Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kolísání otáček na volnoběh

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#41 Příspěvek od Killca »

yard píše:tak jak ??? o ale v každém případě...mám ho plný zuby...paradox je, že to nejspíš dělá ta váha a přitom diagnostika jí vůbec neukázala...

jeste sem snad nevidel ze by diagnostika vadnou vahu vzduchu nasla, ale oprvadu je ta vaha vzduchu v prdeli, tak uvidite

myrryn88 píše:Me se tohle s tim volnobeh vzdycky deje po odpojeni baterie asi tyden,pak je to v cajku.Prej je to normalni ale taky me to sere,zadny jiny auto to nedela.

jinak houpani po odpojeni baterky je normal, taky auto mnohem lip jede, nez si nacte vsechna data pro provoz v norme po vymazu diky odpojene baterce- taky mi bylo receno, ze po prepojeni te baterky kdyz budu drzet podlahu, tak pak si ridici jednotka zvykne na tyto vysoke hodnoty a auto bude frcet furt jako drak :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
bobosnow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Břasy

#42 Příspěvek od bobosnow »

Dneska sem vyndal váhu vzduchu a nechápu co by se tam mělo čistit. Je otvírá to jen tu klapku tak já nevim. Koukal sem na ten vlnovec od váhy a když ho roztáhnu rukou tak je trochu zpuchřelej ale neprosvítá takže to je asi 1.možnost. 2.možnost je ta že mam jen dvě spony na krytu co je vzduchovej filtr (mohlo by to přisávat??) a za 3.možnost pokládam že by to moh bejt palivovej filtr nevim v jakym je stavu ale když je to studený musim držet otáčky plynem protože to chcípá takže tam jde asi málo šťávy, ale zas nechápu to, že když se to ohřeje tak drží normál v pohodě. Já to snad taky hodim ze skály už mi to s... :x Co myslíte vy co s tim maj zkušenost.
MagicMisel
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: ned 25.12.2005 01:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od MagicMisel »

podle mě tam máš špatný čidlo teploty když ti to nedrží otačky jen za studena protože řídící jednotka si mysli že je auto zahřaty!ja mam opačnej problém mě to nedrží otačky za tepla :roll:
bobosnow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Břasy

#44 Příspěvek od bobosnow »

Čidla jsou právě měněný, termostat novej, svíčky nový. Je to prostě záhada. Asi pomalu začnu s výměnama víš zmiňovaných dílů, ale potom mi to auto bude stát 100 klacků
wencowec

#45 Příspěvek od wencowec »

mam e36 kabro 2.0i vanos, dela mi to zase to ze pri rozjedu kdyz pridam plyn mi popadnou otacky, auto se cele rozklepe a pak se rozjede... Dela to i kdyz prerazuju na jine stupne ... byl jsem na diagnostice a tam mi nic nenasli ... Dokonce to semtam dela i kdyz jen pridam plyn jen tak na volnobeh. Je jedno jestli je auto teple nebo studene :( tak ted babo rad :(
zool
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav / Praha

#46 Příspěvek od zool »

wencowec píše:mam e36 kabro 2.0i vanos, dela mi to zase to ze pri rozjedu kdyz pridam plyn mi popadnou otacky, auto se cele rozklepe a pak se rozjede... Dela to i kdyz prerazuju na jine stupne ... byl jsem na diagnostice a tam mi nic nenasli ... Dokonce to semtam dela i kdyz jen pridam plyn jen tak na volnobeh. Je jedno jestli je auto teple nebo studene :( tak ted babo rad :(


jo hele to je to co se tady resi porad dokola a je tu asi 10 topicu a kazdymu se to vyresi necim jinym) skubne ti to obcas dyz tomu auto slapnes poradne na plyn,nebo se to jakoby dusi? ja mam to samy no uz sem menil svicky,civku,palivak a porad nic,zkusim si nechat este vycistit nadrz a zkontrolovat cerpadlo a vstriky nebo ja uz nevim sere me to,koukam ze to dela hodne 36tek) to auto asi nebude zas tak skvely)
yard
Registrovaný
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00
Bydliště: CHOMUTOV

#47 Příspěvek od yard »

to killca : když je váha KO tak to diagnostika neukáže ??? je to přece elektronika, myslel jsem, že takové věci diagnostika ukáže...pokud ne tak pak už fakt nevím k čemu taková diagnostika je... :D ..

no nic...dal jsem novou váhu , motor už nehoupe, ale má prozměnu velmi nepravidelný chod, volnoběh jaký původně měl to ani zdaleka nepřipomíná...ani mne a ani kluka co mi to opravuje to už prostě nebaví, v týdnu auto vezu do německa do zastoupení BMW, uvidíme co dají ty německý hlavy dohromady...dám pak zase vědět

jinak co už je vše uděláno tady v čechách :
nový vlnovec (díl mezi váhou a klapkou)
nové čidlo volnoběhu
komplet demont a mont a vyčištění sání, přetěsnění
kontrola a výměna veškerých hadiček, odvěterání atd.
nová cívka a nové kabely
výměna čidla teploty vody
bobosnow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Břasy

#48 Příspěvek od bobosnow »

Kde se dá sehnat ten vlnovec? Napište mi prosím číslo dílu. Je to na iS M42. Dík
wencowec

#49 Příspěvek od wencowec »

zool píše:
wencowec píše:mam e36 kabro 2.0i vanos, dela mi to zase to ze pri rozjedu kdyz pridam plyn mi popadnou otacky, auto se cele rozklepe a pak se rozjede... Dela to i kdyz prerazuju na jine stupne ... byl jsem na diagnostice a tam mi nic nenasli ... Dokonce to semtam dela i kdyz jen pridam plyn jen tak na volnobeh. Je jedno jestli je auto teple nebo studene :( tak ted babo rad :(


jo hele to je to co se tady resi porad dokola a je tu asi 10 topicu a kazdymu se to vyresi necim jinym) skubne ti to obcas dyz tomu auto slapnes poradne na plyn,nebo se to jakoby dusi? ja mam to samy no uz sem menil svicky,civku,palivak a porad nic,zkusim si nechat este vycistit nadrz a zkontrolovat cerpadlo a vstriky nebo ja uz nevim sere me to,koukam ze to dela hodne 36tek) to auto asi nebude zas tak skvely)


skubne a pak se to uz rozjede uplne v pohode, znamej mi rikal neco o cidle na klice ... rikal ze je to neco kolem 2k i spraci ... takze uvidim jak to bude kdyz se vymeni ... kazdopadne na diagnostice nic, rekli mi ze mam motor skoro jako novej :( tak nevim kdyz je skoro novej, tak proc se to tak kur**
yard
Registrovaný
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00
Bydliště: CHOMUTOV

#50 Příspěvek od yard »

bobosnow píše:Kde se dá sehnat ten vlnovec? Napište mi prosím číslo dílu. Je to na iS M42. Dík


je to normálně v ETK 13 71 1 247 829...proč si to nenajdeš ???oddíl 13 Fuel preparation system, jinak na M44 jsem druhovýrobu nenašel, ale je to cca za 15 euro
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#51 Příspěvek od Killca »

bobosnow píše:Čidla jsou právě měněný, termostat novej, svíčky nový. Je to prostě záhada. Asi pomalu začnu s výměnama víš zmiňovaných dílů, ale potom mi to auto bude stát 100 klacků

i presto ze das novou soucastku, muze se vysrat behem dvou dni znovu, mnohokrat se stalo, ze clovek dal novy termostat a auto stale nechladilo spravne,tak se divil cim to je, vymenil termostat znovu za jiny novy a uz to bezelo spravne, totozne je to i s jinymi soucastkami, zejmena elektronickymi

yard píše:to killca : když je váha KO tak to diagnostika neukáže ???

