Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Automat-manuál fígl - VYŘEŠENO
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 412
- Registrován: stř 07.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Hledal jsem, ale nanašel jsem nic co by mi pomohlo.
Měnil jsem motor u e36 z 2.0i (bez vanosu) na 2.5i (s vanosem), hlavní háček je v tom, že 2.5i je původně z automatu. Všechno mám pozapojovaný, motor točí, ale nechytne. Prý v tom je nějakej fígl, když zůstane automatová el., jenže nemůžu zjistit jakej. Nemá to už někdo za sebou, kdo by dokázal poradit.
Odpovědi typu kup jinou el. jsou mi bohužel k ničema, už mám čtyři, ale ani jedna mi k motoru nepasuje.
Předem dík za jakoukoliv radu.
Měnil jsem motor u e36 z 2.0i (bez vanosu) na 2.5i (s vanosem), hlavní háček je v tom, že 2.5i je původně z automatu. Všechno mám pozapojovaný, motor točí, ale nechytne. Prý v tom je nějakej fígl, když zůstane automatová el., jenže nemůžu zjistit jakej. Nemá to už někdo za sebou, kdo by dokázal poradit.
Odpovědi typu kup jinou el. jsou mi bohužel k ničema, už mám čtyři, ale ani jedna mi k motoru nepasuje.
Předem dík za jakoukoliv radu.
Jakoukoliv radu? na E36 jsem to ještě nedělal, ale...
...automat ma blokaci, že startovat lze jen při poloze řadiče "P"...teda odpojený měnič, aby sis nerozbil čumák o stěnu, před kterou parkuješ.
Jde tedy o to, přemostit obvod, který dává signál o poloze "P" na elektrice vedené k "fofrklacku" (jestli se tomu tak dá u automatu říkat...)
Ápropos...nesnáším automat...dycky před každou křižovatkou dám pecku do opěrky levé nohy...zvyk je železná košile...

...automat ma blokaci, že startovat lze jen při poloze řadiče "P"...teda odpojený měnič, aby sis nerozbil čumák o stěnu, před kterou parkuješ.
Jde tedy o to, přemostit obvod, který dává signál o poloze "P" na elektrice vedené k "fofrklacku" (jestli se tomu tak dá u automatu říkat...)
Ápropos...nesnáším automat...dycky před každou křižovatkou dám pecku do opěrky levé nohy...zvyk je železná košile...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 412
- Registrován: stř 07.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
to s polohou parking chápu, ale na stejným principu by měl být i neutrál, při kterým, jak jsem zjistil se má motor vyndat, prý by to nemělo hlásit ani chybu převodovky a na neutrál by to mělo nastartovat taky, jen si nejsem jistej, jestli s nutností sešlápnutí brzdového pedálu
Co se týče té jednotky, to jsem zkoušel, ale u tý nevim, z čeho je, udajně 2.5 vanos, ale ani s ní to nachytne. Ale co jsem nepobral, na tu jednotku nastartuje bezvanosovej motor, takže možná i odtud vítr fouká. Možná mi ji půjčí Ivo na odskoušení, takže pak uvidím a budu řešit dál.
Ale rady beru pořád.
Co se týče té jednotky, to jsem zkoušel, ale u tý nevim, z čeho je, udajně 2.5 vanos, ale ani s ní to nachytne. Ale co jsem nepobral, na tu jednotku nastartuje bezvanosovej motor, takže možná i odtud vítr fouká. Možná mi ji půjčí Ivo na odskoušení, takže pak uvidím a budu řešit dál.
Ale rady beru pořád.
JIP píše:Jakoukoliv radu? na E36 jsem to ještě nedělal, ale...
...automat ma blokaci, že startovat lze jen při poloze řadiče "P"...teda odpojený měnič, aby sis nerozbil čumák o stěnu, před kterou parkuješ.
Jde tedy o to, přemostit obvod, který dává signál o poloze "P" na elektrice vedené k "fofrklacku" (jestli se tomu tak dá u automatu říkat...)
Ápropos...nesnáším automat...dycky před každou křižovatkou dám pecku do opěrky levé nohy...zvyk je železná košile...
Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...
ews je jednotka immobilizeru, pokud ridci jednotka motoru dovoli aspon tocit motorem, tak je ews v poradku, pokud by otocil klicem a nic by se nestalo, blokuje start ta P poloha, nebo kod immobilizeru, ktery nemus souhlasit s jednotkou ews a jejim naprogramovanim do ridici jednotky, muselo by se to napojitna bmw diag a preprogramovat, vyndat jednotku ews, nahrat do ni stejne kody jako jsou klice a pak zkouset co to udela s motorem, hlavne spravne zapojit i do jednotky centralu atd, bay to pri odemknuti s alarmem vubec povolilo nacitani kodu z klice v krouzku
nemuze ani tocit, uz pris startu by auto poskakovalo dopredu
bmw730 píše:Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...
nemuze ani tocit, uz pris startu by auto poskakovalo dopredu
vlevo je matal
a vpravo Killca 


bmw730 píše:Přesně tak, musí se spojit obvod co spínal kontakt v poloze P - jinak bude točit ale nechytne. Na vyndané konzoli proměř v poloze P které sepnuly a ty se proklemují.Předělával jsem e36 320 91rok a klaplo to...
nemuze ani tocit, uz pris startu by auto poskakovalo dopredu[/quote]
Ja tam imobilizer neměl, jasně že by auto při startu teď poskakovalo při manualní převodovce


ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.
bmw730 píše:Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.
ooo, ahaaa, tak to jo


vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 412
- Registrován: stř 07.11.2007 01:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Killca píše:bmw730 píše:Killca píše:ja sem to myslel tak, ze kdyz nedas P na automatu, tak nebude ani tocit, teda aspon myslim, protoze uz i tak by se auto pohybovalo, cimz sem chtel naznacit, ze mu auto nebude tocit ani ted, bud kuli tomu P nebo kuli immo, ale pokud toci, tak uz to nebude temahle vecma, ale palivem nebo elektrikou, pokud aspon jedno z nich jede
Jasně, souhlasím. Ale zjednodušeně řečeno - vyndam motor z automata a budu ho chtít na stolici nastartovat tak musím při použití elektriky která k tomu byla nasimulovat sešláplou brzdu a P polohu řazení. To v manualní karosérii není tam se s tímto nepočítá . Takže když to připojiš do manual auta tak bude startér točit protože to je propojený jinak, ale nenastartuje protože to není spojenej obvod.
ooo, ahaaa, tak to jotakze koumat a badat
Čistě teoreticky to dává smysl, ale "stejnou" polohu P má i N, pokud je zařezena jedna z těchto poloh, auto by mělo nastartovat, nenastartuje jen když je zařezena rychlost. Ovšem, beru v potaz i "nutnost sešlápnutí" bzrdového pedálu, v mým případě šlo auto nastartovat i bez brzdy, to samé jsem měl kdysi u e30. Pokud to vezmu tak, že vyndám motor a hodim na něj manuální převodovku, se zařazeným P a rozjedu se, tak elektronika rozpozná, že něco není v pořádku a hlásí chybu převodovky. A pokud ho vyndám při poloze N, tak tím bych měl vlastně oblbnout řídící jednotku, protože si "bude vyslet" že auto vlastně "stojí na místě", takže ani by to nemělo hlásit tu chybu převodovky.

Co se týče řešení immobiliséru, ten je propojen s centrálem a sepne po zamčení auta. V mým případě byl motor vyndaván, když bylo auto odemčený. Podle mě, nedostal imobilisér impuls, aby nedovolil motor nastartovat.
Tohle by jsme mohli řešit dál, aby si to ostatní mohli rozmyslet do čeho se hrnou.

Kua, všichni jsme byli uplně mimo. Napadlo by nekoho, že v řídící jednotce jednoho zasr...ho švába napadne jít na vejlet


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk