Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

čidlo kliky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sejcek
Registrovaný
Příspěvky: 1131
Registrován: úte 28.11.2006 01:00
Bydliště: Dašice

#21 Příspěvek od sejcek »

Taky nastal čas kdy budu muset vyměnit čidlo klikovky. Už to cukání pociťuji déle ale už to dělá moc tak se do toho pustím.
Jen tak pro info:
Je to toto?
Obrázek

Já celou dobu žil v domění že je to tohle čidlo než jsem našel tento příspěvek. Toto čidlo je na polohu vačky?
Obrázek

Tak teď můj hlavní problém, mám M50 ale převrtanou (né mnou) na 328i takže by to čidlo mělo být teoreticky z 325i(12 14 1 726 066)?
Actual: E46 325Ci ///M by Sejček 2002
Ex: E46 330d touring Mpaket 2003
Ex: E36 328i cabrio Mpaket 1994
Ex: E36 318is coupe 1994
Ex: E30 318i sedan 1991
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#22 Příspěvek od Kami1 »

Ano
Uživatelský avatar
sejcek
Registrovaný
Příspěvky: 1131
Registrován: úte 28.11.2006 01:00
Bydliště: Dašice

#23 Příspěvek od sejcek »

Kami1 píše:Ano

To jsem měl pravdu se vším, hlavně s tím jestli čidlo z M50 nebo M52??
Actual: E46 325Ci ///M by Sejček 2002
Ex: E46 330d touring Mpaket 2003
Ex: E36 328i cabrio Mpaket 1994
Ex: E36 318is coupe 1994
Ex: E30 318i sedan 1991
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#24 Příspěvek od Paavo »

jak presne se projvuje porucha cidla kliky?Necha se to nejak primo specifikovat(je to jasne rozpoznatelne,ze to dela prave tohle cidlo)?diky
Uživatelský avatar
sejcek
Registrovaný
Příspěvky: 1131
Registrován: úte 28.11.2006 01:00
Bydliště: Dašice

#25 Příspěvek od sejcek »

Mě to cuká jako by došel benzín většinou když je to až ohřáto, někdy to blbě chytá a hlavně mi to napsala diagnostika.
Actual: E46 325Ci ///M by Sejček 2002
Ex: E46 330d touring Mpaket 2003
Ex: E36 328i cabrio Mpaket 1994
Ex: E36 318is coupe 1994
Ex: E30 318i sedan 1991
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od castro »

sejcek: ano, to druhý je čidlo vačky.
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#27 Příspěvek od Paavo »

me prave taky,jako by dochazel benal a jede obcas (asi i)na nim valcu-proste plnej plyn a auto jde tak na 30% vykonu,strasne bubla a vybrujuje do pedalu plynu,podradim,rafika vyleze pres 2000ot pak tam kopnu puvodni kvalt a jede zase jak ma.Na diagnostice jsem nebyl(ACR za 1200kaaa)
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#28 Příspěvek od Kami1 »

sejcek: ve vsem, predpokladam ale, ze je to jen prevrtany (nemenila se RJ)

kdyz je cidlo polamany, tak nenastartujes vubec,
kdyz je napul spatny tak bude rozhaseny casovani vstriku a zapalovani, mozna i mnozstvi paliva,

pred vymenou bych zkontroloval cistotu a mezeru(1mm)
melo by mit odpor 1280ohm, zmerit to osciloskopem by taky nebylo od veci
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#29 Příspěvek od Paavo »

ten odpor se meri kde?jak?malinko vysvetli............ted me nekamenujte,laboruju s tim dlouho, mereni odporu jsem jeste na zadny auto soucastce neprovadel.Takze diky za schovivavost a vysvelteni
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#30 Příspěvek od Kami1 »

na konci kablu odpojit priblizne takovej konektor
__---__
| _ _ _ |
|_-----_|

__---__
| 1 2 3 |
|_-----_|

tak nejakej multimetr prepnout na mereni odporu(ohmy) a zmerit na kontaktech 1 a 2
hodnota by mela byt mezi 1200 a 1400ohm (1280+-10%)
nedotykat se pritom kontaktu prstama (nekope to, ale mohlo by to merit spatne)
merit to za podminek kdy to blbne (za tepla)
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#31 Příspěvek od Paavo »

diky Kami1, na tohle jsem fakt debil.........perfekt vysvetleni,jenom koupit multak a jde se na vec.
Uživatelský avatar
sejcek
Registrovaný
Příspěvky: 1131
Registrován: úte 28.11.2006 01:00
Bydliště: Dašice