nemusi ukazat, protoze v tech otackach a tech podminkach v jakych to zkousite, to zrovna muze ukazovat hodnoty spravne

jinak jak presne nepravidelny je chod, mezivybuchy, bublani, chod na 3 valce, cvakani? me treba trosku vibrovalo auto, ze vrrrrrrrrrrrrrr bum vrrrrrrrrrrrrr, chod pravidelny, ale pravidelne jednou treba za 15 sekund to zapalilo trochu jinak, ale otacky byly stale stejne, pry je to opalenymi ventily ci co, mi rikal novy majitel a ja si myslel, ze spatne davaj jeden vstrik treba, coz je taky mozny

wencowec píše:skubne a pak se to uz rozjede uplne v pohode, znamej mi rikal neco o cidle na klli mi ze mam motor skoro jako novej :( tak nevim kdyz je skoro novej, tak proc se to tak kur**

no muze to byt cidlo polohy klikove hridele, to ti zrejme rikal znamy, az to vymenite rekni

bobosnow píše:Kde se dá sehnat ten vlnovec? Napište mi prosím číslo dílu. Je to na iS M42. Dík

podle etk je to teda
do 9/94
04----Rubber boot----1----to 1994/09-------0,300----15,30 €----13 71 1 734 258
nebo od 9/94
04----Rubber boot----1----from 1994/09----0,285----15,30 €----13 71 1 247 829

vlnovec se da sehnat origo v bmw za nejakych 400-500kc kupoval sem ho taky
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#52 Příspěvek od Kami1 »

Vy mate problemy?
Tak kouknete na toto.
Volnobeh u myho m42 http://rapidshare.com/files/198914796/VIDEO0010.mp4.html
(da se to stahnout 10x)
:)
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#53 Příspěvek od Koto »

Mě to dost zlobilo za studena na M42, někdy to až chcíplo. Za tepla už všechno v pořádku. Diagnostika nic nehlásila, výměna palivovýho filtru nepřinesla žádný zlepšení.
Tak jsem chvilku zapřemejšlel co se v tom motoru může ještě dít špatného??
Výsledek:
Zajel jsem na pumpu, koupil STP Injector cleaner (nebo tak nějak) asi za 150,-. Natankoval plnou a motor jak novej, žádný škubání a cukání.
Baworáčkům asi nesvědčí to český palivo :evil:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#54 Příspěvek od Killca »

Kami1 píše:Vy mate problemy? Tak kouknete na toto.(da se to stahnout 10x) :)

lambda ne? ale to odpojeny chlazeni hezky hele
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Koto
Registrovaný
Příspěvky: 139
Registrován: čtv 05.07.2007 00:00

#55 Příspěvek od Koto »

yard píše:to killca : když je váha KO tak to diagnostika neukáže ??? je to přece elektronika, myslel jsem, že takové věci diagnostika ukáže...pokud ne tak pak už fakt nevím k čemu taková diagnostika je...


Ona bohužel E36 nemá diagnostiku zrovna na úrovni. Starší E36 používají strší protokol, někdy trochu nesprávně značenej jako OBD-I. Novější typy už mají standardizovanej OBD-II, tam se dá dosáhnout komplexnější diagnostiky.

Možná je zbytečný to vozit do německa do BMW.
Nech si u někoho šikovnýho udělat pořádnou diagnostiku, ne jenom napíchnout řídicí jednotku, ale všechno hezky proměřit osciloskopem a závadu určitě odhalíš.
myrryn88
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: stř 09.04.2008 00:00
Bydliště: Bys3ce city
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od myrryn88 »

Kami1 píše:Vy mate problemy?
Tak kouknete na toto.
Volnobeh u myho m42 http://rapidshare.com/files/198914796/VIDEO0010.mp4.html
(da se to stahnout 10x)
:)


tohle presne me to ted dela za studena,jeden mechos mi vahu otocil o jeden zub kamsi a od ty doby to za studena takhle lita kua,po chvili se to ustaly,ale jakmile proslapnu plyn lita to opet.Jakmile se motor ohreje da to pokoj...
bobosnow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Břasy

#57 Příspěvek od bobosnow »

Koto píše:Mě to dost zlobilo za studena na M42, někdy to až chcíplo. Za tepla už všechno v pořádku. Diagnostika nic nehlásila, výměna palivovýho filtru nepřinesla žádný zlepšení.
Tak jsem chvilku zapřemejšlel co se v tom motoru může ještě dít špatného??
Výsledek:
Zajel jsem na pumpu, koupil STP Injector cleaner (nebo tak nějak) asi za 150,-. Natankoval plnou a motor jak novej, žádný škubání a cukání.
Baworáčkům asi nesvědčí to český palivo :evil:


Přesně to mam to samý. A co to je to STP Injector cleaner?? To jako nalejš do nádrž?? Je to nějakej čistič či aditivum???
yard
Registrovaný
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 17.11.2005 01:00
Bydliště: CHOMUTOV

#58 Příspěvek od yard »

Koto píše:
yard píše:to killca : když je váha KO tak to diagnostika neukáže ??? je to přece elektronika, myslel jsem, že takové věci diagnostika ukáže...pokud ne tak pak už fakt nevím k čemu taková diagnostika je...


Ona bohužel E36 nemá diagnostiku zrovna na úrovni. Starší E36 používají strší protokol, někdy trochu nesprávně značenej jako OBD-I. Novější typy už mají standardizovanej OBD-II, tam se dá dosáhnout komplexnější diagnostiky.

Možná je zbytečný to vozit do německa do BMW.
Nech si u někoho šikovnýho udělat pořádnou diagnostiku, ne jenom napíchnout řídicí jednotku, ale všechno hezky proměřit osciloskopem a závadu určitě odhalíš.


věř mi že to zbytečný nebude... :wink: ...a někoho šikovnýho na BMW tady v okolí ??? heh...sci-fi ...pořádnou diagnostiku jsem měl !!!! ta nepořádná mi vlastně vůbec nevyhovuje... :roll: ostatně byl jsem na dvou diagnostikách, z toho jedna byla právě ta pořádná o))))))...takže pokud by jsi byl od té doroty napiš mi kam zajet na tu pořádnou diagnostiku k někomu šikovnému, kdo mi všechno proměří jak ty píšeš tím osciloskopem a tu závadu URČITĚ odhalí..dáš mi na něj kontakt ???pls ???
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#59 Příspěvek od Kami1 »

Killca: Dobrej postreh, odpojenyho je toho vic(chlazeni, lpg, klima, altik, vent...)
menil sem tesneni pod hlavou(a olej. vanu, predni gufero), repase hlavy atd
akorat s tim olejem na proplach sem to ted v zime trochu prepisk (M6AD/sae 40)
voln. ventyl v pohode
zdvihatka v hajzlu(ale s tim olejem necvakaj :) ),
az dojdou novy tak to dam cely do kupy, mozna i to chlazeni zapojim.

Nevite nekdo jak efektivne ohrat motor na provozni teplotu aniz by se musel tocit?
Zkousel sem PB fukar, ale nic moc, leda zajet s autem do sauny. (Jinak komprese kolem 13bar (teplota mot. 5-15st., v garazi tak 0))

Koto: nejak nechapu -- OBD-I neni standardizovanej? nebo cim teda diagnostikovat e36?
kdyz se zavada projevuje spontalne, tak ti asi ani ten osciloskop nepomuze, ale zas jak u ceho,
podstatnej asi bude u zapalovani , vstrikovani, cidel otacek
318TI
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 20.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#60 Příspěvek od 318TI »

Zdravim vsechny.Mam compacta M42 1.8 is a od vcerejska me to dela taky ale za studena aj ta tepla otacky skacou v rozmezi 300-1500ot/min. obcas to chcipne uplne.Volnobeznej ventyl je vycistenej a skrtici klapka taky svicky novy. Diagnostika driv psala taky lambdu ale jestli pisete ze nepomaha tak jsem zatim nekupoval. Tak jestli nekdo tuto zasranou zahadu vyresi tak budu rad protoze se s tim neda jezdit
Odpovědět