Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kolísání otáček na volnoběh
a neda se nak urcit cim by to mohlo bejt,podle toho, jak casto se ten problem objevuje...? nekdo tu pise ze mu to dela porad a nejde s tim jezdit, tim padem bych rek ze to bude jinou soucastkou (lambda,vaha?moc se v tom nevyznam), nez v pripade kdy to cukne,nebo zhoupne volnobeh jen obcas (treba 1x za tyden - paliv. filtr,cerpadlo) me to tedka treba za 14 dni zacukalo pouze jednou:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 378
- Registrován: úte 31.07.2007 00:00
- Bydliště: Slovácko
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj ja mam na svoji E36 325i M50B25 taky problem s kolisanim otacek na volnobeh, kolisaji neustale +-50 ot/min nahoru a dolu. Za jizdy auto jede bez nejmensiho problemu.
Byl jsem na diagnostice, a jendnak se ukazalo, ze cidlo na klice dava spatne hodnoty, ale tedka sem ho vymenil, a neni poznat vubec spatna zmena, (samozrejme stare cidlo je nyni znicene mou demontazi, kdo to delal, tak vi jak moc tam to cidlo drzi).
Ale na diagnostice se ukazala jeste jedna chyba, a to chyba ridici jednotky motoru, presne to bylo nejaka chyba s trvalou pameti, nebo tak nejak podobne, uz si ten nazev presne nepamatuju. Nema nekdo zkusenosti s touto chybou? Po smazani se obevila jeste jednou, potom se smazala znovu a po druhem smazani uz nenaskocila.
Nevi nekdo jak presne se chova motor, kdyz se mu vymazou data z trvale pameti, mam na mysli data ohledne nastaveni motoru. (prej prvnich par set kilomentru se motor sam musi seridit, nastavit elektriku). Je mozne, ze by sa me po kazdem vypnuti motoru tato pamet mazala, pripadne nemate nekdo RJ, ktera je dobra, na pujceni ? (odmena jista),
Byl jsem na diagnostice, a jendnak se ukazalo, ze cidlo na klice dava spatne hodnoty, ale tedka sem ho vymenil, a neni poznat vubec spatna zmena, (samozrejme stare cidlo je nyni znicene mou demontazi, kdo to delal, tak vi jak moc tam to cidlo drzi).
Ale na diagnostice se ukazala jeste jedna chyba, a to chyba ridici jednotky motoru, presne to bylo nejaka chyba s trvalou pameti, nebo tak nejak podobne, uz si ten nazev presne nepamatuju. Nema nekdo zkusenosti s touto chybou? Po smazani se obevila jeste jednou, potom se smazala znovu a po druhem smazani uz nenaskocila.
Nevi nekdo jak presne se chova motor, kdyz se mu vymazou data z trvale pameti, mam na mysli data ohledne nastaveni motoru. (prej prvnich par set kilomentru se motor sam musi seridit, nastavit elektriku). Je mozne, ze by sa me po kazdem vypnuti motoru tato pamet mazala, pripadne nemate nekdo RJ, ktera je dobra, na pujceni ? (odmena jista),
vubec tu nechci nejak strasit...............kouknete na tohle video http://www.youtube.com/watch?v=8uX6vguVxuw&translated=1 ,a po precteni problem fixed me az zamrazilo->vanos v kyblu 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 19
- Registrován: stř 20.02.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Killca píše:tak tohle je na 80% lambda, to "koupe lambdy to nevyresi" totiz je blbost, u kazdyho je problem jinde i kdyz se to chova podobne, tobe to lambda dela
schvalne, kolik ti to zere
Zere me to tak cca 18l/100km

ted sem jezdil par krat na benzinku Unicorn zaclo to delat o vikendu jsem tankoval na Shell-ce a dela to min


318TI píše:Zere me to tak cca 18l/100km![]()
ted sem jezdil par krat na benzinku Unicorn zaclo to delat o vikendu jsem tankoval na Shell-ce a dela to minDiagnostika lambdu nepsala
no lambda ma za vinu vetsi spotrebu a houpani otacek, tak jsme mozna doma, protoze lambda muze vykazovat vselijaky hodnoty a diag to nepozna
vlevo je matal
a vpravo Killca 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: pon 12.05.2008 00:00
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
Zdarec, dneska jsem se zařadil do klubu "cukálistů"
Přijdu k autu a chcípne to, nastartuju znova a chcípne. Žádné zastavení otáček na nějaké hodnotě, rovnou na nulu. Po jízdě cca 25km a zahřátí už se to zas drželo, sice mírně níž než obvykle, ale drželo. Auto se začalo ale trošku více klepat, vibrovat. Mám podezření na svíčky, asi jedna nepálí. Ještě jsem se tu dočetl o nějakém tom čističi vstřikovačů, jak rychle to zafunguje nebo mělo by zafungovat, aby šlo zanesení vstřikovačů vyloučit? Motor: 1.8 M43, r.v.1996.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1335
- Registrován: pát 22.09.2006 00:00
- Bydliště: Karlovy Vary
3er_Cabrio_E36 píše:Zdarec, dneska jsem se zařadil do klubu "cukálistů"Přijdu k autu a chcípne to, nastartuju znova a chcípne. Žádné zastavení otáček na nějaké hodnotě, rovnou na nulu. Po jízdě cca 25km a zahřátí už se to zas drželo, sice mírně níž než obvykle, ale drželo. Auto se začalo ale trošku více klepat, vibrovat. Mám podezření na svíčky, asi jedna nepálí. Ještě jsem se tu dočetl o nějakém tom čističi vstřikovačů, jak rychle to zafunguje nebo mělo by zafungovat, aby šlo zanesení vstřikovačů vyloučit? Motor: 1.8 M43, r.v.1996.
Mrkni se na vlnovec sání vzhledem k tomu, že to hned chcípne a neudrží otáčky, to jsem měl asi před rokem taky.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: pon 12.05.2008 00:00
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
plysakmartin píše:3er_Cabrio_E36 píše:Zdarec, dneska jsem se zařadil do klubu "cukálistů"Přijdu k autu a chcípne to, nastartuju znova a chcípne. Žádné zastavení otáček na nějaké hodnotě, rovnou na nulu. Po jízdě cca 25km a zahřátí už se to zas drželo, sice mírně níž než obvykle, ale drželo. Auto se začalo ale trošku více klepat, vibrovat. Mám podezření na svíčky, asi jedna nepálí. Ještě jsem se tu dočetl o nějakém tom čističi vstřikovačů, jak rychle to zafunguje nebo mělo by zafungovat, aby šlo zanesení vstřikovačů vyloučit? Motor: 1.8 M43, r.v.1996.
Mrkni se na vlnovec sání vzhledem k tomu, že to hned chcípne a neudrží otáčky, to jsem měl asi před rokem taky.
Je to č.4? Jde to sehnat i jinde než u BMW? To mám zatím trošku z ruky.

Ano, ale zkontroluj vsechno kde ti to muze prisavat.
vaha (za ni)
vlnovec
volnobeznej ventyl(procistit-ventyl i konektor)
klapka plynu
DISA (is)
predhrev plynu
odsavani k viku
podtlak k posilovaci
priruba k hlave
tesneni trubky a merky oleje
Jen tak mimochodem nedavno sem zkousel motor nechat jet na tri valce(m42)
-otacky drzel krasne a jen si brblal, svicky sem mel ovsem hezky vypucovany a zkousel to jenom chvilku
vaha (za ni)
vlnovec
volnobeznej ventyl(procistit-ventyl i konektor)
klapka plynu
DISA (is)
predhrev plynu
odsavani k viku
podtlak k posilovaci
priruba k hlave
tesneni trubky a merky oleje
Jen tak mimochodem nedavno sem zkousel motor nechat jet na tri valce(m42)
-otacky drzel krasne a jen si brblal, svicky sem mel ovsem hezky vypucovany a zkousel to jenom chvilku
3er_Cabrio_E36 píše:dil cislo 4? http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/g/3.png
je to dil 4 a neda se koupit jinde nez v bmw, koukni na http://www.mjauto.cz ale jestli tam nemaj tak nikde jinde, bohuzel, ale stoji 4-5 kil, takze aspon dobra cena
vlevo je matal
a vpravo Killca 


Koto píše:Mě to dost zlobilo za studena na M42, někdy to až chcíplo. Za tepla už všechno v pořádku. Diagnostika nic nehlásila, výměna palivovýho filtru nepřinesla žádný zlepšení.
Tak jsem chvilku zapřemejšlel co se v tom motoru může ještě dít špatného??
Výsledek:
Zajel jsem na pumpu, koupil STP Injector cleaner (nebo tak nějak) asi za 150,-. Natankoval plnou a motor jak novej, žádný škubání a cukání.
Baworáčkům asi nesvědčí to český palivo
Heh...mam taky M42...vzdy pri naprosto ledovym motoru me to po nastartovani chciplo...po zahrati OK...byl jsem na dukladny diag, kdy se daly emise a spol. . Bylo me receno ze jsou zasvineny vstriky jinak motor OK...po vyzkouseni Injector cleaneru problem s chcipanim zmizel. Kazdopadne mne bylo doporuceno udelat dukladny cisteni vstriku. Prijde me ze to nejede tak jak ma. Mam cca 260tis nalitano.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: pon 12.05.2008 00:00
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
plysakmartin píše:3er_Cabrio_E36 píše:Zdarec, dneska jsem se zařadil do klubu "cukálistů"Přijdu k autu a chcípne to, nastartuju znova a chcípne. Žádné zastavení otáček na nějaké hodnotě, rovnou na nulu. Po jízdě cca 25km a zahřátí už se to zas drželo, sice mírně níž než obvykle, ale drželo. Auto se začalo ale trošku více klepat, vibrovat. Mám podezření na svíčky, asi jedna nepálí. Ještě jsem se tu dočetl o nějakém tom čističi vstřikovačů, jak rychle to zafunguje nebo mělo by zafungovat, aby šlo zanesení vstřikovačů vyloučit? Motor: 1.8 M43, r.v.1996.
Mrkni se na vlnovec sání vzhledem k tomu, že to hned chcípne a neudrží otáčky, to jsem měl asi před rokem taky.
Denska ráno jsem se na to vrhnul a nečekal jsem, že to bude tak rychle vyřešeno. Na vlnovci prasklina jako svině

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: pon 12.05.2008 00:00
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
Killca píše:3er_Cabrio_E36 píše:dil cislo 4? http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/g/3.png
je to dil 4 a neda se koupit jinde nez v bmw, koukni na http://www.mjauto.cz ale jestli tam nemaj tak nikde jinde, bohuzel, ale stoji 4-5 kil, takze aspon dobra cena
I prd, velebnosti


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 256
- Registrován: pon 12.05.2008 00:00
- Bydliště: Moravskoslezský kraj
Custe. Ja teda nemam zaden problem s volnobehen ani za jizdy nic ale dnes se mi stala podivna vec startuju startuju startuju a na potreti to chytlo ale s pridanym plynem samozrejme jen malinko seslapnutym. Po nastartovani smrad benzinu s vyfuku mohlo by to byt volnobeznym ventilem? jinak motor m43 1.9 87kw. Da se ten ventil nejak vycistit nebo promazat? Kdysi jak jsem mel AUDI tak tam byl trochu no o dost jiny volnobezny ventil a zadrhaval se stacilo ho namazat a byl klid.