Hele je to jednoduchý.Motory jsou super,ale to co je nanich namontovaný je sázka do loterie.Bud budeš v poho jezdit a nebo se ti to bude srát.Znám 3.0D se 450000 km a měnil pouze 4 vstřiky,ale taky znám motor na kterým se ve 140000 měnilo snad všechno.
320d bez CR se pry kurvila,jel jsems ni nekolikrat a nejede nic mo a chrochta jak Fabia.320d s common railem mam ja a je bez problemu,kolega ji ma taky,ale v sedanu a najeto 210 a take zadne problemy.Zajimave je,ze u VW group mu u sluzebaku nikdy turbo tak dlouhy nevydrzelo,alespon vzdy zatuhla regulace,u BMW ne.Ale stale plati,ze pokud nemas alespon 20k bokem na opravy CR auto neber,kup si benzinak a ty prachy projezdi.
martilulin píše:320d bez CR se pry kurvila,jel jsems ni nekolikrat a nejede nic mo a chrochta jak Fabia.320d s common railem mam ja a je bez problemu,kolega ji ma taky,ale v sedanu a najeto 210 a take zadne problemy.Zajimave je,ze u VW group mu u sluzebaku nikdy turbo tak dlouhy nevydrzelo,alespon vzdy zatuhla regulace,u BMW ne.Ale stale plati,ze pokud nemas alespon 20k bokem na opravy CR auto neber,kup si benzinak a ty prachy projezdi.
No, na te stare 320d (sam ji mam) bylo u nas problemove vstrikovaci cerpadlo VP-44 (u nas odchazi 200- 300t km, v nemecku prumerne 400 - 500t km, proc asi? ) + vaha.
No oni tam rozebiraji zname veci,nicmene servisum neverim,pokud ma proletet ojnice blokem tak stejne proleti...olej a stejne tak i ostatni naplne je samozrejmost menit jak je predepsano,filtry taktez,ja leju jen dodatecne aditivovanou naftu,na zadne zazracnej Shell Shit power neverim,proste nemam problem.Urcite,pokud tam nekdo leje nejakej humus pak muze brecet nad vstrikovacema,pokud neumi jezdit s turbem a chovat se k nemu slusne tak mu take nic nevydrzi,ja jen lituju ze jsem nevzal 330d
Motorom 320d a 330d hrozí okrem známych vecí/turbo,vstreky/odlomenie klapiek v sacom potrubí,pričom úlomky sa nasajú do valcov a vačšinou je koniec motora. Príčinou je poddimenzovanie osiek u klapiek a zanášanie sacieho potrubia výfukovými splodinami cez EGR.
Vyčistením EGR ventilu,vyčistením sacieho potrubia včetne tých klapiek,dajú sa rozobrať a vyčistiť,dajú sa skontrolovať,či nie sú poškodené,nalomené a pod,výmenou ,alebo vyčistením odlučovača oleja a ak sa ti nechce v budúcnosti znovu čistiť sanie tak zablendovaním egr ventilu.
ja myslim ze je to o tom jak se clovek k autu chova. neda se rict ze 320d je v necem horsi nez 330d. kazdopadne nedoporucuji diesel tem co jezdi kratke vzdalenosti /jezdi porad se studenym motorem-trpi turbo-/ jestli nenajedete vice jak 35.tis. km/rok tak se diesel nevyplati. ja mam 320d comon-rail koupil jsem ho z D se spatnym turben melo najeto 123.tis. mam ho necely rok naj. mam ted 169 tis. zatim vse ok akorat mi tekl olej po kompresoru klimy vymenil jsem tesneni na viku hlavy a zatim je klid. u comon-railu a turba s naklapenim lopatek je potreba dodrzovat urcite pravidla-nevytacet za studena /zahrat pomalou jizdou/ a pri velke dlouhodobe zatezi motoru hned nevipinat motor nechat ho na volnobeh chvilku bezet a nebou jizdu prizpusobit nasledujicim cinum /zastaveni,.../
s autem jezdim dost svizne odpovida tomu i spotreba pr. po ceskych silnicich 6.3-6.7l/100km a v nemecku dost casto ochutnam maximalku a spotreba je 7.0-7.5l/100km a zadnych 4.4 mimo mesto a 5.7 kombinovana jak se uvadi v prirucce
nevite nekdo jakej je vahovvej rozdil mezi R6-R4...sel sem z 1.8 do 2.8 a rozdil znat jako prase..zajimalo by me jak je to u nafty??a vubec vi nekdo kolik vazi bmw motor ??nikde sem to nenasel.