Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kolísání otáček na volnoběh

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#61 Příspěvek od Killca »

tak tohle je na 80% lambda, to "koupe lambdy to nevyresi" totiz je blbost, u kazdyho je problem jinde i kdyz se to chova podobne, tobe to lambda dela

schvalne, kolik ti to zere
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
zool
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav / Praha

#62 Příspěvek od zool »

a neda se nak urcit cim by to mohlo bejt,podle toho, jak casto se ten problem objevuje...? nekdo tu pise ze mu to dela porad a nejde s tim jezdit, tim padem bych rek ze to bude jinou soucastkou (lambda,vaha?moc se v tom nevyznam), nez v pripade kdy to cukne,nebo zhoupne volnobeh jen obcas (treba 1x za tyden - paliv. filtr,cerpadlo) me to tedka treba za 14 dni zacukalo pouze jednou:)
dave

#63 Příspěvek od dave »

Taky mě kolísaly otáčky za tepla. Problém byl v alternátoru, kde bylo v háji ložisko a dal se nový napěťový regulátor. Kolísání odpadlo a motor šlape jak hodinky. Denně v provozu a najeto 296 tis.km
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od FiliposII »

Ahoj ja mam na svoji E36 325i M50B25 taky problem s kolisanim otacek na volnobeh, kolisaji neustale +-50 ot/min nahoru a dolu. Za jizdy auto jede bez nejmensiho problemu.
Byl jsem na diagnostice, a jendnak se ukazalo, ze cidlo na klice dava spatne hodnoty, ale tedka sem ho vymenil, a neni poznat vubec spatna zmena, (samozrejme stare cidlo je nyni znicene mou demontazi, kdo to delal, tak vi jak moc tam to cidlo drzi).

Ale na diagnostice se ukazala jeste jedna chyba, a to chyba ridici jednotky motoru, presne to bylo nejaka chyba s trvalou pameti, nebo tak nejak podobne, uz si ten nazev presne nepamatuju. Nema nekdo zkusenosti s touto chybou? Po smazani se obevila jeste jednou, potom se smazala znovu a po druhem smazani uz nenaskocila.

Nevi nekdo jak presne se chova motor, kdyz se mu vymazou data z trvale pameti, mam na mysli data ohledne nastaveni motoru. (prej prvnich par set kilomentru se motor sam musi seridit, nastavit elektriku). Je mozne, ze by sa me po kazdem vypnuti motoru tato pamet mazala, pripadne nemate nekdo RJ, ktera je dobra, na pujceni ? (odmena jista),
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#65 Příspěvek od Paavo »

vubec tu nechci nejak strasit...............kouknete na tohle video http://www.youtube.com/watch?v=8uX6vguVxuw&translated=1 ,a po precteni problem fixed me az zamrazilo->vanos v kyblu :(
318TI
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: stř 20.02.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od 318TI »

Killca píše:tak tohle je na 80% lambda, to "koupe lambdy to nevyresi" totiz je blbost, u kazdyho je problem jinde i kdyz se to chova podobne, tobe to lambda dela

schvalne, kolik ti to zere






Zere me to tak cca 18l/100km :D

ted sem jezdil par krat na benzinku Unicorn zaclo to delat o vikendu jsem tankoval na Shell-ce a dela to min :?: Diagnostika lambdu nepsala :?:
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#67 Příspěvek od Killca »

318TI píše:Zere me to tak cca 18l/100km :D

ted sem jezdil par krat na benzinku Unicorn zaclo to delat o vikendu jsem tankoval na Shell-ce a dela to min :?: Diagnostika lambdu nepsala :?:

no lambda ma za vinu vetsi spotrebu a houpani otacek, tak jsme mozna doma, protoze lambda muze vykazovat vselijaky hodnoty a diag to nepozna
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
3er_Cabrio_E36
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: Moravskoslezský kraj

#68 Příspěvek od 3er_Cabrio_E36 »