#32 Příspěvek od sejcek »

Kami1 píše:sejcek: ve vsem, predpokladam ale, ze je to jen prevrtany (nemenila se RJ)

No právě to je ten hlavní můj problém že to nevím, je to děláno už v Něm,ecku a ja jsem u nás druhý majitel. Asi to brzy dam někomu aby mi řekl přesně co je tam z M52 co tam zustalo z M5O protože když pak hledám věci do motoru tak je to celkem loterie.
Actual: E46 325Ci ///M by Sejček 2002
Ex: E46 330d touring Mpaket 2003
Ex: E36 328i cabrio Mpaket 1994
Ex: E36 318is coupe 1994
Ex: E30 318i sedan 1991
320i
Registrovaný
Příspěvky: 1528
Registrován: úte 06.06.2006 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od 320i »

taaakze i me ceka vymena cidla... je tu nekdo pobliz CB kdo uz to delal? pro kazdej pripad, popsany je to tu dobre ale znate to, sichr je sichr.. Diagnoza ta sama, cukani pri zahratym motoru... puvodne jsem myslel na lambdy ale vcera jsem byl na diagnostice...
Kami1
Registrovaný
Příspěvky: 1704
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Brno

#34 Příspěvek od Kami1 »

sejcek: zkus se tu na to pozeptat, treba ty cidla sou stejny (ikdyz me pripadne ze se trochu lisi v konektoru)
v podstate potrebujes vedet jakou mas RJ, jestli si byl nekdy na diagnostice, tak bys to mel vycist z protokolu
ja mam akorat m42, tak ti v tom moc neporadim
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#35 Příspěvek od Paavo »

........takze nakonec se u me vyvrbilo asi cerpadlo,nebo neco s tlakem paliva,vstrikovanim.Diagnostika odhalila lambdu(ta je ale nova a slape dobre podle on-line hodnot motoru) jinak nic.Jsem docela rad,ze jsem cidlo nekupoval zbytecne
Spajky
Registrovaný
Příspěvky: 2549
Registrován: ned 29.05.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od Spajky »

Já ti to řikal, že čerpadlo :-D , popř. mrkni na filtr, stli neni prostě jen zasranej
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#37 Příspěvek od Dan td »

Paavo píše:........takze nakonec se u me vyvrbilo asi cerpadlo,nebo neco s tlakem paliva,vstrikovanim.Diagnostika odhalila lambdu(ta je ale nova a slape dobre podle on-line hodnot motoru) jinak nic.Jsem docela rad,ze jsem cidlo nekupoval zbytecne


Pokud jsi dělal diagnostiku Carsoftem, lambdu máš novou a přesto to ukazuje chybu lambdy, zkus vyměnit váhu - mě to dělalo taky, už jsem z lambd šílel, nakonec jsem zkusmo hodil jinou váhu a ukázalo se, že lambdy jsou OK.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#38 Příspěvek od Paavo »

delal jsem diag. primo u ACR->lambda+vaha,zavady odstraneny(nova lambda,vaha jeta z 730i)po vymene auto razerm ozilo a ve stejnym duchu se drzi vykon dal.Tedko diagnostika delana na "ATAL",tusin ze se to tak jmenuje
.
Simi-chose
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: pát 12.09.2008 00:00

#39 Příspěvek od Simi-chose »

Mám trochu problém který patří asi sem, mám Z3ku s 2.8 M52 u ní blbne start, dlouho točí než chy\tne a některý dny se jí fakt nechce, udělal jsem diagnostiku výsledek byl že má problém čidlo "crankshaft angle pulse generator" to by podle plánku co jsem našel na netu ( dal jsem to sem jako obrázek je to díl 18 ) podle návodu by bez tohodle čidla neměl motor běžet, tak jsem ho zkusil odpojit a motor nastartovat - kupodivu naskočil s poroblémama jako obvykle ????? a tak jsem hledal dál a zjistil, že z tohodle čidla jde kabel který má 3 výviody a dva jsou rozpjený a jen se blimbaj v kasli ??? je to normální, nikde k tomu nemůžu nic najít ... díky za každou radu...
J.
Přílohy
díl 18
díl 18
MTA4MF9w.png (54.8 KiB) Zobrazeno 370 x
Simi-chose
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: pát 12.09.2008 00:00

#40 Příspěvek od Simi-chose »

nějak mi nejde připojit obrázek, ale je na stránkách :

http://bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Co ... ing_parts/

díky J.
Odpovědět