Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

US DRL - denní svícení po americku

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#121 Příspěvek od KamilFKH »

Sklo. A zkusím najít čím se to nastavuje/přepíná mezi sklem a víkem. Víte někdo, jak se to německy jmenuje - to sklo i víko?

Třeba heckscheibe a heckklappe?

Zřejmě by šlo nastavit i podle klíče různé otevírání (klíč 1 sklo, klíč 2 víko atd.)
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#122 Příspěvek od P-J »

Tohle jde nastavit normálně přes SSS, takže by jsi s tím hledáním neměl mít moc problémů a jde to nastavit i pro jednotlivé klíče... :wink:
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#123 Příspěvek od P-J »

Tak nové info k tomu trojbliku - u X3 tato funkce je dostupná. Dnes jsem se s ní setkal poprvé, takže těžko usoudit, kdy byla začleněna a jak moc je ligcht modul X3 odlišný od E46. Podle mě by měl být naprosto stejný, protože X3 nemá nic, co by už nebylo v E46.....
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#124 Příspěvek od KamilFKH »

A máš kdyžtak PN a CI toho X3kovýho modulu, nebo jsi to jenom viděl, ale nemohl napíchnout na Diag?
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#125 Příspěvek od P-J »

Jenom jsem jel ve skoro nové X3 (měla najeto cca 7tkm), kde to bylo.... Zítra se zkusím mrknout do aktuální ETK, kdy došlo k poslední změně u lightmodulu v X3 a mrknu i na E46 - pokud ty datumy budou nějak blízko sebe, tak by bylo možné, že by to mohlo být i v nich.
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#126 Příspěvek od MadMaxII »

Co tam bude potreba za komunikacni port, RS232 a bude stacit jeden?

Admin EDIT:
Neprovaděj citaci posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci.


Edit by MMII: Sorry Admine ale v tomhle postu se probira X veci a dotycnej pak nemusi tusit na co se ptam :idea:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#127 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Další aplikátor do E36 nebo jiného staršího modelu se zatím nenašel?

Za skoro tři týdny a půl třetího tisíce km polucisti neprudili, asi to bude průchodné.

Podle schematu je to dodělatelné do jakéhokoli i staršího modelu pokud má dálková spínaná pomocí relé, a to mají snad všechny modely od dob zavedení číslování Exx.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#128 Příspěvek od KamilFKH »

Tak jsem dneska neověřeně zjistil, že LSZ modul pro E46 nemá prý volně programovatelnou hodnotu pro ztlumení dálkových světel. Znamená to, že se bude vybírat mezi dvěma přednastavenými hodnotami a to zřejmě 0% a třeba 18% plného výkonu žárovky. Takže by mělo stačit přepnout FERNLICHT_DRL z NICHT_AKTIV na AKTIV a DRL_DIMMUNG z wert_01 (0%) na wert_02 (18%)

Uvidíme, jestli je to pravda. Ahoja, KamilFKH
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#129 Příspěvek od Maslista »

sakra to je nervák.. :lol:

jseš dobrej, vůbec nerozumím tomu co se chystáš udělat, ale doufám, že se ti to podaří a to denní svícení bude konečně makat.. držim palec :D
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#130 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#131 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

I kdyby nebylo, bude kompenzováno prodloužením svítivosti všech žárovek v interieru.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
KamilFKH
Registrovaný
Příspěvky: 284
Registrován: stř 19.11.2008 01:00
Bydliště: Teplice

#132 Příspěvek od KamilFKH »

Bavil jsem se a a psal jsem si s lidmi ze Států, co různě jezdí s E46, E38 a s X5 s puštěnýma US_DRL (ne, bohužel nevědí, jak to zapnout jinak než pomocí CKM) a který v těch autech z roku cca 2000 do cca 2005 mají najeto mezi 60.000 až 270.000 mil, na téma, jak často mění ty DRL+HIGH BEAM žárovky a všichni odpověděli buď zatím ne, nebo třeba jednou levou/pravou. Myslím, že 70tikorunová investice na skoro 100t km je vzhledem k cenám ostatních věcí na BMW zanedbatelná.

Samozřejmě můj asi dvacetičlenný průzkum není reprezentativní, mně ale prozatím stačí.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#133 Příspěvek od jurasis »

Vlasta píše:Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.


Vlasto, jak se snižuje životnost u podžhavené žárovky? Mám pocit, že čím nižší teplota vlákna, tím vyšší odolnost...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#134 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jak už jsem psal výše, možná o něco dříve "odejde" žárovka v dálkovém, ale výměnou za to se prodlouží životnost osvětlení spínačů, tlačítek, palubní desky, ... přičemž bazmek žárovka osvětlení popelníku nebo topení je vcelku s plastovou paticí a v BMW ji prodávají asi za 120 Kč :-( Těchto žárovek je tam několikrát více než H1 v dálkových světlech.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#135 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

jurasis píše:
Vlasta píše:Sorry, ale já pořád nechápu, jak je ošetřené podstatné snížení životnosti žárovek při jejím podžhavení.


Vlasto, jak se snižuje životnost u podžhavené žárovky? Mám pocit, že čím nižší teplota vlákna, tím vyšší odolnost...

Nejsem fyzik ani chemik, ale kdysi jsem o tom četl pojednání:

V žárovce probíha tzv. halogenový cyklus, kde při vysoké teplotě vypařující wolfram slučuje a rozpadá např. s bromem. Díky tenzi wolframových par v blízkosti vlákna se omezuje jeho vypařování.
To znamená, že pokud z důvodu podžhavení neběží halogenový cyklus, vypařuje se wolfram více, usazuje se na baňce, halogenka černá od vypařovaného vlákna a její životnost z principu musí být nižší.

Kolega elektrikář kdysi vyhrabal nějakou tabulku, týkalo se to halogenovejch žárovek na 230V - takový ty celoskleněnky bez patic, který se teď používají v moderních svítidlech a při 10 % snížení napětí byla jejich životnost snad poloviční.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#136 Příspěvek od jurasis »

Hm, ještě jde o to, jestli má stejný vliv pulsní modulace, česky řečeno, že tam jde určitou dobu plné napětí a zbytek doby nic.
Další věc je, jestli LCM pracuje stejně, jako to relé na nemodulových autech...

Francis: To co jsi napsal je samo OK, jen by mi přišlo rozumnější zapojení (na neLCM), jak jsem to měl na starém autě. Prostě jsem všechno obešel a připojil světla přes relé ovládané kontrolkou dobíjení. Jednak mi nesvítilo nic jiného než potkávačky a navíc se mi zaply světla až běžel motor... (nemluvím o problému s xenony, jen na to osvětlení interiéru... :wink: ).
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#137 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

jurasis píše:... Prostě jsem všechno obešel a připojil světla přes relé ovládané kontrolkou dobíjení. Jednak mi nesvítilo nic jiného než potkávačky ...

citace ze zákona 361/2000 sb.:
§ 32 Osvětlení vozidel
(1) Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.


Rozsvcením pouze tlumených světel se dopouštíš přestupku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#138 Příspěvek od jurasis »

Ne menšího, než Ty s DRL bez homologace... :)

Mimochodem, ten paragraf je zase pěknej paskvil, protože nevidím logiku mezi *potkávačky+obrysovky* a nebo *jen denní lampy* (bez obrysovek).

A do třetice, jde to vyřešit i s obrysovkama, jen koupíš víc diod. Bude to trošku bastl, ale na venek bude nejen funkční, ale i efektní (rozsvícení až po nastartování). Nejlepší na tom je, že takhle by to mělo být nejlepší řešení, ale opět to v autě bez homologace nemá co dělat...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#139 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Já nehomologované RL možná ukecám, něco podobného mívají Audi z výroby a mají to homologované, kdežto rozsvícené jen tlumené bez parkovaček asi neukecáš.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#140 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Některé ročníky Audi (2007, 2006 nebo které ?) měly snížený svit asi dálkových světel, jsou to nejvnitřnější paraboly v hlavních světlometech. Svítí to podobně jako CDN/US DRL. Až loňské modely mají LED denní světlomety.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět