahlwarnanlage" abgelegt.
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#51 Příspěvek od P-J »

Jj, ta chyba tam je. :wink: Ta zmínka o tom, že "není relevantní" pokud auto nemá alaram je i přímo na výpisu z diagnostiky.

To je další věc co my se mohla nastavit (mezitím jsem si ověřil, že to teda blikne jenom při zamknutí) - určitě bych nebyl proti, kdyby to na mě bliklo i při odemknutí. :wink:
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#52 Příspěvek od MadMaxII »

KamilFKH píše:Souhlasím. Jenom vědět, jakými daty se co kde v modulu aktivuje a vypíná.

DIS/GT1 zpřístupní nastavení Dimmed high beam daytime running lights jen pro regiony, pro které to dovolí BMW zřejmě na základě nějakých homologací. Pro Evropu to nikdo neschválil, proto ta volba asi pro ECE verze aut v CKM ani není přístupná. Zase spekuluju :)


To co tu popisujes tak z toho vypliva ze vetsinu funkci blokuje vlastni diagnosticky/editacni programy a maloco si hlida sama RJ jako nepripustne stavy v EEPROM. Jinak kdyz mi napises o jaky typ EEPROM se jedna tak ti odepisi jestli jsem schopen vyrabet neomezene mnozstvi editnutych EEPROM(mam vypalovacku EEPROM na vetsinu typu). Abych nezapomel, v jakem formatu se uklada ten obsah EEPROM, v *.bin? Ono totiz na to muzeme jit take druhou cestou, paklize je EEPROM v patici a ne na tvrdo pripajena, pak bych editnul podle tvych udaju presne po bitu co chces kde zmenit(v podstate bysme vytvorili EEPROM podle martina330 pouze v oblasti kde jsou data o DRL a zbytek nechali obsah tve EEPROM) primo v hexa(mam nekolik vyvojovych prostredi ktere samozrejme podporuji i EEPROM formaty) a zkusili na tve ci na me E46.
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#53 Příspěvek od KamilFKH »

Ahoja, MadMaxII.

Jenom na vysvětlenou:

Pro jakoukoli práci s nastavením světelného modulu E46 (LSZ) není třeba ani modul, ani přepisovatelnou paměť vevnitř vyndavat. Veškeré odkazy na obsahy paměti (ať už jí označuju jako EEPROM nebo flash), které se v předchozím textu vyskytly mají spojitost jenom s daty, které poskytne/přijme po diagnostické nebo I/K-Bus lince sám světelný modul.

Program podle kterého běží kontroler modulu neměníme a ponecháváme nedotčen a nezměněn. Prakticky nás ani nezajímá. To, co zajišťuje a mění chování modulu navenek a zajímá nás, je vlastní nastavení bloku uživateských dat (uživatel = DIS, SSS, jiný ovládací program apod.) Program se jimi řídí a podle jejich nastavení vykonává svou činnost. Trochu analogie pomůže: Program=Windows, blok uživatelských dat=system.ini Veškerá nastavení chování modulu provádíme v system.ini Instalační program Windows (u nás uživatel viz výše) určuje, jaké fonty naistalovat pro kterou jazykovou mutaci a data zapíše do odpovídající oblasti system.ini (u nás blok už. dat). Neinstaluje čínské fonty do českých Windows=Nepovolí US_DRL pro ECE kódovaný modul Tyto bloky uživatelských dat lze od/do světeného modulu získat/zapsat na vyžádání standardně pomocí dignostické linky TXD v OBD2 konektoru (OBD2 přes TXD do IKE, IKE přes I/K-Bus z LSZ), nebo nestandardně posláním I-Bus telegramu rovnou do LSZ modulu (na adresu #D0) při připojení na I/K-Bus sběrnici (jako diagnostický modul s adresou #3F).

Jako expert si můžeme upravit system.ini (uživ. data) tak, abychom i v českých Woknech disponovali čínským fontem (pro ECE modul zapnout US_DRL), ikdyž nám to standardní instalátor Windows (DIS, SSS,...)nedovolí.

Takže naštěstí pro nás všechny a pro ušetření práce Tobě, není třeba cokoli v autě bastlit.

Bohužel pro nás, pro každou verzi Windows 3.11, 95, 98, XP, Vista (LCM2, LCM3 v E38+E39, LSZ v E46, navíc různé CODING INDEX) se ono nastavení provede trochu jinak.
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od MadMaxII »

EEPROM je trochu odlisna od flash, a o to vice by to melo byt jednodussi. Jinak jsem rad ze vidis svetlo na konci tunelu normalnimi programky(i kdyz v tech programkach tretich stran je vetsinou rada funkci nepodporovana/blokovana pokud to neni primo origos urceny pro autorizovane servisy) pres standartni konektory na komunikaci, tak budu jen doufat ze se to nekde nezasekne a budeme svitit jeste letos dennima na E46...
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#55 Příspěvek od KamilFKH »

Co by hodně pomohlo, by bylo zaznamenat veškerou komunikaci světelného modulu po I/K-bus sběrnici při zapínání US_DRL v US verzi auta pomocí SSS. Analýza I/K-bus telegramů zasílaných při kódování US_DRL by osvětlila spoustu pro mě doposud nezodpovězených otázek.

Dvě hlavní jsou:

1) zapíná SSS US_DRL tím, že změní samotná uživatelská data světelného modulu?

2) zapíná SSS US_DRL tím, že dá světenému modulu příkaz k jejich aktivaci a teprve ten provede změnu svých uživatelských dat sám

Pokud by byla odpověď na druhou otázku kladná, byl by to svatý grál. Jak zatím znám vozy BMW, tak tento příkaz by byl pro všechny světelné moduly stejný a tudíž univerzální a nám by to ušetřilo spoustu hodin studování hexadecimálních výpisů pamětí a záznamů sběrnicových komunikací.
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od MadMaxII »

Musim te trochu uvest do problematiky komunikaci. Vse se odehrava pomoci komunikacnich protokolu a z pravidla jsou to komunikace typu masterslave, to znamena ze vetsina zarizeni povesenych na komunikacni sbernici je typu slave aby mohla RJ nebo pripojene PC dostat z nich odpovedi. Vetsina komunikacnich protokolu RJ v autech je odvozena od prumyslovych standartu, tj. MODBUS, PROFIBUS atpdb. a jejich nadstavby ale rada automobilek sla cestou ze si delali vlastni nadstavby ci vubec si vyvinuli vlastni protokoly... Vetsina techto formatu je na zpusob: adresa stanice, typ dotazu(cteni/zapis), rozsah dotazu, crc ci jiny typ kontroly. Nicmene pokud neni popis techto komunikacnich protokolu je to ironicky receno na dlouhe zimni vecery protoze nejdrive se musi zjistit ktera jednotka ma jakou adresu, jake oblasti pameti jsou cteci a jake zapisovaci a jake umoznujici oboji, a az teprve pote se muzeme presne krok po kroku pomoci zpravidla specialne napsanych programku na zachytavani komunikacnich dat zjistovat co kde jaky bit/byte kdo zapisuje ci cte.....

Mozna ted uz chapes proc se me uvahy zaobiraly spise prachsprostym kopirovanim. Nicmene jsem pro to co nejdrive stahnout data od Martina330 a pak mudrovat jak dal, rad pomuzu i s porovnavanim dat jestli bude potreba :wink:
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#57 Příspěvek od KamilFKH »

Ahoj, MadMaxII!
Díky za příspěvek. V jednom odstavci se Ti povedlo nastínit v jak širokém záběru musí člověk na začátku začít, než se prokouše hromadou informací ke stavu, kdy se už může začít snažit řešit jeden individuální problém, který ho zajímá.

Já jsem tím martyriem získávání základních informací za posledních 11 měsíců už částečně prošel, takže v současné době jsem přiměřeně seznámen s topologií, funkcí, vzájemným propojením a protokoly sběrnic použitých ve vozech E38, E39, E46 a E53 (od D-Bus, přes CAN BUS, I/K-Bus až k P-bus a M-bus). Ze zdrojů vnitřní dokumentace BMW, za použití Internetových zdrojů jako komunity HackTheIbus a svého zkoumání instalací diagnostických SW mám popis komunikace těchto vozů na sběrnici Instrumenten/Karroserie bus (naše zmiňovaná I/K-bus) s cílovými adresami všech modulů připojených k ní ve vozech BMW (např. v E46 LSZ má adresu #D0 a diagnostické zařízení má #3F), jejich označením (IKE, LSZ, GM5, DDE, AGS, DCS3, IHKA, TEL, DME, DWS, DWA, LWE, PDC, BMBT, SZM atd.) a rozdělením na Gateway+Master/Slaves a dokonce s popisem významu nevelké množiny telegramů (těch zpráv Zdroj-Cíl) od jednotlivých modulů. Spolu se znalostí schematického zapojení elektroinstalace, zapojení a významem vývodů jednotlivých modulů a následně opatřením speciálních interfaců a prográmků pro záznam a analýzu komunikace na sběrnici I-bus jsem stejně jako v minulosti "TACC byl zplnomocněn prohlásit :D " všechno to, co jsem v předchozích příspěvcích napsal. A jistou fluktuaci třeba v mém názvosloví pro označování non-volatile pamětí sloužících v modulech k uložení kódování modulu a jeho uživatesky nastavitelných dat způsobuje jednak moje laxnost přístupu k věci, která mě ze softwarového hlediska vlastně zas až tak nezajímá (když to tam uložím, tak to tam prostě zůstane a už je mi jedno, jestli ve flashce nebo v EEPROM), druhak neznalost skutečně použité součástky pro tuto paměť v modulu a "Treťjak" :D podobná fluktuace v označování stejné paměti v rozličných informačních zdrojích na Inetu.

Takže po tom, co to všechno už mám za sebou, se třeba můžu věnovat třeba právě tomu třídění a analýze dat zachycené komunikace mezi diagnostickým zařízením (DIS, SSS) a vlastním LSZ modulem.

Nakonec, ten návod na to, jak si sám a zdarma zapnout nebo vypnout US_DRL na ECE voze bude pravděpodobně jenom v podobě popisu úpravy dat získaných pomocí I-bus telegramů.

V každém případě. I Vy ostatní, všehoschopní! Jsem připraven neprodleně po obdržení poskytnout získaná data k analýzám ostaním spolubojovníkům :) , kteří budou ochotni věnovat čas a úsilí tomuto projektu.

Jinak počítám s úpravou toho svého prvního příspěvku vždy, když budu mít připravené nějaké doplnění, takže by tam mělo být všechno relevantní, co se tu probere.
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#58 Příspěvek od P-J »

Tak teď jste tady mluvili španělsky ne? :wink:

V tmohle vám teda nebudu nijak schopný pomoct, ale pokusím se zjistit, zda by nebyla nějaká možnost přesvědčit SSS, aby povolila aktivaci těch světel i na EU autech.....
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#59 Příspěvek od MadMaxII »

Mile jsi mne prekvapil Kamile, tehle projekt "Kamil-DRL" ma skutecne realnou sanci na dotazeni do konce.
Sup sup pro data k martinovi330 at se to nekam hne(doufam ze si na to o weekend udelate cas)... :twisted:
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#60 Příspěvek od KamilFKH »

Uvidíme. Plán na víkend jsem měl jasnej až ve čtvrtek a zatím si Martin330 mojí SZ nepřečetl. Já můžu jen zítra, Ne mám obsazenou, takže jestli to ještě dneska nedohodnem, tak se to trochu protáhne. To jsou potom samé vánoční párty, narozeniny a víkend je fuč ani jeden neví jak :lol:
Odpovědět