Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automat-manuál fígl - VYŘEŠENO

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od HanzE3 »

Hledal jsem, ale nanašel jsem nic co by mi pomohlo.

Měnil jsem motor u e36 z 2.0i (bez vanosu) na 2.5i (s vanosem), hlavní háček je v tom, že 2.5i je původně z automatu. Všechno mám pozapojovaný, motor točí, ale nechytne. Prý v tom je nějakej fígl, když zůstane automatová el., jenže nemůžu zjistit jakej. Nemá to už někdo za sebou, kdo by dokázal poradit.

Odpovědi typu kup jinou el. jsou mi bohužel k ničema, už mám čtyři, ale ani jedna mi k motoru nepasuje.

Předem dík za jakoukoliv radu.
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od HanzE3 »

tolik lidí to už dělalo a nikdo neporadí :?
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#3 Příspěvek od JIP »

Jakoukoliv radu? na E36 jsem to ještě nedělal, ale...
...automat ma blokaci, že startovat lze jen při poloze řadiče "P"...teda odpojený měnič, aby sis nerozbil čumák o stěnu, před kterou parkuješ.
Jde tedy o to, přemostit obvod, který dává signál o poloze "P" na elektrice vedené k "fofrklacku" (jestli se tomu tak dá u automatu říkat...)
Ápropos...nesnáším automat...dycky před každou křižovatkou dám pecku do opěrky levé nohy...zvyk je železná košile...
:lol:
kosa
Registrovaný
Příspěvky: 348
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od kosa »

to sice ano to by motor netočil vůbec.. jestli jsi měnil i ř.j. což asi ano a ta je z modelu co už má ews mohla by být chyba tam...
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od HanzE3 »

to s polohou parking chápu, ale na stejným principu by měl být i neutrál, při kterým, jak jsem zjistil se má motor vyndat, prý by to nemělo hlásit ani chybu převodovky a na neutrál by to mělo nastartovat taky, jen si nejsem jistej, jestli s nutností sešlápnutí brzdového pedálu

Co se týče té jednotky, to jsem zkoušel, ale u tý nevim, z čeho je, udajně 2.5 vanos, ale ani s ní to nachytne. Ale co jsem nepobral, na tu jednotku nastartuje bezvanosovej motor, takže možná i odtud vítr fouká. Možná mi ji půjčí Ivo na odskoušení, takže pak uvidím a budu řešit dál.

Ale rady beru pořád.
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od HanzE3 »

kosa píše:to sice ano to by motor netočil vůbec.. jestli jsi měnil i ř.j. což asi ano a ta je z modelu co už má ews mohla by být chyba tam...


Co znamená to "ews" , abych věděl o co so mám při schánění ošidit.
Maikl
Registrovaný
Příspěvky: 2408
Registrován: čtv 04.08.2005 00:00
Bydliště: CL
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Maikl »

nevim co znamená ews, ale co imobilizér (jestli se treba ews nerovna imobilizeru :D )
bmw730
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: úte 29.07.2003 00:00

#8 Příspěvek od bmw730 »

JIP píše:Jakoukoliv radu? na E36 jsem to ještě nedělal, ale...
...automat ma blokaci, že startovat lze jen při poloze řadiče "P"...teda odpojený měnič, aby sis nerozbil čumák o stěnu, před kterou parkuješ.
Jde tedy o to, přemostit obvod, který dává signál o poloze "P" na elektrice vedené k "fofrklacku" (jestli se tomu tak dá u automatu říkat...)
Ápropos...nesnáším automat...dycky před každou křižovatkou dám pecku do opěrky levé nohy...zvyk je železná košile...
:lol:


Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#9 Příspěvek od Killca »

ews je jednotka immobilizeru, pokud ridci jednotka motoru dovoli aspon tocit motorem, tak je ews v poradku, pokud by otocil klicem a nic by se nestalo, blokuje start ta P poloha, nebo kod immobilizeru, ktery nemus souhlasit s jednotkou ews a jejim naprogramovanim do ridici jednotky, muselo by se to napojitna bmw diag a preprogramovat, vyndat jednotku ews, nahrat do ni stejne kody jako jsou klice a pak zkouset co to udela s motorem, hlavne spravne zapojit i do jednotky centralu atd, bay to pri odemknuti s alarmem vubec povolilo nacitani kodu z klice v krouzku

bmw730 píše:Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...

nemuze ani tocit, uz pris startu by auto poskakovalo dopredu
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
bmw730
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: úte 29.07.2003 00:00

#10 Příspěvek od bmw730 »

bmw730 píše:Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...

nemuze ani tocit, uz pris startu by auto poskakovalo dopredu[/quote]

Ja tam imobilizer neměl, jasně že by auto při startu teď poskakovalo při manualní převodovce :wink: on má motor s elektrikou z automatu v autě s manuálem, tak to musí jít po drátech co mu v automatovej elektrice na motoru chybí :roll: .Protože má v autě elektriku manuální a motor s automatovou el. tak teď jen točí...Já sem měl k dispozici obě elektriky tak jsem to prokombinoval částí co chyběla. Ale jestli to blokuje imobilizér tak asi diagnostiku.
bmw730
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: úte 29.07.2003 00:00

#11 Příspěvek od bmw730 »

Jo a ten statrér by netočil u automatu ještě bez sešláplé brzdy, ale to v manualu jde.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#12 Příspěvek od Killca »

ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
bmw730
Registrovaný
Příspěvky: 86
Registrován: úte 29.07.2003 00:00

#13 Příspěvek od bmw730 »

Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede


Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#14 Příspěvek od Killca »

bmw730 píše:
Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede


Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.

ooo, ahaaa, tak to jo :) takze koumat a badat :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
HanzE3
Registrovaný
Příspěvky: 412
Registrován: stř 07.11.2007 01:00
Bydliště: Praha 10
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od HanzE3 »

Killca píše:
bmw730 píše:
Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede


Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.

ooo, ahaaa, tak to jo :) takze koumat a badat :-D


Čistě teoreticky to dává smysl, ale "stejnou" polohu P má i N, pokud je zařezena jedna z těchto poloh, auto by mělo nastartovat, nenastartuje jen když je zařezena rychlost. Ovšem, beru v potaz i "nutnost sešlápnutí" bzrdového pedálu, v mým případě šlo auto nastartovat i bez brzdy, to samé jsem měl kdysi u e30. Pokud to vezmu tak, že vyndám motor a hodim na něj manuální převodovku, se zařazeným P a rozjedu se, tak elektronika rozpozná, že něco není v pořádku a hlásí chybu převodovky. A pokud ho vyndám při poloze N, tak tím bych měl vlastně oblbnout řídící jednotku, protože si "bude vyslet" že auto vlastně "stojí na místě", takže ani by to nemělo hlásit tu chybu převodovky. :roll:

Co se týče řešení immobiliséru, ten je propojen s centrálem a sepne po zamčení auta. V mým případě byl motor vyndaván, když bylo auto odemčený. Podle mě, nedostal imobilisér impuls, aby nedovolil motor nastartovat.

Tohle by jsme mohli řešit dál, aby si to ostatní mohli rozmyslet do čeho se hrnou. :wink:

Kua, všichni jsme byli uplně mimo. Napadlo by nekoho, že v řídící jednotce jednoho zasr...ho švába napadne jít na vejlet :lol: :roll: Jo, vzal jsem do ruky jednotku a něco tam cinklo, tak jsem ji rozdělal a byl vypadlej jeden zasouvací šváb. Naštěstí jsem se trefil, jak tam má být a motor naskočil. Tak doufám, že to bude fungovat dál. Pak nejspíš ještě napíšu jak se to chová, až to bude jezdit.
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#16 Příspěvek od martilulin »

tak to je zavada...to by me nikdy nenapadlo
Odpovědět