Zdarec, dneska jsem se zařadil do klubu "cukálistů" :D Přijdu k autu a chcípne to, nastartuju znova a chcípne. Žádné zastavení otáček na nějaké hodnotě, rovnou na nulu. Po jízdě cca 25km a zahřátí už se to zas drželo, sice mírně níž než obvykle, ale drželo. Auto se začalo ale trošku více klepat, vibrovat. Mám podezření na svíčky, asi jedna nepálí. Ještě jsem se tu dočetl o nějakém tom čističi vstřikovačů, jak rychle to zafunguje nebo mělo by zafungovat, aby šlo zanesení vstřikovačů vyloučit? Motor: 1.8 M43, r.v.1996.
plysakmartin
Registrovaný
Příspěvky: 1335
Registrován: pát 22.09.2006 00:00
Bydliště: Karlovy Vary

#69 Příspěvek od plysakmartin »

3er_Cabrio_E36 píše:Zdarec, dneska jsem se zařadil do klubu "cukálistů" :D Přijdu k autu a chcípne to, nastartuju znova a chcípne. Žádné zastavení otáček na nějaké hodnotě, rovnou na nulu. Po jízdě cca 25km a zahřátí už se to zas drželo, sice mírně níž než obvykle, ale drželo. Auto se začalo ale trošku více klepat, vibrovat. Mám podezření na svíčky, asi jedna nepálí. Ještě jsem se tu dočetl o nějakém tom čističi vstřikovačů, jak rychle to zafunguje nebo mělo by zafungovat, aby šlo zanesení vstřikovačů vyloučit? Motor: 1.8 M43, r.v.1996.

Mrkni se na vlnovec sání vzhledem k tomu, že to hned chcípne a neudrží otáčky, to jsem měl asi před rokem taky. :wink:
3er_Cabrio_E36
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: Moravskoslezský kraj

#70 Příspěvek od 3er_Cabrio_E36 »

plysakmartin píše:
3er_Cabrio_E36 píše:Zdarec, dneska jsem se zařadil do klubu "cukálistů" :D Přijdu k autu a chcípne to, nastartuju znova a chcípne. Žádné zastavení otáček na nějaké hodnotě, rovnou na nulu. Po jízdě cca 25km a zahřátí už se to zas drželo, sice mírně níž než obvykle, ale drželo. Auto se začalo ale trošku více klepat, vibrovat. Mám podezření na svíčky, asi jedna nepálí. Ještě jsem se tu dočetl o nějakém tom čističi vstřikovačů, jak rychle to zafunguje nebo mělo by zafungovat, aby šlo zanesení vstřikovačů vyloučit? Motor: 1.8 M43, r.v.1996.

Mrkni se na vlnovec sání vzhledem k tomu, že to hned chcípne a neudrží otáčky, to jsem měl asi před rokem taky. :wink:


Je to č.4? Jde to sehnat i jinde než u BMW? To mám zatím trošku z ruky.
Obrázek
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#71 Příspěvek od Kami1 »

Ano, ale zkontroluj vsechno kde ti to muze prisavat.
vaha (za ni)
vlnovec
volnobeznej ventyl(procistit-ventyl i konektor)
klapka plynu
DISA (is)
predhrev plynu
odsavani k viku
podtlak k posilovaci
priruba k hlave
tesneni trubky a merky oleje

Jen tak mimochodem nedavno sem zkousel motor nechat jet na tri valce(m42)
-otacky drzel krasne a jen si brblal, svicky sem mel ovsem hezky vypucovany a zkousel to jenom chvilku
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#72 Příspěvek od Killca »

3er_Cabrio_E36 píše:dil cislo 4? http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/g/3.png

je to dil 4 a neda se koupit jinde nez v bmw, koukni na http://www.mjauto.cz ale jestli tam nemaj tak nikde jinde, bohuzel, ale stoji 4-5 kil, takze aspon dobra cena
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Bilstein
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: ned 21.08.2005 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#73 Příspěvek od Bilstein »

Koto píše:Mě to dost zlobilo za studena na M42, někdy to až chcíplo. Za tepla už všechno v pořádku. Diagnostika nic nehlásila, výměna palivovýho filtru nepřinesla žádný zlepšení.
Tak jsem chvilku zapřemejšlel co se v tom motoru může ještě dít špatného??
Výsledek:
Zajel jsem na pumpu, koupil STP Injector cleaner (nebo tak nějak) asi za 150,-. Natankoval plnou a motor jak novej, žádný škubání a cukání.
Baworáčkům asi nesvědčí to český palivo :evil:


Heh...mam taky M42...vzdy pri naprosto ledovym motoru me to po nastartovani chciplo...po zahrati OK...byl jsem na dukladny diag, kdy se daly emise a spol. . Bylo me receno ze jsou zasvineny vstriky jinak motor OK...po vyzkouseni Injector cleaneru problem s chcipanim zmizel. Kazdopadne mne bylo doporuceno udelat dukladny cisteni vstriku. Prijde me ze to nejede tak jak ma. Mam cca 260tis nalitano.
3er_Cabrio_E36
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: Moravskoslezský kraj

#74 Příspěvek od 3er_Cabrio_E36 »

plysakmartin píše:
3er_Cabrio_E36 píše:Zdarec, dneska jsem se zařadil do klubu "cukálistů" :D Přijdu k autu a chcípne to, nastartuju znova a chcípne. Žádné zastavení otáček na nějaké hodnotě, rovnou na nulu. Po jízdě cca 25km a zahřátí už se to zas drželo, sice mírně níž než obvykle, ale drželo. Auto se začalo ale trošku více klepat, vibrovat. Mám podezření na svíčky, asi jedna nepálí. Ještě jsem se tu dočetl o nějakém tom čističi vstřikovačů, jak rychle to zafunguje nebo mělo by zafungovat, aby šlo zanesení vstřikovačů vyloučit? Motor: 1.8 M43, r.v.1996.

Mrkni se na vlnovec sání vzhledem k tomu, že to hned chcípne a neudrží otáčky, to jsem měl asi před rokem taky. :wink:


Denska ráno jsem se na to vrhnul a nečekal jsem, že to bude tak rychle vyřešeno. Na vlnovci prasklina jako svině :D Hned volám do BMW o nový díl. Snad to byla pravá příčina.
3er_Cabrio_E36
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: Moravskoslezský kraj

#75 Příspěvek od 3er_Cabrio_E36 »

Killca píše:
3er_Cabrio_E36 píše:dil cislo 4? http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/g/3.png

je to dil 4 a neda se koupit jinde nez v bmw, koukni na http://www.mjauto.cz ale jestli tam nemaj tak nikde jinde, bohuzel, ale stoji 4-5 kil, takze aspon dobra cena


I prd, velebnosti :D Ta sranda stojí 950,-, v CarTecu v OV. Asi ten monopol nebo co :lol:
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#76 Příspěvek od JIP »

V Sotei za koleno na M50 jsem dal loni 660,-.
3er_Cabrio_E36
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: Moravskoslezský kraj

#77 Příspěvek od 3er_Cabrio_E36 »

[quote="JIP"]V Sotei za koleno na M50 jsem dal loni 660,-.[/quote

660 za ojetou? To už si ty 3k připlatím za novou :D Sotea si nezískala moji důvěru :?
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#78 Příspěvek od JIP »

3er_Cabrio_E36 píše:
JIP píše:V Sotei za koleno na M50 jsem dal loni 660,-.[/quote

660 za ojetou? To už si ty 3k připlatím za novou :D Sotea si nezískala moji důvěru :?

Kdepak ojetou...novou origo...
olom
Registrovaný
Příspěvky: 93
Registrován: ned 28.01.2007 01:00
Bydliště: Budweis

#79 Příspěvek od olom »

Zdravím, tak se musím přidat, mám taky problém s otáčkama při studenu to trochu haprujea když je to teplý, tak mi to samo skáče z 800 na 1600, nevím co s tím, prý to bude škrtící klapka s řídící jednotkou. ( e46, 1,8i, 105kw). Ale koukám že to může být spousta jiných věcí 8O 8O 8O
zienteks
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: čtv 11.12.2008 01:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#80 Příspěvek od zienteks »

Custe. Ja teda nemam zaden problem s volnobehen ani za jizdy nic ale dnes se mi stala podivna vec startuju startuju startuju a na potreti to chytlo ale s pridanym plynem samozrejme jen malinko seslapnutym. Po nastartovani smrad benzinu s vyfuku mohlo by to byt volnobeznym ventilem? jinak motor m43 1.9 87kw. Da se ten ventil nejak vycistit nebo promazat? Kdysi jak jsem mel AUDI tak tam byl trochu no o dost jiny volnobezny ventil a zadrhaval se stacilo ho namazat a byl klid.
Odpovědět