Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Aut. klimatizace, ventil topení
Mám takovy zajímavy problem možna že je to normální, ale na klimě nastavím třeba 20stupnu pokud je v aute zima motor není nahřáty tak klapy přepinají vzduch na okno a na nohy po zahřáti přepnou i výdechy v manualu vydechy taky fungujou jak mají dále čim je v kabině vyžší teplota tak se ventilátor postupne spomaluje taky vše funguje jak má no jenže se mi zda že teplota v kabine je dost vysoká jak nastavim 16 a třeba 25 tak nevidím rozdil jediné čím dokažu v kabině snížít teplotu je to kolečko na nastavení teplého nebo studeného vzduchu na středním výdechu v palubce.
No to bych pochopil, ale když snížím teplotu z 20 na 16 tak by to mělo jít znát né? Já jen poznám že venlitátor fouka méně ale teplota je hmm stejná. Jak to tedy funguje je tam nejaky ventil před radiátorem nebo tam voda teče porád stejně a teplota se reguluje jen ventilátorem? A nebo je tam ten ventil jen na to aby to v létě netopilo?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
no jasne, ale u e36 to bylo tak ze kdyz jsi mel 25 tak fucelo teply, nastavil jsi 20, snizilo se fuceni na minimum a sel normal vlazny vzduch a kdyz jsi nastavil 16 tak se to zase rozfucelo na max ale total studeny
u e46 sem 16 jeste nedaval (hehe) ale melo by to snad fungovat stejne, prece kdyz nastavim 16, takse mi nemuze jen skoro vypnout foukani ale foukat furt teply
to pak jedine k tem 16 jeste pustit klimu, to vim ze jsem zkousel ted v zime - pustit klimu a nastavit 16, klima se sice nesepne (nevim kurva proc) ale fouka studenejsi vzduch asi po minute nebo dvou, docela to trva no a jeste nastvit kolecko na modro
u e46 sem 16 jeste nedaval (hehe) ale melo by to snad fungovat stejne, prece kdyz nastavim 16, takse mi nemuze jen skoro vypnout foukani ale foukat furt teply

to pak jedine k tem 16 jeste pustit klimu, to vim ze jsem zkousel ted v zime - pustit klimu a nastavit 16, klima se sice nesepne (nevim kurva proc) ale fouka studenejsi vzduch asi po minute nebo dvou, docela to trva no a jeste nastvit kolecko na modro
vlevo je matal
a vpravo Killca 


pokud nastavíš 16 nebo 32 tak tyto hodnoty nahrazují minimální a maximální teplotu- rozuměj tak že pokud nastavíš 32 tak už to nebude držet 32 ale vytápět auto na maximum, tzn. při nastavených 16 by měl jít studenej ať je v autě kolik chce. A teď k problému, buď máš vadné čidlo vnitřní teploty, tudíž si myslíže v autě je zima a nebo ventily na hadicích k topení, jsou stále otevřené
zienteks píše:zkousel jsem nastavit tech 16 i 32 a vzduch je porad stejne teply kde by ty ventily meli byt jeden je na levem blatniku v motorovem prostoru jsou tam jeste nejake?
já nevim, já radil podle e39

Tak ventil jsem změřil má 14.2 ohm při nastartovaném motoru na něho nejde žádne napětí a voda přez něho teče (teplá). Jak se vypne klíček na ventil pustí napětí 12v a tím se zastaví tepla voda do kabiny jak teplota chladicí směsi poklesne nezjistil jsem ale na kolik tak to ventil odpojí. Takže pokud to funguje podle mého zjištení jak má tak to teplotu vody v radiátoru nereguluje, asi to vodu poušti na letni a zimní provoz. Uvažuju jeste zajed na diagnostiku možná něco napoví ale pochybuju.
Ták částečně vyřešeno, bylo to tím ventilem vymontoval a rozebral jsem ho, ve vnitř je cívka a ta tahá kuželový ventil u mě byl problém v tom že tam uvízl nějaký odlomený plastový kousek něčeho odněkud
vytáhl jsem to trochu vyčistil odzkoužel na zdroji a cvakal nádherně jenže když je zavřený jde profouknout a tohle je můj druhý problém, aspoň vím kde je chyba když jede motor na volnoběh regulace funguje nádherně jenže když jedu a člověk to točí za normální jízdy pořad kolem 2500ot tak oběh vody je rychlejší a to už ten ventil propouští a v kabině jde znát větší teplo ale každopádně to teď funguje 100 krát lépe.
Jinak na klimatizaci jsou 4 čidla 1. čidlo venkovní teploty, 2. čidlo teploty v kabině (je v panelu klimatizace), 3. čidlo teploty radiátoru, 4. čidlo teploty výparníku. Někteří ještě máte AUC senzor nad chladičem který automaticky zapíná vnitřní cirkulaci, pokud pozná, že je před autem smrad. Takže jak tady někdo psal že teplota v kabině se reguluje rychlostí ventilátoru je pěkně na omylu. Pro ty kteří maji nebo budou mít podobný problém tak hodnota odporu cívky ventilu je neco kolem 14.2 ohm a další věc ventil je v klidu (bez napětí) stále otevřený to kvůli tomu aby při poruše třeba v zimě člověk v aute neumrzl
. Tak tak nějak to funguje tečka
.

Jinak na klimatizaci jsou 4 čidla 1. čidlo venkovní teploty, 2. čidlo teploty v kabině (je v panelu klimatizace), 3. čidlo teploty radiátoru, 4. čidlo teploty výparníku. Někteří ještě máte AUC senzor nad chladičem který automaticky zapíná vnitřní cirkulaci, pokud pozná, že je před autem smrad. Takže jak tady někdo psal že teplota v kabině se reguluje rychlostí ventilátoru je pěkně na omylu. Pro ty kteří maji nebo budou mít podobný problém tak hodnota odporu cívky ventilu je neco kolem 14.2 ohm a další věc ventil je v klidu (bez napětí) stále otevřený to kvůli tomu aby při poruše třeba v zimě člověk v aute neumrzl

