Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
US DRL - denní svícení po americku
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Další aplikátor do E36 nebo jiného staršího modelu se zatím nenašel?
Za skoro tři týdny a půl třetího tisíce km polucisti neprudili, asi to bude průchodné.
Podle schematu je to dodělatelné do jakéhokoli i staršího modelu pokud má dálková spínaná pomocí relé, a to mají snad všechny modely od dob zavedení číslování Exx.
Za skoro tři týdny a půl třetího tisíce km polucisti neprudili, asi to bude průchodné.
Podle schematu je to dodělatelné do jakéhokoli i staršího modelu pokud má dálková spínaná pomocí relé, a to mají snad všechny modely od dob zavedení číslování Exx.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tak jsem dneska neověřeně zjistil, že LSZ modul pro E46 nemá prý volně programovatelnou hodnotu pro ztlumení dálkových světel. Znamená to, že se bude vybírat mezi dvěma přednastavenými hodnotami a to zřejmě 0% a třeba 18% plného výkonu žárovky. Takže by mělo stačit přepnout FERNLICHT_DRL z NICHT_AKTIV na AKTIV a DRL_DIMMUNG z wert_01 (0%) na wert_02 (18%)
Uvidíme, jestli je to pravda. Ahoja, KamilFKH
Uvidíme, jestli je to pravda. Ahoja, KamilFKH
Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
I kdyby nebylo, bude kompenzováno prodloužením svítivosti všech žárovek v interieru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Bavil jsem se a a psal jsem si s lidmi ze Států, co různě jezdí s E46, E38 a s X5 s puštěnýma US_DRL (ne, bohužel nevědí, jak to zapnout jinak než pomocí CKM) a který v těch autech z roku cca 2000 do cca 2005 mají najeto mezi 60.000 až 270.000 mil, na téma, jak často mění ty DRL+HIGH BEAM žárovky a všichni odpověděli buď zatím ne, nebo třeba jednou levou/pravou. Myslím, že 70tikorunová investice na skoro 100t km je vzhledem k cenám ostatních věcí na BMW zanedbatelná.
Samozřejmě můj asi dvacetičlenný průzkum není reprezentativní, mně ale prozatím stačí.
Samozřejmě můj asi dvacetičlenný průzkum není reprezentativní, mně ale prozatím stačí.
Vlasta píše:Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.
Vlasto, jak se snižuje životnost u podžhavené žárovky? Mám pocit, že čím nižší teplota vlákna, tím vyšší odolnost...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Jak už jsem psal výše, možná o něco dříve "odejde" žárovka v dálkovém, ale výměnou za to se prodlouží životnost osvětlení spínačů, tlačítek, palubní desky, ... přičemž bazmek žárovka osvětlení popelníku nebo topení je vcelku s plastovou paticí a v BMW ji prodávají asi za 120 Kč
Těchto žárovek je tam několikrát více než H1 v dálkových světlech.

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
jurasis píše:Vlasta píše:Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.
Vlasto, jak se snižuje životnost u podžhavené žárovky? Mám pocit, že čím nižší teplota vlákna, tím vyšší odolnost...
Nejsem fyzik ani chemik, ale kdysi jsem o tom četl pojednání:
V žárovce probíha tzv. halogenový cyklus, kde při vysoké teplotě vypařující wolfram slučuje a rozpadá např. s bromem. Díky tenzi wolframových par v blízkosti vlákna se omezuje jeho vypařování.
To znamená, že pokud z důvodu podžhavení neběží halogenový cyklus, vypařuje se wolfram více, usazuje se na baňce, halogenka černá od vypařovaného vlákna a její životnost z principu musí být nižší.
Kolega elektrikář kdysi vyhrabal nějakou tabulku, týkalo se to halogenovejch žárovek na 230V - takový ty celoskleněnky bez patic, který se teď používají v moderních svítidlech a při 10 % snížení napětí byla jejich životnost snad poloviční.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Hm, ještě jde o to, jestli má stejný vliv pulsní modulace, česky řečeno, že tam jde určitou dobu plné napětí a zbytek doby nic.
Další věc je, jestli LCM pracuje stejně, jako to relé na nemodulových autech...
Francis: To co jsi napsal je samo OK, jen by mi přišlo rozumnější zapojení (na neLCM), jak jsem to měl na starém autě. Prostě jsem všechno obešel a připojil světla přes relé ovládané kontrolkou dobíjení. Jednak mi nesvítilo nic jiného než potkávačky a navíc se mi zaply světla až běžel motor... (nemluvím o problému s xenony, jen na to osvětlení interiéru...
).
Další věc je, jestli LCM pracuje stejně, jako to relé na nemodulových autech...
Francis: To co jsi napsal je samo OK, jen by mi přišlo rozumnější zapojení (na neLCM), jak jsem to měl na starém autě. Prostě jsem všechno obešel a připojil světla přes relé ovládané kontrolkou dobíjení. Jednak mi nesvítilo nic jiného než potkávačky a navíc se mi zaply světla až běžel motor... (nemluvím o problému s xenony, jen na to osvětlení interiéru...

.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
jurasis píše:... Prostě jsem všechno obešel a připojil světla přes relé ovládané kontrolkou dobíjení. Jednak mi nesvítilo nic jiného než potkávačky ...
citace ze zákona 361/2000 sb.:
§ 32 Osvětlení vozidel
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.
Rozsvcením pouze tlumených světel se dopouštíš přestupku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Ne menšího, než Ty s DRL bez homologace...
Mimochodem, ten paragraf je zase pěknej paskvil, protože nevidím logiku mezi *potkávačky+obrysovky* a nebo *jen denní lampy* (bez obrysovek).
A do třetice, jde to vyřešit i s obrysovkama, jen koupíš víc diod. Bude to trošku bastl, ale na venek bude nejen funkční, ale i efektní (rozsvícení až po nastartování). Nejlepší na tom je, že takhle by to mělo být nejlepší řešení, ale opět to v autě bez homologace nemá co dělat...

Mimochodem, ten paragraf je zase pěknej paskvil, protože nevidím logiku mezi *potkávačky+obrysovky* a nebo *jen denní lampy* (bez obrysovek).
A do třetice, jde to vyřešit i s obrysovkama, jen koupíš víc diod. Bude to trošku bastl, ale na venek bude nejen funkční, ale i efektní (rozsvícení až po nastartování). Nejlepší na tom je, že takhle by to mělo být nejlepší řešení, ale opět to v autě bez homologace nemá co dělat...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Já nehomologované RL možná ukecám, něco podobného mívají Audi z výroby a mají to homologované, kdežto rozsvícené jen tlumené bez parkovaček asi neukecáš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Některé ročníky Audi (2007, 2006 nebo které ?) měly snížený svit asi dálkových světel, jsou to nejvnitřnější paraboly v hlavních světlometech. Svítí to podobně jako CDN/US DRL. Až loňské modely mají LED denní světlomety.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition